Страница 1 от 1

OEM DRL Ford Focus MK1

Публикувано: 19 окт 2015, 11:29
от teh_policer
Здравейте,
не можах да намера такава тема и заради това питам. Гледам схемата на предпазителите и релетата на фокуса и забелязах, че има място за включване на 20 А предпазител за DRL както и реле.

Фокус от първата генерация има ли такава екстра ?

Re: OEM DRL Ford Focus MK1

Публикувано: 19 окт 2015, 11:41
от dragonn2
Не мога да твърдя със сигурност дали фабрично има такава екстра за МК1, но е факт че може да се добави. Намерих един доста интересен пост с инстрункции в другия форум. Даже мисля и аз да се пробвам :lol:

Re: OEM DRL Ford Focus MK1

Публикувано: 19 окт 2015, 13:06
от teh_policer
Благодаря за отговора колега. Ще пробвам тия дни и ще кажа крайния резултат.

Re: OEM DRL Ford Focus MK1

Публикувано: 19 окт 2015, 17:20
от Иван Атанасов
Не при всички Фокус-и МК1 има окабеляване към гнездото на въпросното реле R12. Моя Фокус, например, няма окабеляване. При това положение се налага използване на модул DRL, който да се закупи отнякъде или да се направи самостоятелно. Намерил съм в един сайт модул с (може би) най- ниската цена: http://softel-service.net/drl-modul-za- ... lini-ruse/ . Въпросната фирма е русенска и днес ми отговориха, че могат да пратят този модул с куриер, но лично аз все още се чудя трябва ли ми това.

Re: OEM DRL Ford Focus MK1

Публикувано: 19 окт 2015, 21:05
от dragonn2
Всъщност, след като разучих малко въпроса, стигнах до извода че дори и да има нужното окабеляване, е по-добре да се сложи отделен ДРЛ модул.
Проблемът със заводската система е че когато се даде на контакт, светлините се включват веднага. Което не е добре - повишава се консумацията на ток, точно преди палене на двигателя. Това е още по-лошо зимата в глемите студове, когато стартера върти повече.
Докато при ДРЛ модулите с микроконтролер, релето се задейства след като токът стане над 13 волта, фактически след като двигателя работи и алтернатора започне да зарежда.
Отделно някои модели имат програмирано допълнително забавяне от порядъка на 5-10 сек.
Та това са някои неща които трябва да се вземат под внимание.

Re: OEM DRL Ford Focus MK1

Публикувано: 19 окт 2015, 22:26
от teh_policer
Да ти кажа някои хора правят точно това преди да запалят двигателя, когато акумултора е студен. Един вид като пуснеш фаровете възбуждаш акумулатора и стартовия ток е по-добър. Така че може да поспорим по темата :D, но си прав за едно. OEM DRL модула на Фокус МК1 не е нищо особенно и е доста спънат от към функционалности. Всъщност тя е само една, но на мен ми е достатъчна.

Re: OEM DRL Ford Focus MK1

Публикувано: 20 окт 2015, 09:11
от dragonn2
Тази сутрин се сетих да проверя дали имам окабеляване за R12 и се оказа че нямам :roll: . Успех на останалите :D