Страница 1 от 1

Проблем с часовника и дисплея на таблото

Публикувано: 05 май 2018, 11:27
от Иван_Иванов
Здравейте колеги от скоро имам не много сериозен проблем ,но за сметка на това доста дразнещ :) и ако някой знае решение и се е сблъсквал с това моля да сподели информация. Та проблемите са следните: Часовника и датата на дисплея на музиката се нулират при всяко изключване от контакт.Настройване ,запаметяване и когато завъртиш ключа в нулево положение всичко се прецаква.Часът ми се показваше на дисплея докато работи :радиото или флашката,а сега изчезна(само часът,а номера на песента и т.н. си стоят).Другият проблем е с дисплейчето на таблото,което показва километрите.При заключване на колата,то продължава да си свети.Нямам спомен как беше преди ,но мисля че си изгасваше.Всичко това се получи когато реших да си пробвам CD-то(може и да се заблуждавам,но стана в него период).Не бях го тествал никога и след като сложих няколко пъти дискове стана и това.Проверих бушоните в таблата отпред и до жабката,но не видях изгърмял бушон.Прилагам снимки и ще съм благодарен ако някой помогне.Колата е Форд Фокус 1.6 тдци 2005 109к.с. Притесняваме че колата не се кара няколко дена от време на време и да не остана без акумулатор.Благодаря предварително на отзовалите се :) 3-тата снимка е в нормално състояние,2-рата когато изключа и отново дам на контакт,а 1-вата когато е заключена колата и дисплейчето продължава да си свети.

Re: Проблем с часовника и дисплея на таблото

Публикувано: 06 май 2018, 11:50
от Филипов
В сервиз електроника за свирката. Трябва да се измери идват ли на куплунга 2 плюса - един постоянен и втори комутируем - без ключ да го няма. Ако са наред - в свирката има верига за включване - при изключено трябва да спира тока към крайно стъпало, дисплей и някои други възли.

Това обикновено става когато някой неграмотен глъмпер или сам собственикът го свърже да свири постоянно без ключ. Съвременните с мощно мостово стъпало имат голяма консумация и за няколко дни може да срине акумулатора.

Re: Проблем с часовника и дисплея на таблото

Публикувано: 06 май 2018, 16:55
от Иван_Иванов
Благодаря за инфото.След празниците ще го карам на един уж голям майстор който ми слага алармата,че започна да се включва от самосебеси,а после и на истински еладжия.Колата я взех преди година и половина и не е бутано нищо по музиката от както е при мен.Благодаря пак за съвета.

Re: Проблем с часовника и дисплея на таблото

Публикувано: 06 май 2018, 17:56
от OgiDogi
Според AutoData, Sony-то има постоянно захранване от предпазител F4 60A в двигателното, от който се захранват във вътрешното табло F58 15A за самия плейър и F83 10A за CD changer в багажника (ако има такъв). F68 е захранване на мултимедията след контактен ключ.

F4 60A
F4 engine bay.jpg

F58 15A
F58 fascia.jpg

Re: Проблем с часовника и дисплея на таблото

Публикувано: 06 май 2018, 18:35
от Иван_Иванов
F4 не съм го гледал,иначе всички други с малък ампераж ги проверих един по един.Ще видя и отзад дали има табло,но мисля че не видях когато търсех.Благодаря за отзоваването :)

Re: Проблем с часовника и дисплея на таблото

Публикувано: 06 май 2018, 19:47
от bizu
И при мен дисплея гасне бавно. Не съм го засичал колко, но сигурно има след около 10-ина минути. За сега не съм видял нещо нередно в следствие на това. Мислех, че на всички е така :)

Re: Проблем с часовника и дисплея на таблото

Публикувано: 07 май 2018, 08:29
от synthez 3D
След заключване на автомобила е нормално дисплеят на таблото да продължи да свети известно време (понякога до половин час). Така е при всички, и това не е проблем. Относно радиото, най-вероятно имаш проблем или в самата аудиосистема, или в свързването и. Заводското свързване позволява на системата да работи без подаване на контакт за 1 час, след което се изключва сама.

Re: Проблем с часовника и дисплея на таблото

Публикувано: 27 апр 2021, 18:33
от toniboy
Изображение
Дано съм на правилната тема. С това радио съм на Ц-макса.
И аз се чудя нормално ли е след заключване на колата близо 40 мин по късно да продължава да свети таблото и дисплея над радиото . всичко в червено.
Няма ли да събори акумулатора.
Само да добавя , че нямам никакво ръководство или книжка каквито имах на предните фордове, и тука малко ми е зор да свикна с компютъра и менюто. Отделно колата е италианка, и менюто е на италиански език.
Търся инфо как се сверява часовника, с 10 минути е на зад.
Гледах някакви клипове задържа се 1и6 и уж ставало а на мен ми търси станции.
Ако някои има инфо къде из нета мога да намеря нещо което да ми даде малко урок кое как се сменя на менюто ще е хубаво.
За сега намерих къде е моментния разход, температурата, там за колко гориво има да измина до резерва, но по надолу влиза в някакви под менюта ам до там нещо за асп и по управление но там не му разбирам

Re: Проблем с часовника и дисплея на таблото

Публикувано: 27 апр 2021, 20:47
от Ozzie
toniboy написа:
27 апр 2021, 18:33
... нормално ли е след заключване на колата близо 40 мин по късно да продължава да свети таблото и дисплея над радиото . всичко в червено.
Сякаш не е нормално. Поне не толкова и дълго. За таблото иди/дойди, но радиото при мен угасва веднага след загасяне на двигателя.

Езика на менюто се сменя от лоста на мигачите, чрез бутона който е отстрани и другия който се щрака нагоре.
За упътване на автомобила, виж на https://www.ford.bg/users-manual

Задържането на бутоните 1 и 6 на радиото извежда серийния му номер, по който да се генерира код за отключване. Особеност е, че не работи за всички радиа, вграждани в моделите на марката.

P.S. Прати ми мейл на лично, да ти пусна едно ръководство за радиото. 2 МВ е и не мога да го прикача като файл.

Re: Проблем с часовника и дисплея на таблото

Публикувано: 28 апр 2021, 06:32
от toniboy
Имах в предвид таблото и часовника с датата , те светят много време, а радиото си угася само, като имам кода и то може да работи до 1 час без да отключвам волана с ключа.пащам ти меил на лично.