От кои предпазители да взема източник на ток за захранване на видеорегистратор?

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Lokoto
потребител
потребител
Мнения: 51
Регистриран: 26 юни 2016, 22:26
Модел на автомобила: Ford Focus 2009 Ghia 1.6 100HP
Местоположение: София
Status: Извън линия

От кои предпазители да взема източник на ток за захранване на видеорегистратор?

Мнение от Lokoto » 09 авг 2021, 14:21

Преди време реших да сложа в колата видеорегистратор.
Ползвам го вече 2 месеца и виждам, че ми помага. В момента е свързан към запалката, но искам да му направя независимо захранване и да освободя куплунга на запалката.
От кои предпазители да взема източник на ток за захранване на видеорегистратора? Колата е от подписа ми.
Едиият трябва да бъде постоянно включен, а другият само при завъртян ключ.
Благодаря ви предварително за помощта!

P.S. Моля без излишни постове за нуждата или не за видеорегистратор.
Ford Focus 2009 Ghia 1.6 100 HP

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: От кои предпазители да взема източник на ток за захранване на видеорегистратор?

Мнение от HACKO » 09 авг 2021, 16:48

И двете напрежения ги има на радиото
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: От кои предпазители да взема източник на ток за захранване на видеорегистратор?

Мнение от ivo_63 » 09 авг 2021, 20:03

И аз искам да си сложа, та да питам - с какво ти помага толкова много тоя видеорегистратор , като КАТ и Съда не го приемат ? :D

Потребителски аватар
dmastard
потребител
потребител
Мнения: 239
Регистриран: 10 апр 2014, 01:11
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 tdci '06
Status: Извън линия

Re: От кои предпазители да взема източник на ток за захранване на видеорегистратор?

Мнение от dmastard » 09 авг 2021, 20:06

Разпитвах и един следовател, и един адвокат.
Приемат ги като доказателство, стига записът да е приет по специален ред от полицията.
Иначе на бушонното табло има всичко.

Филипов
потребител
потребител
Мнения: 504
Регистриран: 13 дек 2006, 23:34
Модел на автомобила: Escort 1,6 16V Ghia
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: От кои предпазители да взема източник на ток за захранване на видеорегистратор?

Мнение от Филипов » 09 авг 2021, 20:18

Помисли си дали трябва да работи (записва) при изключен контакт. От запалката е само един постоянен. И ако го забравиш при постоянно включване може да ти разреди акумулатора в най- неподходящия момент.

От свирката е достатъчно близо. Ако го монтираш горе захранване има и на лампата или бутона за отваряне на люка. Кабелът може и над тавана за да не се вижда.

За коментаторите - може и да си пуска клипчета в YT както много руснаци.

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4777
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: От кои предпазители да взема източник на ток за захранване на видеорегистратор?

Мнение от pepy1 » 09 авг 2021, 21:03

Доста нетолерантни и самонадеяни шофьори сме. Мислим си, че като сме се качили от лада/примерно/ на бмв/примерно/ всичко е ок. Не ни се е променило мисленето 1 педя. Казвам го като наблюдател по пътищата с доста солидни км тук и в Европа. Затова подкрепям начинанието ти тук.
времето е като парите-никога не стига

Lokoto
потребител
потребител
Мнения: 51
Регистриран: 26 юни 2016, 22:26
Модел на автомобила: Ford Focus 2009 Ghia 1.6 100HP
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: От кои предпазители да взема източник на ток за захранване на видеорегистратор?

Мнение от Lokoto » 09 авг 2021, 21:22

dmastard написа:
09 авг 2021, 20:06
Разпитвах и един следовател, и един адвокат.
Приемат ги като доказателство, стига записът да е приет по специален ред от полицията.
Иначе на бушонното табло има всичко.
Като има всичко, кажи кои бушони. Иначе така не ми помагаш...
Ford Focus 2009 Ghia 1.6 100 HP

Lokoto
потребител
потребител
Мнения: 51
Регистриран: 26 юни 2016, 22:26
Модел на автомобила: Ford Focus 2009 Ghia 1.6 100HP
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: От кои предпазители да взема източник на ток за захранване на видеорегистратор?

Мнение от Lokoto » 09 авг 2021, 21:55

Филипов написа:
09 авг 2021, 20:18
Помисли си дали трябва да работи (записва) при изключен контакт. От запалката е само един постоянен. И ако го забравиш при постоянно включване може да ти разреди акумулатора в най- неподходящия момент.

От свирката е достатъчно близо. Ако го монтираш горе захранване има и на лампата или бутона за отваряне на люка. Кабелът може и над тавана за да не се вижда.

За коментаторите - може и да си пуска клипчета в YT както много руснаци.
За да бъда по-точен искам да обясня работата на моя видеорегистратор:

1. Основно се ползва, когато пътувам. Освен записа на пътя и обстановката(GPS локация, скорост и съгласуване на маршрути), видеорегистратора има и ADAS система, която предупреждава за напускане на пътното платно, малка дистанция и записване на извънренди ситуации. За този тип употреба е достатъчно свързването със запалката. Кабълът е достатъчно дълъг и тънък, за да се скрие и достигне чак до запалката в подлакърника. От начало ADAS-a ме дразнеше, особено в градско, но в последствие при по-дълго пътуване виждам ползата от предупрежденията. Просто ми дава по-голямо спокойствие при шофирането.
pepy1 написа:
09 авг 2021, 21:03
... Затова подкрепям начинанието ти тук.
А това не е малко, нали?...

2. Втория режим е работа в паркиран режим. Камерата се намира в спящ режим(0.5W) и задейства при лек удар-прави запис за 3 мин. и отново заспива. Определено няма да се ползва непрекъснато, а тогава, когато се оцени по-висок риск. При този режим трябва да бъде захранена с 2 кабела - един постоянно свързване и втори - само когато колата е на контакт.

Камерата е двойна - има една напред и една назад.
Също така камерите могат да се монтират и свалят само с едно движение - просто и елементарно. за 4-5 сек и са в работно състояние. Затова и искам да си спестя включването/изключването на зарядното от запалката. А и да ползвам гнездото и за други цели. Свалените камери са толкова компактни, че заемат много малко място в ръчната ми чанта. Не се бъркайте - новите камери са много по-малки от старите тупузи...
Аз съм сложил доста голяма карта - 128GB, а също така съм намалил размера на записа от 4К на 2К, което дава възможност за запис поне на 24 часа непрекъсната работа. Това е поне 3-4 дни пътуване. Ако искаш сваляш записите на телефона си, ако не - камерата изтрива най-стария и записва на негово място. Всеки запис е от 1-4 мин(можеш да си го нагласиш, колко искаш). Така лесно се търси в общия лист от записи определено събитие.
@НАСКО - Не си заслучава да свалям радиото, за да взема ток от него. Всичко може да се направи много интелигентно - направо от таблото ето с тези държачи-разклонители:
download.jpg
download.jpg (6.25 KБ) Видяна 2691 пъти
_friends_ Та отново да се върнем на въпроса ми - от кои бушони ще препоръчате? Единия е ясен - бушона на запалката за постоянно напрежение. а вторият кой да бъде? Не ми се дърпа ток, чак от ключа. За маса - все някъде ще намеря болт на корпуса.
Ford Focus 2009 Ghia 1.6 100 HP

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4777
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: От кои предпазители да взема източник на ток за захранване на видеорегистратор?

Мнение от pepy1 » 09 авг 2021, 23:09

HACKO написа:
09 авг 2021, 16:48
И двете напрежения ги има на радиото
не те ли устройва?
Филипов написа:
09 авг 2021, 20:18
Помисли си дали трябва да работи (записва) при изключен контакт. От запалката е само един постоянен. И ако го забравиш при постоянно включване може да ти разреди акумулатора в най- неподходящия момент.

От свирката е достатъчно близо. Ако го монтираш горе захранване има и на лампата или бутона за отваряне на люка. Кабелът може и над тавана за да не се вижда.

За коментаторите - може и да си пуска клипчета в YT както много руснаци.
или това? Като смятам, че за няколко часа вечер няма да имаш проблем с акумолатора. Проблем е ако /при някои автомобили/ 15 мин след заключване спира всички тоци, освен алармата.
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: От кои предпазители да взема източник на ток за захранване на видеорегистратор?

Мнение от fordmaniac » 10 авг 2021, 08:35

таблото под джабката:
F36 + след контакт
F30 постоянен +
Поздрави.

Coldgrave
потребител
потребител
Мнения: 143
Регистриран: 15 дек 2019, 02:54
Модел на автомобила: Ford Focus 2015 Facelift RS 1.6 TDCI 95 hp
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: От кои предпазители да взема източник на ток за захранване на видеорегистратор?

Мнение от Coldgrave » 10 авг 2021, 10:34

Ако не е тайна би ли споделил модела/моделите които ползваш. И аз съм се насочил да си купя но незнам какъв.

Lokoto
потребител
потребител
Мнения: 51
Регистриран: 26 юни 2016, 22:26
Модел на автомобила: Ford Focus 2009 Ghia 1.6 100HP
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: От кои предпазители да взема източник на ток за захранване на видеорегистратор?

Мнение от Lokoto » 10 авг 2021, 13:13

Първо искам да благодаря на @fordmaniak. Такъв отговор очаквах! БЛАГОДАРЯ! _friends_
@pepy1 - в по-горният пост бах казал, защо не ме устройва да свалям радиото. Ако нямаше постоянен ток, то щях да свързвам към акумулатора.
@Coldgrave не е тайна.

Преди да си купя видеорегистратор направих определено проучване.
1. По спомагателно захранване те се делят на такива със суперкондензатор и такива с литиево-йонна батерия. По принцип тези с литиево-йонна батерия са по-капризни, защото батерията не издържа много на висока температура, а видеорегистраторът е сложен на предното стъкло и директно се загрява от слънцето...
2. По резолюция на видео записа - най-модерните са с 4К, но е важно и какъв чип за видеооработка се използва. Определено трябва да се знае, че при използване на висока резолюция камерата използва повече ток и загрява повече. Всички камери имат режим за понижаване на използваната резолюция на запис. Мисля, че 1080(Full HD) върши работа при добър чип и добра настройка на контраста.
3. Големина, лесно монтиране, добро софтуерно обслужване идр.
4. Цена и гаранция. Почти всички камери са достъпни в Алито, но там е стрелба в бала с трици - по- ефтино е, но не знаеш на какъв продукт ще попаднеш. Още повече, че след този юли цените са с ДДС. т.е. 20% по-скъпи.

Имайки предвид по-горните фактори направих компромис между наличните на пазара

Аз съм си взел 70mai Dash Cam 4K A800S
Купих я от България комплект с Hardwire Kit за работа при паркирано състояние и 2 бр. държачи-разклонители.

Какви са предимствата:
- Страхотна картина и контраст.
- Лесен монтаж и демонтаж. В YT има доста клипове как се монтира, а и форума на форума на 4PDA има страхотна група.
-Малка и компактна.
- В предишните постове обясних за ADAS и GPS-a.

Недостатъци:
- ползва литиево-йонна батерия и не знам колко ще издържи.
- други недостатъци не съм забелязал.

Въпреки моето решение, не е зле да се огледаш и за Viofo, Тази камера е със супер кодензатори. Но цените са по- високи...
Ако имаш въпроси - питай!
Ford Focus 2009 Ghia 1.6 100 HP

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: От кои предпазители да взема източник на ток за захранване на видеорегистратор?

Мнение от ivo_63 » 10 авг 2021, 20:23

интернет връзката как става ?
Батерията е боклук , или на захранване или на външна батерия

Lokoto
потребител
потребител
Мнения: 51
Регистриран: 26 юни 2016, 22:26
Модел на автомобила: Ford Focus 2009 Ghia 1.6 100HP
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: От кои предпазители да взема източник на ток за захранване на видеорегистратор?

Мнение от Lokoto » 10 авг 2021, 21:07

ivo_63 написа:
10 авг 2021, 20:23
интернет връзката как става ?
Батерията е боклук , или на захранване или на външна батерия
Ако е необходима интернет връзка, а това е необходимо само при ъпдейт на фърмуера, става през мобилно приложение на телефона. Телефонът се свързва с WIFI HotSpot-a на камерата, като можеш да сваляш записите, да наблюдаваш в реално време камерите или да ползваш маршрутизацията от наличните записи. Става и на PC, пробвал съм го, но трябва да се ползват емулатори за мобилното приложение.

Батерията не е боклук, а се ползва само за първоначално стартиране, безопасно изключване на камерата, "спящ режим" на паркиран модел на работа и поддържане на записите и фърмуера активен. Това и е основното предназначението. За запис е необходимо да се свърже към постоянен ток, т.е. да ползваш зарядното от запалката или да го свържиш към мрежата на колата. При нормална експолоатация батерията издържа 3-4 години, което смятам за нормално. Още повече, че тя се сменя много лесно(поне на моята камера).

За външна батерия не съм си и помислял, въпреки че е идея, но камерата има защита при падане на напрежението под 4,5V изключва. А това е 11,5 V напрежение на мрежата. Мога да пробвам с някоя налична мощна външна батерия - така или иначе се подава напрежение през USB вход.
Но не виждам логика - тя основно се ползва, когато колата се движи и се зарежда.
А при запис в паркиран режим, се ползва също акумулатора на колата, което е 2-3 мин на реакция. Не вярвам някой да блъска колата цяла нощ, нали? :D През останалото време камерата ползва батерията си в "спящ режим".
Затова и аз търся 2 източника - един постоянно свързване към мрежата(за режима на паркиране - да подпомага вътрешната батерия) и втори, при включен двигател (за дневния/активния режим на работа).
Същият е принципа на работа и на колите със суперкондензатор.
Ford Focus 2009 Ghia 1.6 100 HP

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта