увеличаване на мощност
-
- потребител
- Мнения: 561
- Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2 - Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: увеличаване на мощност
Sasho85-Здравей колега това с сгъстяването на мотора до 14-16 атм. компресия без вал дали ще се получи.Няма ли да стане затапване на мотора на около 5000 оборота.А валат няма ли да се износи прекалено бързо.Смесите на мотора 12.5-13--1 са добри но ще ги нагласиш в високи обороти а в ниски ще е прекалено богата.Гореща се съмнявам да запали дори и с редукторен стартер.Ас съм смъквал глава 1.5мм с стандартен вал натягал сам пружини на клапаните и ефекта чесно казано не ми хареса гореща беше невъзможно да запали проблема с аванса си остана при всякакъв бензин с какви ли не присадки и двигателя завърши с счупено бутало.А и вървенето не беше кой знае какво.
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance
Powered by Kovachevi engine performance
- Tsurinski
- потребител
- Мнения: 245
- Регистриран: 27 май 2009, 11:47
- Модел на автомобила: Ford Cougar 2.5 99
- Status: Извън линия
Re: увеличаване на мощност
Съгласен съм с колегата KovachevGR. Степента на сгътяване не може да се повишава безгранично. А що се отнася до атмосферните рали Лади ( предполагам че колегата е имал впредвид Lada VFTS или MTX) то промените по тях са толкова много като се започне от ковани бутала, титаниеви биели, карбораторите Weber 45 и се стигало до там, че преработките оскъпявали колата с 10-15000$ по онова време (http://www.lada-vfts.ru/index.php?mode=history).Спорд мен 150-160 к.с. за този двигател са напълно достижими, но във всеки случай няма да е евтино. Първо трябва да вземеш решение по какъв начин ще постигнеш целите си (атмосферен или с турбо), уточни си типа на твоя двигател и след това да търсиш конкретна информация.
- Sasho85
- потребител
- Мнения: 1387
- Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
- Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: увеличаване на мощност
Отговарям подред.
KovachevGR, обяснението ми беше отгоре-отгоре и зависи с какво караш. Целта беше да се хване идеята. После всичко зависи от това с какво ще караш. Карал съм веднъж Не ми се изброяват в един вечерта всички части, които трябва да се сменят, а и ще забравя половината сигурно, не е само разпределителен вал. Гарнитури, свещи, термостат,радиатор и други напръв поглед дребни работи. Но тогава колата ще стане драгстер. Буквално
И не искам да се заяждам, просто да обясня, че степента на сгъстяване и компресията са две различни неща. Първото е съотношението между работния обем на цилиндъра върху обема на горивната камера. Той се пресмята и не се променя през целия период на експлоатация на мотора. Компресията се измерва и се променя. Атмосферите, които си ги дал се отнасят за компресията. Има таблица в зависимост от колко ти е степента на сгъстяване да видиш в какви граници е нормалната компресия.
Tsurinski, нямах предвид ладите WFTS, чувал съм за тях, но не съм запознат в детайли, но мисля, че са повече от 150-160коня. Имах предвид Ладите, ползвани в нашите ралита, които 99% са правени в гаражни условия от момчета с малко средства и много желание.
KovachevGR, обяснението ми беше отгоре-отгоре и зависи с какво караш. Целта беше да се хване идеята. После всичко зависи от това с какво ще караш. Карал съм веднъж Не ми се изброяват в един вечерта всички части, които трябва да се сменят, а и ще забравя половината сигурно, не е само разпределителен вал. Гарнитури, свещи, термостат,радиатор и други напръв поглед дребни работи. Но тогава колата ще стане драгстер. Буквално
И не искам да се заяждам, просто да обясня, че степента на сгъстяване и компресията са две различни неща. Първото е съотношението между работния обем на цилиндъра върху обема на горивната камера. Той се пресмята и не се променя през целия период на експлоатация на мотора. Компресията се измерва и се променя. Атмосферите, които си ги дал се отнасят за компресията. Има таблица в зависимост от колко ти е степента на сгъстяване да видиш в какви граници е нормалната компресия.
Tsurinski, нямах предвид ладите WFTS, чувал съм за тях, но не съм запознат в детайли, но мисля, че са повече от 150-160коня. Имах предвид Ладите, ползвани в нашите ралита, които 99% са правени в гаражни условия от момчета с малко средства и много желание.
Л.Мечков:Средно моят форд харчи 90-110/100 при включен антилаг, без антилаг 80-90 При средно темпо, без много зор през всичките обиколки на писта 60-70/100
.........
.........
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13097
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: увеличаване на мощност
Преди години(преди 1989), в Хасково имаше голям завод със силни традиции във автомобилния спорт и по-точно в автокроса. Тогава "бъгитата" се правеха с мотор от Лада и ск.кутия от ЗАЗ. Завода нямаше нищо общо с автомобилите, но си имаха отбор, монтьори, пилоти-монтьори, помещения за работа и не малък бюджет. Имаха и 1-2 състезателни Лади. Та преди време съвсем случайно попаднах на една маса със един от тези хора, тогава той казваше че постигали 150коня на Ладите основно със модифицирани разпределителни валове и престъргване на глави и блокове (не е влизал в подробности), обаче така модифициран мотора издържал не повече от 1000км. Всяко нещо си има цена, така че който си мисли че може да "изцеди" мотора и да го кара 100 000км да забрави.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: увеличаване на мощност
Правилно, инженерите от Форд не вярвам да са били толкова прости, че да не изкарат от всеки двигател оптималната мощност, като същевременно запазят икономичността и издръжливостта му! Автомобилния тунинг не е проста и лесна работа и си има специализирани фирми, които си вадят хляба с това. Не случайно хората са казали, че ако искаш по-мощна кола, просто си купуваш такава. Особенно за ежедневна употреба, промяната може да се окаже от добро към лошо, в смисъл завишен разход, шум, нестабилни обороти и т.н. А в крайна сметка похарчените пари, труд и главоболия остават неоправдани. Според мен, нещо което би имало положителен ефект за малко пари е инсталиране на Cold Air Intake в комбинация с High Performance Air Filter, премахване на катализатор, подходящ размер джанти и гуми с ниска собствена маса, евентуално и подмяна на колектори.
-
- потребител
- Мнения: 561
- Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2 - Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: увеличаване на мощност
Ас също не искам да се заяждам с никoй все пак от повече коментари всеки може да научи по нещо полезно
А относно бъгито с кутия на заз ас имам формула естер може би ги помните преди време имаше състезания с тях лада мотор скорости шкода 130РС
ПОЗДРАВИ
А относно бъгито с кутия на заз ас имам формула естер може би ги помните преди време имаше състезания с тях лада мотор скорости шкода 130РС
ПОЗДРАВИ
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance
Powered by Kovachevi engine performance
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: увеличаване на мощност
Защо не помислите малко преди да се впускате в безмислени идей?
Кой слага на 1.6 турбо? Само луд човек може да даде 10000$ да направи от 90 к.с. - 130, след като за 2-3 хил. лв. може да се купи двулитров мотор със скоростната кутия заедно и мощност 136 к.с. Да не коментираме живота на един стоков и един турбиниран двигател, който е изтискан до дупка.
Да не говорим, че във форума има хора, познаващи и в най-малки подробности цялата процедура.
Ако все още не са писали по подобни теми, то е защото са умрели от смях като ни четат глупостите.
И на края, вземете и потърсете подобни теми, че всяка седмица излиза по една подобна тема от различни хора.
Кой слага на 1.6 турбо? Само луд човек може да даде 10000$ да направи от 90 к.с. - 130, след като за 2-3 хил. лв. може да се купи двулитров мотор със скоростната кутия заедно и мощност 136 к.с. Да не коментираме живота на един стоков и един турбиниран двигател, който е изтискан до дупка.
Да не говорим, че във форума има хора, познаващи и в най-малки подробности цялата процедура.
Ако все още не са писали по подобни теми, то е защото са умрели от смях като ни четат глупостите.
И на края, вземете и потърсете подобни теми, че всяка седмица излиза по една подобна тема от различни хора.
- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: увеличаване на мощност
Темата се разводни ужасно, но...
Ford слага турбо на 1.6 - 132 к.с. И показателите са много добри - 0-100 км./ч. - 8.3 секунди. А въртящият момент е 180 Nm...
Ford слага турбо на 1.6 - 132 к.с. И показателите са много добри - 0-100 км./ч. - 8.3 секунди. А въртящият момент е 180 Nm...
- Tsurinski
- потребител
- Мнения: 245
- Регистриран: 27 май 2009, 11:47
- Модел на автомобила: Ford Cougar 2.5 99
- Status: Извън линия
Re: увеличаване на мощност
Аз също не искам да се заяждам с никого от форума. Извиняваам се ако съм засегнал някого!!! Просто изказвам своето мнение. Останах с впечатление, че колегата ще ползва колата ежедневно, което автоматично (поне според мен) изключва евтините "гаражни" изпялнения. Колегата Nikolovvd дава едо много добро решение. Преди време имах честа да направя някой друг километър с лада "седмица" в чийто кош едни ентусиасти бяха напъхали двултров двигател от сиера (DOHC 125кс. ако не се лъжа). Резултата в съчетание с по-лекото ладово купе беше поразителен въпрки, че по двигателя не беше правено нищо допълнително. Но ако колегата умишлено иска да запази стандарния двигател на колата, решението вече е друго. За това горе съм писал, че трябва първо сам да си уточни целите които иска да постигне.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: увеличаване на мощност
Ето ви темата момчета!
Четете какво е направил, какво е постигнал и какво е преживял колегата.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%B1%D0%BE" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Третата тема отгоре надолу! Срамота е да я пропуснете!
Четете какво е направил, какво е постигнал и какво е преживял колегата.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%B1%D0%BE" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Третата тема отгоре надолу! Срамота е да я пропуснете!
-
- потребител
- Мнения: 561
- Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2 - Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: увеличаване на мощност
Колега май ти нещо не си ни разбрал говорим за CVH а не Зетек моторите имат голяма разлика
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance
Powered by Kovachevi engine performance
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: увеличаване на мощност
Много добре ви разбирам и разликата ми е ясна. Посочвам ви темата, за да проследите начина на разсъждение и принципа на работа по ваденето на повече коне от един двигател. Ако сте обърнали внимание нещата не се свеждат само до монтиране на турбо. Искат се познания минимум по металознание, механика и електроника.
- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: увеличаване на мощност
Добре, де - дай някакви предложения, защо само упрекваш всички, които сме писали по темата. Чети по-подробно. Или само Турбото е решение според теб?
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 14 ное 2010, 22:24
- Модел на автомобила: Sierra 2.0 DOHC 2vala
- Status: Извън линия
Re: увеличаване на мощност
kak se slaga turbo na ford sierra 2.0 DOHC 2 VALA 8 KLAPANA i dali moje izob6to da se sloji
edit cossy: Използвай КИРИЛИЦА!
edit cossy: Използвай КИРИЛИЦА!
- Pyrhel
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
- Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: увеличаване на мощност
С тел и тиксо.sa6o_g_ написа:kak se slaga turbo na ford sierra 2.0 DOHC 2 VALA 8 KLAPANA
- naskoto
- потребител
- Мнения: 1041
- Регистриран: 26 фев 2007, 19:23
- Модел на автомобила: RS
- Местоположение: varna
- Status: Извън линия
Re: увеличаване на мощност
Това е за патент!Pyrhel написа:С тел и тиксо.sa6o_g_ написа:kak se slaga turbo na ford sierra 2.0 DOHC 2 VALA 8 KLAPANA
Ако тоя мотор е с изпъкналите бутала,един хубав шлайф на главата(1мм...),полиране на смук. и изп. канали.Това е най-простото решение.Другото което може да се направи е по-големи смукателни клапани-43 мм,на някои глави слагат и 45 мм(тия са редки).На тая база ако има лев се слага един готин разп.вал,но е задължителна ревизия на колянов вал,основни и биелни лагери...Нова маслена помпа,за да няма ядове,че са си отишли новите лагери и вала е надран и т.н.Относно 'инжекцията',трудно се регулира,не е надеждна,съвсем спокойно може да се сложи EFI,не е нещо невиждано за тоя мотор.
Предлагайте неща,които са изпробвани,да не навлизаме в ракетостроенето
-
- потребител
- Мнения: 152
- Регистриран: 05 окт 2010, 23:02
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6CVH carburetor
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: увеличаване на мощност
Така Наско е прав до някъде....зависи от бюджета,скойто разполагате обаче.Главното,което подлежи на ,,тунинговане'' за повишаване на мощноста е цилиндровата глава,има много сайтове където еописано подробно на дълго и широко тази дейност!В Англия са крале на тунинга за Форд(Ескорт,Мондео)затова е и най-често срещаната кола...там са най-произвежданите тунинг части както от страна на оптичния така и силовия тунинг!http://www.fastfords.org.uk/kentcam.html,тук е описано подробно специално за CVH 1.6 мотора,главно е необходимо да се доработи цилиндровта глава,Port and polish на всмукателните(1-3mm.)и изпускателните отвори(до 2мм.) зависи от главата (81SM6090 e най-подходяща)препасване на по-големи клапани(42,5-43мм)при нужда на нови клапанови водачи от специален бронз,както и скасяването им,за да не се показват(както стандартно) в всмукателния отвор,горивната камера също е добре да се преработи(полиране до огледален блясък)при нужда ако е изметната главата при прегряване и други проблеми е задължитлно да се заравни(отнеме)главата,а и за повишаване на компресията(13-15)защото ще е необходима за другите стъпки в проекта...следващата стъпка е разпределителния вал,който повишава мощноста значително от 6-14к.с,има много сайтове,които предлагат за модела подходящи най-различни разпределителни валове,както за турбинирани така и за атмосверни CVH двигатели(карбураторни,инжекционни)http://www.kentcams.com/Downloads/Files ... 270,зависи от избрания разпределителен вал ще има нужда и от други (двойни)пружини за клапаните(CVH 33 вала на Kent cam),другото което е със спортния вал,е необходима(в комплвкт върви)раздвижна шайба,с която ще се корегира финната центровка,зависи от разпределителния вал,който ще използваме и каква мощност гоним най-големия вал е 352'(inl)-352'(exh)зависи за какво ще бъде предназначен автомобилът,с този вал ще е необходимо да се монтират твърди повдигачи(хидравличните отпадат,като вариянт)за развиване на по-високи обороти(4000-8000+)за този вариянт ако колaта е с Bosch K-jetronic говорим за мощност в порядъка на 150-165к.с,както и подбирането на подходящи дюзи за целта(бензиновата помпа позволява,създава високо налягане)следващата стъпка в проекта е цилинровия блок.При него може да се подходи като се шлайфа до максимома му 2100куб.какато при VW 1.8 мотора,с тази процедура е необходимо(препорачително)смяната на маслената помпа,с по-подходяща,която осигурява по добро смазване на двигателя,необходимо е също така смяната на лагерите на коляновия валс по-подсилени(титаниеви)
-
- потребител
- Мнения: 561
- Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2 - Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: увеличаване на мощност
Може и да излезе нещо интересно от тази комбинация.Ама смятал ли си на каква цена стъпва накрая за тези 165 коня и заслужава ли си?
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance
Powered by Kovachevi engine performance
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: увеличаване на мощност
За да има ефект от хардуерните промени, ще трябва и нов софтуер за ЕКУ-то!
Отделно, е много по-лесно и евтино да си купиш по-мощен двигател или направо цяла кола.
Отделно, е много по-лесно и евтино да си купиш по-мощен двигател или направо цяла кола.
-
- потребител
- Мнения: 152
- Регистриран: 05 окт 2010, 23:02
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6CVH carburetor
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: увеличаване на мощност
Да зависи от мерака и желанието ти...за проект,но ако всички тези процедури са направят както трябва,ефектът е голям(огромен) двигатела има голям потенциал по пронцип,цената ще ти стъпи около 800-1000лв.,но си заслужава!А ако решиш може да присадиш направо един двигател от RS 2000 16v на МК4 Ескорт,и пак става но рабтата е голяма,както и главоболието също а и помисли за регистрации,и т.н пак стъпва на 1000лв,а може и повече!Аз лично този вариант не бих предпочел,защото предпочитам лично да си направя тунинга на мотора,защото и аз имам същия двигател на колата МК5б с CVH 1.6 само,че карбуратор ,намислил съм нещо за в бъдеще,не мисля сега да го споделям тук,но подобно на по горе писано от мен ще е!:)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта