Страница 1 от 1
Трудно палене само сутрин
Публикувано: 11 юни 2020, 10:36
от Фиеста
Здравейте. Надявам се на съвет тук относно 1-вото палене сутрин, без значение дали е топло или студено. Врътвам ключа и се има едно мъчене, аха да загасне, като запали, все едно е на 2,3 цилиндъра. И така за няколко секунди, дакато почне да работи нормално. Колата е Фиеста 97г 1.3 бензин
Re: Трудно палене само сутрин
Публикувано: 11 юни 2020, 19:51
от OgiDogi
Фиеста написа: ↑11 юни 2020, 10:36
... Колата е Фиеста 97г 1.3 бензин
А има ли газ?
Re: Трудно палене само сутрин
Публикувано: 11 юни 2020, 20:14
от Фиеста
Не. Забравих да го спомена
Re: Трудно палене само сутрин
Публикувано: 12 юни 2020, 06:20
от OgiDogi
1 - Диагностика, за да се види какви данни дава дебитомерът, че ако са занижени стойностите - докато не работи кислородния сензор след студено палене, няма да дозира горивото правилно.
2 - Ако горното е наред, проверка луфтовете на клапаните и регулиране при нужда.
Re: Трудно палене само сутрин
Публикувано: 12 юни 2020, 07:34
от Фиеста
Дебитомера и дроселовата клапа са изчистени и е направена диагностика. Ок са. Луфтовете на клапаните също са ок. Регулирани според предписанията на производителя. Кабелите и свещите са сменени, като съм направил луфта на 0.7. Общо взето основните неща са направени. Винаги паля на съединител и свободна скорост и преди да го направя изчаквам няколко секунди след като съм дал на контакт. Просто така съм свикнал от около 1млн км. само в София навъртяни
Re: Трудно палене само сутрин
Публикувано: 12 юни 2020, 21:31
от OgiDogi
Остава вариантът колата да е наред, но да си сипал калпаво гориво.
Re: Трудно палене само сутрин
Публикувано: 12 юни 2020, 21:49
от freeway
Толкова калпаво гориво вече трудно се намира...

Re: Трудно палене само сутрин
Публикувано: 13 юни 2020, 07:16
от OgiDogi
Абе, не е като да няма...
Друго, което ми идва на акъла - температурен датчик на охладителната система да дава фалшиви завишени показания, компютърът да дозира като за топъл мотор и той да не работи както трябва, докато не затопли.
Re: Трудно палене само сутрин
Публикувано: 13 юни 2020, 07:46
от Фиеста
Не е от горивото, тъй като зареждам на различни места, а и този проблем е отдавна. Затова и реших да сменя кабели и свещи. Интересното е, че като зацепи веднъж си работи добре, въпреки, че мотора е все още студен. Просто има едно колебаене при самото запалване и притрисане. Горивния филтър също е сменен
Re: Трудно палене само сутрин
Публикувано: 15 юни 2020, 07:44
от Фиеста
Никой ли няма идея от какво може да е? Ще проверя температурния датчик, но интересното е, че на диагностиката не показа проблем
Re: Трудно палене само сутрин
Публикувано: 16 юни 2020, 06:44
от OgiDogi
Фиеста написа: ↑15 юни 2020, 07:44
... на диагностиката не показа проблем
Ще покаже, само ако е прекъснал, но не е задължително.
Диагностичната апаратура обикновено се гледа от диагностик, иначе в случаи "без грешки" като твоя, показва само някакви стойности и не дава точна диагноза.
Re: Трудно палене само сутрин
Публикувано: 16 юни 2020, 07:17
от Фиеста
Благодаря ти
Re: Трудно палене само сутрин
Публикувано: 20 юни 2020, 07:22
от Фиеста
Ужасно ме дразни това 1-во палене сутрин. Ако намаля разстоянието на свещите от 0.7 до 0.6,дали е добра идея? Също така пропуснах да кажа, че върху пръстена на свеща се образува черен нагар. Мога да кача накоя снимка. Помагайте, ако имате някаква идея. Аз не се сещам за друго, освен за този датчик, който Оги спомена. Бобина може ли да дава такъв симптом?
Re: Трудно палене само сутрин
Публикувано: 20 юни 2020, 07:44
от Фиеста
Там, дето ми е показалеца става черно, но сега не личи толкова, защото съм го зачистил с финна шкурка
Re: Трудно палене само сутрин
Публикувано: 20 юни 2020, 08:09
от OgiDogi
Саждите винаги са символ за прекалено богата смес - поради недостатъчно кислород, част от въглерода не успява да образува газ (CО или CO2). Имало е енергийни условия за разпадането на H-C молекулата, но не и химични за свързването на С-О. Важи за всички видове въглеводородни смеси, използвани за гориво.
В този аспект, търси евентуален проблем с инжектори, които на незатоплен двигател се оливат и не се получава добро разпръскване на горивото и то се стича в цилиндрите, което при достатъчно затоплен няма да оказва влияние заради допълнителното изпаряване.
Re: Трудно палене само сутрин
Публикувано: 20 юни 2020, 08:25
от Фиеста
Благодаря. Ще търся проблема там, защото по мненията ти, които съм чел във форума, разбирам, че си компетентен човек
Re: Трудно палене само сутрин
Публикувано: 20 юни 2020, 08:33
от Фиеста
Интересното е, че когато преди да запаля само врътна ключа да завърти и веднага я изгася след това си пали без проблем
Re: Трудно палене само сутрин
Публикувано: 26 юни 2020, 15:21
от Фиеста
Не мога да разбера какво се случва. Инжекторите са ок, но проблема продължава
Re: Трудно палене само сутрин
Публикувано: 26 юни 2020, 17:04
от ЯЛТА
Така снимани свещите-нищо не показват !
Re: Трудно палене само сутрин
Публикувано: 26 юни 2020, 18:44
от Фиеста
Снимал съм ги така, защото по резбата са чисти. Само пръстена около електрода е черен