увеличаване на мощност

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1611
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: увеличаване на мощност

Мнение от fordmaniac » 17 юни 2011, 20:42

Вярно е Ники, КЕ- се справя не по-лошо от другите варианти с вървенето. Самия мотор L4B се различава само по бутала с LRB. Това беше първото, което беше сменено. Мислех и за бутала от JPA, стария на баща ми беше такъв и имах старо бутало за проба, но няма място за висок вал, а това беше идея за понататък. Турбото го изключих като версия и заради финансии и заради излизането от идеята за по-мощен автомобил, но все пак удобен за всекидневна употреба.
Друго не е сменяно по инжекциона. Амортесьори Боге газови отпред, Закс маслени отзад. И НОРМАЛЕН аспух, само без катализатор. Мразя ръмжилки, върви им обяснявай на тунингарите че гюрултия не значи вървене!
Не гоня върхови показатели, не сложих и къса кутия, ускоряват добре, ама на дълъг път... Сега е 3000 об на 120, а с XR кутия е на 3700.
Това е в общи линии.

Потребителски аватар
niki_nikolaev
потребител
потребител
Мнения: 130
Регистриран: 27 май 2011, 15:49
Модел на автомобила: Ford Fiesta Xr2i 105 Hp 1989г.
Ford Sierra 2,0 DOHC 122 Hp N9A 1991г.
Ford focus 1,8 Gaz/Benzin Ghia 115Hp 2002г.
Ford Escort Rs Turbo Мk4 Gaz/Benzin 160Hp 200Нм 1987г.
Местоположение: Елин Пелин
Status: Извън линия

Re: увеличаване на мощност

Мнение от niki_nikolaev » 24 юни 2011, 13:45

fordmaniac написа:Вярно е Ники, КЕ- се справя не по-лошо от другите варианти с вървенето. Самия мотор L4B се различава само по бутала с LRB. Това беше първото, което беше сменено. Мислех и за бутала от JPA, стария на баща ми беше такъв и имах старо бутало за проба, но няма място за висок вал, а това беше идея за понататък. Турбото го изключих като версия и заради финансии и заради излизането от идеята за по-мощен автомобил, но все пак удобен за всекидневна употреба.
Друго не е сменяно по инжекциона. Амортесьори Боге газови отпред, Закс маслени отзад. И НОРМАЛЕН аспух, само без катализатор. Мразя ръмжилки, върви им обяснявай на тунингарите че гюрултия не значи вървене!
Не гоня върхови показатели, не сложих и къса кутия, ускоряват добре, ама на дълъг път... Сега е 3000 об на 120, а с XR кутия е на 3700.
Това е в общи линии.





Здравей.

А каква газова ползваш обикновенна или инжекционска?

Е турбото за всекидневна е гадно за ползване,даваш газ няма никои,още малко влезе в режим и излети.
л4б с ламбда сонда ли беше или се бъркам?

Ауспуха,които иска да слага спортен,след проби на 3 версии ефектите бяха:

1-ва

ауспух около 80мм

0-100 свали около 0,001

1км/ч разлика в максимална скорост

2-ра 120мм

0-100 0,01

2км/ч максималната скорост

3-та версия ,само на колектор без ауспуси

0-100 0,101

максималната с "цели" 3 км/ч

за сметка на това се чуваш на поне 5 километра разстояние.

При тунинг ауспух не се пипа,поне според мен.

А кутията за нормална кола най-добре си е 3,82 диференциял ,вероятно и ти си с такъв.

Хр3 кутията е удобна ,но само за градско,аз моя хр2 го минах на 3,82 че на магистралата да не бръмчи,пък и по-малко върти гуми,спестява от гориво и т.н..

А мерил ли си я на дино тест?

Кои цвят ти е колата,според описнието как върви е между тези няколко които съм виждал:

Бяла мк4;бяла мк3;Червена мк4;оранжева мк4;зелена мк4;синя мк3(ходеше по божурище,ама май беше 1,3 с турбо);сива мк4,една шарена мк4-ка(син+оранжев+зелен) 2 Черни мк4;2ХР-ки мк4 сиви






Преди около 3 години и аз се занимавах с тунинг на един CVH,във версия без турбо.

Купе Мк3 мотор LPA 79 коня с еднокамерен.

Сложихме двукамерен от ХР3 ,ефекта беше :

0-100 в стандарт около 12,1

след карба

10,5секунди

максималната от 175-180

на 190-195,обаче не стигна.

Махнахме го сложихме 4 хоризонтални вебера,отваряне на колектори с 10-12мм(и гарнитурата се реже)Бутала от JPA спортен вал 276-280 мисля че беше Кент камче,по-голям радиатор за охлаждане,маслен охладител,окачване от Хр3 + задна реактивна щанга,гуми 195/60/15.Маховика беше 2килограма целия,след олекотяване в оригинал е около 7,2-8кила.

Ефекта след това беше:

0-100 13 секунди

максимална скорост 220+ .

Сменихме пружини на клапаните,просто подготовка за минаване над 8000об/мин

сменихме скоростната кутия с 3,82 диференциял и подивя още по-доре

Ефекта:

0-100 11,1секунди

макса 220+

нещо не бе в ред и сменихме мястото на теста с един чисто нов асфалт ефекта:

0-100 8,5 секунди

402 метра за 16,4

макса 220+

На дино тест показа 125 коня на мотора... за 1,6 без турбо е уникално много,GSI,GTI,106RALLY,Saxo VTR,Saxo VTS,Reno 5 turbo.

Всичките сме ги късали,но поблемите бяха два:

Мотора влизаше на 1-ва постоянно към 9000+об/мин

купето запона да се къса.

В крайна сметка проекта завърши в едно дърво,след като ни удари Вф Пасат комби с пиян шофъор,много вървеше над 4000лв вложени,но застрахователите не гледат колко пари си дал за мотор,100% щета и така завърши всичко...;

Дано твоя го караш още дълги,дълги години,че започнах само в морги и вторични да виждам ескорти,а толкова ги обичам...

А защо не пуснеш една тема с твоя ескорт би била интересна!!!!

Поздрави: Ники
What the CVH can't , The Garrett can.
Газ в главата, бензин в кръвта и дизел в г*за

KovachevGR
потребител
потребител
Мнения: 561
Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: увеличаване на мощност

Мнение от KovachevGR » 24 юни 2011, 22:02

niki_nikolaev написа:
fordmaniac написа:Вярно е Ники, КЕ- се справя не по-лошо от другите варианти с вървенето. Самия мотор L4B се различава само по бутала с LRB. Това беше първото, което беше сменено. Мислех и за бутала от JPA, стария на баща ми беше такъв и имах старо бутало за проба, но няма място за висок вал, а това беше идея за понататък. Турбото го изключих като версия и заради финансии и заради излизането от идеята за по-мощен автомобил, но все пак удобен за всекидневна употреба.
Друго не е сменяно по инжекциона. Амортесьори Боге газови отпред, Закс маслени отзад. И НОРМАЛЕН аспух, само без катализатор. Мразя ръмжилки, върви им обяснявай на тунингарите че гюрултия не значи вървене!
Не гоня върхови показатели, не сложих и къса кутия, ускоряват добре, ама на дълъг път... Сега е 3000 об на 120, а с XR кутия е на 3700.
Това е в общи линии.





Здравей.

А каква газова ползваш обикновенна или инжекционска?

Е турбото за всекидневна е гадно за ползване,даваш газ няма никои,още малко влезе в режим и излети.
л4б с ламбда сонда ли беше или се бъркам?

Ауспуха,които иска да слага спортен,след проби на 3 версии ефектите бяха:

1-ва

ауспух около 80мм

0-100 свали около 0,001

1км/ч разлика в максимална скорост

2-ра 120мм

0-100 0,01

2км/ч максималната скорост

3-та версия ,само на колектор без ауспуси

0-100 0,101

максималната с "цели" 3 км/ч

за сметка на това се чуваш на поне 5 километра разстояние.

При тунинг ауспух не се пипа,поне според мен.

А кутията за нормална кола най-добре си е 3,82 диференциял ,вероятно и ти си с такъв.

Хр3 кутията е удобна ,но само за градско,аз моя хр2 го минах на 3,82 че на магистралата да не бръмчи,пък и по-малко върти гуми,спестява от гориво и т.н..

А мерил ли си я на дино тест?

Кои цвят ти е колата,според описнието как върви е между тези няколко които съм виждал:

Бяла мк4;бяла мк3;Червена мк4;оранжева мк4;зелена мк4;синя мк3(ходеше по божурище,ама май беше 1,3 с турбо);сива мк4,една шарена мк4-ка(син+оранжев+зелен) 2 Черни мк4;2ХР-ки мк4 сиви






Преди около 3 години и аз се занимавах с тунинг на един CVH,във версия без турбо.

Купе Мк3 мотор LPA 79 коня с еднокамерен.

Сложихме двукамерен от ХР3 ,ефекта беше :

0-100 в стандарт около 12,1

след карба

10,5секунди

максималната от 175-180

на 190-195,обаче не стигна.

Махнахме го сложихме 4 хоризонтални вебера,отваряне на колектори с 10-12мм(и гарнитурата се реже)Бутала от JPA спортен вал 276-280 мисля че беше Кент камче,по-голям радиатор за охлаждане,маслен охладител,окачване от Хр3 + задна реактивна щанга,гуми 195/60/15.Маховика беше 2килограма целия,след олекотяване в оригинал е около 7,2-8кила.

Ефекта след това беше:

0-100 13 секунди

максимална скорост 220+ .

Сменихме пружини на клапаните,просто подготовка за минаване над 8000об/мин

сменихме скоростната кутия с 3,82 диференциял и подивя още по-доре

Ефекта:

0-100 11,1секунди

макса 220+

нещо не бе в ред и сменихме мястото на теста с един чисто нов асфалт ефекта:

0-100 8,5 секунди

402 метра за 16,4

макса 220+

На дино тест показа 125 коня на мотора... за 1,6 без турбо е уникално много,GSI,GTI,106RALLY,Saxo VTR,Saxo VTS,Reno 5 turbo.

Всичките сме ги късали,но поблемите бяха два:

Мотора влизаше на 1-ва постоянно към 9000+об/мин

купето запона да се къса.

В крайна сметка проекта завърши в едно дърво,след като ни удари Вф Пасат комби с пиян шофъор,много вървеше над 4000лв вложени,но застрахователите не гледат колко пари си дал за мотор,100% щета и така завърши всичко...;

Дано твоя го караш още дълги,дълги години,че започнах само в морги и вторични да виждам ескорти,а толкова ги обичам...

А защо не пуснеш една тема с твоя ескорт би била интересна!!!!

Поздрави: Ники


Чакаи че малко не ми се връзват нещата говориш за много сериозни обороти...........с какви биели и бутала постигнахте това?
този вал които си посочил е прекалено малак като градуси?
как мазахте мотора при такива обороти?
това с аспусите го бъркаш много сериозно!!!
и как влизаха скоростите на такива обороти?
маховика оригинално е 7.500кг.....според мен е невъзможно да стигнете до 2 кг и в това съм обеден........дори и да сте стигнали по някакъв начин тези килограми сте само в мн голям минус и няма как да постигнете такава максимална скорост
и с аванса при такива обороти как се справихте?
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance

Потребителски аватар
naskoto
потребител
потребител
Мнения: 1041
Регистриран: 26 фев 2007, 19:23
Модел на автомобила: RS
Местоположение: varna
Status: Извън линия

Re: увеличаване на мощност

Мнение от naskoto » 24 юни 2011, 22:22

Ся,аз имах преди време един XR3i MK3,единствения 'тунинг',който съм му правил,е да му резна кратуната-един път 0.03 мм и следващия път 1 мм.Буталата изпъкнали,нови сегменти,нови основни и биелни лагери(на 1ви цил.беше превъртял и мина 4ти ремонт,че се прави малко по-дебел лагер :)).Та,с тая рязана глава се получи един куриоооз-буталото на 1ви цил. опираше в горивната камера :mrgreen:.Леко шлайфане на камерката и буталцето и всичко беше ок.Обяснявам това,за да се разбере колко е била сгъстена,не знам колко е била степента на сгъстяване,нито компресия съм мерил,тогава си беше експериментален период,но мотора си вдигаше спокойно 200 +,градско ми гореше 10.
За тоз мотор е най-добре да имаш подходящата глава,с подходящите бутала и всичко става лесно,ако му се сложи и ЕФИ,най-добре,тия карбуратори са отживелица и не изкарват пълния потенциал на мотора,моя си беше к-джетроник.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1611
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: увеличаване на мощност

Мнение от fordmaniac » 25 юни 2011, 13:32

niki_nikolaev написа:А каква газова ползваш обикновенна или инжекционска?
Е турбото за всекидневна е гадно за ползване,даваш газ няма никои,още малко влезе в режим и излети.
л4б с ламбда сонда ли беше или се бъркам?
А защо не пуснеш една тема с твоя ескорт би била интересна!!!!

Поздрави: Ники
KE-Jetronika e с ламбда сонда. Газовата е Ловато , обикновенна, но с ламбда контрол с допълнителни режими. На дино не съм я качвал, по-важно е, че ми хареса как върви. Моята е зелена. А със синия мк3 имахме приказка за мотора, ма тя е цяла история.
Тема за моя Ескорт не би била интересна, защото той все пак не е нещо върховно, а просто малко по-бърз от оригинала.
Поздрави.

Потребителски аватар
niki_nikolaev
потребител
потребител
Мнения: 130
Регистриран: 27 май 2011, 15:49
Модел на автомобила: Ford Fiesta Xr2i 105 Hp 1989г.
Ford Sierra 2,0 DOHC 122 Hp N9A 1991г.
Ford focus 1,8 Gaz/Benzin Ghia 115Hp 2002г.
Ford Escort Rs Turbo Мk4 Gaz/Benzin 160Hp 200Нм 1987г.
Местоположение: Елин Пелин
Status: Извън линия

Re: увеличаване на мощност

Мнение от niki_nikolaev » 26 юни 2011, 15:55

fordmaniac написа:
niki_nikolaev написа:А каква газова ползваш обикновенна или инжекционска?
Е турбото за всекидневна е гадно за ползване,даваш газ няма никои,още малко влезе в режим и излети.
л4б с ламбда сонда ли беше или се бъркам?
А защо не пуснеш една тема с твоя ескорт би била интересна!!!!

Поздрави: Ники
KE-Jetronika e с ламбда сонда. Газовата е Ловато , обикновенна, но с ламбда контрол с допълнителни режими. На дино не съм я качвал, по-важно е, че ми хареса как върви. Моята е зелена. А със синия мк3 имахме приказка за мотора, ма тя е цяла история.
Тема за моя Ескорт не би била интересна, защото той все пак не е нещо върховно, а просто малко по-бърз от оригинала.
Поздрави.

Според мен би била интересна темата!А КЕ-джетроника в Рс турбо е без ламбда сонда.А синия движи ли се още,скоро не съм го виждал!
Пусни тема,пък да видим дали няма да е интересна,поне ще е споделяне на опит.
0-100 и макса колко са и?Хр2 ги прави за 10,2 и 200км/ч макс.
А с какво се знимаваш?
Поздрави : Ники
What the CVH can't , The Garrett can.
Газ в главата, бензин в кръвта и дизел в г*за

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1611
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: увеличаване на мощност

Мнение от fordmaniac » 26 юни 2011, 17:37

Както си ме цитирал "Повече от 200 не вдига, но пък си ги поддържа. Само че не повече от 10 км, че не стига охлаждане лятото и стига до перка. До 100 се сравя за 10 секунди. И на бензин и на газ е ефекта.
От доработката е минала машината 160 х.км и вече взе да се усеща че вала се е смъкнал"
Пробега е нещото което също ме удовлетвори като резултат. Всеки знае че форсиран мотор кара по-малко от нормалната заводска версия.
Занимавам се с диагностика, подръжка и ремонт на бензинови коли, пък ако ще и със газови уредби :D .
Поздрави.

Потребителски аватар
niki_nikolaev
потребител
потребител
Мнения: 130
Регистриран: 27 май 2011, 15:49
Модел на автомобила: Ford Fiesta Xr2i 105 Hp 1989г.
Ford Sierra 2,0 DOHC 122 Hp N9A 1991г.
Ford focus 1,8 Gaz/Benzin Ghia 115Hp 2002г.
Ford Escort Rs Turbo Мk4 Gaz/Benzin 160Hp 200Нм 1987г.
Местоположение: Елин Пелин
Status: Извън линия

Re: увеличаване на мощност

Мнение от niki_nikolaev » 19 юли 2011, 10:35

naskoto написа:Ся,аз имах преди време един XR3i MK3,единствения 'тунинг',който съм му правил,е да му резна кратуната-един път 0.03 мм и следващия път 1 мм.Буталата изпъкнали,нови сегменти,нови основни и биелни лагери(на 1ви цил.беше превъртял и мина 4ти ремонт,че се прави малко по-дебел лагер :)).Та,с тая рязана глава се получи един куриоооз-буталото на 1ви цил. опираше в горивната камера :mrgreen:.Леко шлайфане на камерката и буталцето и всичко беше ок.Обяснявам това,за да се разбере колко е била сгъстена,не знам колко е била степента на сгъстяване,нито компресия съм мерил,тогава си беше експериментален период,но мотора си вдигаше спокойно 200 +,градско ми гореше 10.
За тоз мотор е най-добре да имаш подходящата глава,с подходящите бутала и всичко става лесно,ако му се сложи и ЕФИ,най-добре,тия карбуратори са отживелица и не изкарват пълния потенциал на мотора,моя си беше к-джетроник.

Карбураторите не са отживелица според мен!Аз кола с Инжекцион,която да има реакцията на карбураторна,още не съм карал.А за пълния потенциял,зависи от диаметъра!
Поздрави Ники
What the CVH can't , The Garrett can.
Газ в главата, бензин в кръвта и дизел в г*за

Потребителски аватар
niki_nikolaev
потребител
потребител
Мнения: 130
Регистриран: 27 май 2011, 15:49
Модел на автомобила: Ford Fiesta Xr2i 105 Hp 1989г.
Ford Sierra 2,0 DOHC 122 Hp N9A 1991г.
Ford focus 1,8 Gaz/Benzin Ghia 115Hp 2002г.
Ford Escort Rs Turbo Мk4 Gaz/Benzin 160Hp 200Нм 1987г.
Местоположение: Елин Пелин
Status: Извън линия

Re: увеличаване на мощност

Мнение от niki_nikolaev » 19 юли 2011, 10:48

fordmaniac написа:Както си ме цитирал "Повече от 200 не вдига, но пък си ги поддържа. Само че не повече от 10 км, че не стига охлаждане лятото и стига до перка. До 100 се сравя за 10 секунди. И на бензин и на газ е ефекта.
От доработката е минала машината 160 х.км и вече взе да се усеща че вала се е смъкнал"
Пробега е нещото което също ме удовлетвори като резултат. Всеки знае че форсиран мотор кара по-малко от нормалната заводска версия.
Занимавам се с диагностика, подръжка и ремонт на бензинови коли, пък ако ще и със газови уредби :D .
Поздрави.
А колко гори колата ти при максимален екшън?Другия Въпрос кога си я пребоядисвал,че боята ти е много добра?А колата караш ли я още,че не съм те засичал скоро?
А пробвал ли си да и сложиш различни скоростни кутии и да видиш как върви?
Чел съм че ЦВХ-а яде валове,а имам на по 100 хил Км и са добре,според теб има ли такъв проблем,аз от опит съм виждал че е малко износването и зависи от оборотите в които се кара.А твоя колко градуса е вала?
С какъв размер гуми я държиш в пътя?
Поздрави: Ники
What the CVH can't , The Garrett can.
Газ в главата, бензин в кръвта и дизел в г*за

Потребителски аватар
niki_nikolaev
потребител
потребител
Мнения: 130
Регистриран: 27 май 2011, 15:49
Модел на автомобила: Ford Fiesta Xr2i 105 Hp 1989г.
Ford Sierra 2,0 DOHC 122 Hp N9A 1991г.
Ford focus 1,8 Gaz/Benzin Ghia 115Hp 2002г.
Ford Escort Rs Turbo Мk4 Gaz/Benzin 160Hp 200Нм 1987г.
Местоположение: Елин Пелин
Status: Извън линия

Re: увеличаване на мощност

Мнение от niki_nikolaev » 19 юли 2011, 10:59

това с аспусите го бъркаш много сериозно!!!
и как влизаха скоростите на такива обороти?
маховика оригинално е 7.500кг.....според мен е невъзможно да стигнете до 2 кг и в това съм обеден........дори и да сте стигнали по някакъв начин тези килограми сте само в мн голям минус и няма как да постигнете такава максимална скорост
и с аванса при такива обороти как се справихте?[/quote]

Ами скоростите трудно влизат ,то няма мазане при такива обороти,но просто ги правеше прекалено бързо,докато се превлкючи и вече 1000-1500 оборота /мин отгоре,не че сме го карали на 9000 постоянно,само на 1-ва....А маховика мисля че около 2-3кг бнеше.
Ауспусите няма ефект от тях,каквото и да сме правили,само "шум" се постига повече +-3 км/ч максималната скорост,не знам ти какво си правил с ауспуси,но от тях ефекта е почти "нулев",поне от опитите.Ако е хубава ауспухува система +10 коня и -1000лв.
Поздрави:Ники
What the CVH can't , The Garrett can.
Газ в главата, бензин в кръвта и дизел в г*за

Потребителски аватар
niki_nikolaev
потребител
потребител
Мнения: 130
Регистриран: 27 май 2011, 15:49
Модел на автомобила: Ford Fiesta Xr2i 105 Hp 1989г.
Ford Sierra 2,0 DOHC 122 Hp N9A 1991г.
Ford focus 1,8 Gaz/Benzin Ghia 115Hp 2002г.
Ford Escort Rs Turbo Мk4 Gaz/Benzin 160Hp 200Нм 1987г.
Местоположение: Елин Пелин
Status: Извън линия

Re: увеличаване на мощност

Мнение от niki_nikolaev » 09 окт 2011, 16:01

Колега,в крайна сметка направи ли нещо по колата?
Аз да допълня малко.
Форд Ескорт Рс 160о и Форд Ескорт Мк3 Хр3и,преди 3 години един приятел,англичанин ми показа как вървят:
Ескорта на Хр-а на Дино теста вадеше 117 к.с.
вървеше като луд,не намираше пъття до 4000-5000 на втора.210макс скорост.
После дойде Рс 1600 115 коня на Дино теста.
Еми просто полудяваше ,на 2-ра до същите обороти трудно зацепваше гуми,само че беше с по-дълга кутия от Хр-а.
Рс-а правеше о-100 за 9,1 секунди,Хр-а със 117 коня ги правеше за 9,7 сек.
Гумите им бяха 195/55/15 и на двете коли.

Ако някои се е возил или карал Рс 1600,просто не би мислил за тунинг на тази машина,просто би си купил Рс Турбо.
What the CVH can't , The Garrett can.
Газ в главата, бензин в кръвта и дизел в г*за

Отговори

Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта