Странен проблем (Аномалия) със свещи Motorcraft.

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
gsp
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 15 апр 2013, 10:52
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetek 16v
Местоположение: tenovo
Status: Извън линия

Странен проблем (Аномалия) със свещи Motorcraft.

Мнение от gsp » 09 мар 2017, 19:06

Привет. Реших да сменя свещите на колата (Фокус 1.6 бензин 2000г.) и си закупих Motorcraft SP-411 AYSF22FM платинум. Със старите свещи колата леко прихълцваше при по-рязко подаване на газ в по-ниски обороти. Особено като се кара на газ. Смених свещите и УЖАС... Двигателя се тресе, работи супер неравномерно явно на 3 цилиндъра, няма мощност и т.н. Веднага си помислих че имам проблем и с кабелите. Пробвах ги като ги разкачах един по един и видимо дават искра. Накрая реших да върна старите свещи и ... О,Чудо... двигателя заспа, направо замърка. Е, разбира се това леко придърпване пак си го има от време на време, но няма нищо общо с поведението при новите свещи. Старите са FoMoCo-обикновени. Та на какво според Вас може да се дължи това? Дали е възможно наистина проблема да е в кабелите? Данеби платинените свещи да са по-капризни от обикновените? Свещите са закупени от магазин от който преди време бях купувал пак такива за Ескорта и бях изключително доволен от тях. Моля запознатите с материята да споделят мнение!

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Странен проблем (Аномалия) със свещи Motorcraft.

Мнение от dimkar » 09 мар 2017, 20:11

Е, ти сам си диагностицирал проблема - свещи.

gsp
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 15 апр 2013, 10:52
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetek 16v
Местоположение: tenovo
Status: Извън линия

Re: Странен проблем (Аномалия) със свещи Motorcraft.

Мнение от gsp » 09 мар 2017, 20:15

dimkar написа:
09 мар 2017, 20:11
Е, ти сам си диагностицирал проблема - свещи.
Както казах, чисто нови са.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Странен проблем (Аномалия) със свещи Motorcraft.

Мнение от OgiDogi » 09 мар 2017, 21:54

gsp написа:
09 мар 2017, 20:15
Както казах, чисто нови са.
Ама не стават за газ, както и всички останали, които завършват на -ум - Ytrium, Iridium.
Щом искаш да караш на газ, си купуваш евтини свещи с един полюс, дебел централен електрод и разстояние между полюса и електрода 0.8 mm ->.<-(точка по въпроса)
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
lld
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 21 окт 2013, 20:32
Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 16v 100 hp 99г. Ghia
с газов инжекцион Tartarini
Местоположение: Враца
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Странен проблем (Аномалия) със свещи Motorcraft.

Мнение от lld » 09 мар 2017, 22:47

OgiDogi написа:
09 мар 2017, 21:54
разстояние между полюса и електрода 0.8 mm ->.<-(точка по въпроса)
Някъде тука във форума преди години четох, за разстоянието между електродите на свещите за форд фокус трябва да е 1,3 мм. Ти казваш 0,8 къде е истината? Аз 3,5 години карам с разстояние 1,3 и никакъв проблем. Преди това колата е карана в Италия пак със същите разстояния. Свещите са беру.

За автора на темата ако искаш провери тези разстояния и ги сложи на 1,3 и пробвай, после дай мнение тук моля.
www.mebelist.com - Мебелният форум на България

gsp
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 15 апр 2013, 10:52
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetek 16v
Местоположение: tenovo
Status: Извън линия

Re: Странен проблем (Аномалия) със свещи Motorcraft.

Мнение от gsp » 09 мар 2017, 22:55

OgiDogi написа:
09 мар 2017, 21:54
gsp написа:
09 мар 2017, 20:15
Както казах, чисто нови са.
Ама не стават за газ, както и всички останали, които завършват на -ум - Ytrium, Iridium.
Щом искаш да караш на газ, си купуваш евтини свещи с един полюс, дебел централен електрод и разстояние между полюса и електрода 0.8 mm ->.<-(точка по въпроса)
О.К може и така да е, но проблема е наличен и на бензин.

gsp
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 15 апр 2013, 10:52
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetek 16v
Местоположение: tenovo
Status: Извън линия

Re: Странен проблем (Аномалия) със свещи Motorcraft.

Мнение от gsp » 09 мар 2017, 22:59

lld написа:
09 мар 2017, 22:47
OgiDogi написа:
09 мар 2017, 21:54
разстояние между полюса и електрода 0.8 mm ->.<-(точка по въпроса)
Някъде тука във форума преди години четох, за разстоянието между електродите на свещите за форд фокус трябва да е 1,3 мм. Ти казваш 0,8 къде е истината? Аз 3,5 години карам с разстояние 1,3 и никакъв проблем. Преди това колата е карана в Италия пак със същите разстояния. Свещите са беру.

За автора на темата ако искаш провери тези разстояния и ги сложи на 1,3 и пробвай, после дай мнение тук моля.
Разстоянието както на новите, така и на старите е 1.3

gsp
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 15 апр 2013, 10:52
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetek 16v
Местоположение: tenovo
Status: Извън линия

Re: Странен проблем (Аномалия) със свещи Motorcraft.

Мнение от gsp » 10 мар 2017, 14:03

Днес намалих разстоянието на 0.8 и двигателя запя.. Според друг колега това е признак че кабелите са тръгнали и те към смяна.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Странен проблем (Аномалия) със свещи Motorcraft.

Мнение от OgiDogi » 10 мар 2017, 18:43

lld написа:
09 мар 2017, 22:47
... разстоянието между електродите на свещите за форд фокус трябва да е 1,3 мм...
За работа на бензин, може.

Опростено обяснение на физиката на горивния процес:
- бензинът влиза в цилиндрите на малки капки, във всяка от които има голям брой молекули. При запалване на една капка се получава микроексплозия, която възпламенява съседните и така се разпалва цялото количество горивна смес. За запалването на една капка е достатъчна искра с малка енергия, каквато се получава при увеличено разстояние между електродите на свещта или утечки по кабели/бобина.
- газта влиза в цилиндрите на молекули, прилично размесени с молекулите на кислорода и азота във въздуха, т.е. между съседни молекули газ има разстояние, многократно надвишаващо размерите им. Ако свещта не може да създаде достатъчно плътен сноп искри и успее да запали само няколко молекули, енергията от запалването им може да не достигне за запалване на останалата част от горивната смес. Плътен сноп искри създават свещите с 1 полюс и дебел централен електрод, а оптималното разстояние между електродите е 0.8 mm - между тях има достатъчно горивна смес и полученият сноп искри е с достатъчна плътност.
Затова, проблеми с бобина, кабели и свещи са много по-добре изразени при работа на газ.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

ANGEL4O
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 19 мар 2016, 19:39
Модел на автомобила: фокус 1.6 16в 2002г
Местоположение: панагюрище
Status: Извън линия

Re: Странен проблем (Аномалия) със свещи Motorcraft.

Мнение от ANGEL4O » 12 мар 2017, 14:26

OgiDogi написа:
10 мар 2017, 18:43
lld написа:
09 мар 2017, 22:47
... разстоянието между електродите на свещите за форд фокус трябва да е 1,3 мм...
За работа на бензин, може.

Опростено обяснение на физиката на горивния процес:
- бензинът влиза в цилиндрите на малки капки, във всяка от които има голям брой молекули. При запалване на една капка се получава микроексплозия, която възпламенява съседните и така се разпалва цялото количество горивна смес. За запалването на една капка е достатъчна искра с малка енергия, каквато се получава при увеличено разстояние между електродите на свещта или утечки по кабели/бобина.
- газта влиза в цилиндрите на молекули, прилично размесени с молекулите на кислорода и азота във въздуха, т.е. между съседни молекули газ има разстояние, многократно надвишаващо размерите им. Ако свещта не може да създаде достатъчно плътен сноп искри и успее да запали само няколко молекули, енергията от запалването им може да не достигне за запалване на останалата част от горивната смес. Плътен сноп искри създават свещите с 1 полюс и дебел централен електрод, а оптималното разстояние между електродите е 0.8 mm - между тях има достатъчно горивна смес и полученият сноп искри е с достатъчна плътност.
Затова, проблеми с бобина, кабели и свещи са много по-добре изразени при работа на газ.
Защо някакво минимално разтояние от 5 десети да има такова значение ,след като на запален двигател като се извади лулата от свеща изкрата прескач съвсем ясно и видимо на разтояние поне от 5 сантиметра,не е ли по скоро проблема в неподходяща газова смес която се образува в ниските обороти на двг и тя да е виновна за непълното и запалване и прекъсване на мотора

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Странен проблем (Аномалия) със свещи Motorcraft.

Мнение от OgiDogi » 12 мар 2017, 15:58

ANGEL4O написа:
12 мар 2017, 14:26
Защо някакво минимално разтояние от 5 десети да има такова значение ,след като на запален двигател като се извади лулата от свеща изкрата прескач съвсем ясно и видимо на разтояние поне от 5 сантиметра,не е ли по скоро проблема в неподходяща газова смес която се образува в ниските обороти на двг и тя да е виновна за непълното и запалване и прекъсване на мотора
Защото с увеличаване на разстоянието искрата изтънява, а освен това, физичните явления и свойствата на въздуха при атмосферно налягане и нормална температура, са различни от тези при компресиран до 10+ атмосфери въздух, загрят до няколкостотин градуса и с наличие на примеси като гориво.

Само ще ти разкажа за дъгогасителите на прекъсвачите за силови вериги - при разпадане на верига под товар се получава искра, която повишава температурата, въздухът около искрата се нагрява и разширява, като запълва оребрените камери около контактните пластини и създава зона на повишено налягане около искрата. Това повишено налягане и получените от изолатора газове в зоната, гасят искра с енергия, примерно милион пъти по голяма от тази на искрата в цилиндъра на двигателя. И това се случва в отворена среда, зоналното повишаване на налягането едва ли превишава 2-3 пъти атмосферното, а разстоянието в крайно положение на контактите е не повече от 5-8 mm.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

pavlan
потребител
потребител
Мнения: 122
Регистриран: 27 фев 2013, 17:30
Модел на автомобила: Ford Focus MK1
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Странен проблем (Аномалия) със свещи Motorcraft.

Мнение от pavlan » 13 мар 2017, 18:56

Колеги поправете ме ако греша , но за Фокус1 1.6 преди фейса (сивия капак на клапаните, FYDA код) свещите ги дават с 1,3мм разстояние, а тези след фейса (черен капак на клапаните, FYDH код?) се дават с 1,1мм.
Защо е тази разлика?

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Странен проблем (Аномалия) със свещи Motorcraft.

Мнение от OgiDogi » 13 мар 2017, 19:35

pavlan написа:
13 мар 2017, 18:56
Колеги поправете ме ако греша , но за Фокус1 1.6 преди фейса (сивия капак на клапаните, FYDA код) свещите ги дават с 1,3мм разстояние, а тези след фейса (черен капак на клапаните, FYDH код?) се дават с 1,1мм.
Защо е тази разлика?
Примерно, защото така диктува намаляването на производствените разходи - по-малка бобина с икономисани материали, което води до свещи с по-малко разстояние между електродите, за да може да прескача искра с по-малка енергия.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Странен проблем (Аномалия) със свещи Motorcraft.

Мнение от S_C » 13 мар 2017, 23:01

Първо-кабели не се проверяват с откачане. Нищо не ти казва това, освен дали някой цилиндър не е тотално фира. Има си тестер за кабели. Той кабелът си е здрав...ама не знаеш дали някъде изолацията му не пробива...
Второ...свещите Моторкрафт са си идеални за газ, само трябва да им коригираш разстоянието. За 60 хиляди км на газ не успях да забележа да имат непоносимост към газта. Но след 60 хиляди просто от пъпката на електрода не остана нищо. Свалял съм ги на 10 хиляди за преглед, намаляваше се бавно и постепенно, докато съвсем не изчезна...на 60 хиляди.
Третото нещо-вярно ти обясняват, че условията в цилиндъра нямат нищо общо с атмосферните. Заради това е и безсмислен номера с ваденето на кабелите.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
зуница
потребител
потребител
Мнения: 200
Регистриран: 29 юни 2007, 23:04
Модел на автомобила: ФОКУС 2.0 ГАЗ-БЕНЗИН
2008г.
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Странен проблем (Аномалия) със свещи Motorcraft.

Мнение от зуница » 05 апр 2017, 09:57

Наложи ми се да почета за свещите при работа с бензин и с газ. Процеса на горене е различен, най-общо казано и това определя и разликите в разстоянията между електродите и качествата на самите електроди.На кратко. NGK 1516 са свещи за газ.NGK 5809 са свещи за бензин.За газ разстоянието е 0,8 мм. , а за бензин 1,3 мм. До тоя извод стигнах след доста четене къде ли не.
В момента карам с NGK 5809 с 0,8 мм. и търся най-"тънко" NGK 1516. След като намалих разстоянието от 1,3 (оригинално за 5809) на 0,8 консумацията спадна.А може и да си го внушавам. Но комплект качествени свещи в колата никога не е излишен.
Не казвай "Хоп!" преди да си скочил!

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Странен проблем (Аномалия) със свещи Motorcraft.

Мнение от madboy » 05 апр 2017, 12:25

OgiDogi написа:
09 мар 2017, 21:54

Ама не стават за газ, както и всички останали, които завършват на -ум - Ytrium, Iridium.
Щом искаш да караш на газ, си купуваш евтини свещи с един полюс, дебел централен електрод и разстояние между полюса и електрода 0.8 mm ->.<-(точка по въпроса)
*evilgrin0007*
Аз, от 4 години, карам Фокуса на газ с ..um, с един полюс, тънък централен електрод, разстояние 1,1 мм., скъпи (предназначени и за Мустанг V8 някакъв, ако има значение)

П.П. За разстоянието не съм сигурен, защото нещо си играх там.. :D

Свещите са Autolite XP5364
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странен проблем (Аномалия) със свещи Motorcraft.

Мнение от aspasia » 05 апр 2017, 22:15

Вчера като купих свещи от МП за цена на бройка 10,97 лева ми дадоха 3 на FoCoMo а четвъртата беше на Motorcraft това го забелях като си дойдох у нас странна работа въобще не обърнах внимание като ми ги даваха опаковките са почти идентични. Не ми се разправяше и направо ги монтирах пали си нормално и си върви не знам дали това е проблем че едната е друг модел но я дават по каталог че е за zetec-s :shock:

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Странен проблем (Аномалия) със свещи Motorcraft.

Мнение от HACKO » 06 апр 2017, 07:13

Не, не е проблем, защото това са едни и същи свещи. Всъщност и двете са Бош произведени за Форд, разгледай ги и ще видиш логото на Бош щамповано на металната част.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странен проблем (Аномалия) със свещи Motorcraft.

Мнение от aspasia » 06 апр 2017, 18:52

Не съм гледал щампите старите свещи също бяха FoCoMo преди 3-4 години пак бях ги купувал МП тогава бяха 8 лева ако ако запазят тази цена по добре NGK v line 25 за 14 лева бройката.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта