Focus C-max 1.6 Вентилатор включва и не изключва докато не изгасиш колата

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
sienen777
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 15 май 2023, 18:43
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Focus C-max 1.6 Вентилатор включва и не изключва докато не изгасиш колата

Мнение от sienen777 » 15 май 2023, 19:29

Колата е Focus C-max 1.6, бензин, 100 коня 2004. Колата не прегрява, термостата отваря нормално. Стигайки температура от около 95-100 градуса вентиратора се включва на бавна скорост, вентилатора е само един, колата е с климатик. Проблема е, че така остава включен докато не изгасиш колата. И НЕ врътката за посока на духане в купето не е на никой символ включващ обдухване на предно стъкло тоест климатика НЕ Е намесен и не се включва, дори врътката е на крайно дясно демек семо парно.
Сензора за температура се намира до тялото на термостата и е само един няма друг сензор на радиатора или на цилиндровата глава. Сензора е сменен с нов, резултат няма. На 99% изключвам всякакви проблеми с окабеляването. Често като нямат идея по сервизите казват ECU /компютъра/ е за смяна. Може и така да е. Чел съм в американски форуми, не е масов хроничен проблем но се случва, еднозначено решение на проблема никой не споменава. Напрежението на буксата го има 4,85 волта. Попрнцип го дават 5 волта но е с +- някакво отклонение, така че го приемам за нормално. Има ли някой друг човек с този идиотски проблем.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Focus C-max 1.6 Вентилатор включва и не изключва докато не изгасиш колата

Мнение от synthez 3D » 15 май 2023, 20:02

Преди време имаше подобен масов проблем с модула за управление на вентилатора (който е на радиатора и е електронен) за някои дизелови автомобили. При теб обаче не знам дали става въпрос за този проблемен модул :( .
Изображение

sienen777
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 15 май 2023, 18:43
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Focus C-max 1.6 Вентилатор включва и не изключва докато не изгасиш колата

Мнение от sienen777 » 15 май 2023, 21:13

Да колега забравих да сопмена защо не съм сменил електронния модул за управление на вентилатора все още. Защото по най елементарния лаишки начин просто включих в буксата висящ сензор който нагрявах със запалка и мерих с инфрачервен термометър корпуса горе долу колко стига при което резултата беше следния при над 150 градуса вентилатора включва възможно най високта степен никога не го бях чувал да бучи така. При около 80-120 градуса вентилатора се включваше изключваше ритмично заедно с движението на температурата нагоре надолу. За това реших че вероятно сензора е прецакан, за жалост го смених но нещата не се оправиха за това реших да попитам тук да ли някой не се е сблъсвал с този проблем. А за вентилатора по скоро няма твърди степени а просто е честотно управляем. Ходил съм в няколко сервиза вярно че не са били нещо голямо и известно но, но все пак са с доста и преобладаващо доволна клиентела. Но опре ли до електроника и електротехника всички чупят джуки :? и започват с предположенията. Между другото още нещо важно в диагностичното меню на таблото вентилатора включва при стойност точно 135 градуса. Ако това изобщо са градуси такъв е символа, но все пак казанчето не ври и не надува маркучите. Във форумите се ширят предположения каква е тази стойност и т.н. .Да ли някой е проверявал в това меню при него как стоят нещата. Благодаря предварително ако някой сподели информация от менюто.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1611
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Focus C-max 1.6 Вентилатор включва и не изключва докато не изгасиш колата

Мнение от fordmaniac » 15 май 2023, 22:27

Вентилатора се управлява по тънкия кабел, по спомен син, с шим модулация. Не се мери с волтмер, а се наблюдава с осцилоскоп.
Често дефектират модулите на вентилатора, а при няколко случая сдава багажа и изходния драйвер на ЕЦУ-то. Компютъра на инжекциона се ремонтира.
А тия 135 са глупости на таблото, а не градуси целзий.
Поздрави.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта