Проблем с бобина, свети "chek engine
Публикувано: 11 яну 2016, 23:18
Здравейте колеги! Имам следният проблем и ще ви бъда страшно благодарен ако ми дадете съвет и насоки!
Имам форд фокус mk 2,5, 2008г., 1,6 100 к.с. от 6 месеца. Безпроблемно навъртях 10 000 км, от които на газ 4 000. Преди 2-3 седмици, пътувайки по магистралата колата взе да придърпва леко, след което светна и жълтата лампа, chek engine, като колата на празен ход работеше добре, но подадеш ли газ все едно е на 2-3 цилиндъра, пъне се и не върви и на газ и на безин. Реших на другия ден да я закарам на диагностика ( не в София) и даже фокуса угасна пред сервиза и не пожела и да запали за известно време. Закачиха я за компютъра, показа някакви грешки с бобина, нещо за 1 ви и 4 ти цилиндър. Майстора е преценил, че е само бобината, сложил е някаква Мобилетрон, такава е имало в наличност, изчистил е грешките и всичко заспа. Така без проблеми 500 км. Прибирам се в София и в едно задръстване, почна пак да се придърпва и да се пъне, пак светна чека и пак я закарах на майстор. Сменил е човека свещите, сменил е и бобината с оригинална бобина от Мото Пфое за 105 лв- Бош. Според него кабелите не са за смяна. Вземам днес колата и 1-2 км уж добре и пак се повториха нещата.
Забелязах, че буксата която свързва бобината с компа, нещо е прецакана, липсва и част от захващащият механизъм и не е изобщо захваната добре, та се зарових из интернет и в някакви английски форуми колегите пишат там, че тия букси правят доста проблеми ( като поне в Англия, не се продава само буксата а е комплект с някакви кабели и е маса пара) и искам да попитам дали някой се е сблъсквал с подобен проблем и дали е възможно да е това или е нещо друго, евентуално компютъра или някой датчик! Моля ако знаете, читави и надеждни майстори за форд и с нужната диагностика в София да ми препоръчате ( знам че ще кажете Мото пфое, но преди имах пежо и горчиво си напатих от официалния сервиз за София, нищо не свършиха,въпреки че в последствие се оказа изключително масов проблем с определени компютри седжем за редица пежа и сетроени, а проблема се реши с малко четене пак из чужбински форуми, в краен случай пак ще се опре и до мото пфое то е ясно)
Прилагам линк към английския форум
http://www.pistonheads.com/gassing/topi ... &t=1527198
и линк за ппродажба в и-бей на тази букса
http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Focus-co ... Sw1S9We~mq
Предварително благодаря на всички отзовали се колеги!
Имам форд фокус mk 2,5, 2008г., 1,6 100 к.с. от 6 месеца. Безпроблемно навъртях 10 000 км, от които на газ 4 000. Преди 2-3 седмици, пътувайки по магистралата колата взе да придърпва леко, след което светна и жълтата лампа, chek engine, като колата на празен ход работеше добре, но подадеш ли газ все едно е на 2-3 цилиндъра, пъне се и не върви и на газ и на безин. Реших на другия ден да я закарам на диагностика ( не в София) и даже фокуса угасна пред сервиза и не пожела и да запали за известно време. Закачиха я за компютъра, показа някакви грешки с бобина, нещо за 1 ви и 4 ти цилиндър. Майстора е преценил, че е само бобината, сложил е някаква Мобилетрон, такава е имало в наличност, изчистил е грешките и всичко заспа. Така без проблеми 500 км. Прибирам се в София и в едно задръстване, почна пак да се придърпва и да се пъне, пак светна чека и пак я закарах на майстор. Сменил е човека свещите, сменил е и бобината с оригинална бобина от Мото Пфое за 105 лв- Бош. Според него кабелите не са за смяна. Вземам днес колата и 1-2 км уж добре и пак се повториха нещата.
Забелязах, че буксата която свързва бобината с компа, нещо е прецакана, липсва и част от захващащият механизъм и не е изобщо захваната добре, та се зарових из интернет и в някакви английски форуми колегите пишат там, че тия букси правят доста проблеми ( като поне в Англия, не се продава само буксата а е комплект с някакви кабели и е маса пара) и искам да попитам дали някой се е сблъсквал с подобен проблем и дали е възможно да е това или е нещо друго, евентуално компютъра или някой датчик! Моля ако знаете, читави и надеждни майстори за форд и с нужната диагностика в София да ми препоръчате ( знам че ще кажете Мото пфое, но преди имах пежо и горчиво си напатих от официалния сервиз за София, нищо не свършиха,въпреки че в последствие се оказа изключително масов проблем с определени компютри седжем за редица пежа и сетроени, а проблема се реши с малко четене пак из чужбински форуми, в краен случай пак ще се опре и до мото пфое то е ясно)
Прилагам линк към английския форум
http://www.pistonheads.com/gassing/topi ... &t=1527198
и линк за ппродажба в и-бей на тази букса
http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Focus-co ... Sw1S9We~mq
Предварително благодаря на всички отзовали се колеги!