Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
- Cougar
- потребител
- Мнения: 590
- Регистриран: 14 яну 2008, 09:34
- Модел на автомобила: Ford Probe GT '93 2.5 V6 EB9003AH, Ford Cougar '00 2.0 16V EB9950AH
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
Здравей, аз ще съм леко оффтопик, понеже моя не е Зетек, но всички масово смятат, че турбо се прави с много пари, а аз съм на мнение, че ако знаеш от къде да си намериш турбо т3, уейстгейт и блоуоф втора ръка, кулер, тръби, хедъри и даунпайп, регулатор нови, може да се направи до примерно 2000-2500 лв. Понеже моята заводски е с уж нужната степен на сгъстяване (по-мощния КL е с по-висока), аз налягане високо не искам -> 0.3-0.4 бара са ми достатъчни (за едно 250 к.с.), а на това налягане карантиите би трябвало да издържат (поне така казват потребителите на турбо пробове в probetalk.com), та без да се сменят с ковани, както и инжекторите и компютъра.
Отново казвам, говорим си за малко налягане
Според теб възжможно ли е ?
Бих си купил за тези пари KLZE, но за съжаление в България няма от къде

Отново казвам, говорим си за малко налягане

Бих си купил за тези пари KLZE, но за съжаление в България няма от къде



Продавам си колата !
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
Cougar написа:Здравей, аз ще съм леко оффтопик, понеже моя не е Зетек, но всички масово смятат, че турбо се прави с много пари, а аз съм на мнение, че ако знаеш от къде да си намериш турбо т3, уейстгейт и блоуоф втора ръка, кулер, тръби, хедъри и даунпайп, регулатор нови, може да се направи до примерно 2000-2500 лв. Понеже моята заводски е с уж нужната степен на сгъстяване (по-мощния КL е с по-висока), аз налягане високо не искам -> 0.3-0.4 бара са ми достатъчни (за едно 250 к.с.), а на това налягане карантиите би трябвало да издържат (поне така казват потребителите на турбо пробове в probetalk.com), та без да се сменят с ковани, както и инжекторите и компютъра.
Отново казвам, говорим си за малко наляганеСпоред теб възжможно ли е ?
Бих си купил за тези пари KLZE, но за съжаление в България няма от къде![]()
![]()
Здравей,
Възможно е разбира се

Също така за 0.3-0.4 бара не си заслужава толкова работа


Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
- Cougar
- потребител
- Мнения: 590
- Регистриран: 14 яну 2008, 09:34
- Модел на автомобила: Ford Probe GT '93 2.5 V6 EB9003AH, Ford Cougar '00 2.0 16V EB9950AH
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
Това го пиша, понеже четох тука 1-2 месеца в probetalk.com за проекти и готови автомобили с моя двигател.
Доста от хората там, си правят колите със оригиналните карантии, с оригиналните инжектори и компютри, слагат снимки от дино резултатите и при 0.35-0.4 bar вадят по 250-60 к.с. с неголеми Гарети, естествено нагоре резултатите са 1:0 за бууста срещу двигателя, а след 300-350 к.с. скоростните кутии не издържат, та затова не мисля и да се юркам нависоко. Те и затова така си формулирах въпроса по-горе
Доста от хората там, си правят колите със оригиналните карантии, с оригиналните инжектори и компютри, слагат снимки от дино резултатите и при 0.35-0.4 bar вадят по 250-60 к.с. с неголеми Гарети, естествено нагоре резултатите са 1:0 за бууста срещу двигателя, а след 300-350 к.с. скоростните кутии не издържат, та затова не мисля и да се юркам нависоко. Те и затова така си формулирах въпроса по-горе

Продавам си колата !
- Sierrata
- потребител
- Мнения: 365
- Регистриран: 27 май 2007, 13:04
- Модел на автомобила: Ford Sierra XR4i Cosworth
- Местоположение: Нова Загора
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
Здравеи! Какво ще кажете за турбо двигател с K-Jetronic?

Only cosworth is my God
- dragcossie
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 18 сеп 2009, 19:41
- Модел на автомобила: ford escort
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
браво колега напални ми душата само форд рулз аз с моита джужалка страшно ги мачкам ама е само 105 коня
няма време и пари за това но но назрява момента в който ще направя нещо, а да те питам зетека мога ли да го монтитрам на сиерра ж смисъл става ли кожуха на скоростната кутия или иска планка някаква, и дали турбо garret от сиерра 1.8 дизел ще сварши работа тя ми е готова с егер даже

- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
Става във сиера!
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
-
- потребител
- Мнения: 124
- Регистриран: 15 окт 2008, 20:02
- Модел на автомобила: Volvo V40 2.0 turbo 99" & Ford eskort 1.8 115hp + 97"
- Местоположение: Габрово
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
Добре де Вачо на пробовете как им се оправлява всичко като позлват оригиналните компове?
- Gosho S
- потребител
- Мнения: 136
- Регистриран: 30 авг 2009, 19:46
- Модел на автомобила: Ford puma 1.4
- Местоположение: Burgas
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
мога ли да попотам как стои въпроса със Пума 1.4?Зетек е отново двигателчето 90 коня.какво мога да направя?



- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
Можеш да си намериш ударена Puma с двигател 1,7 125 к.с. и да го сложиш в коша на твоята.Gosho S написа:мога ли да попотам как стои въпроса със Пума 1.4?Зетек е отново двигателчето 90 коня.какво мога да направя?![]()
- Gorcho Racing Team
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 04 ное 2009, 18:46
- Модел на автомобила: Ford Puma 1.7... Ford Fiesta 1.4tdci 2003
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
колегата е прав 125 коня вървят доста добре разхода е преличен перфектен автомобил за всекидневието аз имам 2 пуми с едната ходя да тренирам и колата дори и със стоковият мотор издържа про мн ръчкане проблема и е котията чупи осите на диференцяла и вс става на сол но мисля 4е на това купе този мотор е достатъчен с моето каране харчи 12 но на 2-ра прави 140 успех ако има6 питания питай занимавам се по спецялно с пума и имам мн части и им знам вс.DigiPro написа:Можеш да си намериш ударена Puma с двигател 1,7 125 к.с. и да го сложиш в коша на твоята.Gosho S написа:мога ли да попотам как стои въпроса със Пума 1.4?Зетек е отново двигателчето 90 коня.какво мога да направя?![]()





Gorcho Racing Team (Wolf Tuning)
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 25 фев 2010, 11:25
- Модел на автомобила: Ford Sierra
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
Имам сиера 1.8 ЦВХ.Насочил съм се към зетек 2.0 16в. До колкото разбирам слагам от моята сиера маховик, съединител, притискател и става на коша на скоростите, след което тр да си направя стойки за двигатела. Бензиновата помпа в резервара? Друго? Претполагам най-голямата трудност ще е инсталацията? Сложна ли е прекалено?
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
driftela_1990 написа:Имам сиера 1.8 ЦВХ.Насочил съм се към зетек 2.0 16в. До колкото разбирам слагам от моята сиера маховик, съединител, притискател и става на коша на скоростите, след което тр да си направя стойки за двигатела. Бензиновата помпа в резервара? Друго? Претполагам най-голямата трудност ще е инсталацията? Сложна ли е прекалено?
Реално си близо до истината, плюс-минус 2000 лв. и 3-4 месеца (ако имаш парите).
Двигателя пасва на скоростите, маховика, съединителя и претискателя трябва да се пробват кои ще паснат като комбинация! Трябва да се сложи лагер в маховика - заради скоростната кутия, в момента не мога да кажа кой точно лагер, трябва ти стартер (може би точно твоя пасваше, има ги някъде написани тез неща, в момента не мога да се сетя). Правиш/преправяш тампоните за двигателя, картера май иска преработка. За термостата трябва да направиш една тръба да го премести до ангренажа. Водни маркучи и т.н. Резервоара - ако колата е карбуратор - купуваш всичко нужно от инжекционна Сиера, стойката за помпата, тръбичката за обратното гориво и т.н. Ако ще е турбо изпускателният колектор трябва да се направи! Ако няма да има турбо, се изработва само една връзка между колектора на Зетек-а и гърнетата на Сиерата. Радиатор и маркучи. Всичко това е най-сложното

Ел. инсталацията не е сложна, стига да си говориш на "Ти" със кабелите и схемите - зависи дали искаш да оставиш Зетек-а стандартен или турбо, работата е различна. Ако стигнеш до момента с ел. инсталацията, мога да дойда на място и да ти я направя, без знаение кой вариант си избрал. Ако е с турбо, най-добре да е 4Х4, но там ще има тоста работа по картера!
Ето тук агличаните как се справят с тази идея, правят е вече 4 години(!) но човека не бърза и иска най-доброто!
Прочети цялата тема и ще рабереш много неща:
http://passionford.com/forum/restoratio ... -31-a.html
Друго не ми идва на ум, но ако ти се сещаш за нещо...
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 25 фев 2010, 11:25
- Модел на автомобила: Ford Sierra
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
Преглеждал съм я тази тема през пръсти, само дет аз съм по скромен и съм се спрял на атмосферния зетек. Но за сега всичко е на ниво идея. Благодаря за изчерпателния отговор, ако започна някога трансплантацията ще пиша пак, защото претполагам в процеса на работа ще се появят доста въпроси.
-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 26 яну 2010, 07:15
- Модел на автомобила: Ford Fiesta
- Местоположение: Petrich
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
Няма да имаш проблем с скоростите поне тъка се надявам..В момента правя Фиеста xr3 с двигател от скорпио 2.0 dohc плус турбо малко трудното беше че двигатела стои по др. начин в скорпиото ма се сптравих надявам се и ти да го направиш късмет с скоростите нямах проблем сложих маховика и съединителя от стария двигател 1.8 и всичко се нареди..UTY написа:Колега за пореден път съм ти адски благодарен за инфото!Имам фиеста XR2 MK2 и искам да и сложа 2.0 16v ZETEC и за момента събирам инфо и снимков материал и дано нямаш нищо против от време на време да се допитвам до теб и твоя опит в тази област!ПОЗДРАВИ
- gassi
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 12 яну 2011, 18:36
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
Здравейте колеги. Аз съм нов във форума и искам да попитам колегата Disc за разхода на гориво на тази бегачка. Сигурно се е повишил, но с колко?
-
- потребител
- Мнения: 436
- Регистриран: 17 фев 2007, 21:42
- Модел на автомобила: форд сиера,форд фиеста(Мк2 турбо),форд мондео 2.0 16V
- Местоположение: Гео Милев
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
колега почти всичко ми е ясно за този проект които мисля да го започна до няколко седмици имам няколко вапроса двигтеля ми е 2.0 16 мога ли да използвам маховика на този двигател ще има ли ефект ако го олекотя и махна противотежестите на кол.вал и какав щте е ,какав модел на форд е удачно да ползвам спрял сам се на ескорт мк5/6,
- Danchev
- потребител
- Мнения: 647
- Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
- Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
Маховика на 2.0 е правен за камбаната на МТХ75 и не влиза в по старите кутии като BC и IB5.
Щом искаш да е лек си потърси маховик от 1.6 Zetec, в зависимост от конете, които гониш може да се наложи да ползваш керамичен съединител, но ако решиш да събираш с органичният 220мм съединител от 1.6 CVH е най-подходящ.
Вала недей да го пипаш ...
Ще ти трябва картер от Ескорт или Фиеста Зетек.
Кофти момента е с всмукателният колектор, алуминиевият от масовите Зетеци, за съжаление е с по-малки портове, а подходящият от Ескорт XR3 или Фиеста RS1800 (вариантите с 131 коня) са рядкост тук.
Щом си се спрял на Ескорт си търси с Зетек мотор, така си спестяваш инсталация и някой части (мегите на disc мисля, че са правени точно за тази цел и връзването ще е по-лесно).
Щом искаш да е лек си потърси маховик от 1.6 Zetec, в зависимост от конете, които гониш може да се наложи да ползваш керамичен съединител, но ако решиш да събираш с органичният 220мм съединител от 1.6 CVH е най-подходящ.
Вала недей да го пипаш ...
Ще ти трябва картер от Ескорт или Фиеста Зетек.
Кофти момента е с всмукателният колектор, алуминиевият от масовите Зетеци, за съжаление е с по-малки портове, а подходящият от Ескорт XR3 или Фиеста RS1800 (вариантите с 131 коня) са рядкост тук.
Щом си се спрял на Ескорт си търси с Зетек мотор, така си спестяваш инсталация и някой части (мегите на disc мисля, че са правени точно за тази цел и връзването ще е по-лесно).
Tuned and performed by

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
dodi,
Прочети ПАК цялата тема - написал съм всичко нужно
Купуваш си Ескорт със Зетек и имаш всичко необходимо (маховик, колектори, картер, водна помпа, цедка за маслото, тампони и т.н.). Гледай Ескорта да няма климатик - ще имаш по-малко място за интеркулер! Освен ако не искаш да изхвърлиш климатика! А и компресора може да пречи на турбото (или обратното
) в зависимост от това какъв колектор ще ползваш.
Малко ново ноу-хау - може да се ползва всмукателен колектор от Фокус - по този начин вече може да се ползват "нормални" top feed инжектори! Това, че колектора е пластмасов не е никакаъв проблем!!! За пример давам веднага Фокус RS
.
Преди време (да кажем 2-3 години, преди да си купя Фиестата) ми беше влязла мухата да си направя един "цивилен" Ескорт Мк6 турбо - Ескортите са евтини. Щях да си имам климатик и т.н. Изспускателен колектор и турбо от Фокус РС, 2л Зетец, пластмасови всмукателни колектори от Фокус 1.8-2 Л, чардж-кулер от Фокус РС, и когато вдигнеш капака всичко щеше да изглежда стандартно, сякаш така е произведено от Форд! Но времената на тази идея минаха и си остана идея. Това за мен е ultimate стрийт Ескорт-а с не много power (до към 200НР) но пък евтин и надежден.
Danchev,
Не го пускай по нанадолнището с 1.6 маховика
1.8 е същият. Дори и на сравнително ниско налягане въпросният органичен съединител няма да остиска. За целта си трябва синтерован метал - истина до която се достига със цената на НОВ органичен съединител и НОВ претискател за RS Тurbo, който пак не ми вършеха работа.
Отавна не съм влизал във форума та да отговоря и на колегата gassi - разхода зависи от крака на газта - ако караш разумно (макс 110-120 км/ч) разхода ми е падал до 6,5 л/100км. Със много "юркане" разхода може да се покачи стремглаво до към 17-18. Зависи ...
Прочети ПАК цялата тема - написал съм всичко нужно

Купуваш си Ескорт със Зетек и имаш всичко необходимо (маховик, колектори, картер, водна помпа, цедка за маслото, тампони и т.н.). Гледай Ескорта да няма климатик - ще имаш по-малко място за интеркулер! Освен ако не искаш да изхвърлиш климатика! А и компресора може да пречи на турбото (или обратното

Малко ново ноу-хау - може да се ползва всмукателен колектор от Фокус - по този начин вече може да се ползват "нормални" top feed инжектори! Това, че колектора е пластмасов не е никакаъв проблем!!! За пример давам веднага Фокус RS

Преди време (да кажем 2-3 години, преди да си купя Фиестата) ми беше влязла мухата да си направя един "цивилен" Ескорт Мк6 турбо - Ескортите са евтини. Щях да си имам климатик и т.н. Изспускателен колектор и турбо от Фокус РС, 2л Зетец, пластмасови всмукателни колектори от Фокус 1.8-2 Л, чардж-кулер от Фокус РС, и когато вдигнеш капака всичко щеше да изглежда стандартно, сякаш така е произведено от Форд! Но времената на тази идея минаха и си остана идея. Това за мен е ultimate стрийт Ескорт-а с не много power (до към 200НР) но пък евтин и надежден.
Danchev,
Не го пускай по нанадолнището с 1.6 маховика

Отавна не съм влизал във форума та да отговоря и на колегата gassi - разхода зависи от крака на газта - ако караш разумно (макс 110-120 км/ч) разхода ми е падал до 6,5 л/100км. Със много "юркане" разхода може да се покачи стремглаво до към 17-18. Зависи ...
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
- Danchev
- потребител
- Мнения: 647
- Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
- Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
Съжалявам за което, имал съм досег с такъв от 1.6, от 1.8 не ми е попадал, така са ми казвали когато съм се интересувал.disc написа:Danchev,
Не го пускай по нанадолнището с 1.6 маховика1.8 е същият
Tuned and performed by

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 26 яну 2010, 07:15
- Модел на автомобила: Ford Fiesta
- Местоположение: Petrich
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
За смукателните тръби може да ти помогна разполагам със цял двигател Xr3 и продавам всичко от него...dodi написа:колега почти всичко ми е ясно за този проект които мисля да го започна до няколко седмици имам няколко вапроса двигтеля ми е 2.0 16 мога ли да използвам маховика на този двигател ще има ли ефект ако го олекотя и махна противотежестите на кол.вал и какав щте е ,какав модел на форд е удачно да ползвам спрял сам се на ескорт мк5/6,
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта