Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Отговори
Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от Mondeo18TDI96 » 30 апр 2009, 09:55

KokalAudio написа:...
ти май си по-наясно от всички писали по горе :)

помпата пуска нафта според налягането на турбото (т.е. количеството въздух) - проста пневматика (откачи турбокомпенсатора на пампата и би трабвало да си върви като 60кс - без дори да пуши) - така че типа на турбото не би трябвало да влияе на нормалната и работа (т.е. подава нафта според въздуха, но не повече отколкото може да изгори).

май има известна разлика в помпата от 93-96 и 97-00 - ама те май са само конструктивни, но принципа си е същия

проблема е че помпата си има макс. дебит който не можеш да надхвърлиш (според оборотите).

по-големия въртящ момент ще ти товари всичко - така че можеш да очакваш проблеми ...

bull3t
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 17 фев 2009, 16:43
Модел на автомобила: Focus 1.6 ZETEC Ghia 2000
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от bull3t » 30 апр 2009, 11:31

Колегата с волвото,ще ти кажа само жив и здрав бъди. Аз пари за дизел повече през живота си няма да дам. Бензина си е истината,и не заради друго а просто защото е много по-здрав двигател с много повече потенциал от един дизел.Ще ти кажа само едно.Двигател който излиза от завода с турбо защото без турбо няма и половината от мощноста си няма да ме зарадва.Още повече всички дизели трябва да се карат максимум до 4000 оборота,защото ако ги караш в червеното повече от 15 мин ще изпушат. Това е от личен опит. Ако искаш и случая ще ти разкажа.
Focus ZETEC Power!
Dont mess with me!
You wont survive!!!

radko8806
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 16 юни 2009, 11:14
Модел на автомобила: Ford Escord
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от radko8806 » 18 юни 2009, 17:36

здравейте аз сам нов и ме вълнува темата за вдигане на мошността на 1.8 тди аз карам ескорд 95година 1,8 тди и относно въпроса за компа значи свалете пластмасата която е на гредата под жабката там има комп ели поне подобие . моята помпа е lucas а на това подобие на комп и на него пише lucas .а искам да питам как стоят нештата сас пауър бокса за форда , след като казвате че чип е почти невъзможно да се сложи да каже някои пробвал ли е с пауър бокс.и последно искам да му сложа и спортен филтър ,ште ми даде ли разлика във вървежа или само ште си брумчи като някоя яка бегачка.очакжам отговор :shock:

Потребителски аватар
predator_kris
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 14 авг 2007, 15:16
Модел на автомобила: Ford escort 1.8 TDI
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от predator_kris » 20 юни 2009, 15:49

MONDEO 1.8TD ENGINE TUNING MODIFICATIONS GUIDE (ENDURA-DE & 1.8 TURBO DIESEL)
http://members.lycos.co.uk/plandesigns/tuning.htm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Последна промяна от predator_kris на 08 юли 2009, 01:42, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Ianaki
потребител
потребител
Мнения: 1097
Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от Ianaki » 21 юни 2009, 18:39

Ако още някъде напиша, че няма ескорт с електрона помпа ще се гръмна.Аман от разбирачи.То бива никога да не си отварял капака на колата, ама и да се изказваш компетентно, че ще сложиш чип на дизелов ескорт е това е вече абсурдно.
Това първо.Второ писна ми и от някакви ентусясти дето от дизелов ескорт ще правят McLaran F1.Абе хора спрете сте ходили по тея кино салони и сте гледали "Бързи и яростни 1 2 3 4 5 6 и т.н.", че вече съвем се побъркахте.По-добре разходете се в парка забършете ново гадже и такива работи.
Не отричам, че ако хвърлите 20бона в ескорта ще има някакво подобрение, но за тия пари минавате направо на cosworth.
Повечето хора тук маслото не си сменяват навреме и карат с гуми на 5години, обаче са тръгнали състезатели да стават.Така стават катастрофите.Взел ми клошара Голф 2 махнал, гарнето сложил цветните габарити и ВИЖТЕ МЕ КОЙ СЪМ АЗ.Кара "като" кретен (защото "колата му е #1") на първия завой се размазва като муха ма преден прозорец, защото е нямал пари да си купи нови спирачни дискове и накладки.
Да не говорим, че за 1000лв. на ескорта тъкмо ще ти стигне да сложиш едни хубави масла в двигателя, скоростите, хубави гуми и маркови филтри, да си смениш спирачките.С най-добри чувства, ама сте яко във филма.
Нямате елементарни познания в сверата на автомобиле а сте тръгнали тунинг да правите.Вземе прочете малко.То от четенето не се умира.Пробвал съм.
Не че нещо ама то Наско и Kokal Audio са го казали най-добре. _friends_
За теб Conan_1 (Колега ти от луната ли падаш Как 1,8 ТДи да няма комп!!!) НЯМАМ ДУМИ.Като не си отварял капака, освен да видиш какво бръмчи там отдолу не давай мнение.Само внасяш смут и хаос в душите на състезателите. :D :D :D Не се засягай!
А и още нещо не можете ли да пишете в една тема, а трябва след всяка следваща част на "Бързи и яростни" да излиза и нова тема-Абе как да направя мондео 90коня на порше 911 300++ коня с 1000лв.???Е момци сори ама НЯМА КАК.

Ето ви и линкче където съм написал как да "тунинговате" 1.8ТД
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 40&t=27927" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Приемете извиненията ми, ако съм убидил с нещо някого.
Поздрави!

Потребителски аватар
naskoto
потребител
потребител
Мнения: 1041
Регистриран: 26 фев 2007, 19:23
Модел на автомобила: RS
Местоположение: varna
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от naskoto » 22 юни 2009, 16:02

_friends_ Колега,напушило те е май...То затова е форум,да се обсъжда,кой знае и кой не,то си е за тяхна сметка,но и аз съм на мнението,че като не знаеш,не трябва да коментираш.И АЗ СЪМ СЕ ПРОБВАЛ ДА ЧЕТА,НЕ СЪМ УМРЯЛ :lol: Та по темата,колегата Sashoto поясни по-горе,че дизеловия мотор е с качествено регулиране на сместа.Количеството въздух е едно и също при всички работни режими на мотора,регулирането става чрез количеството на подаваното гориво.Помпите на ескорт не се различават кой знае колко от първия до последния модел.Регулират се ръчно и връзката с турбото на помпата е единствено да наваксва подаването на гориво при повишаване на оборотите.Защо един чист дизел 1.6 дава примерно разход 6 градско,а турбинирания мотор 6,5-7.Той не е по-икономичен,а е малко по-динамичен и е с по-голям работен обем,следователно малко по-мощен.ЕЛЕКТРОНИКА този мотор няма,което е добра и лоша страна.При фокус тдди мотора е почти същия като конструкция,голямата разлика идва с тдци моторите,комън рейл.
Та за ескорта-механичните помпи осигуряват добър дебит(знам го от личен опит,180км/ч с 1.6 дизел),но пък разхода е....Така че при едно по-голямо турбо или повишаването на налягането на турбината може да се получи нещо,но забравете за икономичност.Темата е интересна и може да се каже комплексна,който се интересува наистина и иска резултат,няма да си чеше езика тука,а ще действа.

Потребителски аватар
Ianaki
потребител
потребител
Мнения: 1097
Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от Ianaki » 22 юни 2009, 16:47

_friends_Напуши ме, защото всеки пише без да знае и после се нояст някакви митове за миточното същество ЕСКОРТ 1.8TD с електрона помпа и това го срещам за не знам кой път.Иначе си абсолютно прав! :D

radko8806
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 16 юни 2009, 11:14
Модел на автомобила: Ford Escord
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от radko8806 » 22 юни 2009, 17:23

значи колега Ianaki не со обиждаи но форд 1.8 тди имат комп и в момента се опитвам да чипосам моя ходих при хора запознати с чиповете и пауър боксовете и най важното те слагат тези нешта и ми казаха че за пауър бокс нямам шанс но за чип е почти 80 % сигурно че ште ми сложат.затова не се изказвай малко на версия .

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от HACKO » 22 юни 2009, 20:35

Радко, защо си мисля, че тези запознатите, те лъжат най-брутално със единствена цел да те оберат. Най-вероятно ще ти повишат дебита на помпата, ще изолират EGRа и "Честито вече си със чип, сега плащай". Аз също не съм чувал за електронна помпа на Ескорт.
radko8806 написа:.........относно въпроса за компа значи свалете пластмасата която е на гредата под жабката там има комп ели поне подобие . моята помпа е lucas а на това подобие на комп и на него пише lucas .........
На някои генератори също пише lucas, ама е генератор а не компютър.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

radko8806
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 16 юни 2009, 11:14
Модел на автомобила: Ford Escord
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от radko8806 » 23 юни 2009, 01:54

значи наско не мисля че проблема е от магарето в кабината ти ако имаш проблем аз не.И второ не съмказвал че помпата на 1.8 тди е електронна .И трето дори и само да ми вдигнат подаването на гориво на помпата и при положение че варви повече не мислиш ли че тези хора заслужават все пак някави пари, дори и само за това че знаят какво да пипнат и какво да направят ,аз ако знаех нямаше да отида при тях.Нали и те хляб ядат след като неса го направили да може да му се сложи чип или пауър бокс ште търсиме други алтернативи.Все пак няма да се даваме на отворените голфаджий.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от diesel1.6 » 23 юни 2009, 09:58

"Подаването на гориво" на 1,8 става повече за няколко минути и за 5 лв или без пари при моя монтьор. Заслужава си парите, знае къде да пипне :)
На моето мондео помпата се управлява от електроника. 1,8 тди е според задния капак. Малко ме е яд, че още не съм я разучил тази електроника, че не я обичам като не я знам. Конкретно моето турбо си има възможност да си помпи доста, но има разни електро шашми, които спъват колата.

Потребителски аватар
Cougar
потребител
потребител
Мнения: 590
Регистриран: 14 яну 2008, 09:34
Модел на автомобила: Ford Probe GT '93 2.5 V6 EB9003AH, Ford Cougar '00 2.0 16V EB9950AH
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от Cougar » 23 юни 2009, 19:14

А уейстгейта на турбото ви електронен ли е ?
Продавам си колата !

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от HACKO » 23 юни 2009, 19:34

radko8806 написа:значи наско не мисля че проблема е от магарето в кабината ти ако имаш проблем аз не.И второ не съмказвал че помпата на 1.8 тди е електронна .И трето дори и само да ми вдигнат подаването на гориво на помпата и при положение че варви повече не мислиш ли че тези хора заслужават все пак някави пари, дори и само за това че знаят какво да пипнат и какво да направят ,аз ако знаех нямаше да отида при тях.Нали и те хляб ядат след като неса го направили да може да му се сложи чип или пауър бокс ште търсиме други алтернативи.Все пак няма да се даваме на отворените голфаджий.
Абе прави каквото искаш, аз се опитвам да те предпазя, обаче ти не отбираш, така че върви си троши главата.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от diesel1.6 » 23 юни 2009, 21:18

Cougar написа:А уейстгейта на турбото ви електронен ли е ?
Може ли да преведеш тази чудесия? Има си български термин.

radko8806
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 16 юни 2009, 11:14
Модел на автомобила: Ford Escord
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от radko8806 » 24 юни 2009, 01:26

значи наско не се чувставаи засегнат не сам искал да засегна никои просто като всеки се опитвам да намеря някакво решение за качванв конете на моя форд но от всякаде задънена улица.не говоря за качване чрез нова турбина и колер а нешто по лесно и по просто но от никаде ништо.ето пример из целия форум никои не каза че сложил чип или пауър бокс само някакви прости факти и ништо конкретно. а искам да питам 1 въпрос, значи форда ми пали винаги от 2ия път 1ия път въртя около 3-4сек. и връштам контакта и при второто завъртане пали веднага. защо е така ходих питах един казва пада налягането на нафтата, друг казва варти ти бавно стартера,3и казва дурпа въздух и немога да намеря проблема,а имам познат със съштия форд и тои не пали така ,пали си както трябва.нека някои запознат да каже.

Потребителски аватар
Cougar
потребител
потребител
Мнения: 590
Регистриран: 14 яну 2008, 09:34
Модел на автомобила: Ford Probe GT '93 2.5 V6 EB9003AH, Ford Cougar '00 2.0 16V EB9950AH
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от Cougar » 24 юни 2009, 07:57

Общо взето основната функция на уейстгейта е да регулира максималното налягане не турбина :)
Изображение

Та ако уейстгейта има такъв "прът" с винт, който да може да се променя по дължина, съответно ще може да се регулира положението на клапана и от там - налягането на турбината :)
Продавам си колата !

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от diesel1.6 » 24 юни 2009, 08:59

Изправен 1,8 тд върви доста приятно (моят е с междинно охлаждане обаче). Искам да кажа, че почитателите на подобренията е добре първо да си докарат нещата до нормалното състояние, и оттам да подобряват. Клапан за свръхналягане в всмукателния колектор на тези серийни двигатели нямаме.

radko8806
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 16 юни 2009, 11:14
Модел на автомобила: Ford Escord
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от radko8806 » 24 юни 2009, 10:37

значи Cougar такъв прът моят 1.8 тди има и аз се опитвах да го направя да ми отваря по рано турбината но нищо не стана ако знаеш кажи накъде да въртя тоя винт.и никои нищо не каза за паленето ми(описах го по горе проблема с паленето)

Потребителски аватар
Ianaki
потребител
потребител
Мнения: 1097
Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от Ianaki » 24 юни 2009, 14:16

Добре де защо спорите за нещо прост.Който мисли, че в дизеловия си ескорт нека си свали компа и да го снима.Искам да видя това животно.А и още нещо ето ви сайт на тунинг фирма която ще направи от ескорта ви 115коня.
http://www.digitaltuning.bg/products.php" onclick="window.open(this.href);return false;
=)): =)): =)):

Потребителски аватар
Cougar
потребител
потребител
Мнения: 590
Регистриран: 14 яну 2008, 09:34
Модел на автомобила: Ford Probe GT '93 2.5 V6 EB9003AH, Ford Cougar '00 2.0 16V EB9950AH
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди

Мнение от Cougar » 24 юни 2009, 20:49

Няма да е лошо да се снабдиш с уред който да ти показва налягането :)
Продавам си колата !

Отговори

Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта