Страница 1 от 2
Изгоря нещо, но какво? Ако можете помагайте!
Публикувано: 14 апр 2007, 18:12
от kostalav
На излизане от паркинга на сити центъра поусилих малко музиката и на светофара на хотел Хемус колата изгасна. Запалих я веднага и потеглих нагоре по Черни връх, но:
- оборотите, километража, бензина и температурата на таблото не даваха никакви индикации. След 10-на секунди се качиха на текущото им ниво;
- обаче километража (електронен е) си показваше иминатите километри и общия пробег още веднага след паленето;
- касетофона изобщо не се включи. Извадих го, поставих го и отново нищо;
- не съм проверявал друга електроника. Просто не ми е и минавало през ум какво още може да се е скапало и защо;
- двигателя си работи нормално, но защо изгасна на светофара. Дали аз го изпуснах съединителя или е свързано с евентуално късо съединение и къде е то...?
Като стигнах пред вкъщи проверих светлините. Работеха. Гасих, палих двигателя и все същото. Някъде около 10 секунди след запалването стрлките на таблото реагираха, а електронния километраж си работеше. Лошото е че и касетофона не дава никакви признаци на живот, а 10 сиди чейнджър Сони...
Ако ви се е случвало или предполагате какво може да е, споделете.
п.п. звънях в Мото Пфое за съвет, ама те работели до 16 (Младост), а на Сливница до 19, но никой не вдига.
Публикувано: 14 апр 2007, 22:25
от revmata
имаше ли някакъв пошилек. Ако не провери захранването на сд-то.Трябва да има 2 плюса ,когато е на контакт/ако е свързан правилно/.И МАЛИ ГИ- същото е повредено.Пиши...
Публикувано: 16 апр 2007, 10:14
от kostalav
Оказа се съвсем просто за отстраняване. Изгорял е един от многото бушони. Към това ме насочи един мой приятел. Споделих с него какво е станало и той ми каза: "Не се безпокой. Някой от бушоните ти е дал фира. Намират се на достъпно място под капака или в краката на шофьора".
В неделя станах в 7 сутринта и беш при колата. Отворих първо предния капак, поразгледах тук, там и после си отворих шофьорската врата. Наведох се и видях 1 правоъгълна капачка. Отстраних я и намерих бушоните...(прикачения файл). Не знаех как изглеждат, но явно бяха те. Тръгнах да ги свалям с пръсти и отново да ги поставям (в началото мислех, че от вибрации някой от тях е излязъл от гнездото си), но не стана. Добре, че имах клещи и с тях ги извадих всички и прегледах. Оказа се, че е изгорял 1 бушон от 7,5 А. То и видимо си личеше, но после чак забелязах, че бялата боя, с която са надписани отстрани (колко ампера е бушона), беше изчезнала на изгорелия. Взех от друго място един бушон със същия ампераж, запалих колата и всичко беше ок. Оборотите веднага се качиха, музиката свиреше...

)))), но остават 3 въпроса за мен:
- от какво е станало късото и как да го предотвратя друг път;
- защо, когато не работеше музиката, оборотите и другите стрелкови уреди се активираха 10 сек. след запалването. Уж са на 1 бушон, а при едното няма никакъв ток (касетофона), а другото (стрелковите уреди) си работеха, макар и със закъснение;
- имам отвор за още 1 бушон. За какво е той? На капачката има схема на разпределение на бушоните и кой за какво отговаря, но за този нищо не можах да разбера, както и за изгорелия-нямаше картинка на касетофон или нещо подобно, а само една удивителна. (Утре като поставям новия бушон ще снимам и капачката и ще кача снимката и).
Публикувано: 16 апр 2007, 13:20
от debug
Този бушон, за който се чудиш, е за лампата за задния ход при кола с автоматични скорости.
Бонус - другия път провери отпред в допълнителната кутия за бушони(при двигателя) - на капака и има щипка за изваждане на бушони и няма да ти трябват клещи

Там има и места за резервни бушони, може да си купиш и наредиш - да имаш за такива случаи.
Публикувано: 16 апр 2007, 17:39
от borko 30
CD-то не трябва ли да бъде с отделна верига и отделен бушон незахранващ нищо друго?Ако е от новите с крайни стъпала от рода на 4х40 или 4х50W,7.5А предпазител е малък.Сложи му 15А.
Публикувано: 17 апр 2007, 10:42
от kostalav
И мен това ме учуди. Нещо или е омотано както не трябва, или е добре измислено, но все пак със 7,5 А. Не бих му сложил 15 А, че по-добре да сменям бушона, отколкото нещо друго (знам ли и аз какво). Днес след работа отивам да сменя бушона и ще снимам капачката, на която е показано кой бушон за какво е, но за мен разгадаването и е почти непонятно. Като, че ли е с главата надолу и огледален образ. Ако е така, там си пише 7,5 А, но касетофона го няма на схемата. Може би е някаква модификация... Но за да не приказвам повече празни приказки, утре като кача и снимката и ако има интерес от някой за разгадаването и, ще е добре;)
Сидито не е фабричното. Със сигурност значи 7,5 А са му малко. Ще сменя все пак бушона и ще понадуя музиката. Ако пак изгори ще сложа 15 А, но все пак в началото ще опитам със 7,5 А и ще си взема резервни бушони с мен. Мерси:)
п.п. човека, който го е връзвал наистина може да не го е сложил там където трябва да е. За първи път се сблъсквам с такова нещо.
Публикувано: 17 апр 2007, 13:17
от borko 30
Не писа СД-то от завода ли е или е слагано допълнително.Ако е слагано после този дето го е вързвал може да не го е вързал за който бушон трябва.Като сложиш пак 7.5А усили го докрая на музика с яки басове и ако пак изгори сложи 15А ,нищо няма да му стане.За какво ти е хъбава уредба като ще те е страх да я поусилиш

Може пък и да си изведеш кабел с отделен бушон към акумулатора
Публикувано: 17 апр 2007, 14:41
от paci
Боре, човека е писал, че CDто не е оригиналното.
Това е добро предложение да пусне отделен кабел само за CD-то и на него да сложи 15А предпазител, а на мястото където е указано да бъде 7,5 да си сложи толкоз колкото пишат хората.
Само, че съм оглеждал моята да навра такъв кабел от акумулатора и не видях от къде може да стане това. Освен да се пробива дупка и да се прави там едно упражнение с едни тапи да не се протрие кабела, боя на пробито да не тръгне корозия ... дъълги и широки и май няма се занимавам. И така си ми свири идеално оригиналната свирка.
Публикувано: 17 апр 2007, 14:51
от kostalav
Аз си редактирах предното мнение за да не спамя в темата. Борето не е виновен. Довечера като сложа бушона ще поразгледам как са и кабелите и дали мога да се справя сам. Ако мога ще го направя, ако не... до следващия гърмеж и от там на 15 А.
Публикувано: 17 апр 2007, 17:35
от debug
Този бушон (F50) според упътването е Радио + Таймер. 7,5 ампера е. Не си прави експерименти да го сменяш с по-голям, и без това китайските горят при по-голям ток от означения. Помисли колко $$$ ще те оръсят за таймер МП, ако го изгориш.
Публикувано: 17 апр 2007, 19:04
от borko 30
Значи пише РАДИО ,а не 200ватово СД .Според мен нищо няма да и стане на инсталацията ако сложиш 15А бушон.Казвал съм го и в други теми че предпазителите предпазват инсталацията а не СД-то.Ако то изгори ще изгори и бушона предотвратявайки подпалване на инсталацията .Ако толкова те е страх все пак прокарай си отделен кабел с бушон и готово.
Публикувано: 17 апр 2007, 22:05
от revmata
Според мен, трябва да се провери 1-во дали излизат 2-та плюса.После да се прецени за памет -15а ,за старт-7,5а/може да е о
братно/ и да се корегира спрямо предпазителите.
карай ретро за да усетиш оргинала!!!!!!!!!!!!!!!!
Публикувано: 17 апр 2007, 23:09
от debug
А този бушон пази и ТАЙМЕРА, освен РАДИОТО, който е една черна кутийка на гърба на кутията с бушони и участва в доста вериги.
Публикувано: 18 апр 2007, 00:02
от chains
Значи доколкото си спомням от часовете по ел. техника 7.5 А авто бушон може реално да захрани до 90 Вата, а наистина хубаво е за новите модели СД да е 15 А не, че са реални 4х40 - това просто го забравете /имам съмнения само за за най-топ моделите за над 1 бон, ама.../ , но си харчат бая ток! Но не бих те посъветвал да сложиш по-усилен бушон в гнездото на 7.5, тъй-като и структората на таблото не е изчислена на такава мощност и има реална заплаха от изгаряне на отделна пътечка, част или цялото табло /пробвано/, а после е кофти трудно се възстановяват и веднъж пипано ли е по таблото, след това вече не си е като ново и прави проблеми!
пп: консултирай се с квалифициран майстор, защото може да се окаже, че си има някакъв проблем и за това да гори бушона и ако вс. е наред те съветвам да се преработи свръзването на СД - то /добрата стара запалка обикновенно върши работа/!
пп2: въпрки, че има вероятност в момента да СД - то да е вързано само на Бекъп линията /тоест постояннния +, който захранва паметта на часовника и другите устройства/, а не като е редно основното захранване да идва от по-мощна верига, а тази слабата да захранва само паметта!
Публикувано: 18 апр 2007, 00:06
от borko 30
Да ама то DEBUG,зависи как си вързал изходите 4х50W е на 2 ома.Това значи по 2 4 омови говорителя на канал или пък както аз бях направил преди да ме оберат по един двоен (с две намотки говорител) 10"бас на канал ,чудо прави човек в колата без усилватели и тн.,обаче точи даже над 15А като го надуеш.Има някои купуват мощно СД и му вързват само двата канала колкото да се чува нещо там и то с някакви мижави говорители които не дават да ги усилиш,тогава СД-то ще харчи далеч по-малко ,примерно ампер.В СД-тата най-много ток дърпат крайните стъпала,стига да знаеш как да ги свържеш и с какви говорители не ви трябват външни ампове ,ще се учудите за каква мощ става въпрос ,ама това си иска здраво хранене с дебели кабели за да няма спад

Публикувано: 18 апр 2007, 10:30
от kostalav
Прикачам и снимката на капачето на бушоните. Там си пише 7,5 А и с толкова го смених. Не посмеях да рискувам.
Сиди-то е Сони 4х40 W и не знам как е връзвано, а и до сега не е правело проблеми, но явно от него е изгорял бушона. Ако изгори отново, тогава ще мисля какво ще предприема.
п.п. часовника на таблото ми показваше 0:00 часа след като изгоря бушона (както debug писа).
Публикувано: 18 апр 2007, 13:21
от debug
За да обобщя преобладаващото (като че ли) мнение - правилно си го сменил с 7,5A. Ако продължава да гори от СД-то - пусни си отделно захранване от акумулатора, качествено изпълнено и с предпазител (това си е най-добрия вариант ако ти се занимава).
За повече информация - в раздел софтуер има много хубаво сервизно ръководство за Фокус (благодарности на Vlad) плюс ел.схеми - страшна работа вършат, ако ти се чете, макар че имат някой различия с Mk I преди фейс-лифта.
Публикувано: 18 апр 2007, 14:53
от borko 30

вярно е че като се усилят докрай и са вързани както трябва 50W на канал примерно криви 10%,което си е направо шум не звук вече,ама при 30W криви 0.5 което си е пак добър звук.Значи и до 30W на канал да усилва кво става общо 120W само за стъпалото и 7.5пак ще дойде малък.То и от музиката зависи ,най много ток харчи на ниските частоти (силните тъпани).А пък за кривенето то няма усилвател дето не криви -един повече друг по-малко
Публикувано: 28 май 2007, 11:35
от kostalav
Ето и продължението...
Тези дни ходихме с колата до Лом, Белоградчик и пещерата Магурата. На тръгване от Магурата, пуснахме музиката, климатика и тръгнахме. Бушона отново изгоря. Смених го и паля, този път пак изгоря и от дюзите за въздух се появи дим и замириса на изгоряло. Изгасих колата и вскички излязохме навън. Натиснах аварийките, но те не сработиха. Взимам пожарогасителя, връщам се в купето, ама то вече беше спряло да излиза дим от дюзите. Умувах, умувах и махнах последния сложен бушон. Запалих колата и този път всико беше ок. Проверявам всички светлини и: в купето има, часовника нулиран, но работи, габарити, къси и дълги има, халогенни-да, отзад в багажника лампата свети, само мигачи и аварийни нямам. Викам си: дай да се прибираме и така, пък после ще го гледам. Важното е, че не пуши (не дава вече на късо). Прибрахме се до Лом, но по пътя се появи и едно цъкане отпред при кормилото, което се чуваше, когато подавах газ предимно. После забелязахме, че цъкането е свързано с мигането на диода (включване и изключване) на нагревателите за задното стъкло. При запалване той се включваше и при подаване на газ изключваше и отново включваше и някъде изпод кормилото се чуваше цък-цък-цък, цък-цък, цък-цък и т.н. Все пак се прибрахме и отново започнах да проверявам бушоните. Освен този, който направи голямата мизерия, а може и да не е той - 7,5 А и който вече беше изваден за да не дава на късо, каквото и да беше изгоряло, беше изгорял и един 15 А (на снимката). Него го смених и се появиха аварийките и мигачите. Помислих, че и цъкането ще изчезне, но уви, остана си.
Въпросите са ми:
- какво може да е изгоряло, че така да изпуши през дюзите за въздух?;
- защо не мога да изключа нагревателя за задното стъкло и той постоянно и своеволно се включва и изключва, и това цъкане...?
Записах си час в Мото Пфое, но чак за четвъртък. До тогава няма да я карам повече.
От станалото мога да си направя само 2 извода:
- добре, че не сложих бушон с по-голям ампераж на мястото на този от 7,5 А. Тогава може би щеше да е фатален изхода. Слагайте толкова, колкото е написано! Въпреки това мен не ме спаси. Явно и нещо изгоря;
- евтиното (че си мислех, че проблема ще се реши със смяна само на бушона) не се знае колко скъпо ще ми излезе сега.
Следва продължение, когато стане колата.
Публикувано: 28 май 2007, 16:06
от HACKO
Проблема не е нито в касетофона (мощноста му) или в големината на бушона( добре че не послуша Борко), най вероятно имаш оголени кабели(стопена или повредена изолация) които окъсяват. Това е много опасно и може да предизвика пожар ако не се вземат мерки.