Малолитражки-тунинг
-
- потребител
- Мнения: 19
- Регистриран: 01 май 2010, 21:16
- Модел на автомобила: Ford escort 1.4mi 92g.
- Status: Извън линия
Re: Малолитражки-тунинг
1.3 са ги правили за учебни коли. Друга умисъл няма.
- niki_nikolaev
- потребител
- Мнения: 130
- Регистриран: 27 май 2011, 15:49
- Модел на автомобила: Ford Fiesta Xr2i 105 Hp 1989г.
Ford Sierra 2,0 DOHC 122 Hp N9A 1991г.
Ford focus 1,8 Gaz/Benzin Ghia 115Hp 2002г.
Ford Escort Rs Turbo Мk4 Gaz/Benzin 160Hp 200Нм 1987г. - Местоположение: Елин Пелин
- Status: Извън линия
Re: Малолитражки-тунинг
Просто не разбирам какво ти е в главата. Такива глупости пишеш в разни теми, просто. 2,0-ката е малък двигател, среден е от 2,0-3,0 и над 3,0 голям. По Европейските норми. А щом толкова те интересува, защо зетека не е добър ето ти сравнението:opex написа:Остарял си е и са много малко хората, които се занимават с него кой знае поради какви специфични причини.niki_nikolaev написа:На практика никак, това звучи интересно. А ЦВХ-а никога не е остарял. По случай 2.0 зетек, никога не може да се сравнява с Цвх, защото. Първо зетека е един спокоен, бавен,тромав, има повече коне, но не дава същия кеф. Не е толкова издръжлив, имат склoнност към леко горене на масло около 200грама на 1000 км, докато Цвх-а гори толкова на 10000-15000. А като говорим за малолитражки, то и 2,0 е малък мотор, хората с 3,0 си мислят че им е малък, мотора, защото имат модел с 5,0 или 6,0. Ако си карал Цвх, никога не би говорил така, защото той е един от трите най-издръжливи мотори в света. Другите два са: Cosworth 2,0L turbo(227 к.с.) и третият е Porsche 911 Turbo 1991 3,3 L. Просто новото не става, старите неща са истината.
Не знам за кой зетек говориш, явно за тези след хидравличните повдигачи, защото тези от 95-6 година не пипат маслото, при мен грам не са го докосвали. Бавен и спокоен - като сравняваш пипнат СВХ с нормален Зетек 2.0 първо и второ тоя зетек го гледаш в мондео не в ескорт. Да не си говорим празни приказки сега тук, 2.0 не е малък мотор - ако си американец и 4,2 ти е small block, да не говорим за 3.0, в България сме обаче и тук е голям.
От тук натам шикалкавене и игра с думи колкото искаш факта си е, както казах по-горе, че като искаш ЦВХ трябва да караш нещо ръбато преди 90, със скеле и една седалка вътре. А тук се говори за съвсем различно.
И 2.0 с най-смешния "тунинг" (ако въобще може да се нарече) дето прави 150-155к.с., без никакви проблеми с него заради това, за всеки ден, години наред, в кола с един вагон екстри, удобства и комфорт, срещу какъвто и да е ЦВХ с хиляди пари и средства 120к.с. пред пръсване не е толкова трудно да се направи избора.
п.с. Говорейки и за издръжливост и 2.0 зетек - не ми се мисли тия пари за СВХ за да се изсмучат тия 120к.с. ако се налеят в 2.0 зетек какви коне ще се изкарат и пак ще е достатъчно издръжлив. За това има една камара писано из английски форуми и къде ли не.
п.с. 2 струва ми се, че се отнесохме с тези писаници от основата на темата и мястото им не е тук.
п.с. 3 И, добре де, до къде трябва да доведе това в крайна сметка? Да се съглася, че има смисъл от тунинг на Форд под 1.6 лиБългарина пак иска да открие топлата вода и да каже, че има смисъл - просто не е умно
Първо- 16 клапанна глава, това води до бавно развъртане, по-голяма тежест.
Второ Еко нормата-доста влошава вървенето.
Трето характеристиката- Еми под 3000 об/мин няма никой.
А сравненето ми е при Фокус и Ескорт- 1,6 ;1,8 ; 2,0 са фокусовите Зетеци.
При Ескорта са 1,3; 1,4 и 1,6.
Ескорта с 1,3 Цвх дава много приятно впечатление, бързо развъртане и сравнително малък разход.
1,4 е по-пъргав,заради конете.
А с 1,6 направо човек си е достатъчно бърз, дори при версиите 79 и 88 к.с.
А защо малък, а не голям мотор:
Големия мотор е тежък, защо не пробваш да сложиш "Уж големия 2,0Л Зетек", еми първо махаш парното,после влиза. Тежък е, което влошава управлението и спирането на автомобила.
А при малкия мотор има по-бързо развъртане, особено късоходовите мотори. Мощността е по-малка,ама и това е малко спорно.По-леки са и това е по-добре.
А защо Форд махат ЦВХ и пускат Зетека.
2 Причини- Еко нормите и по-нисък разход; И разбира се по-тежките купета нуждаещи се от голям мотор.
А 120 коня се правят много лесно от 1,6 Л ЦВХ- РС 1600 Инжекцион е 115 в оригинал + 5 коня и готово.
И не сравнявам "Stokov" Зетек със напомпан ЦВХ. Сравни Рс Турбо или Рс 1600 със 2,0 Мондео или фокус и сам ще видиш, колко по-бавни са Зетека. ДА и килограмите дават отражение, но все пак е...,слабичък.
Зетека е като 50-60 годишен човек, като начин на реакция-има я, но закъснява.
При ЦВХ-а тези проблеми ги няма. Освен това има и 1,9 литров ЦВХ, но малко хора знаят за него, той е в Американския Ескорт.
What the CVH can't , The Garrett can.
Газ в главата, бензин в кръвта и дизел в г*за
Газ в главата, бензин в кръвта и дизел в г*за
- niki_nikolaev
- потребител
- Мнения: 130
- Регистриран: 27 май 2011, 15:49
- Модел на автомобила: Ford Fiesta Xr2i 105 Hp 1989г.
Ford Sierra 2,0 DOHC 122 Hp N9A 1991г.
Ford focus 1,8 Gaz/Benzin Ghia 115Hp 2002г.
Ford Escort Rs Turbo Мk4 Gaz/Benzin 160Hp 200Нм 1987г. - Местоположение: Елин Пелин
- Status: Извън линия
Re: Малолитражки-тунинг
А Фокуса, забравих да кажа:
1,6 литровия със 100-тина коня, направо си е муден, върви г/д като 1,4 ескорт. 1,8 литровия Фокус върви като старите Хр3-ки със 90 или 105 коня. 2,0 литровия зетек във мондео прави 9,9 секунди 0-100, а Хр3 със 105 коня ги прави за 10,1; Рс 1600 за 9,1. Във Фокус мисля че бе 9,2-9,3 0-100, а Рс Турбо със скромните 132 или 133 коня ги прави за 7,8 или 8,3.
Ето и 1,9 Л ЦВХ:
1986-1996 Ford Escort (US) 1.9 L 110 hp (82 kW), не е много, ама като се пипне.
А за 120 коня, вадят се лесно от 1,6 със 4 хоризонтални Вебер 45-ци, друг вал и колектор, може и от 1,3 но там е по-трудно. А Смешен тунинг няма, в тунинга се борави с хилядарки. Ако тунинг бройш спортен филтър и права генерация... А 150-155 коня изобщо не се вадят лесно, дори от зетек. Зетека дори иска повече пари да се направи, поради тази 16 клапанна глава има 2 разпред вала по 600+ лв броя, а ЦВХ-а само един.Трябва да ходиш за пренастройка на ЕЦУ-то, да премахнеш екотата още към 300++Лв. Просо вместо да пишеш във форумите виж малко практика.
1,6 литровия със 100-тина коня, направо си е муден, върви г/д като 1,4 ескорт. 1,8 литровия Фокус върви като старите Хр3-ки със 90 или 105 коня. 2,0 литровия зетек във мондео прави 9,9 секунди 0-100, а Хр3 със 105 коня ги прави за 10,1; Рс 1600 за 9,1. Във Фокус мисля че бе 9,2-9,3 0-100, а Рс Турбо със скромните 132 или 133 коня ги прави за 7,8 или 8,3.
Ето и 1,9 Л ЦВХ:
1986-1996 Ford Escort (US) 1.9 L 110 hp (82 kW), не е много, ама като се пипне.
А за 120 коня, вадят се лесно от 1,6 със 4 хоризонтални Вебер 45-ци, друг вал и колектор, може и от 1,3 но там е по-трудно. А Смешен тунинг няма, в тунинга се борави с хилядарки. Ако тунинг бройш спортен филтър и права генерация... А 150-155 коня изобщо не се вадят лесно, дори от зетек. Зетека дори иска повече пари да се направи, поради тази 16 клапанна глава има 2 разпред вала по 600+ лв броя, а ЦВХ-а само един.Трябва да ходиш за пренастройка на ЕЦУ-то, да премахнеш екотата още към 300++Лв. Просо вместо да пишеш във форумите виж малко практика.
What the CVH can't , The Garrett can.
Газ в главата, бензин в кръвта и дизел в г*за
Газ в главата, бензин в кръвта и дизел в г*за
- niki_nikolaev
- потребител
- Мнения: 130
- Регистриран: 27 май 2011, 15:49
- Модел на автомобила: Ford Fiesta Xr2i 105 Hp 1989г.
Ford Sierra 2,0 DOHC 122 Hp N9A 1991г.
Ford focus 1,8 Gaz/Benzin Ghia 115Hp 2002г.
Ford Escort Rs Turbo Мk4 Gaz/Benzin 160Hp 200Нм 1987г. - Местоположение: Елин Пелин
- Status: Извън линия
Re: Малолитражки-тунинг
djovani91 написа:Еййййй.....това българите не сме хора......човека ви пита КРАТКО и ЯСНО какво може да се направи по колата за да си повиши мощността.....вие веднага тръгнахте с тъпите и банални отговори *Пич остави това, остави онова.....не си залжаваааа...малък двигател..това няма да има ефект толкова голям.....онова няма да има ефект.....много париии и тн.*Вместо всеки да му каже кокретно какво да направи вие почнахте да го отчайвате.
Аз съм със Ford KA 1.3 EFI и да ви кажа много са ме изпреварвали на главното обоче доста съм и рязал.....и после само стоят с техните голями коли като кошници и се чудят *Ама тотова как стана....как едно Ford-4e малко като въшка ме наказа и ме остави в точка
![]()
![]()
*
Така че не бързаите да *ЛАЕТЕ* и плюете 1.3 двигателите..ЗАБРАВЯТЕ нещо много ВАЖНО.....*съотношението МАСА/КОНСКИ СИЛИ*...защота другите могат да са с 1.6 или 2.0 двигатели ОБАЧЕ купето им колко ТЕЖИ!!!!
Как ги късаш, те дърпат ръчна, а ти тръгваш. Ка-то е към 50-60 коня, версии горен и долен вал. И каквото и да го правиш е просто... бавно. Късаш ги, защото те не могат да карат, това е истината. Ти 0-100 ги правиш за един ден или към 15+ секунди, а бърза кола е под 11 Секунди.
What the CVH can't , The Garrett can.
Газ в главата, бензин в кръвта и дизел в г*за
Газ в главата, бензин в кръвта и дизел в г*за
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1632
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Малолитражки-тунинг
Ники, ти се развихри в тази тази тема за тунинг на картинги и лагерни колички, дето режат всичко загаснало и Икаруси.
Това което си написал за CVH-оветеее е вярно, но за съжаление това е мотор спрян от производство '99 година и много хора няма да могат да те разберат. Щото и няма как да покарат такъв!
Имах 1.3 69 коня и оборотомера често влизаше в 7000. Късоходов и се развърта устремно.
За Наско: мотора спука глава след като го купих, оказа се че преди това е правен неуспешен ремонт в Пловди със смяна на клапанно легло. И спука покрай него.
Имах клиент, който искаше тунинг на Фиат Сейченто 1.1 54кс . Вал, портване на глава, чип тунинг. Мерне при Ники Златков : 68кс. Който иска да сметне парите за това.
Иначе СПОРТЕН филтър за 8 лВ и гърне ала араб РЕМУС за 50лВ с накрайник двуцевка 12лВ(извита нагоре) и лети.
Това което си написал за CVH-оветеее е вярно, но за съжаление това е мотор спрян от производство '99 година и много хора няма да могат да те разберат. Щото и няма как да покарат такъв!
Имах 1.3 69 коня и оборотомера често влизаше в 7000. Късоходов и се развърта устремно.
За Наско: мотора спука глава след като го купих, оказа се че преди това е правен неуспешен ремонт в Пловди със смяна на клапанно легло. И спука покрай него.
Имах клиент, който искаше тунинг на Фиат Сейченто 1.1 54кс . Вал, портване на глава, чип тунинг. Мерне при Ники Златков : 68кс. Който иска да сметне парите за това.
Иначе СПОРТЕН филтър за 8 лВ и гърне ала араб РЕМУС за 50лВ с накрайник двуцевка 12лВ(извита нагоре) и лети.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Малолитражки-тунинг
Днеска ме возиха до Пловдив с един Фиат с такъв Ремус, наду ми се главата. Чудя се кой може да даде пари за такова нещо, на Жената Фиестата в момента има същия звук за без пари (предстои и смяна на гърне).fordmaniac написа:.....
Иначе СПОРТЕН филтър за 8 лВ и гърне ала араб РЕМУС за 50лВ с накрайник двуцевка 12лВ(извита нагоре) и лети.
Аз CVH си го харесвам, особенно като беше на Бензин, газта съм я сложил за икономии а не за спортни постижения. На Бензин, преди да сложат камери по пътищата, съм вземал Бургас-Созопол със 180км с пълен багажник. И най-хубавото му е, че върви с най-евтиното минерално масло, което намеря.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- niki_nikolaev
- потребител
- Мнения: 130
- Регистриран: 27 май 2011, 15:49
- Модел на автомобила: Ford Fiesta Xr2i 105 Hp 1989г.
Ford Sierra 2,0 DOHC 122 Hp N9A 1991г.
Ford focus 1,8 Gaz/Benzin Ghia 115Hp 2002г.
Ford Escort Rs Turbo Мk4 Gaz/Benzin 160Hp 200Нм 1987г. - Местоположение: Елин Пелин
- Status: Извън линия
Re: Малолитражки-тунинг
fordmaniac написа:Ники, ти се развихри в тази тази тема за тунинг на картинги и лагерни колички, дето режат всичко загаснало и Икаруси.
Това което си написал за CVH-оветеее е вярно, но за съжаление това е мотор спрян от производство '99 година и много хора няма да могат да те разберат. Щото и няма как да покарат такъв!
Имах 1.3 69 коня и оборотомера често влизаше в 7000. Късоходов и се развърта устремно.
За Наско: мотора спука глава след като го купих, оказа се че преди това е правен неуспешен ремонт в Пловди със смяна на клапанно легло. И спука покрай него.
Имах клиент, който искаше тунинг на Фиат Сейченто 1.1 54кс . Вал, портване на глава, чип тунинг. Мерне при Ники Златков : 68кс. Който иска да сметне парите за това.
Иначе СПОРТЕН филтър за 8 лВ и гърне ала араб РЕМУС за 50лВ с накрайник двуцевка 12лВ(извита нагоре) и лети.
За съжаление го спират от производство и вкарват толкова по-тромави мотори, просто не е истина. Иначе много ми хареса това с лагерните колички. Ама при по-малките коли, ако се хвърлиш на голям мотор, трябва толкова голяма преработка по окачване,спирачки и усилване на купето, че по-добре да даде човек пари за малкия си мотор. А по случай Фиата, като се замисля е струвало къде 2000+лв( спорт вал г/д 600лв; чип - 300лв; 300лв глава+ портване, труда още поне 300).
А 7000 об/мин на ЦВХ изобщо не ме учудват, просто са нормални.
А в оригинал ли е бил с еднокамерен или двукамерен карбуратор?
Карал съм много коли и съм се возил, едини от най-приятните мотори за каране са 1,6 ЦВХ 105 к.с.(К-джетроника, ЕФи-ката, като че ли е по-бавно развъртаща се), другите два мотора не са фордови, единия е Голфовия GTI 1,8 8 клапанния, мисля че бе PB като букви 112 к.с. от 1000 до 6000 равно върви и приятно; третия е Атровия GSI.
А спортните гърнета да са си ги ....отзад, ефекта им е нулев на малки мотори под 300-400 к.с., е не че няма от 5 километра чуват колко си бавен, а спортен филтър е още по-зле, само съсипване на мотора.
А малолитражки според мен са двигатели до 2,0. 2.0-3.0 са средни и големи над 3.0.
На малките коли версията е вал+ многодорселен инжекцион или 4 карба, ако искате да мърдат иначе ефекта е малък,портване и газ до 6000 об/мин.
What the CVH can't , The Garrett can.
Газ в главата, бензин в кръвта и дизел в г*за
Газ в главата, бензин в кръвта и дизел в г*за
- BladeMan
- потребител
- Мнения: 282
- Регистриран: 06 дек 2011, 22:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1.8TD Ghia
- Status: Извън линия
Re: Малолитражки-тунинг
Кадет 1.4 моно инжекция 60кс - на 90 - 100кс
Самоделна електрическа турбина и дюза от 1.8 ми
мн вървеж и много харчене на гориво
и 2 пъти троши клапан за 4 месеца
Самоделна електрическа турбина и дюза от 1.8 ми
мн вървеж и много харчене на гориво
и 2 пъти троши клапан за 4 месеца


- djovani91
- потребител
- Мнения: 85
- Регистриран: 06 окт 2010, 21:09
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1clx 1990
- Status: Извън линия
Re: Малолитражки-тунинг
И още един въпрос...нека компетентните да се изкажат...
Добре ли ще е да се присади дросел от по-голям двигател (примерно от 1.6l )?
И ако е възможно, предложете от какъв Ford може да се вземе, така че да пасне баз много преправяния!_(колата е Ford KA с мотор 1.3 ЕFI 1997)
Или ще бъде по добре да се разпили изцяло оригиналния дросел и да се изработи съответно и друга клапа(което ми се струва не добре,едва ли новата изработена клапа ще уплатнява толкова колкото оригиналната и е твърде възможно да се нарушат оборотите на празен ход№.(Или -да не се пипа клапата,понеже бях срещнал по форумите,че не са идеален кръг,а е малко като елипса, да се престърже до клапата и изпили ръба откъм маркуча за филтъра с цел придобиване на формата на тромпет от което да има по-малко съпротивление потока и да влиза малко повечко въздух в двигателя)
Какво мислите по въпроса...кое ще е по добрият и ефeктивен вариат от всичките?
Добре ли ще е да се присади дросел от по-голям двигател (примерно от 1.6l )?
И ако е възможно, предложете от какъв Ford може да се вземе, така че да пасне баз много преправяния!_(колата е Ford KA с мотор 1.3 ЕFI 1997)
Или ще бъде по добре да се разпили изцяло оригиналния дросел и да се изработи съответно и друга клапа(което ми се струва не добре,едва ли новата изработена клапа ще уплатнява толкова колкото оригиналната и е твърде възможно да се нарушат оборотите на празен ход№.(Или -да не се пипа клапата,понеже бях срещнал по форумите,че не са идеален кръг,а е малко като елипса, да се престърже до клапата и изпили ръба откъм маркуча за филтъра с цел придобиване на формата на тромпет от което да има по-малко съпротивление потока и да влиза малко повечко въздух в двигателя)
Какво мислите по въпроса...кое ще е по добрият и ефeктивен вариат от всичките?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Малолитражки-тунинг
Мотор EFI няма, EFI е система за впръскване и се използва при много мотори.
Най-добре си купи по-мощна кола.
Най-добре си купи по-мощна кола.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- djovani91
- потребител
- Мнения: 85
- Регистриран: 06 окт 2010, 21:09
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1clx 1990
- Status: Извън линия
Re: Малолитражки-тунинг
Прав си "HACKO",няма спор в товаHACKO написа:Мотор EFI няма, EFI е система за впръскване и се използва при много мотори.
Най-добре си купи по-мощна кола.

- niki_nikolaev
- потребител
- Мнения: 130
- Регистриран: 27 май 2011, 15:49
- Модел на автомобила: Ford Fiesta Xr2i 105 Hp 1989г.
Ford Sierra 2,0 DOHC 122 Hp N9A 1991г.
Ford focus 1,8 Gaz/Benzin Ghia 115Hp 2002г.
Ford Escort Rs Turbo Мk4 Gaz/Benzin 160Hp 200Нм 1987г. - Местоположение: Елин Пелин
- Status: Извън линия
Re: Малолитражки-тунинг
От дросела има ефект, но този 1,3 няма смисъл да го форсираш като коне. По-скоро слагай 1,6.djovani91 написа:Прав си "HACKO",няма спор в товаHACKO написа:Мотор EFI няма, EFI е система за впръскване и се използва при много мотори.
Най-добре си купи по-мощна кола.,но тук не става въпрос за подмяна на коли,а за тяхното подобрение.Това че някой хора се стремим да направим нещо различно, не означава че трябва да се отказваме.
What the CVH can't , The Garrett can.
Газ в главата, бензин в кръвта и дизел в г*за
Газ в главата, бензин в кръвта и дизел в г*за
- a_panov
- потребител
- Мнения: 135
- Регистриран: 18 сеп 2007, 00:04
- Модел на автомобила: Mercedes Benz CLK 200
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Малолитражки-тунинг
Наско както винаги се намеси с верния отговор... Моя случай е че си търсих черна кола във Вършец, Стара Загора, Хасково, София и най-накрая се нахендрих с една 6 цилинрова, 2.6 литра от Казанлък. И на нея KE-Jetronik-а и беше разбазикан ииииии хайде един MegaSquirt за 800лв и имах тунинг от класа. Ама не щото го търсих тоя тунинг, а щото първо не можех да продам колата със стария инжекцион и затова сложих нов. Ама кото ми сложиха MegaSquirt-а ми сложиха и газов инжекцион към тоя компютър и вече не я продавам...HACKO написа:Мотор EFI няма, EFI е система за впръскване и се използва при много мотори.
Най-добре си купи по-мощна кола.
Истината е да си ремонтираш колата да ти е изрядна постоянно и да си я караш. Като искаш по-мощна, хайде едно BMW 328 и имаш мошност до небесата.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта