Zetec - Тuning Глава?
-
- потребител
- Мнения: 196
- Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Zetec - Тuning Глава?
Малко е старичка темата, но да вметна едно уточнение.
Днес реших да се позаиграя с бобината и да я свържа както колегите над мен са посочили. С реле, предпазител и всичко както си му е реда, но не стигнах изобщо до там. Просто, защото нямаше смисъл. Преди да започнете подобна интервенция предварилтелно замерете с мултицед входящото напрежение на бобината и на самия акумулатор. При мен разликата беше едва 0,2в, което е доста малка разлика даже и след преубразуването на напрежението от бобината.
Смятам, че идеята е доста добра, но зависи от състоянието на автомобила и най-вече състоянието на компютъра и студените спойки. Възможно е да няма никакъв смисъл от интервенцията, а по скоро да са възможни усложнения в следствие на изгоряло или залепнало реле.
Поздрави!
Днес реших да се позаиграя с бобината и да я свържа както колегите над мен са посочили. С реле, предпазител и всичко както си му е реда, но не стигнах изобщо до там. Просто, защото нямаше смисъл. Преди да започнете подобна интервенция предварилтелно замерете с мултицед входящото напрежение на бобината и на самия акумулатор. При мен разликата беше едва 0,2в, което е доста малка разлика даже и след преубразуването на напрежението от бобината.
Смятам, че идеята е доста добра, но зависи от състоянието на автомобила и най-вече състоянието на компютъра и студените спойки. Възможно е да няма никакъв смисъл от интервенцията, а по скоро да са възможни усложнения в следствие на изгоряло или залепнало реле.
Поздрави!
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Zetec - Тuning Глава?
Прав си. Аз когато го писах мисля, че го казах ако е голяма разликата.
Все пак може да направиш следното - да сложиш един хубав кондензатор примерно от 2200uF и нагоре и поне на 16v, между средния извод т.е. +12v без да го прекъсваш (примерно оголване малко, увиване малко, запояване и бандажиране) и маса.
Преди време мислих и само този вариант. После прибавих такъв кондензатор към наличното вече направено реле от страната на веригата към бобината. А преди няколко дни докато се рових из Tolerance Data за един Ескорт видях, че на EEC-V във веригата на +а към бобината има кондензатор (не пишеше къде е обаче, нито характеристики), т.е. явно Моторкрафтци са се усетили за ползата от стабилизирано и резервирано напрежение към бобината в последствие.
Поздрави!
едит: и все пак бобината повишава напрежението от 12 на 38000 волта, което е близо 3200 пъти и загуба на 0.2 волта на входа е загуба на 640 волта на искрата - повече от половин киловолт, все пак ако е за едно реле, малко кабел и половин час играчка хич не бих ги пропуснал
Все пак може да направиш следното - да сложиш един хубав кондензатор примерно от 2200uF и нагоре и поне на 16v, между средния извод т.е. +12v без да го прекъсваш (примерно оголване малко, увиване малко, запояване и бандажиране) и маса.
Преди време мислих и само този вариант. После прибавих такъв кондензатор към наличното вече направено реле от страната на веригата към бобината. А преди няколко дни докато се рових из Tolerance Data за един Ескорт видях, че на EEC-V във веригата на +а към бобината има кондензатор (не пишеше къде е обаче, нито характеристики), т.е. явно Моторкрафтци са се усетили за ползата от стабилизирано и резервирано напрежение към бобината в последствие.
Поздрави!
едит: и все пак бобината повишава напрежението от 12 на 38000 волта, което е близо 3200 пъти и загуба на 0.2 волта на входа е загуба на 640 волта на искрата - повече от половин киловолт, все пак ако е за едно реле, малко кабел и половин час играчка хич не бих ги пропуснал
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- naskoto
- потребител
- Мнения: 1041
- Регистриран: 26 фев 2007, 19:23
- Модел на автомобила: RS
- Местоположение: varna
- Status: Извън линия
Re: Zetec - Тuning Глава?
Темата е за ТУНИНГ на глава,тука някви ел.истории се вихрят...в крайна сметка тръгнаха ли да вървят тез кочини като им сложихте още жички и кондензатори...
Направете друга тема за тия неща,макар че цялата работа е само упражнение за начинаещи еладжии,пълна простотия и загуба на време!
Пишете по същество,МОЛЯ
Направете друга тема за тия неща,макар че цялата работа е само упражнение за начинаещи еладжии,пълна простотия и загуба на време!
Пишете по същество,МОЛЯ
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта