Страница 1 от 1

Необясним проблем със зареждане на акумулатора- бушон номер 10 (1 Ампер) 1.8ТДЦИ

Публикувано: 09 фев 2016, 15:09
от ludookia
Здравейте колеги,

Надявам се някой да успее да ми помогне да разреша една вече сериозно наболяла загадка за мен.
Става въпрос за колата от профила - 2002 Фокус 1.8ТДЦИ. Всичко започна след некадърен можтаж на ремонтирано ГНП, в следствие на което имаше теч на дизел върху алтернатора и същия се предаде преди дори да разбера за теч-а. В последствие в сервиза където отремонтираха теча смениха и алтернатора с такъв 2ра ръка. Но от тогава се почна едно ходене по мъките (ей, не купувайте 2ра ръка алтернатори без уговорка за връщане...) - лампата за проблем със зареждане на акумулатора на таблото светваше 20-ина секунди след палене и самия алтернатор не се представяше много добре - 13.8 без консуматори, при къси и вентилатор ан 1-ва степен падаше към 13.6.
След много четене по темата разбрах че при изключване на буксата за Smart Charge на алтернатора (3-те жици на регулатора които комуникират с ЕКУ-то) алтернатора (по-скоро регул;атора) трябва да влиза в режим на нормално зареждане т.е. колкото си може. Пробвах, но резултата не беше много по-добър - 13.7 с къси и вентилатор ан 1.

Само да отбележа две неща:
1. Преди стария алтернатор да се скапе заради теча на дизел лампата на таблото никога не е светвала. Т.е. не е имало прекъснати жици от 3-ната букса на регулатора
2. При всички замервания споменати в поста акумулатора е бил добре зареден, т.е. не е мерено с изтощен такъв което би дало лъжовни замервания

Накратко набедих алтернатора 2ра ръка (звучеше ми като пробил диод, но така и не съм го отварял да го меря понеже нямам нужните инструменти да го сваля от колата). Днес, още 200лв по-късно взех колата от сервиз. Сложихме нов (рециклиран) алтернатор с 1г. гаранция. зарежда на 14.4, с включено абсолютно всичко по колата 13.8-9. Т.е. всичко е наред.
Обаче...лампата отново светва след 20-та секунда. Вече съм отчаян, ама наистина!
Пробвах да вкарам колата в тест режим (задържане копчето за нулиране на километрите) за да следя какви данни идват за зареждането към ЕКУ-то. Ето тук вече идва най-странното - след запалване и ЕКУ-то и волтметъра показват 14.4. До 20-тина секудни по-късно когато светва лапмата на таблото и ЕКУ-то почва да показва 13.6 а волтметъра продължава да показва 14.4.

Ако някой има идея на какво може да се дължи това поведение, колеги, моля помогнете! Наистина не мога да повярвам че след 2 месеца майстори и хвърлени пари все още проблема не е изцяло разрешен.Предварително балгодаря!

Re: Необясним проблем със зареждане на акумулатора

Публикувано: 09 фев 2016, 17:13
от aspasia
По вероятно имаш скъсана жица в черният шлаух на три пиновата букса често срещан дефект!

Re: Необясним проблем със зареждане на акумулатора

Публикувано: 09 фев 2016, 19:11
от ludookia
Благодаря колега, но уви - здрави за жиците защото до ЕКУ-то достига сигнал (стойността на референтния волтаж който идва от 3пиновата букса). Както споменах по-горе първоначално стойността е 14.4 и след това спада на 13.6, въпреки че реално алтернатора продължава да зарежда на 14.4 в същия момент (според волтметъра). Ако жиците са прекъснати стойността според ЕКУ винаги ще е 0.

Случайно попаднах и на тази тема: http://fordbg.com/forum/index.php?topic=7236.0 няой има ли идея дали написаното в първия пост, колкото и абсурдно да звучи може да е вярно:

"да прекъсна трите жици който влизат в самото реле да запаля колата и да свързавам жиците една по една когато жиците били прекъсанти компа на колата няма връзка и контрол над релето колата влизала в авариен режим и реално релето уж зареждало на заводска стоиност като не се влияе от компа на колата
" и описания краен резултат "компа на колата позна релето не дава грешка"

Re: Необясним проблем със зареждане на акумулатора

Публикувано: 09 фев 2016, 22:10
от aspasia
ludookia написа:Благодаря колега, но уви - здрави за жиците защото до ЕКУ-то достига сигнал (стойността на референтния волтаж който идва от 3пиновата букса). Както споменах по-горе първоначално стойността е 14.4 и след това спада на 13.6, въпреки че реално алтернатора продължава да зарежда на 14.4 в същия момент (според волтметъра). Ако жиците са прекъснати стойността според ЕКУ винаги ще е 0.

Случайно попаднах и на тази тема: http://fordbg.com/forum/index.php?topic=7236.0 няой има ли идея дали написаното в първия пост, колкото и абсурдно да звучи може да е вярно:

"да прекъсна трите жици който влизат в самото реле да запаля колата и да свързавам жиците една по една когато жиците били прекъсанти компа на колата няма връзка и контрол над релето колата влизала в авариен режим и реално релето уж зареждало на заводска стоиност като не се влияе от компа на колата
" и описания краен резултат "компа на колата позна релето не дава грешка"
Значи две жици отиват до компа а третата е свързана с + на акумулатора. За да ти проверят двата проводника отиващи до ECU-то Alternator feedbak и ECM load Request дали работят коректно става с осцилоскоп а не с мултицет. Преди два три месеца на мой приятел с ford connect като запали лампата за алтернатора изгасва и след 20-30 секунди пак светва първо смени реле регулатора в някакъв сервиз и нямаше ефект. После дойде при мен извадихме кабелите от шлауха и единият беше прекъснат а алтернатора си зареждаше въпреки че лампата светеше.

Re: Необясним проблем със зареждане на акумулатора

Публикувано: 10 фев 2016, 00:05
от ludookia
Благодаря на всички отзовали се! Преди малко приключих с изследването на проблема - оказа се бушон номер 10 (1 Ампер) в таблото при двигателя!!! Надявам се да помогне на някого, ако има подобни проблеми.