Проблем с алтернатора на Мондео МК3 2.5 V6

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Stanislav_kalin
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 30 авг 2020, 13:27
Местоположение: София
Status: Извън линия

Проблем с алтернатора на Мондео МК3 2.5 V6

Мнение от Stanislav_kalin » 23 сеп 2020, 22:25

Здравейте колеги. Имам много мистериозен проблем с колата. Гори алтернатори през три месеца. От 2002 година е колата. Сменям с нов или рециклиран модел алтернатори. След смяна кара колата без никакъв проблем, но след известно време светва лампата на акумулатора и става ясно че отново си е заминал. Зарежда след подмяна 13.7. Някой дали се е сблъсквал с такъв проблем. Казаха ми че компютъра регулира алтернатора. Възможно ли е той да прави всичките проблеми.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Проблем с алтернатора на Мондео МК3 2.5 V6

Мнение от OgiDogi » 24 сеп 2020, 06:38

Проверка на акумулатора, преди всичко останало.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Stanislav_kalin
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 30 авг 2020, 13:27
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с алтернатора на Мондео МК3 2.5 V6

Мнение от Stanislav_kalin » 24 сеп 2020, 07:36

Акумулатора е проверен, изряден и чисто нов Bosch silver. Елементарните неща като клеми, алтернатор и кабели са проверени. Изходящите показания на алтернатора са 13,7 при запалена кола. Толкова стига и до акумулатора. Проблема се крие някъде по на дълбоко. Днеска е на диагностика във Форд Мото Пфое. Надявам се те да могат да видят какъв е проблема,че иначе идея си нямам какво да правя!

Stanislav_kalin
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 30 авг 2020, 13:27
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с алтернатора на Мондео МК3 2.5 V6

Мнение от Stanislav_kalin » 24 сеп 2020, 07:47

Всичко е проверено. Клеми, акумулатора, кабели и пак след време алтернатора гърми. Охлаждаща тръба е монтирана за отвеждане на топлината. Кора под двигателя монтирах, както трябва да е по принцип. И пак нищо. Акумулатора е чисто нов Bosch silver. Днеска трябва да мина през Форд Мото Пфое на диагностика. Най гадното е че не пестя от части и правя всичко, което ми е дадено като съвет за подобряване на нещата и нищо не се случва. А да се разделя с колата заради един алтернатор ми се струва идеотска. Няма начин този проблем да не може да се отстрани. Въпросът е какъв е проблема???

Филипов
потребител
потребител
Мнения: 504
Регистриран: 13 дек 2006, 23:34
Модел на автомобила: Escort 1,6 16V Ghia
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с алтернатора на Мондео МК3 2.5 V6

Мнение от Филипов » 24 сеп 2020, 10:12

По принцип при движение трябва да зарежда на около 14,2V Може и да е недозареден от постояноото каране на фарове. Купи си една китайска джаджа, показваща напрежението в запалката, свври я с мултицет дали показва точно. Кипял ли ти е акумулатор? Провери масата към ламарината (шасито) за корозия, както и същата на регулатора. Наблюдава ли се значително изменение силата на светене на фарове и други лампи? Какво дефектира в алтернатора че го сменяш?

Потребителски аватар
ieiei
потребител
потребител
Мнения: 389
Регистриран: 11 май 2007, 12:50
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с алтернатора на Мондео МК3 2.5 V6

Мнение от ieiei » 25 сеп 2020, 15:57

Закарай колата при читав жичкаджия да я провери. 13.7 с нов алтернатор говори за проблем.
При фокуса от тези си има регулатор на напрежението., и има корекция спрямо
външната температура

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с алтернатора на Мондео МК3 2.5 V6

Мнение от aspasia » 25 сеп 2020, 19:42

13,7 е доста ниско минимум ти трябва 14,00-14,5 иначе ще сменяш акумулатор и алтернатор заедно виж без 3 пиновата клемата как зарежда?

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта