чип на eec-iv от преходния период star->obd
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
чип на eec-iv от преходния период star->obd
На мондео 95-96, което е с EEC-IV все още, но не е с 3-пиновата букса за диагностика, а с псевдо-ОБД под волана, дето не се води пълно ОБД (знаещите ще ме разберат понеже не ми се пише) по какъв начин става чип тунинга?
То е с вътрешен едис затова предполагам, че е малко по-различно от това на ескорта който също е с еец-4, но все пак предполагам, че има онази букса под капачка за слагане на външен чип като Bluefin обаче не ме интересува това, а промяна на софтуера в самите чипове на компа.
Питам, понеже до колкото знам на тези (еец-4) се прави с BDM метода с едни като 4 игли, които се "забиват" на определени "пъпки" или места на платката и през тях се чете/записва, но при наличие на този ОБД куплунг и съответно различни проводници и пинове използвани за него на ЕКУ-то дали през този ОБД куплунг може да се чипосва или пак си трябва BDM?
То е с вътрешен едис затова предполагам, че е малко по-различно от това на ескорта който също е с еец-4, но все пак предполагам, че има онази букса под капачка за слагане на външен чип като Bluefin обаче не ме интересува това, а промяна на софтуера в самите чипове на компа.
Питам, понеже до колкото знам на тези (еец-4) се прави с BDM метода с едни като 4 игли, които се "забиват" на определени "пъпки" или места на платката и през тях се чете/записва, но при наличие на този ОБД куплунг и съответно различни проводници и пинове използвани за него на ЕКУ-то дали през този ОБД куплунг може да се чипосва или пак си трябва BDM?
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: чип на eec-iv от преходния период star->obd
Едва ли ще стане през него, галето примерно не го поддържа този комп, ще си трябва програматор.

- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: чип на eec-iv от преходния период star->obd
програматор имаш предвид това с "иглите" предполагам?
и аз така си мислех ама все пак да питам.
не знам на какъв принцип е информацията, таблиците по които се смята гориво, ъгъл на запалване и т.н., и как се записва, но се чудех дали не може да се качат въпросните от мондео 3 което е стандартно 145 коня и да се оптимизира по тях за да се изкара по-голяма мощност (тъп въпрос ама е все пак идея и питам)
Другото което е, почти всички двигатели са "скопени" заводски откъм настройки на компютъра заради ЕКО нормите, нещо което никой не го интересува тук - това таблици ли са пак някакъв вид, до който се допитва компютъра като изчислява горивна смес и т.н. и въобще може ли да се премахнат всякакви такива неща?
Понеже така или иначе първо на кола на такава година не се знае тези системи в какво състояние са и работят ли въобще и второ всякакви вакуумни маркучета за контрол на тия системи от/към всмукателния колектор, ЕГР и т.н. се запушват за да може единственото възможно място, от което да идва въздух в цилиндрите да е през тръбата на МАФ-а и никъде другаде дори за момент.
Като цяло към кой може да се обърна да си поговорим на 'ти', да ми обясни нещата кое как стои?
и аз така си мислех ама все пак да питам.
не знам на какъв принцип е информацията, таблиците по които се смята гориво, ъгъл на запалване и т.н., и как се записва, но се чудех дали не може да се качат въпросните от мондео 3 което е стандартно 145 коня и да се оптимизира по тях за да се изкара по-голяма мощност (тъп въпрос ама е все пак идея и питам)
Другото което е, почти всички двигатели са "скопени" заводски откъм настройки на компютъра заради ЕКО нормите, нещо което никой не го интересува тук - това таблици ли са пак някакъв вид, до който се допитва компютъра като изчислява горивна смес и т.н. и въобще може ли да се премахнат всякакви такива неща?
Понеже така или иначе първо на кола на такава година не се знае тези системи в какво състояние са и работят ли въобще и второ всякакви вакуумни маркучета за контрол на тия системи от/към всмукателния колектор, ЕГР и т.н. се запушват за да може единственото възможно място, от което да идва въздух в цилиндрите да е през тръбата на МАФ-а и никъде другаде дори за момент.
Като цяло към кой може да се обърна да си поговорим на 'ти', да ми обясни нещата кое как стои?
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: чип на eec-iv от преходния период star->obd
Реално за тази кола не знам как седят нещата под с чиповете, има софтуер с който можеш да преработиш таблиците когато изчетеш инфото от еку-то, обаче като начало трябва да знаеш какъв е чипа как се чете, програматор под 250-260лв с който може да направиш това няма да намериш, при запушване на егр системата компа не я следи, занимавал съм се с подобни дейности като ремап през одб и се случват сакатлъци, може и да си стане, но като цяло човека който прави таблицата трябва да знае какво прави, а реално не виждам какво може да постигнеш на този двигател само с настройка на еку, 145 коня няма да стане, там са ти ралични валове, камери, клапани и кой знае какво още.
За 1.8 мотора най-доброто нещо е валове от 2.0 мотор + дроселова клапа + ЕКУ, би трябвало да стигне 132 коня.
Друг вариант е да се ползва мегаскуарт тогава имаш много възможности за настройка в реално време, но пак трябва да знаеш какво правиш.
За 1.8 мотора най-доброто нещо е валове от 2.0 мотор + дроселова клапа + ЕКУ, би трябвало да стигне 132 коня.
Друг вариант е да се ползва мегаскуарт тогава имаш много възможности за настройка в реално време, но пак трябва да знаеш какво правиш.

- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: чип на eec-iv от преходния период star->obd
С 2.0 мотор съм аз, не 1.8
. Проблема е там, че модела е 4х4, а това означава заводски настроен компютъра на 132 коня, за разлика от 136 при нормалния и куп други неща.
Не че съм за 4-те коня де, но покрай тях и други неща са скопени, а всъщност цялата работа е за 'връзване на гащите' когато такъв автомобил ще попадне в некадърни ръце при 'офроуд' условия и човека няма да може да се справи със съединителя. А дори да оставим на страна въпроса с кадърността ми
аз все карам по нормални пътища.
Единия ми вариант е да си намеря DESK, DEWY или забравих какъв беше третия код компютър от такова Мондео 136 коня и да сложа направо него.
Въпроса е, че първо той като цена ще ми излезе колкото едно чип-ване на моя и второ, че колата е 96-та с преходната инсталация - без PATS и с псевдо-ОБД-то, а тия компове са все на коли до '95 със STAR буксата, а не обд, при които се използват други кабели и пинове. Не знам също как стои въпроса с еър-беговете, АБС-а и тракшън контрола, който е на 4-те колела.
За това сега събирам информация къде и как мога да чипна моя - хем ще си е от колата, хем при чипването ще се "изтрият" всички ненужни таблици до които компютъра трябва да се допитва по отношение на екологията

Не че съм за 4-те коня де, но покрай тях и други неща са скопени, а всъщност цялата работа е за 'връзване на гащите' когато такъв автомобил ще попадне в некадърни ръце при 'офроуд' условия и човека няма да може да се справи със съединителя. А дори да оставим на страна въпроса с кадърността ми

Единия ми вариант е да си намеря DESK, DEWY или забравих какъв беше третия код компютър от такова Мондео 136 коня и да сложа направо него.
Въпроса е, че първо той като цена ще ми излезе колкото едно чип-ване на моя и второ, че колата е 96-та с преходната инсталация - без PATS и с псевдо-ОБД-то, а тия компове са все на коли до '95 със STAR буксата, а не обд, при които се използват други кабели и пинове. Не знам също как стои въпроса с еър-беговете, АБС-а и тракшън контрола, който е на 4-те колела.
За това сега събирам информация къде и как мога да чипна моя - хем ще си е от колата, хем при чипването ще се "изтрият" всички ненужни таблици до които компютъра трябва да се допитва по отношение на екологията

Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: чип на eec-iv от преходния период star->obd
Така за компа не мога да ти кажа нищо повече, но аербега, и тракшъна са отделни модули и нямат отношение с еку-то. Модула на аербега ти е под волана можеш да го видиш сам, тракшъна работи с абс-а, дефакто абс помпата ти е не с 4 а с осем клапана, и те се управляват от друг модул.

- cossy
- потребител
- Мнения: 4564
- Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
- Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
- Status: Извън линия
Re: чип на eec-iv от преходния период star->obd
ECU-то има изход за чипиране, както е при Superchips, поне при ескортите де 


- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: чип на eec-iv от преходния период star->obd
Това под капачката ли имаш предвид cossy, където се слага готов чип външно от Суперчипс (като този, който продаваш за ескорта) или вътре някъде има порт на платката за закачане към компютър?
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- cossy
- потребител
- Мнения: 4564
- Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
- Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
- Status: Извън линия
Re: чип на eec-iv от преходния период star->obd
Toчно като този дето продавам
Иначе нашите бг тунери искат да запояват вътре в екуто някакви работи, което за мен не е ок 



- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: чип на eec-iv от преходния период star->obd
За мен също никак не е ОК някой да си играе с поялник и отверка по платката, като знам че повечето са още "снощни"
Намерих представители на английските Superchips тук в София http://www.superchips.bg/contact" onclick="window.open(this.href);return false;, предполагам те би трябвало да си имат машините и оригинален софтуер, с който да направят флаш направо на чипа на компютъра, а не отделен на порта. Ти какво мислиш, чувал ли си за тях как работят тук?

Намерих представители на английските Superchips тук в София http://www.superchips.bg/contact" onclick="window.open(this.href);return false;, предполагам те би трябвало да си имат машините и оригинален софтуер, с който да направят флаш направо на чипа на компютъра, а не отделен на порта. Ти какво мислиш, чувал ли си за тях как работят тук?
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- cossy
- потребител
- Мнения: 4564
- Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
- Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
- Status: Извън линия
Re: чип на eec-iv от преходния период star->obd
Нямам отзиви от тях, до скоро нямаха софтуер за препрограмиране на чиповете, което ще рече, че доставят директно от Англия без да могат да коригират нищо, готов софтуер според еку-то ти. 500лв ми се струва скъпичко, но може и да ги дам някой ден
Все пак прати им едно запитване, аз не мога да твърдя това стопроцентово 



Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта