Необясним проблем със зареждане на акумулатора- бушон номер 10 (1 Ампер) 1.8ТДЦИ
Публикувано: 09 фев 2016, 15:09
Здравейте колеги,
Надявам се някой да успее да ми помогне да разреша една вече сериозно наболяла загадка за мен.
Става въпрос за колата от профила - 2002 Фокус 1.8ТДЦИ. Всичко започна след некадърен можтаж на ремонтирано ГНП, в следствие на което имаше теч на дизел върху алтернатора и същия се предаде преди дори да разбера за теч-а. В последствие в сервиза където отремонтираха теча смениха и алтернатора с такъв 2ра ръка. Но от тогава се почна едно ходене по мъките (ей, не купувайте 2ра ръка алтернатори без уговорка за връщане...) - лампата за проблем със зареждане на акумулатора на таблото светваше 20-ина секунди след палене и самия алтернатор не се представяше много добре - 13.8 без консуматори, при къси и вентилатор ан 1-ва степен падаше към 13.6.
След много четене по темата разбрах че при изключване на буксата за Smart Charge на алтернатора (3-те жици на регулатора които комуникират с ЕКУ-то) алтернатора (по-скоро регул;атора) трябва да влиза в режим на нормално зареждане т.е. колкото си може. Пробвах, но резултата не беше много по-добър - 13.7 с къси и вентилатор ан 1.
Само да отбележа две неща:
1. Преди стария алтернатор да се скапе заради теча на дизел лампата на таблото никога не е светвала. Т.е. не е имало прекъснати жици от 3-ната букса на регулатора
2. При всички замервания споменати в поста акумулатора е бил добре зареден, т.е. не е мерено с изтощен такъв което би дало лъжовни замервания
Накратко набедих алтернатора 2ра ръка (звучеше ми като пробил диод, но така и не съм го отварял да го меря понеже нямам нужните инструменти да го сваля от колата). Днес, още 200лв по-късно взех колата от сервиз. Сложихме нов (рециклиран) алтернатор с 1г. гаранция. зарежда на 14.4, с включено абсолютно всичко по колата 13.8-9. Т.е. всичко е наред.
Обаче...лампата отново светва след 20-та секунда. Вече съм отчаян, ама наистина!
Пробвах да вкарам колата в тест режим (задържане копчето за нулиране на километрите) за да следя какви данни идват за зареждането към ЕКУ-то. Ето тук вече идва най-странното - след запалване и ЕКУ-то и волтметъра показват 14.4. До 20-тина секудни по-късно когато светва лапмата на таблото и ЕКУ-то почва да показва 13.6 а волтметъра продължава да показва 14.4.
Ако някой има идея на какво може да се дължи това поведение, колеги, моля помогнете! Наистина не мога да повярвам че след 2 месеца майстори и хвърлени пари все още проблема не е изцяло разрешен.Предварително балгодаря!
Надявам се някой да успее да ми помогне да разреша една вече сериозно наболяла загадка за мен.
Става въпрос за колата от профила - 2002 Фокус 1.8ТДЦИ. Всичко започна след некадърен можтаж на ремонтирано ГНП, в следствие на което имаше теч на дизел върху алтернатора и същия се предаде преди дори да разбера за теч-а. В последствие в сервиза където отремонтираха теча смениха и алтернатора с такъв 2ра ръка. Но от тогава се почна едно ходене по мъките (ей, не купувайте 2ра ръка алтернатори без уговорка за връщане...) - лампата за проблем със зареждане на акумулатора на таблото светваше 20-ина секунди след палене и самия алтернатор не се представяше много добре - 13.8 без консуматори, при къси и вентилатор ан 1-ва степен падаше към 13.6.
След много четене по темата разбрах че при изключване на буксата за Smart Charge на алтернатора (3-те жици на регулатора които комуникират с ЕКУ-то) алтернатора (по-скоро регул;атора) трябва да влиза в режим на нормално зареждане т.е. колкото си може. Пробвах, но резултата не беше много по-добър - 13.7 с къси и вентилатор ан 1.
Само да отбележа две неща:
1. Преди стария алтернатор да се скапе заради теча на дизел лампата на таблото никога не е светвала. Т.е. не е имало прекъснати жици от 3-ната букса на регулатора
2. При всички замервания споменати в поста акумулатора е бил добре зареден, т.е. не е мерено с изтощен такъв което би дало лъжовни замервания
Накратко набедих алтернатора 2ра ръка (звучеше ми като пробил диод, но така и не съм го отварял да го меря понеже нямам нужните инструменти да го сваля от колата). Днес, още 200лв по-късно взех колата от сервиз. Сложихме нов (рециклиран) алтернатор с 1г. гаранция. зарежда на 14.4, с включено абсолютно всичко по колата 13.8-9. Т.е. всичко е наред.
Обаче...лампата отново светва след 20-та секунда. Вече съм отчаян, ама наистина!
Пробвах да вкарам колата в тест режим (задържане копчето за нулиране на километрите) за да следя какви данни идват за зареждането към ЕКУ-то. Ето тук вече идва най-странното - след запалване и ЕКУ-то и волтметъра показват 14.4. До 20-тина секудни по-късно когато светва лапмата на таблото и ЕКУ-то почва да показва 13.6 а волтметъра продължава да показва 14.4.
Ако някой има идея на какво може да се дължи това поведение, колеги, моля помогнете! Наистина не мога да повярвам че след 2 месеца майстори и хвърлени пари все още проблема не е изцяло разрешен.Предварително балгодаря!