Проблем с арматурното табло

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
yassi
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 06 юли 2012, 16:55
Модел на автомобила: ford focus 1.8 TDCI 100ph
Status: Извън линия

Проблем с арматурното табло

Мнение от yassi » 05 окт 2018, 14:28

Добър ден,

Колата е форд фокус 2003 tdci 1.8
От един месец ми прави номера. Тръгвам сутрин без проблем. Карам 20 мин. След това след 2 часа се връщам. Винаги за връщането като дам на контакт стрелката на температурата отива директно в червения сектор и не запалва или след като запаля след 5 секунди отива в червения сектор и колата угася. За да не остана на място засега правя така - като запаля давам много газ до 4000 об, стрелката отива в червения сектор и след 2-3 секунди се връща. Разбира се, че това ме разтревожи и започнах да търся проблема. Първо установих, че антифриза беше паднал, но много малко - 200мл, долях. Така една седмица без проблеми и си помислих, че всичко е О'К. Но вчера пак започна същото и то по два три пъти докато запаля. Реших и днес смених целия антифриз, като промих 4 пъти преди да сипя новия. В интерес на истинана доста мътилка излезе. Направих тест 10 минути каране и после долях защото се беше обезвъздушил. Сега антифриза е нов и догоре. И пак същия номер. Тогава реших да проверя датчика за температура. Извинявам се, но не знам, на таблото стрелката за температура коя температура отчита? На охлаждащата течност или друга? Защото търсих този датчик, но не можах да го намеря, не е на лесно и открито място. От друга страна намерих един друг датчик. Над радиатора с антифриза има друг радиатор, който е свързан с двигателя ако не се бъркам. Там имаше датчик, развих го, но явно вътре има масло, защото беше омаслен. И така се отказах да търся температурен датчик и реших да сваля таблото. Самото табло прави и други проблеми преди. Например веднъж стрелката на скороста скочи на 120 и там замръзна. Ако карам с 30 показва 150. Като спра показва 120. За около 2 седмици бавно бавно със всяко спиране стрелката се върна на 20 (толкова показваше преди при спряла кола). Стрелката за горивото също направи проблем. Преди след като заредя веднага скача в новото положение. Сега бавно след около 20 минути каране се вдига. И така преди малко реших да сваля таблото. Свалих го и го откачих. Запалих 5 пъти без проблем. Таблото сега стои разглобено на дясната седалка.
Някакви съвети? Какво мислите - таблото ли е виновно и ако да може ли да се поправи и къде, за Варна? Благодаря и се извинявам за дългото писане.

Филипов
потребител
потребител
Мнения: 504
Регистриран: 13 дек 2006, 23:34
Модел на автомобила: Escort 1,6 16V Ghia
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с арматурното табло

Мнение от Филипов » 07 окт 2018, 11:14

Дето що е техника винаги може да се оправя. Само че някой път е икономически неизгопдно. За Варна не знам.

Вземи си един уред и провери съпротивлението на датчика и го сравни с това на нов или друг автомобил. Винаги може да се прецени температурата и отварянето на термостата, както и циркулацията и работата на вентилатора. А и уредите (доста модели) имат и термосонда.

Миналата седмица гледах руско клипче за проблем от този датчик но на друга марка - компютърът си мислеше че навън е -50 градуса и се мъчеше да осигурява режим като за толкова. Добавка: ето го:

https://www.youtube.com/watch?v=rihxeOgnVkw

yassi
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 06 юли 2012, 16:55
Модел на автомобила: ford focus 1.8 TDCI 100ph
Status: Извън линия

Re: Проблем с арматурното табло

Мнение от yassi » 07 окт 2018, 11:44

Благодаря за отговора.
Вчера взех от една морга едно табло от същата кола. Днес го смених, но това табло съвсем не работи. Направих тест 10км и то ту се включва тъ изключва по време на движение и върнах моето. Пак направих 10км и пак си го имаше същия проблем като преди. След като спра, след 2-3 минути давам на контакт, веднъж е добре, стрелката е почти нула. След 5 минути пак давам на контакт и стрелката отива директно в червеното. Но сега вместо да давам газ, оставям 5 секунди на контакт и стрелката пада, но не на 0, а по средата. Като запаля се включват и перките.

Относно съвета ти, за мен е много трудно, като не разбирам. А дори и да искам да сменя датчика, не знам къде е скрит. Гледах поне 50 клипчета, но все фордове с друго разположение на агрегатите. Единственото, което намерих и ми прилича на моя форд фокус тдци 1,8 дизел е следното:

https://workshop-manuals.com/ford/focus ... 8l_diesel/

Картинките са точно като колата ми.
Ще я водя на сервиз, но не знам какво да им кажа - таблото ли е, датчик ли е, надявам се да разберат.
П.С. Освен това извадих и прегледах резисторите или бушончета се казват както колегата в предната тема за таблото е написал. Същите 36 и 61. Малко потъмнели бяха, но жичката им беше цяла.

yassi
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 06 юли 2012, 16:55
Модел на автомобила: ford focus 1.8 TDCI 100ph
Status: Извън линия

Re: Проблем с арматурното табло

Мнение от yassi » 07 окт 2018, 17:48

Здравейте,
Знам, че е трудно да се даде съвет за непозната кола, затова направих няколко снимки. Свалих толкова, колкото знам, че ще мога да сглобя.
Намерих 3 сензора.
1 е intake air temperature (IAT) sensor - разбрах го от една диаграма
2 колкото и да не разбирам това не е температурен датчик
3- не знам какво е.

Термостата разбрах къде се намира. Отляво, от другата страна на датчик 3. Температурния датчик някъде около термостата ли е или може да бъде някъде другаде? Благодаря.
Прикачени файлове
IMG_20181007_162148.jpg
IMG_20181007_162137.jpg
IMG_20181007_162412.jpg
IMG_20181007_162346.jpg
IMG_20181007_162334.jpg
IMG_20181007_162318.jpg

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта