Гасне в движение и дава различни грешки
Публикувано: 03 авг 2017, 20:21
Здравейте,
Видях че има доста теми за гаснене по време на двежение но нито една от тези които прочетох не съответства на моя проблем. Гледам че често се споменават помпи и дюзи но мисля че проблема е друг. Та ето какво се случи през последните дни
1. Миналата седмица - паля да изляза от гаража - въртя ключа, без да чакам каквото и да било - чу се нещо като реле и всичко в колата угасна... силно ме учуди че дори не завъртя, просто всичко угасна изведнъж. После върнах ключа дадох на контакт, изчаках 4,5 секуннди, паля и пак същото - всичко угасна. пробвах още веднъж и пак същия резултат. На следващия път реших да спра климатика и радиото преди да запаля (обикновенно си седят включени) и чудо - запали от раз. Следващите няколко дни бяха без проблеми и реших че не е било нещо сериозно
2. Понеделник - бях извън България и колата не беше палена от предния ден. Давам контакт и светва грешка Steering Control Failure или Steering Module Failure... не се сещам точно какво беше. Пробвам да запаля - не върти. Пробвах още 2 пъти същия резултат. на 4-тия път като дадах на контакт тази грешка не светна и колата запали без проблем.
3. Вторник и няколко стотин километра по-късно(със множество спирания и паления) - тъкмо излизам от едно кръстовище сменям скороста и като отпуснах съединителя колата угасна. Отново изписа Steering Failure, после се показа надпис Acceleration Reduced и System Engine Fault. Колата не запали в движение. Отбих в страни изкарах ключа и после запали без проблем.
4. Пак Вторник, но 50тина км градско и няколко паления по късно - на прав участък колата угасна. Километража и оборотомера на 0 и всички лампи светнаха все едно съм включил на контакт. Почна да премига и една странна лампичка между горивото и температурата. Отбих в страни и колата повече не искаше да запали. Тази лампичка постоянно си премигаше. Откачих акумулатора изчаках... пак не пали. Повиках един майстор който изтри грешките.. Каза че давало грешка че колата е открадната.. нещо с имобилайзера и вика да ползвам другия ключ от колата. Докато не се изтриха грешките колата не запали.
5. Сряда (100тина км и няколко запалвания по-късно) Пак на прав участък колата угасва. Отново всички лампи светнаха като коледна елха. на таблото веднага изписа Steering Failure; System Engine Fault; Acceleration Reduced. Забелязах че и лампата за имобилайзера пак почна да пресвятква. Осъзнах че спра ли няма да мога да запаля а беше 4 часа сутринта.... т.е вече е било Четвъртък. Пробвах да запаля на скорост и се получи... компютъра продължи да си изписва грешките а лампата за имобилайзера спря да мига едва след 10тина км. Като спря да мига в движение изключих колата и запалих с ключа без проблем. Вече не изписваше никакви грешки. Днес пак цял ден си обикалям с колата и все още няма проблем... за сега....
Чесно казано идея си нямам къде да търся проблем.... Възможно ли е да се ебава акумулатора или да е някаква слаба връзка и къде да я търся? Довечера ще го огледам по-внимателно...... до колкото разбрах от майстора който изтри грешките показва още че няма връзка с ECU...... Предвид разнообразните грешки ме навежда на мисълта за някаквъ генерален проблем в електрическата система - може би акумулатор или някакви релета, датчик на коляновия вал или нещо подобно. Нямам диагностика и още не съм я оставял на майстор... Преди да я оставя в сервиз искам да проверя акумулатора и да сменя една тръба на турбото от която губи въздух.. Какво друго мога да проверя преди да я оставя в сервиз? Наскоро смених съединител маховик и разни други скъпотии и силно се надявам проблема да е малък или поне евтин
Видях че има доста теми за гаснене по време на двежение но нито една от тези които прочетох не съответства на моя проблем. Гледам че често се споменават помпи и дюзи но мисля че проблема е друг. Та ето какво се случи през последните дни

1. Миналата седмица - паля да изляза от гаража - въртя ключа, без да чакам каквото и да било - чу се нещо като реле и всичко в колата угасна... силно ме учуди че дори не завъртя, просто всичко угасна изведнъж. После върнах ключа дадох на контакт, изчаках 4,5 секуннди, паля и пак същото - всичко угасна. пробвах още веднъж и пак същия резултат. На следващия път реших да спра климатика и радиото преди да запаля (обикновенно си седят включени) и чудо - запали от раз. Следващите няколко дни бяха без проблеми и реших че не е било нещо сериозно
2. Понеделник - бях извън България и колата не беше палена от предния ден. Давам контакт и светва грешка Steering Control Failure или Steering Module Failure... не се сещам точно какво беше. Пробвам да запаля - не върти. Пробвах още 2 пъти същия резултат. на 4-тия път като дадах на контакт тази грешка не светна и колата запали без проблем.
3. Вторник и няколко стотин километра по-късно(със множество спирания и паления) - тъкмо излизам от едно кръстовище сменям скороста и като отпуснах съединителя колата угасна. Отново изписа Steering Failure, после се показа надпис Acceleration Reduced и System Engine Fault. Колата не запали в движение. Отбих в страни изкарах ключа и после запали без проблем.
4. Пак Вторник, но 50тина км градско и няколко паления по късно - на прав участък колата угасна. Километража и оборотомера на 0 и всички лампи светнаха все едно съм включил на контакт. Почна да премига и една странна лампичка между горивото и температурата. Отбих в страни и колата повече не искаше да запали. Тази лампичка постоянно си премигаше. Откачих акумулатора изчаках... пак не пали. Повиках един майстор който изтри грешките.. Каза че давало грешка че колата е открадната.. нещо с имобилайзера и вика да ползвам другия ключ от колата. Докато не се изтриха грешките колата не запали.
5. Сряда (100тина км и няколко запалвания по-късно) Пак на прав участък колата угасва. Отново всички лампи светнаха като коледна елха. на таблото веднага изписа Steering Failure; System Engine Fault; Acceleration Reduced. Забелязах че и лампата за имобилайзера пак почна да пресвятква. Осъзнах че спра ли няма да мога да запаля а беше 4 часа сутринта.... т.е вече е било Четвъртък. Пробвах да запаля на скорост и се получи... компютъра продължи да си изписва грешките а лампата за имобилайзера спря да мига едва след 10тина км. Като спря да мига в движение изключих колата и запалих с ключа без проблем. Вече не изписваше никакви грешки. Днес пак цял ден си обикалям с колата и все още няма проблем... за сега....
Чесно казано идея си нямам къде да търся проблем.... Възможно ли е да се ебава акумулатора или да е някаква слаба връзка и къде да я търся? Довечера ще го огледам по-внимателно...... до колкото разбрах от майстора който изтри грешките показва още че няма връзка с ECU...... Предвид разнообразните грешки ме навежда на мисълта за някаквъ генерален проблем в електрическата система - може би акумулатор или някакви релета, датчик на коляновия вал или нещо подобно. Нямам диагностика и още не съм я оставял на майстор... Преди да я оставя в сервиз искам да проверя акумулатора и да сменя една тръба на турбото от която губи въздух.. Какво друго мога да проверя преди да я оставя в сервиз? Наскоро смених съединител маховик и разни други скъпотии и силно се надявам проблема да е малък или поне евтин
