Въпрос за алтернатор

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
vas86
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 31 юли 2012, 11:09
Модел на автомобила: Fiesta
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Въпрос за алтернатор

Мнение от vas86 » 20 апр 2015, 16:45

Колеги подозирам че имам някакъв проблем с алтернатора. Акумулатора е ок - задържа заряд и колата си пали от раз, дори и в студовете тая зима не съм имал проблеми.
Обаче след запалване индикатора на акумулатора на таблото остава да свети. Гасне само след подаване на газ на място или ако потегля.

При замерване на празен ход на клемите на акумулатора показанията бяха много ниски - около 12. оказа се, че ремъка е бил хлабав и сега след обтягане положението се пооправи и на място вече показва 13.5 - 13.9V, но само след подаване на газ, тоест остана си проблема че след паленето картинката на таблото не гасне сама и на клемите е 12 волта и нещо докато не подам газ, а това не ми се вижда нормално.

Друго не можах да замеря, защото изхода от алтернатора се пада някъде отдолу и не посмях да ровя че не съм убеден че има смисъл. Опитах и от минуса на акумулатора към металния корпус на алтернатора ама нищо не се появи, явно нещо не правя както трябва.

Кажете да нося ли алтернаторчето някъде да го тестват или мога да пробвам още нещо от методите направи си сам?
Ford Fiesta MK3, 5Türer, ´93

Потребителски аватар
Пламен_Plamen
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 02 яну 2007, 10:35
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8D 91г. Ford Focus 1.8 TDDI-2004г.-комби
Местоположение: Добрич
Status: Извън линия

Re: Въпрос за алтернатор

Мнение от Пламен_Plamen » 20 апр 2015, 18:50

Колега остава да направиш проверка и при включени фарове,но напрежението ще падне още.Така ,че смело на ремонт.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Въпрос за алтернатор

Мнение от ЯЛТА » 20 апр 2015, 19:00

С включени консуматори на малки обороти трябва да стига 14.3. Щом е под 13.9 си е за ремонт, те естествено първо и ще го проверят де.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

gras
потребител
потребител
Мнения: 74
Регистриран: 21 ное 2014, 22:40
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 1.1 1989 - подарена ; Vaz 2101 - 1977 ; Ford Mondeo MK3 1.8 2001 ;
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Въпрос за алтернатор

Мнение от gras » 20 апр 2015, 20:25

Ако оборотите след палене са ниски е нормално да ти свети лампата , трябва да минат над 750 за да се възбуди алтернатора. Ако след подаване на газ изгасва и повече не светва - замери колко ти дава на празен ход и с малко газ около 2000 оборота при включени фарове... ако си в границите 13.8 - 14.2 - карай и си свиркай - нямаш проблем .

vas86
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 31 юли 2012, 11:09
Модел на автомобила: Fiesta
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Въпрос за алтернатор

Мнение от vas86 » 05 юни 2015, 11:40

Колеги, мерси за мненията. Сега да споделя и развръзката, в случай че някой има същия проблем - все пак причината се оказа в ремъка. Освен, че е трябвало да се натегне малко защото с времето се е отпуснал, явно си е бил и за смяна.

Купих си нов и според много мнения, по-качествен. Явно са го и изпънали както трябва и сега лампичката на акумулатора изгасва почти мигновено след запалване. Изобщо не се налага да качва оборотите, макар че и майстора първо мислеше така.

Все пак трябва да замеря отново алтернатора, та да видя какво е напрежението, но все не ми остава време. Пък и щом не свети таблото вече съм спокоен та не бързам :)
Ford Fiesta MK3, 5Türer, ´93

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпрос за алтернатор

Мнение от peterdi_bg » 06 юни 2015, 19:37

А старият ремък не свиреше ли?
Сега, ако всичко е наред, на празен ход без включени консуматори напрежението трябва да е малко над 14V, примерно 14.3
Ако алтернаторът зарежда, но под нормите, лампата пак няма да ти свети.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Въпрос за алтернатор

Мнение от Didibao » 07 юни 2015, 12:29

13.8 13.9 му е перфектно ако е с пуснати фарове, не го мисли.
Изображение

stefaka222
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 06 апр 2011, 14:30
Модел на автомобила: mondeo mk3 V6
Местоположение: Bulgaria
Status: Извън линия

Re: Въпрос за алтернатор

Мнение от stefaka222 » 07 юни 2015, 15:15

Това с волтажа е относително.
На мен на безниновото мондео 2002г волтажа е около 13.6-13.7 като включа подгрева на предния и задния прозорец фаровете пада за няма и секунда на 13 и веднага си скача на 13.6 карам така 3 години и не мисля че има проблем.
Важно е разбира се двигателя със обороти на празен ход в нормата защото ако са прекалено ниски тогава алтернатора няма как да направи нужния волтаж дори да не свети лампата.

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Въпрос за алтернатор

Мнение от Didibao » 08 юни 2015, 01:02

stefaka222 написа:Това с волтажа е относително.
На мен на безниновото мондео 2002г волтажа е около 13.6-13.7 като включа подгрева на предния и задния прозорец фаровете пада за няма и секунда на 13 и веднага си скача на 13.6 карам така 3 години и не мисля че има проблем.
Важно е разбира се двигателя със обороти на празен ход в нормата защото ако са прекалено ниски тогава алтернатора няма как да направи нужния волтаж дори да не свети лампата.
Защо да е относително? Колко време караш с пуснат подгрев на преден и заден прозорец като на задния се спира сам след 12 минути работа, а предния беше доста по малко, това е пренебрежимо малко време и не е никакъв проблем.
Изображение

stefaka222
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 06 апр 2011, 14:30
Модел на автомобила: mondeo mk3 V6
Местоположение: Bulgaria
Status: Извън линия

Re: Въпрос за алтернатор

Мнение от stefaka222 » 08 юни 2015, 10:28

Didibao написа:
stefaka222 написа:Това с волтажа е относително.
На мен на безниновото мондео 2002г волтажа е около 13.6-13.7 като включа подгрева на предния и задния прозорец фаровете пада за няма и секунда на 13 и веднага си скача на 13.6 карам така 3 години и не мисля че има проблем.
Важно е разбира се двигателя със обороти на празен ход в нормата защото ако са прекалено ниски тогава алтернатора няма как да направи нужния волтаж дори да не свети лампата.
Защо да е относително? Колко време караш с пуснат подгрев на преден и заден прозорец като на задния се спира сам след 12 минути работа, а предния беше доста по малко, това е пренебрежимо малко време и не е никакъв проблем.

Казвам относително защото за всяка кола е различно а прочетох доста коментари дето отписват алтернатора щом давал под 13.8 което според мен не е редно.
Предния подгрев гледам да карам поне 5 минути с него понеже не търкам стъкла а задния не ми се изключва сам никога и съм го забравял примерно 1 час.

vas86
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 31 юли 2012, 11:09
Модел на автомобила: Fiesta
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Въпрос за алтернатор

Мнение от vas86 » 08 юни 2015, 12:55

Не е свирил ремъка колега, не е имало никакъв шум или други признаци. И отгоре не изглеждаше остарял, но явно отвътре гумата е била вече кофти.
Преди да реша проблема, по едно време даже лепих лепенка на ролката на алтернатора, та да гледам дали не приплъзва ремъка... ама голям смях падна щото то толкова бързо се върти, че лепенката не се вижда при тия обороти и няма как да се разбере с тоя "прост" метод :lol:

Иначе съботата замерих и показва между 13.9 и 14.1 на празен ход след запалване, така че вече наистина си отдъхнах. С всички консуматори и при задържане с ръка и на дългите светлини пада до около 13.7, което смятам че е ок.
Добре че се вторачих на време и съм си купил мултицет... :)
Ford Fiesta MK3, 5Türer, ´93

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта