Нормално ли е това напрежение
-
- потребител
- Мнения: 1413
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Нормално ли е това напрежение
По скоро имаш недозареждане не трябва да ти е по малко от 13,8 с включени консуматори как го измери?
-
- потребител
- Мнения: 901
- Регистриран: 18 юни 2014, 10:14
- Модел на автомобила: Focus c-max 1.8
- Status: Извън линия
Re: Нормално ли е това напрежение
На клипа се вижда, че при незапален и при запален и след това пускам всички консуматори - фарове, радио, климатик, лампи, мигачи.
Акумулатора отдавна си е изкарал живота, но ще го следя тези дни как се държи.
Акумулатора отдавна си е изкарал живота, но ще го следя тези дни как се държи.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4597
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Нормално ли е това напрежение
Какво му смятате толкова на тоя акумулатор? Под 13,8 има недозареждане. Няма значение с консуматори или без. На 13,8 ще зарежда, но това ще се случва толкова бавно, че на практика при каране на къси разстояния батерията няма да успее а си върне енергията, която е разходавана за първоначалното стартиране на мотора. Т.е. тя бавно и полека ще умре, при това в не много далечното бъдеще. Особено с това постоянно каране на фарове.
Качването на напрежението над 14,5 предизвиква кипене на електролита.Т.е. батерията пак започва бавно да умира.
Границите между недозаряд/нормален заряд/свръхзаряд са много малки събрани са в 0,1 волт на клетка. Просто автомобилният акумулатор има 6 клетки и това "раздува" тая граница 6 пъти. Това не променя факта, че, енергията, която трябва да произведе алтернаторът, във всеки момент трябва да покрива всички консуматори на 100% и да остава излишна енергия за възстановяване на запасите в батерията.
Меренето без консуматори има значение само за работата на релето. В системите с алтернатор ограничението на зареждането е само по напрежение. Токът се регулира сам. В старите системи с генератор имаше и реле за тока, че и релетата бяха регулируеми. За щастие, вече не са.Така, че...без консуматори се вижда само дали релето си спазва горната граница на работа, за да не презареди батерията. Реалната проверка на работата на системата е под товар. При това измерено на празен ход, защото е важна долната граница на ефективност.
Колкото и да изглежда груба, в действителност системата за регулиране на напрежението в автомобила е изключително прецизна.Регулира един много динамичен процес, запазвайки отлконениеята в границите на 3-4%, което е много висока точност. И тя не се е променила особено от времето, когато всички компоненти са били 100% механични, без никаква електроника.Електрониката доведе само до повишаване на бързодействието-от там възможност да се ползват технологично по-съвременни батерии.
Качването на напрежението над 14,5 предизвиква кипене на електролита.Т.е. батерията пак започва бавно да умира.
Границите между недозаряд/нормален заряд/свръхзаряд са много малки събрани са в 0,1 волт на клетка. Просто автомобилният акумулатор има 6 клетки и това "раздува" тая граница 6 пъти. Това не променя факта, че, енергията, която трябва да произведе алтернаторът, във всеки момент трябва да покрива всички консуматори на 100% и да остава излишна енергия за възстановяване на запасите в батерията.
Меренето без консуматори има значение само за работата на релето. В системите с алтернатор ограничението на зареждането е само по напрежение. Токът се регулира сам. В старите системи с генератор имаше и реле за тока, че и релетата бяха регулируеми. За щастие, вече не са.Така, че...без консуматори се вижда само дали релето си спазва горната граница на работа, за да не презареди батерията. Реалната проверка на работата на системата е под товар. При това измерено на празен ход, защото е важна долната граница на ефективност.
Колкото и да изглежда груба, в действителност системата за регулиране на напрежението в автомобила е изключително прецизна.Регулира един много динамичен процес, запазвайки отлконениеята в границите на 3-4%, което е много висока точност. И тя не се е променила особено от времето, когато всички компоненти са били 100% механични, без никаква електроника.Електрониката доведе само до повишаване на бързодействието-от там възможност да се ползват технологично по-съвременни батерии.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 823
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Нормално ли е това напрежение
Да попитам за това зарядно, понеже за пръв път ползвам "умно". Като го свързвах с акумулатора показа 12.5 волта. За 30-40 минути стигна до 14.2. Очаквах, че ще спре да зарежда като се зареди акумулатора, а след няколко минути като го погледнах заряда се колебаеше между 13.5 - 13.6. Нормално ли е или е достигнал максимума и е започнал разреждане?
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1325
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Нормално ли е това напрежение
Ако това "умно" зарядно е на принципа на умните бързи зарядни при мобилните телефони, то те работят така:
От 0 до 50% зареждат много бързо, от 50 до 90 по-бавно и последните 10% още по-бавно. Акомулатора все още се зарежда, но с по-слаб ток.
От 0 до 50% зареждат много бързо, от 50 до 90 по-бавно и последните 10% още по-бавно. Акомулатора все още се зарежда, но с по-слаб ток.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4597
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Нормално ли е това напрежение
Да е умно...колко пък да е умно това заядно. Със зареждането на кумулатора пада вътрешното му съпротивление.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 823
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Нормално ли е това напрежение
От известно време плюсова клема на акумулатора е много топла и не може да се пипне. От прочетеното разбирам че най-вероятната причина е кабелът до алтернатора. Само кабелът ли се сменява или заедно с клемата. Тоест нещо такова да търся.. И колко квадрата да е кабела, за дължина ще трябва поне метър.
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10848
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Нормално ли е това напрежение
По добрия вариант е да смениш целият кабел комплект. Възможно е да се смени и само плюсовата клема, ако е не е нарушена целостта на кабела.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13097
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Нормално ли е това напрежение
Отиваш в първия магазин за авточасти купуваш си такава обувка,
режеш кабела в близост до настоящата обувка и я монтираш.
Това със смяна на целия кабел е голяма играчка.
П.П. Дори и Кауфланд ги има.
режеш кабела в близост до настоящата обувка и я монтираш.
Това със смяна на целия кабел е голяма играчка.
П.П. Дори и Кауфланд ги има.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
-
- потребител
- Мнения: 823
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: RE: Re: Нормално ли е това напрежение
Месингова нали, тия кауфландските ги имам комплект, ама няма да ги сложаHACKO написа:Отиваш в първия магазин за авточасти купуваш си такава обувка,
режеш кабела в близост до настоящата обувка и я монтираш.
Това със смяна на целия кабел е голяма играчка.
П.П. Дори и Кауфланд ги има.
Пс - тука ли да пъхна кабела и да стегна, че няма кабелна обувка
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10848
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: RE: Re: Нормално ли е това напрежение
Точно там-всичките кабели.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 1413
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Нормално ли е това напрежение
Правилно са ти казали колегите смени само кабелната обувка даже във всеки магазин за акумулатори има такива .
-
- потребител
- Мнения: 823
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Нормално ли е това напрежение
Това е кабелът, който отива в алтернатора нали? Тука има един фокус на части и ще пробвам с неговата клема и кабел.
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
- потребител
- Мнения: 823
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Нормално ли е това напрежение
Отивам при човека да взема клемата с кабела и той ми подава клемата със стърчащ отрязан кабел от нея, не можал да го свали хем че му казах че ми трябва всичко
Някой може ли да потвърди че кабелът от плюса, който е кербован отива само до алтернатора? Има пластмаса под стартера и не мога да видя само минава ли оттам или е закачен с кабелни обувки за стартера.
Ще пробвам още веднъж с втора ръка и ако не стане ще си купя кабел 25кв и ще сменя клемата
Пс - явно кабела си минава през пластмасата на стартера, без да е закачен с него и не е проблем да се пусне друг кабел
Някой може ли да потвърди че кабелът от плюса, който е кербован отива само до алтернатора? Има пластмаса под стартера и не мога да видя само минава ли оттам или е закачен с кабелни обувки за стартера.
Ще пробвам още веднъж с втора ръка и ако не стане ще си купя кабел 25кв и ще сменя клемата
Пс - явно кабела си минава през пластмасата на стартера, без да е закачен с него и не е проблем да се пусне друг кабел
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13097
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Нормално ли е това напрежение
Абе човек, на кабела му няма нищо, отрежи го до обувката, сложи каквато ти казахме и не се занимавай с глупости!
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
-
- потребител
- Мнения: 823
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Нормално ли е това напрежение
Това лесно ще го направя, другите два кабела с кабелните обувки ще ги закача на болтовете. Въпросът е, че сега кабелът вероятно е запоен и стегнат на преса в клемата, а аз само ще стегна с болта, колкото може. Затова ми се иска да мина през електричар да запои кабелна обувка на кабела и да съм спокоен
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
- потребител
- Мнения: 1413
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Нормално ли е това напрежение
Достатъчно е да бъде стегнат не го запоявай въобще иначе рискуваш да получиш едно хубаво окисление понеже спойката няма да е добре изолирана.Ради-1 написа: ↑09 сеп 2018, 08:50Това лесно ще го направя, другите два кабела с кабелните обувки ще ги закача на болтовете. Въпросът е, че сега кабелът вероятно е запоен и стегнат на преса в клемата, а аз само ще стегна с болта, колкото може. Затова ми се иска да мина през електричар да запои кабелна обувка на кабела и да съм спокоен
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
- потребител
- Мнения: 823
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Нормално ли е това напрежение
Това, което направих - почистих кабелните обувки със шкурка и сложих около тях и по клемата захаросан пчелен мед(временен вариант, ама нямах технически вазелин). При градско каране на къси разстояния минус клемата е студена, а плюсовата леко топла. Днес минах 80 км по магистралата, нищо по двигателя не можеше да се пипне от топлина - плюсовата клема, кабелът и, алтернаторът, всички маркучи, минусовата клема. Температура по борд компютър - макс 103 градуса, стрелката не е мърдала от средата, перките работят. При спускания температурата падаше до 94-95.
Нормално ли е да се случва така или да ходя в сервиз?
Нормално ли е да се случва така или да ходя в сервиз?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13097
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Нормално ли е това напрежение
Точно такава трябва да е температурата, колата е перфектна.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
-
- потребител
- Мнения: 823
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Нормално ли е това напрежение
Ясно, ами ще я карам така, дано не изкачат повече проблеми
Ти нямаше ли такъв форд, евро колко ги водят. Направих проверка по вин и нищо не излиза. Да не са без евро стандарт
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
Ти нямаше ли такъв форд, евро колко ги водят. Направих проверка по вин и нищо не излиза. Да не са без евро стандарт
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта