Термо датчик и индикатор за термото Форд Ескорт 1.6 16V EFI

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
kalin_kalinov
потребител
потребител
Мнения: 52
Регистриран: 09 окт 2005, 11:29
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v EFI 1995
Местоположение: Dobrich
Контакти:
Status: Извън линия

Термо датчик и индикатор за термото Форд Ескорт 1.6 16V EFI

Мнение от kalin_kalinov » 09 окт 2005, 11:59

Здарвейте фенове

Имам конкретен въпрос.От известно време ТЕРМО индикатора на таблото ми работи когато си иска.От какво може да се дължи това.До колкото знам от майстори и фенове тук от форума в цялата система има 3 датчика.Единият от тях е за таблото,другия за ЕКУ-то и третият е за охлаждащата система.Може ли някой да ми каже как да позная ако някой от тях е изгорял и в какво се състои комбинацията в подаването на информация от тях към ЕКУ-то.И последен въпрос -Никога до сега не съм си виждал пераката на охлаждането да работи при положение че съм я пробвал и рабжоти,дори когато е било адски горещо през лятото.
Благодаря на всички които ми отговорят на въпросите.

stangen
потребител
потребител
Мнения: 488
Регистриран: 17 яну 2005, 13:56
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1Mi 92
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от stangen » 09 окт 2005, 12:11

Здравейте ! И аз не бях вижал моята перка да работи до момента в който не закарах колата на елкон и се оказа,че датчика просто си е заминал ! След смяната всичко си дойде на място. Датчика за температурата който движи индикатора на таблото е с едно краче, моя се беше прецакал та го сменях и него ......... Щом при теб си работи когато си иска си мисля , че имаш някъде кофти връзка и за това се получава ........датчика или работи или не !
Изображение

Потребителски аватар
kalin_kalinov
потребител
потребител
Мнения: 52
Регистриран: 09 окт 2005, 11:29
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v EFI 1995
Местоположение: Dobrich
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от kalin_kalinov » 09 окт 2005, 12:14

А знаеш ли къде се намира този датчик и как да разбера дали работи.А ако може да ми кажеш и колко струва смяната му.

Благодаря предварително

stangen
потребител
потребител
Мнения: 488
Регистриран: 17 яну 2005, 13:56
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1Mi 92
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от stangen » 09 окт 2005, 12:21

Ами на Фиестата стои под термо-датчика и е с едно краче, можеш да провериш дали работи като с едно кабелче го замасиш ............ако индикатора на таблото ти скочи в горна крайна позиция , значи всичко е наред и датчика е заминал .....цената му е около 20 лева и се сменя бързичко
Изображение

Потребителски аватар
kalin_kalinov
потребител
потребител
Мнения: 52
Регистриран: 09 окт 2005, 11:29
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v EFI 1995
Местоположение: Dobrich
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от kalin_kalinov » 09 окт 2005, 12:27

Ще ме поправите ако греша,но предполагам има разлика в датчиците за Фиеста и за Ескорта.Аз мисля и това е мое скромно мнение че има разлика в разположението ,броя и функцията при моно инжекционните системи и тези с пълна инжекция каквато е моя ФОРД.

Може и да греша но нека някой каже който знае конкретно как е!!!

Peter_CLX
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Peter_CLX » 09 окт 2005, 18:26

Въпросния датчик за стрелката аз също го бях сменял, струваше 15 лв в едно квартално магазинче. За смяната му ми взеха 10лв, ама не защото операцията е много сложна, а просто нямах инструмент (то сигурно щеше да ми е по-евтино да си купя ключове и да си го сменя сам, но кой ти е мислил тогава :idea: ). А иначе датчика е с 2 полюса и се намира под гумения маркуч от възд. филтър, отстрани на термостата.

PS. Sorry за повторението което правя, един друг колега питаше за подобно нещо тук във форума и аз написах почти същия отговор както по-горе.

Потребителски аватар
kalin_kalinov
потребител
потребител
Мнения: 52
Регистриран: 09 окт 2005, 11:29
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v EFI 1995
Местоположение: Dobrich
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от kalin_kalinov » 09 окт 2005, 19:05

Благодаря за информацията,но как разбра че този датчик не работи а не е някакъв друг проблем.Имам предвид каква диагностика му направи.В смисъл ако го дадеш на късо този датчик какво трябва да очаквам на таблото-ако правилно съм те разбрал трябва стрелката на таблото да отиде в крайно горно положение-сиреч все едно температурата е максимална.Ще се радвам на бърз отговор.

Peter_CLX
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Peter_CLX » 09 окт 2005, 21:06

Диагностиката става както го каза ти - разкачих куплунга на датчика и укъсих двата кабела при което стрелката отиде на max. Ако стрелката си стои на 0, значи нещо друго по веригата не е в ред - лоша връзка някъде например.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 83 госта