Страница 1 от 1

C-Max съвместимост модули Ел. ръчна

Публикувано: 10 авг 2022, 09:16
от Svet94
Здравейте,
колата е C-Max 2.0 дизел 2004 г. и ел. ръчната ми прави проблеми- един път се активира, друг път не ще...
Закачих я на ForScan и изкара грешка B2992-E0 EPB Overload
Поразчетох насам-натам и разбрах, че при такава грешка най-често проблема е в платката вътре в модула...

Та реших да си търся втора ръка и намерих един модул, само че е от C-Max 2007г. т.е след фейслифта.

Въпросът ми е дали са взаимно заменяеми с моя ?
Ясно ми е, че е най-добре да ги сравнявам по номера, но се надявам, ако някой се е сблъсквал с пободен проблем и е стигал до смяна на модула с друг втора ръка, да сподели.
Също, трябва ли след смяна на модула да се обучи или нещо такова ?

Re: C-Max съвместимост модули Ел. ръчна

Публикувано: 10 авг 2022, 10:58
от synthez 3D
След 2007 (т.е. фейслифта) няма ел. ръчна. Най вероятно си намерил модул от 2007, който е от месеците преди да започне производството на фейслифта и би трябвало да е като твоя.

Re: C-Max съвместимост модули Ел. ръчна

Публикувано: 11 авг 2022, 07:16
от Svet94
Да наистина, сега забелязах на една от снимките в обявата, че вътре в интериора има обикновен лост за ръчна...
Явно се е объркал човека, от който щях да го взема "модула" :D

А някой сблъсквал ли се с тази грешка B2992-E0 EPB Overload ?
Навсякъде чета, че проблема бил в управлението на мотора (платката вътре в модула) и било по-добре да търся направо нов модул...

Възможно ли е например от блокирали жила, да се мъчи да натяга и да записва подобна грешка ?
Но пък да кажем в 1 на 5 активирания, ръчната си работи идеално, даже си освобождава автоматично при потегляне, което поне за мен, означава, че жилата са добре, те или ще са заклинили или не... :roll:

Re: C-Max съвместимост модули Ел. ръчна

Публикувано: 11 авг 2022, 16:43
от addition
Svet94 написа:
11 авг 2022, 07:16
даже си освобождава автоматично при потегляне
Сори, че не е по темата, но това как го постигна? При мен не се освобождава сама :roll:

И между другото, моята се активира като извадя ключа, не като изгася двигателя.

Re: C-Max съвместимост модули Ел. ръчна

Публикувано: 11 авг 2022, 20:39
от Svet94
Ами, ако в модула на ръчната няма записани грешки, би трябвало да освобождава автоматично, поне при мен е така.
Друг е въпроса, ако има някаква софтуерна опция за това освобождаване, която при теб да е изключена... :roll:

Преди карах Рено Лагуна 2 и със специална за Рено програма на телефона (PyRen) и OBD адаптер, можеше да се включва / изключва само това дали да се активира ръчната при изгасяне на двигателя...

Тук при Форд, вещите лица да споделят :D

Re: C-Max съвместимост модули Ел. ръчна

Публикувано: 11 авг 2022, 21:18
от Ozzie
@Svet94
А възможно ли е да имаш асистент за потегляне по наклон и от там да си мислиш, че ръчната освобождава автоматично?

Re: C-Max съвместимост модули Ел. ръчна

Публикувано: 12 авг 2022, 06:57
от Svet94
Ами кола 2004 година с Hill Hold асистент, малко не ми се вярва.
На практика може да се каже, че е частичен асистент за наклон, един вид освобождава при потегляне, но не се активира автоматично когато караш и спреш на наклон (каквото прави истинския Хил Холд) .

Предишната ми кола Рено Лагуна 2 официално никога не се е произвеждала с такава система, и ел.спирачката се държеше точно както при С-Макса, освобождава при потегляне, но се активира само когато гася двигателя...

А между-другото да напомня за грешката B2992-E0 EPB Overload, някой сблъсквал ли се е с нея ? :D

Re: C-Max съвместимост модули Ел. ръчна

Публикувано: 12 авг 2022, 12:53
от ivchotr
Eй тук:
https://www.cmaxownersclub.co.uk/thread ... lure.6539/
има писано за автоматичното активиране на ръчната спирачка и за евентуалната причина за някои грешки. На мен този сайт ми излезе пръв, като пуснах в търсачката номера на грешката.

Та за нея не е изключено да са виновни въжетата, ако са клеясали и т.н., както и ако механизмът на задните спирачки не работи коректно. Понеже рядко използвам ръчна спирачка, като никога не съм имал електрическа в колите си, по някое време лостовете започваха да се движат тегаво, а колите си потегляха на ръчна без никакви грижи :D Дори и сами :lol: Обикновено се касаеше за клеясали въжета. Та в твоя случай, ако са клеясали въжетата или спирачните апарати, модулът може да определя усилието за задействането им като пренатоварване. Може и да не съм прав, де. Съществува и вариант да не прави контакт в някой от кабелите и т.н.

Ей тук:
https://workshop-manuals.com/ford/c-max ... G354664p10
има обяснение какви проверки да направиш, за да конкретизираш виновника за появяващата се грешка за овърлоуда. Но преди да стигнеш до смяна на модула, не е лошо първо да почистиш буксите по веригата. По-евтино ще излезе евентуално, ако модулът си е наред.