Отново въпроси за акумулатори

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Void
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 05 сеп 2009, 11:59
Модел на автомобила: Ford Fiesta MK7, 2015, 1.25 бензин
Honda NC750S
Местоположение: София
Status: Извън линия

Отново въпроси за акумулатори

Мнение от Void » 18 дек 2016, 21:58

Колеги, ще се сбогувам със стария ветеран, но поради липса на време го бях оставил да поотлежи 3-4 седмици в студовете. *00101* Та чудесния му вече 4 годишен акумулатор Exide (наистина мисля, че беше перфектен) - ме погледна с "окото" си в черен цвят, вместо със зелен. :( Но - волтажа при около 0 градуса, беше 12.45V и колата запали с 0 драми след едномесечен престой... След прилично раздвижване, обаче, пак си остана черен и съвсем не позеленя. Свалих го за малко експерименти.

Ей го:

Изображение

Черен:

Изображение

Искам да попитам 2-3-4 въпроса:

Въпрос 1: Тъй като е затворен, може ли да го зареждам спокойно? Зареждал съм досега акумулатор с развиващи се "тапи", откъдето изкачали някакви опасни газове. Има ли някакъв риск да го повредя, да избухне и да падне блока (въпреки, че имам проветриво място) и т.н.? Зарядното с което разполагам има някаква табличка, включваш го и според зарядния ток който ти покаже и Ah-вете на акумулатора, смяташ колко време трябва да стои.

Въпрос 2: Това "око" на какъв принцип работи (простете невежеството)? Защо като го поразклатя става зелено и после пак черно след малко време? Да не е някакъв поплавък? :? Защо почерня след дългия престой?

Въпрос 3: Според наивното ми разбиране, е по-добре акумулатора да се съхранява по-продължително разкачен, при възможно по-ниски температури, защото се саморазрежда по-бавно. Правилно ли е това? Защо съседа си го държи в спалнята, до сърцето си?

Въпрос 4: Освен зелен и черен цвят на "окото" има и бял, с надпис "Test". Какво ли значи това?

Все се надявам, че този акумулатор ще изкара още дългичко и ще радва някой...

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Отново въпроси за акумулатори

Мнение от S_C » 18 дек 2016, 23:13

Модата в техниката е гнусно нещо. "Затворена" му е само рекламата. Стандартен оловен акумулатор. Клетката задължително има контакт с атмосферата, точно заради тия газове. На снимката, дето си го снимал странично, виждаш ли дупчицата отстрани горе върху капака? Ей от там му е вентилацията. Има си отделни клетки, с капачки и те са "хванати" в общ капак, който в най-идиотския случай ще е пипнат някъде с уптразвукова заварка, но в масовия си е на щипки и мазнат тук-там с епоксидна смола, за да си мисли потребителя, че "затворен". Повечето обаче са си отваряеми. Т.е. дори да има нещо отгоре, под нещото има отделни клетки с отделни капачки.
"Окото" за зареждането познай какво мери....гъстотата на електролита в една клетка. Като спадне, топчето потъва и не се вижда. Това е механична система. Пластмаса от-до. Заради това като го размърдаш, става зелено-вътре има пластмасово топче, което плува, а отгоре е увеличителна леща (пак пластмаса) за да го виждаш.
От къде идва идиотщината в тоя вид батерии...електролитът си има контакт с атмосферата. Загрява се, изстива, изпарява се. На старите акумулатори имаше отстрани индикатор за нивото на електролита. Като спадне-доливаш дестилирана водичка и си лъв. Тук няма как. "Затворената" система го прави невъзможно. Поне за масовия потребител. В резултат имаш по-къс живот на батерията, защото тя е лишена по подразбиране и от най-елементарната поддържка. Какво може да е станало с "окото" при това положение, вероятно се сещаш и сам, след като батерията е ОК на заряд-ами тая клетка е празна. Нивото на електролита в нея е под нивото на измерващата система. Трябва да се долее вода в нея или има механична повреда в "окото". На нормален акумулатор отваряме, пъхаме вътре един денсиметър и веднага виждаме гъстотата на електролита. Така във всички клетки. Като тръгне да си заминава батерията, няма да имаш гъстота. Съответно ако само е изпарила-доливаш
Изход- хубаво прегледай как точно е изпълнена "затворената" система-т.е. какво пречи на капака да се отвори. Ексид са нисък клас масова техника и най-вероятно капакът ще се отвори само с разлепване на шарената лепенка и подпъхване на нещо остро отстрани на капка. Пробвай с ножче, отстрани капака, под отвора за вентилацията. Ако влезе, значи си е стандартен отваряем.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Отново въпроси за акумулатори

Мнение от HACKO » 19 дек 2016, 09:09

Това че окото е Черно не значи автоматично, че акумулатора е за изхвърляне. Там даже си пише "зареди", зареждаш си го съвсем спокойно без притеснения, електролита вътре е в гелообразна форма и отделя по-малко газове от старите. Това с доливането, като ти гледам акумулатора е напълно възможно. Моята Варта е на 8г, откакто я свалихме от буса преди 5г, окото е Черно, но си върши работата.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Void
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 05 сеп 2009, 11:59
Модел на автомобила: Ford Fiesta MK7, 2015, 1.25 бензин
Honda NC750S
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Отново въпроси за акумулатори

Мнение от Void » 19 дек 2016, 10:13

Благодаря ви, колеги! Вече имам план в такъв случай - зареждам го за начало, пък после ще му се кахъря ако има проблем и е още черен (разлепям, цепя, пробивам и т.н.). Страх ме беше да не го взривя :-) но това очевидно няма как да стане. Има си някакво клапанче отстрани, като S_C ме просвети. Но не е това, дето се вижда на снимката, а е от другата страна. В тази дупка на снимката има някакво винтче май :-)

Иначе имам един познат с такъв - кара вече 6год и още държи, което не е никак зле.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Отново въпроси за акумулатори

Мнение от S_C » 19 дек 2016, 11:51

Наско....не е гелов. Гелова батерия в кола все още е рядко срещано извращение заради особеностите при зареждането им.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Отново въпроси за акумулатори

Мнение от HACKO » 19 дек 2016, 12:23

Не споря, така твърдят акумулаторджиите по нашите ширини, аз лично не съм се занимавал да отварям такъв, обаче съм виждал със следи от отваряне.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Отново въпроси за акумулатори

Мнение от dimkar » 19 дек 2016, 20:17

А Варта-та на Фиестата ти е на 5,5 години. Без да се е налагало отварянето му.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Отново въпроси за акумулатори

Мнение от S_C » 20 дек 2016, 00:29

Ето го индикатора какво представлява:
http://img.hisupplier.com/var/userImages/2011-08/29/134814456_batter_indicator_s.jpg
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

gras
потребител
потребител
Мнения: 74
Регистриран: 21 ное 2014, 22:40
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 1.1 1989 - подарена ; Vaz 2101 - 1977 ; Ford Mondeo MK3 1.8 2001 ;
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Отново въпроси за акумулатори

Мнение от gras » 20 дек 2016, 06:16

Колеги , гелови акумулатори има , продават се , но цената им е непоносима - два ,три пъти по-висока от стандартните електролитови батерии. Колегата е прав "окото" мери гъстота на електролита само на една клетка ... дава приблизителна представа за състоянието на акумулатора. Само ,че ако нивото на електролита е спаднало "окото" не е черно а е прозрачно. Черно става при два случая: 1.ниска гъстота на електролита 2. разградено олово в клетката в резултат от презареждане или прекалено разреждане . Във втория случай "окото" се зацапва и колкото и да го зареждаш все си остава черно. Дори "окото" да свети залено , ако съседната клетка е дефектирала , акумулатора е за боклука. А иначе на качествените акумулатори , капака е фабрично залепен , като въпросния капак е така направен ,че изпаренията на електролита са сведени до минимум ( кондензират и да се отичат обратно в клетката ). Обикновенно капака е направен с два вентилационни отвора отстрани , като единия задължително се затапва с цел удължаване на живота на акумулатора и намаляване на изпаренията.

Void
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 05 сеп 2009, 11:59
Модел на автомобила: Ford Fiesta MK7, 2015, 1.25 бензин
Honda NC750S
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Отново въпроси за акумулатори

Мнение от Void » 20 дек 2016, 09:21

Колегата gras е прав за затапването, от едната страна е така, има някаква малка тапичка, дето мислех че е клапанче. Тези дни като го заредя ще пиша какво е станало, че в момента не ми е спешно и не ми се занимава.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Отново въпроси за акумулатори

Мнение от HACKO » 23 дек 2016, 14:05

Така, днеска от няма какво да правя махнах стикерите на Вартата, отдолу стандартни тапи на винт. Развих тапите и .... вътре празно като в църква, пое почти 1.5л дестилирана вода.
Край с илюзията "НЕОБСЛУЖВАЕМ АКУМУЛАТОР", изтече ли гаранцията, отваряйте и си обслужвайте акумулатора по стандартния начин, ако искате да ви служи по-дълго.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

gras
потребител
потребител
Мнения: 74
Регистриран: 21 ное 2014, 22:40
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 1.1 1989 - подарена ; Vaz 2101 - 1977 ; Ford Mondeo MK3 1.8 2001 ;
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Отново въпроси за акумулатори

Мнение от gras » 23 дек 2016, 17:15

HACKO написа:Така, днеска от няма какво да правя махнах стикерите на Вартата, отдолу стандартни тапи на винт. Развих тапите и .... вътре празно като в църква, пое почти 1.5л дестилирана вода.
Край с илюзията "НЕОБСЛУЖВАЕМ АКУМУЛАТОР", изтече ли гаранцията, отваряйте и си обслужвайте акумулатора по стандартния начин, ако искате да ви служи по-дълго.
Колега , зависи каква Варта си купил! Ако е "SILVER" или "Blu" ще я отвориш ама друг път. Всички производители имат и "обслужваеми" акумулатори направени по старата технология отпреди 40-50 години.

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Отново въпроси за акумулатори

Мнение от dimkar » 23 дек 2016, 20:06

И на мен ми интересно, за коя Варта става въпрос.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Отново въпроси за акумулатори

Мнение от HACKO » 23 дек 2016, 20:21

Тая за която писах по-нагоре, използвана за първоначално вграждане във VW.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Отново въпроси за акумулатори

Мнение от S_C » 23 дек 2016, 20:35

Отварят се абсолютно всичките, най-много човек да трябва да си събере някое и друго приспособление, защото има лепени със студена заварка.
Просто не си купувайте "необслужваеми" батерии. Нищо не го налага.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Отново въпроси за акумулатори

Мнение от dimkar » 23 дек 2016, 21:15

S_C написа:...Просто не си купувайте "необслужваеми" батерии. Нищо не го налага.
Че какъв е проблемът, след като изкарват по толкова?
HACKO написа:...Моята Варта е на 8г, откакто я свалихме от буса преди 5г, окото е Черно, но си върши работата.

Nikola Iordanov
потребител
потребител
Мнения: 405
Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6
Местоположение: Дупница
Status: Извън линия

Re: Отново въпроси за акумулатори

Мнение от Nikola Iordanov » 24 дек 2016, 15:42

За тези дето не могат да се отворят капачките руснаците са им намерили начин как да ги допълват с вода . На 1.5см. от ръба на долу пробиват дупки 4мм. срещу всяка клетка със спринцовка допълват вода до отвора след което отворите ги запълват със топъл силикон и зареждат 12 часа .

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Отново въпроси за акумулатори

Мнение от HACKO » 24 дек 2016, 17:08

dimkar написа:
S_C написа:...Просто не си купувайте "необслужваеми" батерии. Нищо не го налага.
Че какъв е проблемът, след като изкарват по толкова?
HACKO написа:...Моята Варта е на 8г, откакто я свалихме от буса преди 5г, окото е Черно, но си върши работата.
Все пак да отчитаме, че това е акумулатор за Дизелов автомобил, сложен в Бензинов. С редовна поддръжка щеше да изкара тези години на Дизела.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: Отново въпроси за акумулатори

Мнение от lubomirov89 » 24 дек 2016, 20:41

Ще изкара, ама друг път...

Void
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 05 сеп 2009, 11:59
Модел на автомобила: Ford Fiesta MK7, 2015, 1.25 бензин
Honda NC750S
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Отново въпроси за акумулатори

Мнение от Void » 26 дек 2016, 09:36

Заредих го колеги, очото вече е зеленикаво, а напрежението е 12.85V. Май ще го бъде и 5-а година :-)

Весели празници!

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 48 госта