Ford Mondeo 2001 1.8 проблем ламбда сонда 2

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
mishomihov
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 31 мар 2018, 18:13
Местоположение: София
Status: Извън линия

Ford Mondeo 2001 1.8 проблем ламбда сонда 2

Мнение от mishomihov » 31 мар 2018, 18:25

Здравейте, преди няколко седмици мой познат си купи Ford Mondeo 2001 година с 1.8 бензинов двигател. Като цяло колата е добре технически поддържана, но има един проблем, който ме тормози и затова се надявам да получа информация от по-запознати хора.

Става въпрос за катализатора, който на въпросната кола е бил премахнат от предишния собственик, но нищо не е направено с 2-те ламбди сонди, което се отразява в неприятната check engine лампичка на таблото, по-трудно палене на моменти и промяна в горивната смес, което кара колата да харчи повечко и пълни маслото с бензин. Бях чул от познат, че е възможно 2-рата сонда, която попринцип се намира след катализатора да се изключи софтуерно, за да може компютърът изобщо да не я търси и така да не бърка горивната смес и запалването. Ще съм изключително благодарен ако някой може да помогне. Благодаря предварително! ;;):

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Ford Mondeo 2001 1.8 проблем ламбда сонда 2

Мнение от deathstorm » 31 мар 2018, 18:45

Втората сонда не влияе на смесообразуването, тя само показва дали катализатора си върши работата. В твоя случай може би не е наред първата ламбда сонда. Трябва да прочетеш какви грешки е записал компютъра. Иначе за втората сонда освен софтуерно решение съм виждал от братята руснаци и хардуерно такова.
Изглежда така:
Изображение]

Идеята е да се измести сондата от потока газове, като в тоя щуцер има и нещо ката малък катализатор. Така сондата отчита, че всичко е наред, но не съм го пробвал лично и не мога да кажа със сигурност, дали ще работи и къде може да се намери у нас.

mishomihov
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 31 мар 2018, 18:13
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ford Mondeo 2001 1.8 проблем ламбда сонда 2

Мнение от mishomihov » 31 мар 2018, 18:52

Благодаря за информацията! Единствената грешка, която компютърът е записал е тази за неправилната работа на катализатора, което се получава от това, че няма разлика в изгорелите газове и при 2-те сонди. Ще потърся това, което си ми показал и ще изчакам да видя какво ще кажат и останалите.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Ford Mondeo 2001 1.8 проблем ламбда сонда 2

Мнение от OgiDogi » 31 мар 2018, 21:27

mishomihov написа:
31 мар 2018, 18:25
...кара колата да харчи повечко и пълни маслото с бензин...
Тези двете не могат да бъдат причинени от липсата на катализатор, особено второто. А двете в комбинация говорят само за едно - прекалено високо налягане в рейката, повреден регулатор или инжектор/и, който не затваря добре и се олива дори и след изгасянето на двигателя (докато изпусне всичкия бензин от рейката). От там идва и трудното палене - няма бензин за първоначално впръскване или пък има толкова, че свещите са мокри.
Най-лесна проба - откачате маркуча на регулатора при запален двигател и ако от регулатора прокапва бензин - сменяте го. Ако не прокапва - сваляте инжекторите и ги давате за почистване с ултразвук.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ford Mondeo 2001 1.8 проблем ламбда сонда 2

Мнение от fordmaniac » 01 апр 2018, 09:12

Явно колата е попаднала при майстори, които за всичко обвиняват катализатора! Всякакви беди били от запушен, задръстен, остарял и къв ли не катализатор.
От толкова коли, минали през ръцете ми, имам два - три случая да се налага смяна или премахване на катализатор.
В конкретния случай регулатора на налягане на горивото е в резервоара и едва ли има вина за маслото. Диагностиката ще покаже какво трябва, за да стане колата. Не бива да се кара дълго с бензин в маслото, щото ще захапе лагери на колянов вал.
Втората сонда се оправя с нов катализатор най- добре, другия вариант е чипосване с версия да не слуша втора сонда ( пробван и сигурен вариант е ) . Номера с втулка не винаги минава на съвременните инжекциони.
Поздрави.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 35 госта