Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Отговори
Потребителски аватар
форд мк2
потребител
потребител
Мнения: 828
Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от форд мк2 » 24 юли 2012, 15:11

Нещо ме е обзела една дилема в какво да инвестирам спестените закуски и се сетих за тази тема. Гледам, че никой не е писал, но все пак да я повдигна. Някой престраши ли се да дига на тоя мотор конете и ако не е тайна от къде започна?

_friends_
Be happy

Потребителски аватар
BIGFORDFAN
потребител
потребител
Мнения: 1368
Регистриран: 03 май 2007, 05:06
Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от BIGFORDFAN » 24 юли 2012, 23:43

По принцип мотора си е съобразен добре с купето, но някои хора (като моя милост) искат повече ''ряз''. Аз си ''съживих мъртвеца'' Мондео мк1 ТДИ (мк1 е доста по-тромаво от мк2!) при specialista, това е единствения човек на който бих дал да ''бъзика'' по ГНП-то ми, за да няма после ОЛЕЛЕЕЕЕЕЕЕ. След като си поигра на стенда с моята помпа и ми вдигна малко порцията гориво....се опъвам на Голф 4 ТДИ и на Ауди А6 ТДИ (115 коня, първото А6 комби, из Петрохан не можа да избяга!), та ако някой иска да кара пъргав Форд ТДИ да се обърне към ИСТИНСКИЯ СПЕЦИАЛИСТ- specialista! *00134*

P.S. ако някой има Мондео ТДИ и иска да ги пробваме (за спорта), няма грижи!

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от nikolovvd » 25 юли 2012, 09:13

Доста прахоляк сте изтупали, за да вдигнете темата.
Това което е постигнато при теб е тавана на възможностите.
От моя гледна точка вдигането на мощността на TDI е полузагубена кауза. Както се казва - кон за кокошка. Причините са комплексни, като при това пропускам работата по самия двигател.
Като гледам в едно и също купе се слага както дизелов, така също и бензинов двигател. По принцип дизеловите ДВГ са по-тежки и на някой от новите автомобили дори слагат една рейка между двете бомбета, за да не се промени геометрията като тропне колата в някоя по-голяма дупка.
От двуга страна увеличаването на мощността, респективно на въртящият момент, води до по-големи усуквания и огъвания на купето, въздействия за които то не е пригодено. На един стар автомобил (на 15+ години) това може да е смъртната му присъда поради изгнилите греди и компоненти от носещата котструкция. Отделно останалите агрегати не са предназначени за такова натоварване и пактически се отваря една бездънна каца за пари.
По-възрастните колеги със сигурност си спомнят времената, когато на ГАЗ 53А се подменяше бензиновия двигател с дизелов произведен във Варна по лиценз на Перкенз. Резулта бе ремонт на скоростна кутия на всеки 6 месеца, ако издържи коляновият вал. Той пък не издържаше, защото нашите "умници" бяха закупили чертежите, но не и технологията, по която се произвежда метала за коляновея вал. В резултат на което се наложи увеличаване на диаметъра на шийките.
За тези, които имат излишно време и пари да се борят с изтискването на повече мощност от наличния си дизелов двигател, нека имат едно на ум, че ще трябва да сипват доста по-скъпо масло, заради повишеното натоварване и да го сменят по-често. От друга страна има опасност маслената помпа да не смогва да смазва добре и някой прекрасен ден частите на мотора да се изсипят през някоя дупка в картера.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от diesel1.6 » 25 юли 2012, 10:19

Маслената помпа си работи както и преди, нищо не се променя в условията и на работа.
Увеличаването на въртящият момент няма да повлияе на купето. Фабрично си го има същият, при по-големите двигатели.
Аз обаче много искам да пробвам една от така поправените ямболски коли.

Потребителски аватар
форд мк2
потребител
потребител
Мнения: 828
Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от форд мк2 » 25 юли 2012, 11:19

Николов то каузата да наливаш пари в кола винаги е загубена, каквото ще да е возилото. Прав си, колата е стара и тук таме ръждясала, но моята съм се погрижил да я подсиля и това ми дава увереност, че ще мога да отговоря на евентуалната мощност, която искам да получа. А и никой няма да сменя мотора - темата е доразвиване на съществуващият 1.8 тд в някакви разумни граници или поне аз се чудя как да изтикам от него още 20 - 30 коня макс! Накрая май ще е с нова каляска, но това е друга бира :D
Марто евала на Специалиста, че ти е съживил колата. От отдавна следя мненията му и определено ще го посетя някой слънчев ден. Има за какво да си поговорим и какво да сподели от опита си. Но смятам,че само с вкарването на колата в ред и с увеличаване на порцията от гориво на помпата, за мен ще е незадоволителен резултат. Освен разхода и съмнително динамиката, кой знае каква файда няма да изкараш. Не съм майстор или гуру в областта :D , но го казвам от опита си с бившия форд 1.6 дизел. Все пак, ако искаш може да се видим из София и да тестваме твоята срещу моя "стоков от към настройки" Ескорт.
Колега 1.6 дизел , аз си имам мнение, но все пак мисля, че ти можеш по- добре да отговориш за скоростите. Кутията и съединителя биха ли издържали на евентуалното по- голямо натоварване?
Be happy

Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от gazetto » 25 юли 2012, 11:47

Аз мисля да пробвам с по - голяма турбина и по голям дебит на ГНП-то.Но все не ми остава време.И без това едното мондео ще дава фира, та поне да се пробва! :mrgreen:
Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от diesel1.6 » 25 юли 2012, 12:16

По-голямата турбина ще внесе още повече мудност в двигателя, но пък ще дърпа повече като набере мощност и обороти. Според мен максимумът за тази кола е да се направи да е в ред, или да се пререгулира и помпата. Писал съм някъде какво препоръчват английските колеги, но не помня къде. Човекът в Ямбол за съжаление крие какво прави, което е разбираемо. Все нещо може да се каже, но той си знае и всеки първо трябва да осигур себе си и после да става алтруист.
Скоростната кутия трябва да издържи, но зависи какво и колко. На големите бензинови двигатели не е ли същата?

Потребителски аватар
форд мк2
потребител
потребител
Мнения: 828
Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от форд мк2 » 25 юли 2012, 12:32

diesel1.6 написа:а големите бензинови двигатели не е ли същата?

Точно така. Същата е и на повече коне :D !

Gazzeto май и аз си мисля, че туй е решението + гоуем кулер. :D Въпроса е освен друго турбо и настройка по помпата още интервенции и добавяне на джаджи клапи и т.н. ще са необходими ли и какви ще са те?




За да няма чудещи се за чип тунинга на 1.8 ТД, ето какво ми отговориха по имейла от тука http://powerchip-germany.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

Подател: info@powerchip-germany.de
До: Лъчезар .... <mkdve2@abv.bg>
Относно: Re: Информация за чип/informaciq za chip

Здравейте,
ескорта е с механична помпа и няма как да се сложи чип на него


>
> Здравейте,
>
От доста време наблюдавам сайта Ви, но за първи път се престрашавам да Ви пиша
> по- конкретен въпрос. Притежавам автомобил Форд Ескорт 1.8 ТД 90 кс. 1998
> година. Бих искал да попитам възможна ли е интервенция с чип на този мотор и
> колко ще ми струват вашите услуги?
Be happy

Потребителски аватар
BIGFORDFAN
потребител
потребител
Мнения: 1368
Регистриран: 03 май 2007, 05:06
Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от BIGFORDFAN » 25 юли 2012, 13:03

Това че тези мотори не могат да се чипосват се знае отдавна! Моята специално не е правена на макс и с намален ресурс на мотора, просто е семейно комби с приятна тяга и вървеж за всекидневието. Вече ако иска някой и има излишни пари, Специалиста ще му я ''надуе'' повече, като смени надува от турбината и се изнесе кулера челно отпред ще дотичат още 20-тина коня. Моята не пуши брутално, върви и работи равномерно, без неравномерен ход и т.н.,кулера обаче ми се нагрява доста, засега не мога да се занимавам да го местя, но като цяло съм ПРЕДОВОЛЕН от ефекта на Ямболския тунинг!

П.С. забравих да спомена че има едно мк2 в Стара Загора, момчето си го е докарало до към 110 коня, каза че е доста доволен от вървежа...

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от ЯЛТА » 25 юли 2012, 16:29

В 24 часа на Льо Ман отдавна преминаха и на дизели, а тази година настъпва и новият би-турбо дизел от Мазда:

Изображение
А аз не смятам, че ерата на дизелите приключва, там където трябва много мощ ще си остане.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от didon80 » 25 юли 2012, 16:42

Добра идея е по някакъв начин да се подаде въздушен поток към кулера, който стоково е "завит" на топло под капака...........

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от ЯЛТА » 25 юли 2012, 17:30

Обдухване със студен въздух от климатика. Ха ха ха.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
форд мк2
потребител
потребител
Мнения: 828
Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от форд мк2 » 30 юли 2012, 10:17

MARTO 85 - копие от писмото чопнах тука, за да е ясно на повечето колеги, че ЧИП за 1.8 ТД няма. Бях срещал теми и линкове към различни фирми в БГ, които предоставят подобна техника. Е да, ама няма как!
Колега gazetto зачетох разни теми за тунинг на дизел и сметнах, че само с турбо и кулер няма да мине номера. Ще трябват и разпръсквачи. За съжаление не открих из нета да се продават по- големи за този двг. Не ми е известно съвместими ли са с някой от по- големите мотори на Форд. Дано някой с опит се включи тука, че определено има нужда.
Май засега ще се захвана с "най- леката" тунинг задачка - преправянето на кулера. Всички знаем на 1.8 тд къде се намира и как се охлажда . Вариантите са два - 1 неговото изнасяне отпред, както правят на повечето бегачки. 2 слагането на въздухозаборник на капака, както е фабрично при различни модели на други марки автомобили. Аз избрах вторият вариант поради следните причини: 1факта, че не се налага смяната на кулера - защото не можем да сложим какъвто ни попадне, а трябва да е с идентични характеристики, което си е нелека задача.
2Няма да се преправят и съответно удължават турбо пътища.

При всички положения, които и от двата варианта да се избере смятам, че ще има резултат, защото ще се подобри охлаждането на въздуха постъпващ в мотора, а оттам на теория по- добро пълнене, по- добро смесообразуване, по-добро изгаряне, повече мощност и по- малко вредни емисии на СО2. Също така, пълненето с по- студен въздух допринася за подържането на по-ниска работна температура (двигателя ще загрява по- малко)
Ще приложа снимки като тръгна да го правя на практика проекта. >:D<:
Be happy

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от ЯЛТА » 30 юли 2012, 10:56

форд мк2 написа: че ЧИП за 1.8 ТД няма.
Да ЧИП-тунинг за 1.8 td на Форд, няма, но механичен има, и има осезаема разлика във вървежа и динамиката, е не е като да се вдигнат 50 коня, но има.
А кулера си е най добре да е отпред и ниско долу където въздуха е по хладен, защото бидейки си на мястото,- в топлата част на двигателния отсек, ефекта на охлаждането е поне с 40% по малък отколкото ако е отпред на "хладно". Да не говорим че и маркуча след кулера трябва да е термо- изолиран предвид дължината му.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от diesel1.6 » 30 юли 2012, 11:16

Разпръсквачите на 1,8 могат за залеят двигателя с нафта - защо да се търсят други? Как може без да имаш нужните знания да вземаш решения (технически)?
Чип тунинг няма, но се хващам на бас, че никой не знае как работи електромагнитния клапан за корекция на предварението. Малко помощ - това, че трака, не е отговор. Или трябва да се махне, или да се нагласи според нуждата.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от ЯЛТА » 30 юли 2012, 11:52

А какво всъщност ТОЧНО значи- Endura- D ?
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от diesel1.6 » 30 юли 2012, 12:03

Не е ли избраното търговско наименовние?

Потребителски аватар
BIGFORDFAN
потребител
потребител
Мнения: 1368
Регистриран: 03 май 2007, 05:06
Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от BIGFORDFAN » 30 юли 2012, 13:02

Според мен, за да звучи по-добре от просто 1.8 DIESEL (както е на мк1), са го прекръстили на Endura (от Endurance- издръжливост), разликата от мк1 и мк2 мисля е само в помпата, на мк2 има повече електроника, затова е по-пъргав мотора до 2000 об/мин.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от ЯЛТА » 30 юли 2012, 13:14

В книгата е описано неразбираемо, а от мотоциклетите знаем какво е Ендура. Тук се касае нещо за променливо газоразпределение, но дотук съм.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от didon80 » 30 юли 2012, 20:12

Колкото до мястото на кулера - принципно е логично отпред зад решетката на бронята да му е най-студено, само че не забравяйте в летните жеги до какви температури се нагрява асфалта и колко "студен" въздух всъщност ще го обдухва..........
В случая с мондеото и според мен по-добре е да не се пипа стоковия кулер, а само да му се направи един въздухозаборник на капака, както и един на калника от където дърпа въздух двигателя........
А по-студения въздух е с по-високо съдържание на кислород, което от своя страна подобрява горенето и вдига мощността, като се отделя по-вече, а не по-малко топлина, така и двигателя загрява по-бързо!

Отговори

Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта