Страница 1 от 2

Фокус 1.6 2002 проблем с бензинова помпа

Публикувано: 29 май 2018, 20:38
от gamebredd
Умря, за втори път в рамките на 3 месеца. В движение.
Първия път ми взеха 400+, сваляха резервоара, не са рязали под седалките. Явно са решили следствието, но не и проблема, щом се счупи пак.
Колата я карам вече осма година и помпата умря за пръв път преди 3 месеца, новата беше на Bosch, ама и тя умря днес.
Идеи на какво може да се дължи?

Edit: Не знам дали има нещо общо, но парното също умря малко преди помпата да умре първият път, там смениха резистора, след известно време парното пак умря и най-накрая смениха главното захранване и оттогава е ok.

Re: Фокус 1.6 2002 проблем с бензинова помпа

Публикувано: 30 май 2018, 12:51
от Филипов
Я виж има ли ток. Ама с лампа. На моята "кочина" е класика проблема с кутията с предпазители, не знам как е при теб, но това първо се проверява. След като е имало и друг електрически проблем, е много вероятно.

Re: Фокус 1.6 2002 проблем с бензинова помпа

Публикувано: 30 май 2018, 15:15
от gamebredd
Дядо ми се занимава с майсторите днес, сменили помпата отново и казали, че е изгоряла, защото се карала с малко гориво, трябвало да има поне 15 литра гориво постоянно в резервоара, за да се "охлажда" помпата :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
По-голяма глупост не бях чувал.

Re: Фокус 1.6 2002 проблем с бензинова помпа

Публикувано: 30 май 2018, 16:20
от roly
15 литра е минимума за да е потопена, най-добре- 20-25.
Ти виждал ли си електромотор да не се нагрява?
Помпата в резервоара работи постоянно, даже и ако карате на газ!

Re: Фокус 1.6 2002 проблем с бензинова помпа

Публикувано: 30 май 2018, 16:38
от aspasia
Правилно са ти казали за помпата трябва поне 1/4 да имаш в резервоара за да се охлажда помпата това е чест проблем при колите които карат на газ почти нямат никакъв бензин и им изгарят помпите.

Re: Фокус 1.6 2002 проблем с бензинова помпа

Публикувано: 30 май 2018, 19:01
от gamebredd
Да, сигурен съм, че е това, като преди това 8 години я зареждах само и единствено, когато светне лампата. А сега чисто нова помпа, почти винаги на 1/4 резервоар, да изгори след 2 месеца... И то в движение, докато беше полупълен резервоара.

Re: Фокус 1.6 2002 проблем с бензинова помпа

Публикувано: 30 май 2018, 20:49
от ivo_63
gamebredd написа:
30 май 2018, 15:15
Дядо ми се занимава с майсторите днес, сменили помпата отново и казали, че е изгоряла, защото се карала с малко гориво, трябвало да има поне 15 литра гориво постоянно в резервоара, за да се "охлажда" помпата :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
По-голяма глупост не бях чувал.
Много правилно са му казали майсторите на дядо ти. Последно имало ли е бензин 20 кила както казваш ти или е било на сухо както казват майсторите ? Питам за потребителите във форума , аз предполагам какъв е отговора , тия помпи не са свещи в параклис да горят през ден. Слагаш газ , сдобиваш се с проблеми.

Re: Фокус 1.6 2002 проблем с бензинова помпа

Публикувано: 30 май 2018, 21:10
от ЯЛТА
От малко бензин в резервоара прегрява бензиновата помпа, а дори автомобили се палят- прегряла помпа+бензинови пари= взрив..............

Re: Фокус 1.6 2002 проблем с бензинова помпа

Публикувано: 30 май 2018, 22:24
от roly
ЯЛТА написа:
30 май 2018, 21:10
От малко бензин в резервоара прегрява бензиновата помпа, а дори автомобили се палят- прегряла помпа+бензинови пари= взрив..............
Чак взрив не става- помпата се топи до топка пластмаси и желязо и толкоз.
Взрив в резервоара няма доказано при бензиновите коли,
ако гори колата от друго място- може, но от помпа- не съм чул. Факт.
Просто в затвореното пространство на резервоара кислорода е кът, а без него огън с пламък няма.
Чиста химия.

Re: Фокус 1.6 2002 проблем с бензинова помпа

Публикувано: 30 май 2018, 22:29
от ЯЛТА
roly написа:
30 май 2018, 22:24
ЯЛТА написа:
30 май 2018, 21:10
От малко бензин в резервоара прегрява бензиновата помпа, а дори автомобили се палят- прегряла помпа+бензинови пари= взрив..............
Чак взрив не става- помпата се топи до топка пластмаси и желязо и толкоз.
Аз ти пиша за факти, ти ми пишеш за надежди. Вярвай си, въпреки химията.

Re: Фокус 1.6 2002 проблем с бензинова помпа

Публикувано: 31 май 2018, 02:00
от gamebredd
Не знам откъде ви хрумна да намесвате газ. Колата е на бензин, няма газово и кратко, точно и ясно съм го обяснил:
преди това 8 години я зареждах само и единствено, когато светне лампата. А сега чисто нова помпа, почти винаги на 1/4 резервоар, да изгори след 2 месеца... И то в движение, докато беше полупълен резервоара.

Re: Фокус 1.6 2002 проблем с бензинова помпа

Публикувано: 31 май 2018, 09:11
от aspasia
gamebredd написа:
31 май 2018, 02:00
Не знам откъде ви хрумна да намесвате газ. Колата е на бензин, няма газово и кратко, точно и ясно съм го обяснил:
преди това 8 години я зареждах само и единствено, когато светне лампата. А сега чисто нова помпа, почти винаги на 1/4 резервоар, да изгори след 2 месеца... И то в движение, докато беше полупълен резервоара.
Това беше само един от примерите за колите с газово оборудване а и помпите Bosch са Турски нямам си идея за качеството им не вярвам да са върха на сладоледа. Иначе на помпата в резервоара от долу трябва да имаш един филтър дали са ти сменявали имаш още един от вън сменял ли си го защото ако няко0й от тях е запушен пак ще товари помпата и ще си замине!

Re: Фокус 1.6 2002 проблем с бензинова помпа

Публикувано: 02 юни 2018, 14:14
от antipower
Моята оригинална си замина миналата година, когато температурата на вън беше 40 градуса и наистина бензина в резервоара беше под 1/4.
Сега съм с някаква италианска Meat $ Doria или нещо подобно и бензин не по-малко от 1/2.

Re: Фокус 1.6 2002 проблем с бензинова помпа

Публикувано: 03 юни 2018, 20:11
от Филипов
Не знам как е при Focus. Сега на сбирката разчоплихме моята. При контакт тръгва за няколко секунди и спира. На куплунга са 4 проводника - 2 за помпата постоянно напрежение от и 2 за датчика на нивото. След като стартира не се чува да бръмчи/върти. Като мине на газ мога да извадя куплунга и колата продължава да работи. Иначе спира. Та вероятно вътре има някакъв изключвател за налягане и като го има не върти. За да се стопи помпа трябва тя да се върти постоянно без изключване. В моята "кочина" рядко има повече от 5 литра. Задължително пали на бензин. Та ако всичко това е вярно трябва да се е стопила отдавна.
Навремето един ме убеждаваше че е дефектна, но излезе от таблото с предпазители.
https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... 8&#p478898

Re: Фокус 1.6 2002 проблем с бензинова помпа

Публикувано: 03 юни 2018, 23:03
от HACKO
Филипов написа:
03 юни 2018, 20:11
..... Та вероятно вътре има някакъв изключвател за налягане и като го има не върти. .....
Не, реле за време е, ако до определено време не дойдат импулси за обороти, спира помпата. Като има импулси се отпушва и помпата работи постоянно.
Това че на помпата пише Бош, не значи че е читава.

Re: Фокус 1.6 2002 проблем с бензинова помпа

Публикувано: 06 юни 2018, 22:06
от freeway
Освен Bosh, трябва да пише и Made in Germany.

Re: Фокус 1.6 2002 проблем с бензинова помпа

Публикувано: 06 юни 2018, 22:30
от HACKO
freeway написа:
06 юни 2018, 22:06
Освен Bosh, трябва да пише и Made in Germany.
И пак ще е произведена в Китай или в най-добрия случай в Турция.

Re: Фокус 1.6 2002 проблем с бензинова помпа

Публикувано: 06 юни 2018, 23:09
от freeway
Това няма как да стане.

Re: Фокус 1.6 2002 проблем с бензинова помпа

Публикувано: 07 юни 2018, 00:23
от Филипов
HACKO написа:
03 юни 2018, 23:03
Не, реле за време е, ако до определено време не дойдат импулси за обороти, спира помпата. Като има импулси се отпушва и помпата работи постоянно.
Мисля че бъркаш. Никакви външни обороти не се следят и захранването остава постоянно. Ако трябва ще премеря и тока. Но са постоянни 12V без външно управление било по обороти на двигателя или нещо друго. Ако има е в корпуса на помпата. Дали върти се чува, особено като съм вдигнал седалката.

Re: Фокус 1.6 2002 проблем с бензинова помпа

Публикувано: 07 юни 2018, 09:22
от fordmaniac
Управлението на горивната помпа отще от времето на K-Jetronic и L-Jetronic от 80-те години се осъществява по начина, описан от Наско!
Логиката е, че колата може да е на контакт, но мотора да е загаснал вследствие катастрофа. И ако се лее бензин да стане пожар!!!
Така че не се хвърляй смело в боя да пишеш с подчертани букви неща, които не са ти ясни и не си проверил. Премери напрежението с обикновен волтмер и ще се увериш .
Относно газовите инжекциони: най-често бензиновата помпа не се спира при работа на газ. Логика има, ама е дълго за обяснение. Проверка с вадене на букса няма как да покаже друго, освен, че мотора продължава да работи.
Филипов написа:
03 юни 2018, 20:11
Като мине на газ мога да извадя куплунга и колата продължава да работи.
Все пак е на газ вече. Мултицет показва най- вярно.
Поздрави