Въпрос за табло Мк 2

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
lopiko
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 04 мар 2010, 22:13
Модел на автомобила: ford escord 1.4 cabrio
Status: Извън линия

Въпрос за табло Мк 2

Мнение от lopiko » 28 юли 2023, 13:32

Здравейте имам запитване относно една интервенция имам фокус мк2 2005 година и съм с най обикновенно табло без екстри взех друго подобно с малък бордови компютър и лостче за него въпроса е следния тъй като нямам сензор за външна темперарура ще купя употребяван и ще пусна кабели до таблото но никъде не намирам информация на кои пинове на буксата на таблото се свързват кабелите за сензора?

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Въпрос за табло Мк 2

Мнение от synthez 3D » 28 юли 2023, 15:29

Не съм сигурен, че нямаш сензор за външна температура. За да работи коректно компютърът на колата има нужда от данни за външната температура, следователно трябва да има от къде да ги взема. Това, че температурата не се е изобразявала на предишното опростено табло, не значи, че компютърът не разполага с нея. Няма отделни пинове за сензори на самото табло. Всички пинове на таблото се свързват с компютъра и данните се предават между модулите по кан комуникация. Първо инсталирай новото табло с всички необходими настройки (имобилайзер и т.н.) и тогава виж дали температурата няма да се покаже сама, без да правиш нищо допълнително.
Изображение

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10848
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Въпрос за табло Мк 2

Мнение от ЯЛТА » 28 юли 2023, 18:08

E във фейсбук Кристиян Методиев ти отговори, а може и да ти го направи, но е в Перник.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

lopiko
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 04 мар 2010, 22:13
Модел на автомобила: ford escord 1.4 cabrio
Status: Извън линия

Re: Въпрос за табло Мк 2

Мнение от lopiko » 31 юли 2023, 22:14

Обучих таблото оказа се че нямам сензор но намерих заложена букса с тапа зад предната греда монтирах сензор взет от морга и всичко си дойде на мястото ударих на греда нямаше кабели от лоста за управление на менюто до таблото за управление на бордовият компютър но и тях ги пуснах 3 на брой и вече имам работещо меню в таблото евентуално трябва да монтирам темпомат но нямам двата кабела от гем модула до кормилната колона ако някой знае на кои пинове отиват ще съм блгодарен.
Прикачени файлове
IMG_20230729_121507.jpg
IMG_20230729_121835.jpg

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1154
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Въпрос за табло Мк 2

Мнение от Ozzie » 31 юли 2023, 22:45

lopiko написа:
31 юли 2023, 22:14
... евентуално трябва да монтирам темпомат но нямам двата кабела от гем модула до кормилната колона ако някой знае....
На синята букса (№ 103) в GEM модула (таблото с бушоните) - крачета 10 и 18. Оригиналните кабели са бял и кафяв.
На снимката долу-горе може да се ориентираш за местата им, както и къде се нанизват на буксата под волана.
Преди да се захванеш с тях, провери, имаш ли датчици на педала на съединителя и на спирачката.
Също така, само с прокарване на кабели, няма да стане, ще е нужно софтуерно активиране.
1. Кодира се таблото, за да светва индикацията, че темпомата е включен.
2. Кодира се GEM модула, за да му се окаже, че има физически монтиран темпомат.
3. Кодира се PCM модула. Това, в сравнение с горните две отнема малко повече време и крие известен риск. Признавам, че на два пъти си умъртвих софтуерно въпросния модул, при опит за активиране на темпомата. Спасих се с UCDS софтуер и адаптер.

Едно образователно клипче за целта -> https://www.youtube.com/watch?v=RN2AZb7zaDQ

P.S С кой двигател е въпросния Фокус, на който искаш да му сложиш темпомат?
blue_connector.jpg
steer.jpg
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 840
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпрос за табло Мк 2

Мнение от ivchotr » 31 юли 2023, 23:35

Тези неща ще ги направиш по един или друг начин. Обаче, ако слагаше и препинателни знаци където им е мястото, а не само в края на лакардията, цена нямаше да имаш.
Знам всички вицове за Форд :D

lopiko
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 04 мар 2010, 22:13
Модел на автомобила: ford escord 1.4 cabrio
Status: Извън линия

Re: Въпрос за табло Мк 2

Мнение от lopiko » 01 авг 2023, 07:49

Благодаря,приемам критиката!

lopiko
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 04 мар 2010, 22:13
Модел на автомобила: ford escord 1.4 cabrio
Status: Извън линия

Re: Въпрос за табло Мк 2

Мнение от lopiko » 01 авг 2023, 07:56

Двигателя е 1.4 16v,като предварително съм активирал круиз контрол в модулите pcm,hec,gem с elm config.Даже има някаква грешка за круиз контрола в pcm модула,след активацията предполагам,защото не са пуснати кабелите от gem модула.

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 840
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпрос за табло Мк 2

Мнение от ivchotr » 01 авг 2023, 12:31

Това с 80-те коня ли е, щото ако е с тях, ми се струва слабичък за круизконтрол. Всеки път, когато ти се наложи да включиш по-ниска предавка, той ще се изключва.
Знам всички вицове за Форд :D

lopiko
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 04 мар 2010, 22:13
Модел на автомобила: ford escord 1.4 cabrio
Status: Извън линия

Re: Въпрос за табло Мк 2

Мнение от lopiko » 01 авг 2023, 12:46

Обмислям проект,след време със смяна на двигател,може би 1.6 100 или 115коня мисля че ще стане без проблем разликата може би е само pcm,кутийте трябва да са еднакви.

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 840
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпрос за табло Мк 2

Мнение от ivchotr » 01 авг 2023, 14:26

Аз съм с 1.6, 16V, 100 коня и също ми се струва слаб за круизконтрол. Из нагорнищата, де. По равно няма да има голям проблем. Обаче нашите пътища са с немалко изкачвания, дори магистралите, та пак няма да можеш да го ползваш през немалка част от времето. В тази връзка мисля, че под 115 - 120 коня мотор няма да ти свърши работа, ако идеята е да ползваш по-често круиза.
Знам всички вицове за Форд :D

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1154
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Въпрос за табло Мк 2

Мнение от Ozzie » 01 авг 2023, 19:28

ivchotr написа:
01 авг 2023, 12:31
Всеки път, когато ти се наложи да включиш по-ниска предавка, той ще се изключва.
натиска бутона RESET и се включва отново, до достигане на предходно зададената скорост
Нищо сложно. При всички коли с темпомат е така.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Въпрос за табло Мк 2

Мнение от HACKO » 01 авг 2023, 23:23

Ozzie написа:
01 авг 2023, 19:28
ivchotr написа:
01 авг 2023, 12:31
Всеки път, когато ти се наложи да включиш по-ниска предавка, той ще се изключва.
натиска бутона RESET и се включва отново, до достигане на предходно зададената скорост
Нищо сложно. При всички коли с темпомат е така.
Не е точно така, някои коли си превключват скоростите при нужда без да влияят на темпомата ;):

Тоя мазохизъм не го разбирам.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 840
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпрос за табло Мк 2

Мнение от ivchotr » 02 авг 2023, 14:43

Да, не е проблем ресетването. Проблемът е, че слабите двигатели искат сваляне на предавки. Карал съм турбинирани дизели, които на 6-та предавка се управляват само с бутона на темпомата на кормилото. Направо забравям къде са им съединителят, скоростният лост и газта :D Ама със 100 коня бензинка ще е мъка.

Наско, как е решен въпросът за връщане на зададената скорост след натискане на съединителя, при положение, че има ключ за прекъсване на него?
Знам всички вицове за Форд :D

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Въпрос за табло Мк 2

Мнение от synthez 3D » 02 авг 2023, 15:12

Фокус 2 с двигател 1,6/100 hp. си върви без никакъв проблем с темпомат и климатик. Мощността е достатъчна и досега не ми се е налагало да свалям предавки при редовната му употреба. А Наско най-вероятно говореше за автоматична кутия.
Изображение

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 840
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпрос за табло Мк 2

Мнение от ivchotr » 02 авг 2023, 15:56

Сигурно качваш Витиня от север, с 5 човека с багаж, на 5-та предавка със 140 на темпомат?!? По-скоро ще повярвам в дядо Коледа.
Знам всички вицове за Форд :D

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1154
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Въпрос за табло Мк 2

Мнение от Ozzie » 02 авг 2023, 19:34

HACKO написа:
01 авг 2023, 23:23
...някои коли си превключват скоростите при нужда без да влияят на темпомата
При автоматичните кутии може и да е така. При ръчните, при всяка смяна на предавка (натискане на съединителя) темпомата изключва.
HACKO написа:
01 авг 2023, 23:23
Тоя мазохизъм не го разбирам.
Кой / какъв мазохизъм?
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Въпрос за табло Мк 2

Мнение от HACKO » 02 авг 2023, 19:46

Ozzie написа:
02 авг 2023, 19:34
......
Кой / какъв мазохизъм?
Този, да си купиш някаква кола и после да хвърляш средства да я дооборудваш с екстри. Ами купи си кола със съответните ексти!
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1154
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Въпрос за табло Мк 2

Мнение от Ozzie » 02 авг 2023, 20:37

@HACKO
Донякъде си прав, но пък при втората употреба, едно ще ти хареса, друго не, докато намериш това което търсиш кой знае, колко вода ще изтече.
В случая, монтирането на темпомат не е някаква безбожна цифра. Ако човек може срещу не много средства да подобри това-онова в колата си, защо не?
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 840
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпрос за табло Мк 2

Мнение от ivchotr » 03 авг 2023, 10:14

В последно време направо е невъзможно да намериш кола втора ръка с всичко, което те интересува и да е читава при това. Дори да го има, ще е на висока цена или ако успееш да отбиеш част от нея, ще се окаже, че си я купил с две кофи кит, с криви и заварявани джанти и други подобни по-леки и по-тежки недостатъци. Джамбазите са се изхитрили и не предоставят възможност да я пробваш как върви на пътя. От чужбина се вкарва откровен скрап, щото и западняците спряха да продават покрай пандемията и войната или ако решат да продадат нещо, го правят на по-висока цена на джамбази от други държави, които не се пазарят много. За нас остават екземплярите, които са за моргите. Говоря по пресни впечатления от миналата и тази седмица.
Знам всички вицове за Форд :D

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 81 госта