DRL на Ford Maverick 2.3 4WD

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
Tuono
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 22 юни 2017, 18:30
Модел на автомобила: Ford Maverick 2.3 4WD, 2005
Местоположение: Перник
Контакти:
Status: Извън линия

DRL на Ford Maverick 2.3 4WD

Мнение от Tuono » 25 юни 2017, 13:36

Здравейте,
От скоро съм в отбора с Ford Maverick 2.3 4WD, 2005 г. - автомобил, с който тепърва ще се запознавам. Машината си има своите проблеми, които ще решавам едно по едно, но като цяло усещам, че изборът ми е правилен. Надявам се не само да чета във форума, но и да съм полезен с каквото мога.
Сега по темата - бях свикнал на предишната кола (Suzuki Baleno 4x4) с допълнително монтирания модул за дневни светлини и реших да монтирам такъв модул и на Maverick-а. Отидох в един добър сервиз, където постъпиха коректно и ми казаха, че колата има фабричен DRL модул, който се активира със специализиран скенер, затова не монтираха нищо. За съжаление не разполагаха с необходимите инструменти и се обърнах към официалния сервиз за тази услуга, от който въобще не ме отчетоха като бройка. Скоро купих едно OBD II устройство и чрез безплатния софтуер ForScan (с разширен лиценз) реших да пробвам. Получи се това, което ми трябваше, макар и с малко по-различни поведение от предишния ми модул.
Описвам действията по ред на номерата:

1. Включва се в OBD II буксата качествен скенер, като аз използвам OBDLink MX WiFi от снимката, колата трябва да е "на контакт", двигателя не работи:

Изображение

2. Използвам безплатния софтуер ForScan 2.3.9 beta с хибрид Lenovo Miix 3 10 с Windows 10

3. Когато връзката между устройствата се осъществи, активирам програмиране на GEM модула (Общий электрический модуль).

4. След успешно влизане в сервизната процедура се избира "Лампы, работающие в светлое время суток".

5. По подразбиране настройката е 0 - Не оборудван, прави се на 1 - Оборудван чрез бутона Записать новите параметри се задаван на ECU-то.

Изображение

6. Фаровете светват (само къси и нищо друго), изключвате "от контакт" и от тук нататък имате активиран фабричен DRL модул, разбира се, ако колата Ви е оборудвана с такъв.

Малко за самата функция - за съжаление се активират късите светлини на 60% и това няма как да се промени. Другата глупост е, че фаровете се включват преди двигателя да заработи, когато сте "на контакт" и реално запалването е с включени къси на 60%. Като цяло това не е проблем, но за щастие ако ръчната е дръпната, фаровете не светят. С други думи ако сте паркирали и ръчната спирачка е активирана, модулът ще включи фаровете едва след като освободите ръчната спирачка, а дотогава двигателя ще заработи.

Това е накратко, ако има нещо неясно, ще уточняваме.
"...откъде идваш ... и накъде отиваш..."

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Google Adsense [Bot] и 28 госта