Страница 1 от 1

Форд Фокус МК1 - Нагревател на предното стъкло

Публикувано: 03 дек 2015, 04:32
от beshevika
Здравейте, колеги! Ще Ви запозная с проблем, който го има при мен, а и вероятно не само при мен. Става въпрос за нагревателя на предното стъкло на Форд Фокус 1-ва генерация (фейслифтовия) 1.6 бензинов, допълнителното копче, което е фиксирано до копчето за включване на реотаните на задното стъкло. По-принцип малко Фокуси го имат, лично наблюдение. И така, когато включа нагревателя за предното стъкло, понеже той е голям консуматор, колата просто "умира". Светлините започват да светят по-слабо, когато е запалена на място, оборотите се понижават и т.н. В допълнение към това, ако парното се увеличи на максимална степен (4), пуснат се също и задните реотани, като че ли започва да черпи ток от акумулатора и да няма никаква "сила" колата. Дойде ми на главата, че алтернатора не е наред, проверих го, нищо му няма. Даже пробвах с друг алтернатор оригинален, положението е същото. Навежда ме на мисълта, че алтернатора е слаб и не смогва, но защо тогава заводски ще го правят така? Алтернатора е 80А. Видях в интернет, че продават и нови по 105А за Фокус, но са много скъпи, а и не съм сигурен дали оттам е проблема. Имате ли някакви идеи, сблъсквали ли сте се с този проблем? Очаквам вашите отговори, благодаря! Хубав ден пожелавам на всички. :wink:

Re: Форд Фокус МК1 - Нагревател на предното стъкло

Публикувано: 03 дек 2015, 09:22
от addition
При мен два пъти оправях отоплението - веднъж едната половина, веднъж другата половина (отоплението е разделено на 2 вериги с 2 бушона и т.н.) - напръсках буксите и ги поизкривих малко да правят по-добър контакт.
Та тогава мерих тока на мястото на бушоните. Бушона е 40А, токът беше около 15А или мааалко повече. Предлагам да махнеш двата бушона и да премериш тока на двете вериги. Аз го правих с мултицет, който мери уж 10А макс, обаче не успя да изгори, но при теб явно е доста по-голям ток и предлагам да намериш амперклещи и с тях директно на кабелчето, което излиза от стъклото в двата му края.
Така поне ще видиш едната ли, двете ли вериги харчат много ток или нещо друго по общата верига :-)

Re: Форд Фокус МК1 - Нагревател на предното стъкло

Публикувано: 03 дек 2015, 10:13
от beshevika
addition написа:При мен два пъти оправях отоплението - веднъж едната половина, веднъж другата половина (отоплението е разделено на 2 вериги с 2 бушона и т.н.) - напръсках буксите и ги поизкривих малко да правят по-добър контакт.
Та тогава мерих тока на мястото на бушоните. Бушона е 40А, токът беше около 15А или мааалко повече. Предлагам да махнеш двата бушона и да премериш тока на двете вериги. Аз го правих с мултицет, който мери уж 10А макс, обаче не успя да изгори, но при теб явно е доста по-голям ток и предлагам да намериш амперклещи и с тях директно на кабелчето, което излиза от стъклото в двата му края.
Така поне ще видиш едната ли, двете ли вериги харчат много ток или нещо друго по веригата :-)
Ще пробвам това, което си казал, благодаря за отзива.

Re: Форд Фокус МК1 - Нагревател на предното стъкло

Публикувано: 13 ное 2017, 22:34
от NETRICA
И? Какво се случи, кое харчеше в крайна сметка? Алтернатора ли смени? Ей тези хора забравят че имат проблеми и спират да пишат.. :)

Re: Форд Фокус МК1 - Нагревател на предното стъкло

Публикувано: 24 дек 2017, 00:49
от Roninn
Имам сийд от нов от магазина,два пъти ми се е случвало при някакви екстремни ситуации да пусна отопление на предното и задното стъкло,огледалата ,климатика и халогените със светлината за мъгла и след 100 км преход се оказва че акумулатора е изсмукан,на тая кола и сервото е Ел.Та понякога не ги оразмеряват алтернаторите.Факт!

Иначе на Форда ,съм го разтоварил така...

Изображение