Сервизен бюлетин проблем с генератор

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1205
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Сервизен бюлетин проблем с генератор

Мнение от fordmaniac » 20 авг 2019, 20:48

Генераторите на Форд някъде от '98 са със сложно управление свързано с компютъра на инжекциона. Резултата често е по-високо напрежение. Стойности от 14 -14.2 са непостижими. Долу са снимки на няколко различни модела.
IMG_20190315_100956a.jpg
IMG_20190315_101019_7a.jpg
IMG_20190315_101058a.jpg
IMG_20190315_100019a.jpg
Оказва се, че Форд признават за проблема:
https://www.zr.ru/content/articles/9168 ... -v-farakh/
Решението, което предлагат е просто текезесарско : връзва се допълнителен резистор!!! Думи нямам!

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 1714
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Сервизен бюлетин проблем с генератор

Мнение от OgiDogi » 20 авг 2019, 22:02

fordmaniac написа:
20 авг 2019, 20:48
...
Оказва се, че Форд признават за проблема:
https://www.zr.ru/content/articles/9168 ... -v-farakh/
Решението, което предлагат е просто текезесарско : връзва се допълнителен резистор!!! Думи нямам!
Не виждам реална информация за признат проблем от Ford Motor Company, всичко на страницата е интерпретация на руснаците. Всеки уважаващ себе си технически/автомобилен сайт би посочил номер на документ или ще публикува препратка към официален такъв от сайт на автомобилната компания.
Също така, не виждам проблем и с напреженията от снимките. Безоловните технологии за производство на акумулатори (Silver, Calcium и т.н.) наложиха въвеждането на умно управление на заряда и тъй като безоловните акумулатори изискват напрежение 15.2 V за достигане на точката на кипене на електролита, системите за заряд също вдигат до тези стойности. В противен случай акумулаторите никога няма да се зареждат на 100% от капацитета си и ще деградират по-бързо, тъй като при кипене в начална фаза на електролита започва десулфатизация на повърхностния слой на плочите и съответно се предотвратява разпадането им и отлагането на утайка.
Друг е въпросът, че производителите на крушки нямат изгода да променят процеса на производство, за да отговарят крушките на новите изисквания, дори напротив - на по-голяма далавера са и затова си мълчат.
ИзображениеИзображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1205
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Сервизен бюлетин проблем с генератор

Мнение от fordmaniac » 21 авг 2019, 08:38

TSB 65/2010 по Форд

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 1714
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Сервизен бюлетин проблем с генератор

Мнение от OgiDogi » 21 авг 2019, 18:26

fordmaniac написа:
21 авг 2019, 08:38
TSB 65/2010 по Форд
Този бюлетин не касае проблем с генератора (както гласи заглавието на темата), напрежението му или други модули, а пикове на напрежение в електрическата инсталация, от които евентуално изгарят лампите на фаровете. Всички описани модели са с електрическо сервоусилване на управлението, сещай се от къде идват пиковете. При нормално плавно управление, без да набиваш рязко пълен ляв/десен, няма да има подобни пикове, тъй че пак нещата в голяма степен опират до задкормилното устройство.
ИзображениеИзображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D

perun
потребител
потребител
Мнения: 115
Регистриран: 19 юни 2019, 21:41
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Сервизен бюлетин проблем с генератор

Мнение от perun » 22 авг 2019, 23:20

OgiDogi написа:
20 авг 2019, 22:02
fordmaniac написа:
20 авг 2019, 20:48
...
Оказва се, че Форд признават за проблема:
https://www.zr.ru/content/articles/9168 ... -v-farakh/
Решението, което предлагат е просто текезесарско : връзва се допълнителен резистор!!! Думи нямам!
Не виждам реална информация за признат проблем от Ford Motor Company, всичко на страницата е интерпретация на руснаците. Всеки уважаващ себе си технически/автомобилен сайт би посочил номер на документ или ще публикува препратка към официален такъв от сайт на автомобилната компания.
Също така, не виждам проблем и с напреженията от снимките. Безоловните технологии за производство на акумулатори (Silver, Calcium и т.н.) наложиха въвеждането на умно управление на заряда и тъй като безоловните акумулатори изискват напрежение 15.2 V за достигане на точката на кипене на електролита, системите за заряд също вдигат до тези стойности. В противен случай акумулаторите никога няма да се зареждат на 100% от капацитета си и ще деградират по-бързо, тъй като при кипене в начална фаза на електролита започва десулфатизация на повърхностния слой на плочите и съответно се предотвратява разпадането им и отлагането на утайка.
Друг е въпросът, че производителите на крушки нямат изгода да променят процеса на производство, за да отговарят крушките на новите изисквания, дори напротив - на по-голяма далавера са и затова си мълчат.
Moга само да кажа, че за пръв път чувам технически обосновано становище по въпроса.Чувал съм всякакви мнения, който не ми се коментират.Та направо на въпроса:
Това означава ли, че автомобилите с умно управление на заряда както ги наричате изискват монтирането само на акумулатори произведени с безоловните технологии?
И какво ще се случи ако на такива автомобили се монтира оловно-киселинен акумулатор ?
Благодаря

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 1714
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Сервизен бюлетин проблем с генератор

Мнение от OgiDogi » 23 авг 2019, 06:47

То затова е "умна система" - с тестови импулси определя степента на заряд (остатъчен капацитет) и стига акумулаторът да отговаря на капацитета, предписан за конкретния модел от производителя (± някакъв процент отклонение), системата само ще го дозарежда. Ако е оловно-киселинен, след като напрежението му достигне 14.4-14.5 V, системата ще установи, че е зареден и само ще го поддържа на това напрежение и заряд. Ако е започнал да деградира или е сложен акумулатор с голяма разлика в капацитета, вече могат да започнат аномалии като напрежения 15 V и повече или недозареждане и сутрин да няма ток да завърти стартера.
ИзображениеИзображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D

perun
потребител
потребител
Мнения: 115
Регистриран: 19 юни 2019, 21:41
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Сервизен бюлетин проблем с генератор

Мнение от perun » 23 авг 2019, 23:40

Това което казвате ми допада тъй като от дълго време както за лични така и служебно слагам само български оловно-киселинни акумулатори и съм много доволен.Проблема е,че се налага често доливане на дестилирана вода.На личната кола около 2-3 пъти годишно, а на служебните доста по-често.Мисля си,че тази система не е чак толкова умна или има нещо друго.Дълго време съм карал Жигула, след това Шкода Фелиция с карбуратор и не си спомням толкова често да съм доливал .

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 475
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW / EZ 12/03
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Сервизен бюлетин проблем с генератор

Мнение от Ozzie » 24 авг 2019, 00:23

perun написа:
23 авг 2019, 23:40
На личната кола около 2-3 пъти годишно..
Мисля, че е нормално, ако акумулатора е стар и се кара често на къси пасове.
Давам за пример моя - януари или февруари (не съм си записал) се наложи да му долея общо между 600 и 700 мл. вода, след обслужването октомври миналата година. Юни месец, когато ме предаде отново пое ~1,6 л.
Говоря за акумулатор, купуван февруари 2014 г.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 1714
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Сервизен бюлетин проблем с генератор

Мнение от OgiDogi » 24 авг 2019, 08:00

perun написа:
23 авг 2019, 23:40
...Мисля си,че тази система не е чак толкова умна или има нещо друго...
Все пак, системата е предвидена за други пазари, на които автомобилът се обслужва с препоръчани от производителя части и консумативи и ако пише "Акумулатор с параметри XYZ", се слага такъв, а не с ABC или какъвто има на най-ниска цена. Вероятно, акумулаторите ти по-често кипват, докато системата отчете ниво на заряд и реши "достатъчно" и понеже в същото време не са и "Maintenance free", т.е. нямат в капака сепаратори за изпаренията и да връщат обратно водата, парите си заминават в атмосферата.
ИзображениеИзображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1091
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Сервизен бюлетин проблем с генератор

Мнение от aspasia » 24 авг 2019, 09:52

Системата за зареждане на Форд не е направена за оловни акумулатори изисква CА/CA акумулатор или Silver calcium акумулатор.

Потребителски аватар
ivan_don4ev
потребител
потребител
Мнения: 439
Регистриран: 05 апр 2009, 17:19
Модел на автомобила: Focus 1.6 16v и Mondeo 1.8 tdi
Status: Извън линия

Re: Сервизен бюлетин проблем с генератор

Мнение от ivan_don4ev » 28 авг 2019, 14:15

Колеги въпрос. Закупих focus c-max 2005g 2000cm. Ot автокъща за 1 седмица направих 650км нямаше проблеми, и на следващото каране светна за около 4 секунди и пак загасна лампата на акомулатора след 50км пак светна и загасна по същия начин, гледах напрежението на дисплея на километра а стабилно стой 13.6в. Като прави пликове до 15.8в и слиза до 12.7в. Свалихме и ревизирахме алтернатора изцяло. На другия ден след можеби 60 км пробег паля и да си тръгвам и отново просветна за около 3-4 секунди лампата на акомулатора. Моя майстор ( който не е токаджия) ме праща на друг сервиз с диагноза "кратковременно липса на комуникация между алтернатор и компютър. Акомулатора на колата е 45ампера и не знам от кога е. Някой сблъсква ли се е с такова нещо?
Изображение

perun
потребител
потребител
Мнения: 115
Регистриран: 19 юни 2019, 21:41
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Сервизен бюлетин проблем с генератор

Мнение от perun » 30 авг 2019, 22:51

aspasia написа:
24 авг 2019, 09:52
Системата за зареждане на Форд не е направена за оловни акумулатори изисква CА/CA акумулатор или Silver calcium акумулатор.
Така е колега, но ми омръзна всякакви други акумулатори да си изкарат гаранцията и да умрат в най-неподходящия момент при това от раз.Оловните поне си казват и ако проблема е само в доливането ще го преживея.Служебната баничарка е с 5годишен оловен акумулатор, а само днес в София съм запалил 25-30 пъти.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1205
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Сервизен бюлетин проблем с генератор

Мнение от fordmaniac » 31 авг 2019, 18:23

Оги , Фокус 2 1.6 2007 с помпа за хидравликата на волана правих много скоро.
Форд са писали за проблем, за това го качих. Колхозната версия, както казват руснаците си има Форд парт номер.
Ма то стана като с прегряването на 1.6 първи Фокус, веднага изказвания " Е па нема такоу животну, разбиршли "

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 1714
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Сервизен бюлетин проблем с генератор

Мнение от OgiDogi » 01 сеп 2019, 07:57

fordmaniac написа:
31 авг 2019, 18:23
...
Форд са писали за проблем, за това го качих. Колхозната версия, както казват руснаците си има Форд парт номер...
Очевидно има проблем, но според мен той не се дължи на отклонение в производствения процес на Форд - те горящи крушки за фарове не произвеждат, поръчват ги на Силвания, Филипс, Осрам и др., а веднъж изгорели след 2-3 години оригинални, новите не са поръчвани от Форд и могат да си пукат през месец. Просто са намерили евтино заобиколно решение на въпросния проблем, като създават някакъв паразитен пад на напрежение, за да не горят често крушките. И в крайна сметка, проблемът не е в генератора, както гласи заглавието на темата.
Колкото до Фокуса с хидравлика - провери ли му рефлекторите/фаровете за хлабини в окачването? Нагрятата до близо 2000°С спирала иска съвсем малко увеличени вибрации, за да прекъсне. При редовно изгаряне на една и съща крушка, обикновено се оказва, че или рефлекторът или целия фар хлопа, а по нашите пътища няма нужда и да хлопа нещо - достатъчно е да светят на къси, вибрации колкото искаш. Вероятно и по руските пътища е същото.
ИзображениеИзображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта