Проблем с арматурното табло
Публикувано: 05 окт 2018, 14:28
Добър ден,
Колата е форд фокус 2003 tdci 1.8
От един месец ми прави номера. Тръгвам сутрин без проблем. Карам 20 мин. След това след 2 часа се връщам. Винаги за връщането като дам на контакт стрелката на температурата отива директно в червения сектор и не запалва или след като запаля след 5 секунди отива в червения сектор и колата угася. За да не остана на място засега правя така - като запаля давам много газ до 4000 об, стрелката отива в червения сектор и след 2-3 секунди се връща. Разбира се, че това ме разтревожи и започнах да търся проблема. Първо установих, че антифриза беше паднал, но много малко - 200мл, долях. Така една седмица без проблеми и си помислих, че всичко е О'К. Но вчера пак започна същото и то по два три пъти докато запаля. Реших и днес смених целия антифриз, като промих 4 пъти преди да сипя новия. В интерес на истинана доста мътилка излезе. Направих тест 10 минути каране и после долях защото се беше обезвъздушил. Сега антифриза е нов и догоре. И пак същия номер. Тогава реших да проверя датчика за температура. Извинявам се, но не знам, на таблото стрелката за температура коя температура отчита? На охлаждащата течност или друга? Защото търсих този датчик, но не можах да го намеря, не е на лесно и открито място. От друга страна намерих един друг датчик. Над радиатора с антифриза има друг радиатор, който е свързан с двигателя ако не се бъркам. Там имаше датчик, развих го, но явно вътре има масло, защото беше омаслен. И така се отказах да търся температурен датчик и реших да сваля таблото. Самото табло прави и други проблеми преди. Например веднъж стрелката на скороста скочи на 120 и там замръзна. Ако карам с 30 показва 150. Като спра показва 120. За около 2 седмици бавно бавно със всяко спиране стрелката се върна на 20 (толкова показваше преди при спряла кола). Стрелката за горивото също направи проблем. Преди след като заредя веднага скача в новото положение. Сега бавно след около 20 минути каране се вдига. И така преди малко реших да сваля таблото. Свалих го и го откачих. Запалих 5 пъти без проблем. Таблото сега стои разглобено на дясната седалка.
Някакви съвети? Какво мислите - таблото ли е виновно и ако да може ли да се поправи и къде, за Варна? Благодаря и се извинявам за дългото писане.
Колата е форд фокус 2003 tdci 1.8
От един месец ми прави номера. Тръгвам сутрин без проблем. Карам 20 мин. След това след 2 часа се връщам. Винаги за връщането като дам на контакт стрелката на температурата отива директно в червения сектор и не запалва или след като запаля след 5 секунди отива в червения сектор и колата угася. За да не остана на място засега правя така - като запаля давам много газ до 4000 об, стрелката отива в червения сектор и след 2-3 секунди се връща. Разбира се, че това ме разтревожи и започнах да търся проблема. Първо установих, че антифриза беше паднал, но много малко - 200мл, долях. Така една седмица без проблеми и си помислих, че всичко е О'К. Но вчера пак започна същото и то по два три пъти докато запаля. Реших и днес смених целия антифриз, като промих 4 пъти преди да сипя новия. В интерес на истинана доста мътилка излезе. Направих тест 10 минути каране и после долях защото се беше обезвъздушил. Сега антифриза е нов и догоре. И пак същия номер. Тогава реших да проверя датчика за температура. Извинявам се, но не знам, на таблото стрелката за температура коя температура отчита? На охлаждащата течност или друга? Защото търсих този датчик, но не можах да го намеря, не е на лесно и открито място. От друга страна намерих един друг датчик. Над радиатора с антифриза има друг радиатор, който е свързан с двигателя ако не се бъркам. Там имаше датчик, развих го, но явно вътре има масло, защото беше омаслен. И така се отказах да търся температурен датчик и реших да сваля таблото. Самото табло прави и други проблеми преди. Например веднъж стрелката на скороста скочи на 120 и там замръзна. Ако карам с 30 показва 150. Като спра показва 120. За около 2 седмици бавно бавно със всяко спиране стрелката се върна на 20 (толкова показваше преди при спряла кола). Стрелката за горивото също направи проблем. Преди след като заредя веднага скача в новото положение. Сега бавно след около 20 минути каране се вдига. И така преди малко реших да сваля таблото. Свалих го и го откачих. Запалих 5 пъти без проблем. Таблото сега стои разглобено на дясната седалка.
Някакви съвети? Какво мислите - таблото ли е виновно и ако да може ли да се поправи и къде, за Варна? Благодаря и се извинявам за дългото писане.