Мондео МК1 2.0 с ЕКУ от 1,8
- RsMondeo
- потребител
- Мнения: 128
- Регистриран: 11 фев 2005, 10:24
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 16v 115+ hp
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Мондео МК1 2.0 с ЕКУ от 1,8
Преди време оригиналния двигател 1,8 115к.с сдаде багажа.Намерих такъв цял само че от 2.0 136 к.с.
От цялата процедура двигателя се управлява с със стария комп - от 1,8.Няма проблеми пали и върви, но все ме измъчва идеята няма ли да тръгне повече ако бодна и ЕКУ от 2.0?
Очаквам вашите мнения , а ако някой има излишен само за проба ще съм много благодарен.
От цялата процедура двигателя се управлява с със стария комп - от 1,8.Няма проблеми пали и върви, но все ме измъчва идеята няма ли да тръгне повече ако бодна и ЕКУ от 2.0?
Очаквам вашите мнения , а ако някой има излишен само за проба ще съм много благодарен.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК1 2.0 с ЕКУ от 1,8
Ако работят правилно дебитомер и ламбда сонда, би трябвало да върви колкото си може.RsMondeo написа:Преди време оригиналния двигател 1,8 115к.с сдаде багажа.Намерих такъв цял само че от 2.0 136 к.с.
От цялата процедура двигателя се управлява с със стария комп - от 1,8.Няма проблеми пали и върви, но все ме измъчва идеята няма ли да тръгне повече ако бодна и ЕКУ от 2.0?
Очаквам вашите мнения , а ако някой има излишен само за проба ще съм много благодарен.
От тези два параметъра, компютърът "вижда" колко въздух влиза в цилиндрите и дозира горивото за оптимално съотношение на горивната смес, без да го интересува кубатурата на двигателя. Двигател с по-голям обем смуче повече въздух и на компютъра му остава само да отваря инжекторите за малко повече време. Може би трябва да го оставиш без захранване за известно време, за да се обучи после наново, а не да прави корекции към старите настройки.
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК1 2.0 с ЕКУ от 1,8
Ами пробвано е има разлика във високите обороти, но и с двата си върви.

- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК1 2.0 с ЕКУ от 1,8
На 1.8 мотор по принцип в целия диапазон се усещат определени разлики, но точно за вървежа най-вече във високите. Обаче в момента разбирам, че двигателя е сменен с 2.0 и се кара с 1.8 комп, и в такъв случай ще трябва да се кара известно време за да се окопитят адаптациите, че да се приближи до 2.0, но като цяло пак ще е по-мудно не само заради по-голямата кубатура, но и заради по-тежкото купе.
Т.е. ако е 1.8 двигател дали компа е 1.8 или 2.0 почти все тая, но ако е 2.0 най-добре и компа да е от 2.0.
Информативно, от всичко това няма никакъв смисъл ако колата има обикновена газова или почти никакъв смисъл ако има газов инжекцион. В първия случай плочката така или иначе я спъва, във втория случай настройките на газовата най-малко компенсират всичко, ако не и да се налива още.
Т.е. ако е 1.8 двигател дали компа е 1.8 или 2.0 почти все тая, но ако е 2.0 най-добре и компа да е от 2.0.
Информативно, от всичко това няма никакъв смисъл ако колата има обикновена газова или почти никакъв смисъл ако има газов инжекцион. В първия случай плочката така или иначе я спъва, във втория случай настройките на газовата най-малко компенсират всичко, ако не и да се налива още.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1628
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК1 2.0 с ЕКУ от 1,8
Ако само с адаптации се оправяше, то и с 1.6 комп с каране да се адаптира трябва да стане?!
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК1 2.0 с ЕКУ от 1,8
По принцип този мотор върви най много с 1,6 комп, харчи като змей с него и от зад ухае на богата смес,fordmaniac написа:Ако само с адаптации се оправяше, то и с 1.6 комп с каране да се адаптира трябва да стане?!

ПП
А празния ход е как да ви кажа, ми няма го просто с него.

- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК1 2.0 с ЕКУ от 1,8
Достатъчно добре съм описал разликите на първо време и съм написал "да се приближи до", а не "да стане като" 2.0... Ще се опитвам да се изразявам по-ясно 
Карал съм не дълго, но достатъчно, 2.0 с 1.8 комп, както и дълго и предостатъчно 1.8 с 1.8 стандартен комп, с 1.8 чипосан комп, и 2.0 стандартен комп.
п.п. За 1.6 комп, при всичко останало еднакво с изключение диаметъра на буталото, той е сметнат за дюзи с по-малък дебит. А на 1.8 115 и 2.0 136кс дюзите са еднакви. Съответно 1.8/2.0 компютрите по-лесно се 'покриват', докато компютър на 1.6 за едно инжекторно време през по-голяма дюза пуска доста повече гориво, да не говорим разликите за дебита на въздух отчетени през дебитомера, които са в директно отношение към инжекторното време.

Карал съм не дълго, но достатъчно, 2.0 с 1.8 комп, както и дълго и предостатъчно 1.8 с 1.8 стандартен комп, с 1.8 чипосан комп, и 2.0 стандартен комп.
п.п. За 1.6 комп, при всичко останало еднакво с изключение диаметъра на буталото, той е сметнат за дюзи с по-малък дебит. А на 1.8 115 и 2.0 136кс дюзите са еднакви. Съответно 1.8/2.0 компютрите по-лесно се 'покриват', докато компютър на 1.6 за едно инжекторно време през по-голяма дюза пуска доста повече гориво, да не говорим разликите за дебита на въздух отчетени през дебитомера, които са в директно отношение към инжекторното време.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК1 2.0 с ЕКУ от 1,8
При мен с 1.6 ЕКУ си има празен ход, върви си нормално. Но по ламбда монитора във високите беднее, което е странно. И аз по принцип знам ,че така блъска повече гориво. Значи нещо не е наред при мен.
- RsMondeo
- потребител
- Мнения: 128
- Регистриран: 11 фев 2005, 10:24
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 16v 115+ hp
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК1 2.0 с ЕКУ от 1,8
Забравих да спомена че и дросела си е старият - от 1,8.Има ли смисъл да го сменям с такъв от 2.0.Доста рових и никъде не намерих размери на двете дроселови клапи.
- BIGFORDFAN
- потребител
- Мнения: 1368
- Регистриран: 03 май 2007, 05:06
- Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК1 2.0 с ЕКУ от 1,8
Дроселите имат разлика и те, трябва ти от 2.0
Sent from my Lenovo
Sent from my Lenovo
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК1 2.0 с ЕКУ от 1,8
Не си търсил достатъчно на 2.0 е доста по голям, не ср стеснява надолу като при 1.8.
Изпратено от моят LG-D802
Изпратено от моят LG-D802

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1628
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК1 2.0 с ЕКУ от 1,8
Дросела дава допълнителен ефект.
За адаптациите хубаво, ама има нещо което пропускате. За различните кубатури има различна крива на предварението на искрата( аванса ) .
Поздрави
За адаптациите хубаво, ама има нещо което пропускате. За различните кубатури има различна крива на предварението на искрата( аванса ) .
Поздрави
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК1 2.0 с ЕКУ от 1,8
Да дросела трябва да е от 2.0 при 2.0 мотор. При 1.8 разлика има само във високите и ползата е естествено ако се кара винаги на ръчкане, в противен случай за ежедневно каране се влошава т.нар. driveability на двигателя. И вдига разхода.
Относно предварението на искрата - в компютъра е заложен алгоритъм за изчисисление на предварението, който е еднакъв, и се смята 'на място'. Т.е. не е конкретно програмирано дадено предварение за даден обем.
Относно предварението на искрата - в компютъра е заложен алгоритъм за изчисисление на предварението, който е еднакъв, и се смята 'на място'. Т.е. не е конкретно програмирано дадено предварение за даден обем.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1628
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК1 2.0 с ЕКУ от 1,8
За аванса си в грешка. Сравнявал съм таблици на нормален и тунинг файл.
Поздрави
Поздрави
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК1 2.0 с ЕКУ от 1,8
Не сравняваме нормален и тунинг компютри, говорим за стандартни 1.8 и 2.0.
Също така дори ако вземем на прицел само непипани 2.0 компютри и то не всички възможни, а само desk dewy deep dale (които са дълбоко проучвани именно защото са без PATS и се използват масово при смяна на двигател), всички имат разлики - едни в горивните карти, други в предварението, трети в maf transfer function където се определя количеството въздух спрямо напрежението върнато от дебитомера, заради което в друга тема бях писал, че напрежението не е всичко, и т.н. и т.н. И когато трябва да се сметне кога да се хвърли искра се гледат всички. Една таблица ако е мръднала,други таблици са мръднали също, но дори и да не са както писах има алгоритъм за изчисляването освен базовата. Предварението е плаващо постоянно, виждал си го и на диагностиката ако не друго. Само при idle и WOT режими е конкретна зададена стойност, която също при всички компютри от 1.6 до 2.0 е еднаква. Както казах има алгоритъм за изчисляване. За това успешно се разменят компютри от различни кубатури на различни кубатури и разликите от вървежа идват от количеството подадено гориво.
Също така дори ако вземем на прицел само непипани 2.0 компютри и то не всички възможни, а само desk dewy deep dale (които са дълбоко проучвани именно защото са без PATS и се използват масово при смяна на двигател), всички имат разлики - едни в горивните карти, други в предварението, трети в maf transfer function където се определя количеството въздух спрямо напрежението върнато от дебитомера, заради което в друга тема бях писал, че напрежението не е всичко, и т.н. и т.н. И когато трябва да се сметне кога да се хвърли искра се гледат всички. Една таблица ако е мръднала,други таблици са мръднали също, но дори и да не са както писах има алгоритъм за изчисляването освен базовата. Предварението е плаващо постоянно, виждал си го и на диагностиката ако не друго. Само при idle и WOT режими е конкретна зададена стойност, която също при всички компютри от 1.6 до 2.0 е еднаква. Както казах има алгоритъм за изчисляване. За това успешно се разменят компютри от различни кубатури на различни кубатури и разликите от вървежа идват от количеството подадено гориво.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта