Генеретора не зарежда на Форд Фокус 1,8TDI
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 30 дек 2015, 19:37
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Генеретора не зарежда на Форд Фокус 1,8TDI
Здравейте!
Колата ми е Форд Фокус 1.8ТДИ 90КС комби 2001г.
Преди месец и нещо в една дъждовна седмица и много вода по улиците след доста каране започна да ми присвирва леко пистовия ремък. До този момент никога не го беше правил. След ден-два присвирване, както си стоях сутрин в работеща кола в чакане да позагрее започна да ми прекъсва радиото, светна лампа на таблото с акумулатор на нея. Изгасих колата, за да отоворя предния капак със съмнение да не се е скъсал пистовия ремък - не беше. Като пробвах да запаля пак - не успях, акумулатора беше почти умрял, стартера въртеше едва едва. Акумулатора е на 1г. Постоях малко и пробвах пак, запали на мъка и повече не я гасих. Карах час два. Измерих с мултицет и при работеща кола показа 11,5, демек ГЕНЕРАТОРА НЕ ЗАРЕЖДА. Но колата вече си палеше. Карах я седмица сигурно, ремъка спря да свири, след седмица мерих пак с мултицета - 14! Оправи се от самосебеси.
Всичко си и беше ОК последния месец до миналия ден - след автомивка пак започна присвирване и очаквах пак проблеми, които не закъсняха - стана същото. С един приятел свалихме това, на което са четките на генератора - регуатор ли се води не знам. едната четка почти я нямаше. Купих нов, сложихме го - всичко беше ОК, даже присвирването на ремъка спря. Два дена я карах по 20тина км на ден, започна пак присвирване и пак проблема. Отидох на майстор, който каза че съм за обтегач и ролка - 190лв
взех ги днес, майстора ги е сменил, звънна да ми каже че присвирването е спряло, но генератора пак не зарежда, било му се износило това, в което опират четките - не запомних как се казваше. Каза че едната четка дори не докосвала въпросното нещо. Каза да си търся генератор по моргите.
Има ли алтернатива генератора за моя форд (фокус 1,8тди) - защото в по обяви в Плевен не намирам. От Ескорт 1,8тди дали става? Други модели Фокус, бензин?
Относно проблема ми - някакви идеи и напътствия?
Поздрави!
Колата ми е Форд Фокус 1.8ТДИ 90КС комби 2001г.
Преди месец и нещо в една дъждовна седмица и много вода по улиците след доста каране започна да ми присвирва леко пистовия ремък. До този момент никога не го беше правил. След ден-два присвирване, както си стоях сутрин в работеща кола в чакане да позагрее започна да ми прекъсва радиото, светна лампа на таблото с акумулатор на нея. Изгасих колата, за да отоворя предния капак със съмнение да не се е скъсал пистовия ремък - не беше. Като пробвах да запаля пак - не успях, акумулатора беше почти умрял, стартера въртеше едва едва. Акумулатора е на 1г. Постоях малко и пробвах пак, запали на мъка и повече не я гасих. Карах час два. Измерих с мултицет и при работеща кола показа 11,5, демек ГЕНЕРАТОРА НЕ ЗАРЕЖДА. Но колата вече си палеше. Карах я седмица сигурно, ремъка спря да свири, след седмица мерих пак с мултицета - 14! Оправи се от самосебеси.
Всичко си и беше ОК последния месец до миналия ден - след автомивка пак започна присвирване и очаквах пак проблеми, които не закъсняха - стана същото. С един приятел свалихме това, на което са четките на генератора - регуатор ли се води не знам. едната четка почти я нямаше. Купих нов, сложихме го - всичко беше ОК, даже присвирването на ремъка спря. Два дена я карах по 20тина км на ден, започна пак присвирване и пак проблема. Отидох на майстор, който каза че съм за обтегач и ролка - 190лв

Има ли алтернатива генератора за моя форд (фокус 1,8тди) - защото в по обяви в Плевен не намирам. От Ескорт 1,8тди дали става? Други модели Фокус, бензин?
Относно проблема ми - някакви идеи и напътствия?
Поздрави!
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Генеретора на зарежда на Форд Фокус 1,8TDI
Казват се колекторни пръстени в това дето не ти опират четките и се сменят струват не повече от десет лева отиди в Косер там продават такива неща !r4ptor написа:Здравейте!
Колата ми е Форд Фокус 1.8ТДИ 90КС комби 2001г.
Преди месец и нещо в една дъждовна седмица и много вода по улиците след доста каране започна да ми присвирва леко пистовия ремък. До този момент никога не го беше правил. След ден-два присвирване, както си стоях сутрин в работеща кола в чакане да позагрее започна да ми прекъсва радиото, светна лампа на таблото с акумулатор на нея. Изгасих колата, за да отоворя предния капак със съмнение да не се е скъсал пистовия ремък - не беше. Като пробвах да запаля пак - не успях, акумулатора беше почти умрял, стартера въртеше едва едва. Акумулатора е на 1г. Постоях малко и пробвах пак, запали на мъка и повече не я гасих. Карах час два. Измерих с мултицет и при работеща кола показа 11,5, демек ГЕНЕРАТОРА НЕ ЗАРЕЖДА. Но колата вече си палеше. Карах я седмица сигурно, ремъка спря да свири, след седмица мерих пак с мултицета - 14! Оправи се от самосебеси.
Всичко си и беше ОК последния месец до миналия ден - след автомивка пак започна присвирване и очаквах пак проблеми, които не закъсняха - стана същото. С един приятел свалихме това, на което са четките на генератора - регуатор ли се води не знам. едната четка почти я нямаше. Купих нов, сложихме го - всичко беше ОК, даже присвирването на ремъка спря. Два дена я карах по 20тина км на ден, започна пак присвирване и пак проблема. Отидох на майстор, който каза че съм за обтегач и ролка - 190лввзех ги днес, майстора ги е сменил, звънна да ми каже че присвирването е спряло, но генератора пак не зарежда, било му се износило това, в което опират четките - не запомних как се казваше. Каза че едната четка дори не докосвала въпросното нещо. Каза да си търся генератор по моргите.
Има ли алтернатива генератора за моя форд (фокус 1,8тди) - защото в по обяви в Плевен не намирам. От Ескорт 1,8тди дали става? Други модели Фокус, бензин?
Относно проблема ми - някакви идеи и напътствия?
Поздрави!
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 30 дек 2015, 19:37
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Генеретора на зарежда на Форд Фокус 1,8TDI
Благодаря! Още утре ще ида да взема такива пръстени. Дали генералния проблем са били те. Както казах и по горе, като свалихме стария регулатор, едната четка беше прилично изглеждаща, другата сякаш беше изронена и разпаднала се. Какво е общото с присвирването на ремъка и дали изобщо има общо. Майстора каза, че като е слаб обтегача и при натоварване от страна на генератора и затова писукал... дали не се набутах с обтегача?
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Генеретора на зарежда на Форд Фокус 1,8TDI
Щом ти свири ремъка ако е нов или е наскоро сменян значи обтегача ти е за смяна а като се намокри още повече приплъзва. Като сменяш колекторните пръстени си смени и лагерите за да не ти се налага сваляне и ремонт на алтернатор не е задължително но така или иначе целият алтернатор се разглобява!r4ptor написа:Благодаря! Още утре ще ида да взема такива пръстени. Дали генералния проблем са били те. Както казах и по горе, като свалихме стария регулатор, едната четка беше прилично изглеждаща, другата сякаш беше изронена и разпаднала се. Какво е общото с присвирването на ремъка и дали изобщо има общо. Майстора каза, че като е слаб обтегача и при натоварване от страна на генератора и затова писукал... дали не се набутах с обтегача?
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 30 дек 2015, 19:37
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Генеретора не зарежда на Форд Фокус 1,8TDI
благодаря, ще сменя и лагерите. тъй като не можах да си спомня какво точно ми каза майстора и ти ме подсети че са колекторни пръстени, възможно ли да ми е казал нещо за износване на ротора, (в него дали опират четките не знам
) или той няма как да се износи???

-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Генеретора не зарежда на Форд Фокус 1,8TDI
Четките единствено се допират до колекторните пръстени сигурно са направили дълбоки канали.r4ptor написа:благодаря, ще сменя и лагерите. тъй като не можах да си спомня какво точно ми каза майстора и ти ме подсети че са колекторни пръстени, възможно ли да ми е казал нещо за износване на ротора, (в него дали опират четките не знам) или той няма как да се износи???
- valio57
- потребител
- Мнения: 230
- Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
- Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
- Местоположение: Slovakia
- Status: Извън линия
Re: Генеретора не зарежда на Форд Фокус 1,8TDI
Четките опират в колекторните пръстени а те са на ротора. Значи и те са един вид ротор. Пискането на ремъка е вследствие на лош (задиращ) лагер. В по-често срещаните случай е лагера откъм четките. Но смени и двата. Ако не си разглобявал генератор по-добре не го разглобявай сам. Прави го с някой който е разглобявал,за да го не пресакаш нещо. Особенно изправителя.
Sent from my Lenovo Z90a40 using Tapatalk
Sent from my Lenovo Z90a40 using Tapatalk
- lubomirov89
- потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
- Местоположение: Левски
- Status: Извън линия
Re: Генеретора не зарежда на Форд Фокус 1,8TDI
Ако лагерите са редовни, не ги пипай, че само боклуци навсякъде продават!
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 30 дек 2015, 19:37
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Генеретора не зарежда на Форд Фокус 1,8TDI
Видях колекторните пръстени, майстора не беше сложил интеркулера като ме извика. Единия пръстен си има вдълбан нормален канал от триенето. Другия обаче, е имал такъв канал и вече няма- просто са останали двете шайбички отляво и дясно, демек изтъркал се е целия, все едно го няма. Майстора каза че не е привърженик на смяна на пръстените и започна да ми обяснява как на едно Ауди един път му давали генератора за смяна на пръстените на специалист по генераторите и не станало, правило нещо като вдигне над 2000 оборота. Нещо за аксцентрик взе да ми обяснява и от сорта.Съветва ме да си търся по моргите читав генератор...
Свиренето с новия обтегач като че ли спря, не знам каква връзка имаше и имаше ли изобщо...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Свиренето с новия обтегач като че ли спря, не знам каква връзка имаше и имаше ли изобщо...
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Генеретора не зарежда на Форд Фокус 1,8TDI
Най добре си намери сервиз в който ремонтират алтернатори на старата ми кола ми смениха колекторните пръстени и десет години я карах без проблем ето ти едно видео за да ти стане ясно за какво иде реч https://youtu.be/xpAuqfIOtLQ Даже и да вземеш втора ръка не се знае в какво състояние ще е при положение в алтернатора всичко се сменя. Вече имаш ново реле регулатор само ти трябват пръстените и лагерите щото единият който е до пръстените задължително се сваля.r4ptor написа:Видях колекторните пръстени, майстора не беше сложил интеркулера като ме извика. Единия пръстен си има вдълбан нормален канал от триенето. Другия обаче, е имал такъв канал и вече няма- просто са останали двете шайбички отляво и дясно, демек изтъркал се е целия, все едно го няма. Майстора каза че не е привърженик на смяна на пръстените и започна да ми обяснява как на едно Ауди един път му давали генератора за смяна на пръстените на специалист по генераторите и не станало, правило нещо като вдигне над 2000 оборота. Нещо за аксцентрик взе да ми обяснява и от сорта.Съветва ме да си търся по моргите читав генератор...
Свиренето с новия обтегач като че ли спря, не знам каква връзка имаше и имаше ли изобщо...
Sent from my iPhone using Tapatalk
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Генеретора не зарежда на Форд Фокус 1,8TDI
Когато се смени колектора задължително се престъргва на струг за да се премахне ексцентритета, който неминуемо се получава при набиването на новия. Операцията изисква умения и подходящи инструменти, но определено е по-добре да се направи отколкото да се взема втора ръка (ти такъв си имаш).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Генеретора не зарежда на Форд Фокус 1,8TDI
И операцията е добре да се направи от ел-техник, който е наясно с физичните закони, защото "широките" специалисти не са много разпространени.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Генеретора не зарежда на Форд Фокус 1,8TDI
По принцип това което казва Наско е вярно, но лично на моя алтернатор оста на пръстените беше крива и ги смених преди 120 000 км скоро ми се прецака релето пръстените видимо си бият но нямам никакви проблеми.
Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk
Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk

-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Генеретора не зарежда на Форд Фокус 1,8TDI
Минаването на струг струва 10 лева поне толкова му взеха преди половин година на един мой приятел. По добре смяна на колекторни пръстени и ще си ползва алтернатора поне още десетина години от колкото втора ръка и не се знае на какъв хал е!
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 30 дек 2015, 19:37
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Генеретора не зарежда на Форд Фокус 1,8TDI
Вчера ходих с брат ми в сервиза който той ползва за неговата кола да му правят нещо по предницата, че тропаше нещо. Управителя ни е познат, правихме му кухня (занимаваме се с мебели). Разказах му за моя проблем, каза ми, зареди акумулатора, пали и влизай след брат ти, ще го оправим. Казах му и какво сте ми казали тук във форума, все пак да го подсетя, за струговане и т.н. Едва ли го е струговал, ще видим какво е направил, в 14ч я вкарах, в 17ч се обади че е готов. Между другото успоредно с моя Форд, правеха същите пръстени и на един Рейндж Ровър 3-4 годишен. Като покарам ще споделя. Иначе покрай този ремонт ми казаха че някаква семерина на двигатела откъм ангренажа ми опуска масло, ама била скъпа, нафтовата помпа покапва, хидравличната също, амбриажа отделял много високо, кормилна рейка имала масло по нея... 
Sent from my iPhone using Tapatalk

Sent from my iPhone using Tapatalk
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Генеретора не зарежда на Форд Фокус 1,8TDI
3 часа е съвсем нормално време за операцията, включително и струговането.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- antipower
- потребител
- Мнения: 432
- Регистриран: 11 окт 2013, 18:59
- Модел на автомобила: Focus 1.6 16v 2002г. Ghia
- Местоположение: Карлово
- Status: Извън линия
Re: Генеретора не зарежда на Форд Фокус 1,8TDI
Здравейте колеги!
Извинявам се, че използвам темата на колегата, но не искам да отварям нова.
Въпроса ми е:
Лесно ли се сменя реле регулатора на Форд Фокус 2003г. 1.6 16клапана, бензин.
На братовчед ми динамото е спряло да зарежда и се съмняваме в съответното реле.
Питам дали е възможно и какво трябва да разкачим, защото майсторите в петък след обед
не им се работи много и варианта е да го сменяме утре двамата.
Притеснява ме само свалянето на пистовия ремък, самата смяна мисля, че ще я направим успешно.
Благодаря предварително !
Извинявам се, че използвам темата на колегата, но не искам да отварям нова.
Въпроса ми е:
Лесно ли се сменя реле регулатора на Форд Фокус 2003г. 1.6 16клапана, бензин.
На братовчед ми динамото е спряло да зарежда и се съмняваме в съответното реле.
Питам дали е възможно и какво трябва да разкачим, защото майсторите в петък след обед
не им се работи много и варианта е да го сменяме утре двамата.
Притеснява ме само свалянето на пистовия ремък, самата смяна мисля, че ще я направим успешно.
Благодаря предварително !
- antipower
- потребител
- Мнения: 432
- Регистриран: 11 окт 2013, 18:59
- Модел на автомобила: Focus 1.6 16v 2002г. Ghia
- Местоположение: Карлово
- Status: Извън линия
Re: Генеретора не зарежда на Форд Фокус 1,8TDI
Проблема е решен !
- lubomirov89
- потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
- Местоположение: Левски
- Status: Извън линия
Re: Генеретора не зарежда на Форд Фокус 1,8TDI
Цена няма да имаш, ако споделиш малко опит !
- antipower
- потребител
- Мнения: 432
- Регистриран: 11 окт 2013, 18:59
- Модел на автомобила: Focus 1.6 16v 2002г. Ghia
- Местоположение: Карлово
- Status: Извън линия
Re: Генеретора не зарежда на Форд Фокус 1,8TDI
Наистина се оказа реле-регулатора.lubomirov89 написа:Цена няма да имаш, ако споделиш малко опит !
Заменихме го с ново такова, което струваше 40лв. и с френски произход.
Алтернатора е Магнети Марели и за да се смени въпросното реле, трябва да се откачи първо пистовия ремък.
За целта се ляга под колата и с определен гайчен ключ се няпъва болта на обтяжната ролка, която е най-отдолу.
Ролката е подпружинена и след напъването и, се освобождава ремъка от към динамото.
След това само се развиват 2 гайки и един болт на динамото и то се изважда без никакъв проблем.
Сваля се пластмасория капак на динамото и се вижда въпросното реле, след малко развиване на винтчета и болтчета, то се сваля и се заменя.
Преди цялата интервенция се откача акумулатора.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта