Страница 1 от 1

Странен проблем (Аномалия) със свещи Motorcraft.

Публикувано: 09 мар 2017, 19:06
от gsp
Привет. Реших да сменя свещите на колата (Фокус 1.6 бензин 2000г.) и си закупих Motorcraft SP-411 AYSF22FM платинум. Със старите свещи колата леко прихълцваше при по-рязко подаване на газ в по-ниски обороти. Особено като се кара на газ. Смених свещите и УЖАС... Двигателя се тресе, работи супер неравномерно явно на 3 цилиндъра, няма мощност и т.н. Веднага си помислих че имам проблем и с кабелите. Пробвах ги като ги разкачах един по един и видимо дават искра. Накрая реших да върна старите свещи и ... О,Чудо... двигателя заспа, направо замърка. Е, разбира се това леко придърпване пак си го има от време на време, но няма нищо общо с поведението при новите свещи. Старите са FoMoCo-обикновени. Та на какво според Вас може да се дължи това? Дали е възможно наистина проблема да е в кабелите? Данеби платинените свещи да са по-капризни от обикновените? Свещите са закупени от магазин от който преди време бях купувал пак такива за Ескорта и бях изключително доволен от тях. Моля запознатите с материята да споделят мнение!

Re: Странен проблем (Аномалия) със свещи Motorcraft.

Публикувано: 09 мар 2017, 20:11
от dimkar
Е, ти сам си диагностицирал проблема - свещи.

Re: Странен проблем (Аномалия) със свещи Motorcraft.

Публикувано: 09 мар 2017, 20:15
от gsp
dimkar написа:
09 мар 2017, 20:11
Е, ти сам си диагностицирал проблема - свещи.
Както казах, чисто нови са.

Re: Странен проблем (Аномалия) със свещи Motorcraft.

Публикувано: 09 мар 2017, 21:54
от OgiDogi
gsp написа:
09 мар 2017, 20:15
Както казах, чисто нови са.
Ама не стават за газ, както и всички останали, които завършват на -ум - Ytrium, Iridium.
Щом искаш да караш на газ, си купуваш евтини свещи с един полюс, дебел централен електрод и разстояние между полюса и електрода 0.8 mm ->.<-(точка по въпроса)

Re: Странен проблем (Аномалия) със свещи Motorcraft.

Публикувано: 09 мар 2017, 22:47
от lld
OgiDogi написа:
09 мар 2017, 21:54
разстояние между полюса и електрода 0.8 mm ->.<-(точка по въпроса)
Някъде тука във форума преди години четох, за разстоянието между електродите на свещите за форд фокус трябва да е 1,3 мм. Ти казваш 0,8 къде е истината? Аз 3,5 години карам с разстояние 1,3 и никакъв проблем. Преди това колата е карана в Италия пак със същите разстояния. Свещите са беру.

За автора на темата ако искаш провери тези разстояния и ги сложи на 1,3 и пробвай, после дай мнение тук моля.

Re: Странен проблем (Аномалия) със свещи Motorcraft.

Публикувано: 09 мар 2017, 22:55
от gsp
OgiDogi написа:
09 мар 2017, 21:54
gsp написа:
09 мар 2017, 20:15
Както казах, чисто нови са.
Ама не стават за газ, както и всички останали, които завършват на -ум - Ytrium, Iridium.
Щом искаш да караш на газ, си купуваш евтини свещи с един полюс, дебел централен електрод и разстояние между полюса и електрода 0.8 mm ->.<-(точка по въпроса)
О.К може и така да е, но проблема е наличен и на бензин.

Re: Странен проблем (Аномалия) със свещи Motorcraft.

Публикувано: 09 мар 2017, 22:59
от gsp
lld написа:
09 мар 2017, 22:47
OgiDogi написа:
09 мар 2017, 21:54
разстояние между полюса и електрода 0.8 mm ->.<-(точка по въпроса)
Някъде тука във форума преди години четох, за разстоянието между електродите на свещите за форд фокус трябва да е 1,3 мм. Ти казваш 0,8 къде е истината? Аз 3,5 години карам с разстояние 1,3 и никакъв проблем. Преди това колата е карана в Италия пак със същите разстояния. Свещите са беру.

За автора на темата ако искаш провери тези разстояния и ги сложи на 1,3 и пробвай, после дай мнение тук моля.
Разстоянието както на новите, така и на старите е 1.3

Re: Странен проблем (Аномалия) със свещи Motorcraft.

Публикувано: 10 мар 2017, 14:03
от gsp
Днес намалих разстоянието на 0.8 и двигателя запя.. Според друг колега това е признак че кабелите са тръгнали и те към смяна.

Re: Странен проблем (Аномалия) със свещи Motorcraft.

Публикувано: 10 мар 2017, 18:43
от OgiDogi
lld написа:
09 мар 2017, 22:47
... разстоянието между електродите на свещите за форд фокус трябва да е 1,3 мм...
За работа на бензин, може.

Опростено обяснение на физиката на горивния процес:
- бензинът влиза в цилиндрите на малки капки, във всяка от които има голям брой молекули. При запалване на една капка се получава микроексплозия, която възпламенява съседните и така се разпалва цялото количество горивна смес. За запалването на една капка е достатъчна искра с малка енергия, каквато се получава при увеличено разстояние между електродите на свещта или утечки по кабели/бобина.
- газта влиза в цилиндрите на молекули, прилично размесени с молекулите на кислорода и азота във въздуха, т.е. между съседни молекули газ има разстояние, многократно надвишаващо размерите им. Ако свещта не може да създаде достатъчно плътен сноп искри и успее да запали само няколко молекули, енергията от запалването им може да не достигне за запалване на останалата част от горивната смес. Плътен сноп искри създават свещите с 1 полюс и дебел централен електрод, а оптималното разстояние между електродите е 0.8 mm - между тях има достатъчно горивна смес и полученият сноп искри е с достатъчна плътност.
Затова, проблеми с бобина, кабели и свещи са много по-добре изразени при работа на газ.

Re: Странен проблем (Аномалия) със свещи Motorcraft.

Публикувано: 12 мар 2017, 14:26
от ANGEL4O
OgiDogi написа:
10 мар 2017, 18:43
lld написа:
09 мар 2017, 22:47
... разстоянието между електродите на свещите за форд фокус трябва да е 1,3 мм...
За работа на бензин, може.

Опростено обяснение на физиката на горивния процес:
- бензинът влиза в цилиндрите на малки капки, във всяка от които има голям брой молекули. При запалване на една капка се получава микроексплозия, която възпламенява съседните и така се разпалва цялото количество горивна смес. За запалването на една капка е достатъчна искра с малка енергия, каквато се получава при увеличено разстояние между електродите на свещта или утечки по кабели/бобина.
- газта влиза в цилиндрите на молекули, прилично размесени с молекулите на кислорода и азота във въздуха, т.е. между съседни молекули газ има разстояние, многократно надвишаващо размерите им. Ако свещта не може да създаде достатъчно плътен сноп искри и успее да запали само няколко молекули, енергията от запалването им може да не достигне за запалване на останалата част от горивната смес. Плътен сноп искри създават свещите с 1 полюс и дебел централен електрод, а оптималното разстояние между електродите е 0.8 mm - между тях има достатъчно горивна смес и полученият сноп искри е с достатъчна плътност.
Затова, проблеми с бобина, кабели и свещи са много по-добре изразени при работа на газ.
Защо някакво минимално разтояние от 5 десети да има такова значение ,след като на запален двигател като се извади лулата от свеща изкрата прескач съвсем ясно и видимо на разтояние поне от 5 сантиметра,не е ли по скоро проблема в неподходяща газова смес която се образува в ниските обороти на двг и тя да е виновна за непълното и запалване и прекъсване на мотора

Re: Странен проблем (Аномалия) със свещи Motorcraft.

Публикувано: 12 мар 2017, 15:58
от OgiDogi
ANGEL4O написа:
12 мар 2017, 14:26
Защо някакво минимално разтояние от 5 десети да има такова значение ,след като на запален двигател като се извади лулата от свеща изкрата прескач съвсем ясно и видимо на разтояние поне от 5 сантиметра,не е ли по скоро проблема в неподходяща газова смес която се образува в ниските обороти на двг и тя да е виновна за непълното и запалване и прекъсване на мотора
Защото с увеличаване на разстоянието искрата изтънява, а освен това, физичните явления и свойствата на въздуха при атмосферно налягане и нормална температура, са различни от тези при компресиран до 10+ атмосфери въздух, загрят до няколкостотин градуса и с наличие на примеси като гориво.

Само ще ти разкажа за дъгогасителите на прекъсвачите за силови вериги - при разпадане на верига под товар се получава искра, която повишава температурата, въздухът около искрата се нагрява и разширява, като запълва оребрените камери около контактните пластини и създава зона на повишено налягане около искрата. Това повишено налягане и получените от изолатора газове в зоната, гасят искра с енергия, примерно милион пъти по голяма от тази на искрата в цилиндъра на двигателя. И това се случва в отворена среда, зоналното повишаване на налягането едва ли превишава 2-3 пъти атмосферното, а разстоянието в крайно положение на контактите е не повече от 5-8 mm.

Re: Странен проблем (Аномалия) със свещи Motorcraft.

Публикувано: 13 мар 2017, 18:56
от pavlan
Колеги поправете ме ако греша , но за Фокус1 1.6 преди фейса (сивия капак на клапаните, FYDA код) свещите ги дават с 1,3мм разстояние, а тези след фейса (черен капак на клапаните, FYDH код?) се дават с 1,1мм.
Защо е тази разлика?

Re: Странен проблем (Аномалия) със свещи Motorcraft.

Публикувано: 13 мар 2017, 19:35
от OgiDogi
pavlan написа:
13 мар 2017, 18:56
Колеги поправете ме ако греша , но за Фокус1 1.6 преди фейса (сивия капак на клапаните, FYDA код) свещите ги дават с 1,3мм разстояние, а тези след фейса (черен капак на клапаните, FYDH код?) се дават с 1,1мм.
Защо е тази разлика?
Примерно, защото така диктува намаляването на производствените разходи - по-малка бобина с икономисани материали, което води до свещи с по-малко разстояние между електродите, за да може да прескача искра с по-малка енергия.

Re: Странен проблем (Аномалия) със свещи Motorcraft.

Публикувано: 13 мар 2017, 23:01
от S_C
Първо-кабели не се проверяват с откачане. Нищо не ти казва това, освен дали някой цилиндър не е тотално фира. Има си тестер за кабели. Той кабелът си е здрав...ама не знаеш дали някъде изолацията му не пробива...
Второ...свещите Моторкрафт са си идеални за газ, само трябва да им коригираш разстоянието. За 60 хиляди км на газ не успях да забележа да имат непоносимост към газта. Но след 60 хиляди просто от пъпката на електрода не остана нищо. Свалял съм ги на 10 хиляди за преглед, намаляваше се бавно и постепенно, докато съвсем не изчезна...на 60 хиляди.
Третото нещо-вярно ти обясняват, че условията в цилиндъра нямат нищо общо с атмосферните. Заради това е и безсмислен номера с ваденето на кабелите.

Re: Странен проблем (Аномалия) със свещи Motorcraft.

Публикувано: 05 апр 2017, 09:57
от зуница
Наложи ми се да почета за свещите при работа с бензин и с газ. Процеса на горене е различен, най-общо казано и това определя и разликите в разстоянията между електродите и качествата на самите електроди.На кратко. NGK 1516 са свещи за газ.NGK 5809 са свещи за бензин.За газ разстоянието е 0,8 мм. , а за бензин 1,3 мм. До тоя извод стигнах след доста четене къде ли не.
В момента карам с NGK 5809 с 0,8 мм. и търся най-"тънко" NGK 1516. След като намалих разстоянието от 1,3 (оригинално за 5809) на 0,8 консумацията спадна.А може и да си го внушавам. Но комплект качествени свещи в колата никога не е излишен.

Re: Странен проблем (Аномалия) със свещи Motorcraft.

Публикувано: 05 апр 2017, 12:25
от madboy
OgiDogi написа:
09 мар 2017, 21:54

Ама не стават за газ, както и всички останали, които завършват на -ум - Ytrium, Iridium.
Щом искаш да караш на газ, си купуваш евтини свещи с един полюс, дебел централен електрод и разстояние между полюса и електрода 0.8 mm ->.<-(точка по въпроса)
*evilgrin0007*
Аз, от 4 години, карам Фокуса на газ с ..um, с един полюс, тънък централен електрод, разстояние 1,1 мм., скъпи (предназначени и за Мустанг V8 някакъв, ако има значение)

П.П. За разстоянието не съм сигурен, защото нещо си играх там.. :D

Свещите са Autolite XP5364

Re: Странен проблем (Аномалия) със свещи Motorcraft.

Публикувано: 05 апр 2017, 22:15
от aspasia
Вчера като купих свещи от МП за цена на бройка 10,97 лева ми дадоха 3 на FoCoMo а четвъртата беше на Motorcraft това го забелях като си дойдох у нас странна работа въобще не обърнах внимание като ми ги даваха опаковките са почти идентични. Не ми се разправяше и направо ги монтирах пали си нормално и си върви не знам дали това е проблем че едната е друг модел но я дават по каталог че е за zetec-s :shock:

Re: Странен проблем (Аномалия) със свещи Motorcraft.

Публикувано: 06 апр 2017, 07:13
от HACKO
Не, не е проблем, защото това са едни и същи свещи. Всъщност и двете са Бош произведени за Форд, разгледай ги и ще видиш логото на Бош щамповано на металната част.

Re: Странен проблем (Аномалия) със свещи Motorcraft.

Публикувано: 06 апр 2017, 18:52
от aspasia
Не съм гледал щампите старите свещи също бяха FoCoMo преди 3-4 години пак бях ги купувал МП тогава бяха 8 лева ако ако запазят тази цена по добре NGK v line 25 за 14 лева бройката.