Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T

Мнение от JoroM » 24 фев 2016, 18:26

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

задните спирачки:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
antipower
потребител
потребител
Мнения: 431
Регистриран: 11 окт 2013, 18:59
Модел на автомобила: Focus 1.6 16v 2002г. Ghia
Местоположение: Карлово
Status: Извън линия

Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T

Мнение от antipower » 24 фев 2016, 19:29

Много ми харесва това, което си постигнал с фокуса.
С кеф бих се повозил на него някой ден.

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T

Мнение от martin1977 » 24 фев 2016, 19:57

Добър ъпгрейд, но никак не е добре това че си разпробивал дисковете. Защо не взе едни оригинални от Фокус ST?

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T

Мнение от JoroM » 24 фев 2016, 20:52

Очаквах някой да пише, че пиленето по супорти и апарати не е добре...ама точно разпробиването...всъщност разпробиването на дисковете е последното нещо което би ме притеснило от това което съм приспособявал по колата за конверсията. За сравнение: 288 мм пр. дискове от Ауди А3 са около 4 мм по- тънки от мондеовите при болтовете, и имат десетина отвора- фабрично! Доста екстремно натоварвах чарковете на магистралата като тествах спирачките, на няколко пъти...нямах никакви проблеми с каквото и да е.
Дискове от СТ бяха доста скъпи, имаше и евтин вариант - от Косер с доставка от чужбина за 50 тина лева/ бр., ама китайски най-вероятно. Реших да сложа мондеови...има ги във всеки магазин, на доста по- ниска цена от дискове за СТ, и по моргите ги има. Май и фланци трябваше да слагам с дискове от СТ(10 мм доколкото си спомням, от пробата на моя джанта на фокус с апарати и дискове от СТ. Така прецених, и не съжалявам че избрах дискове от Мондео!

VW/Audi 1.8Turbo - 288 mm vs Mondeo mk3 - 300 mm ( мисля че добре се вижда колко по- дебела е стената на мондеовия диск от вагенския):
Изображение

Antipower, стига да се видим някъде, ще те повозя.

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T

Мнение от martin1977 » 24 фев 2016, 22:55

А на вагенския диск дупките през какво разстояние са? Не бях обърнал внимание че си стъргал апарати и супорти - защо? Не можа ли да вземеш подходящи джанти? Аз никога не бих го направил. По принцип това само ние българите го правим, но навремето и един англичанин (вероятно с български корени) го беше правил и без малко да стане сакатлък. Ако му открия темата, ще я постна. Със спирачната уредба компромиси не се правят - рискуват се много животи.
Б.р. ... да беше казал - щях да ти намеря оригинални TRW 300 мм за Фокус ST за стотина и малко лева комплекта.

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T

Мнение от JoroM » 24 фев 2016, 23:26

Да, отворите са на по- голямо разстояние, но ти разликата в дебелината на материала при двата диска виждаш ли я добре? Ще го напиша отново: така съм скачал много пъти на спирачките на магистралата, както на обикновен шофьор едва ли му се е случвало! Отново и отново, докато не се убедих че мога да имам пълно доверие на спирачките! Не, не можах да взема подходящи джанти...подходящите са 16-ки, а аз не искам да минавам на 16-ки! Харесвам си моите 15-ки и направих конверсията спрямо тях. Не знам доколко си запознат с такива конверсии по английските форуми, но аз изчетох де тема намерих, даже и се регнах във форум, само за да има как да чета...изчетох всичко, и ти казвам че се пили, и то масово! Не се учудвам че някой , който се е олял с пиленето на супортите е имал проблеми със спирачките( предполагам че проблемите са били със супортите)...имаше такива, малоумни англичани( не българи), които са изтънили супорта до 6 мм!!! Моя супорт е 9,5 мм...мисля че има дооста голяма разлика между това да свалиш 1 мм и да свалиш 4,5 мм! Пилил съм с мярка, и то където съм преценил че мога да си го позволя. След повече от половин година, и повече от 10 к км, нямам никакви проблеми със спирачките!
Както писах, можех да поръчам дискове от СТ за 100 лв, но не цената ме отказа, а това че при тях без фланци трябваше да се пили повече по външната част на апаратите и супортите, на места, където сега на съм пилил...или да сложа 10 мм фланци и пак нямаше да мина без пилене. Диска от СТ е изнесен навън с около 6,5 мм спрямо мондеовия.

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T

Мнение от martin1977 » 25 фев 2016, 00:06

И един колега от Стара Загора беше разпробивал така дискове, също не е имал проблеми до сега (дай Боже и да няма, както и ти). А за сакатлъка с англичанчето не беше за пилене, а за разпробиването. Две от новите дупки са буквално на милиметър от фабричните и стената м/у тях се беше отцепила.

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T

Мнение от JoroM » 25 фев 2016, 00:32

Англичанчето явно е ползвало по- дебела от необходимото бургия, за да стане толкова тънка стената между старите и новите отвори...иначе не виждам друг начин да се получи така. При мен стената в най- тънката част между двата отвора е 3 мм. Стягам джантата с 12 кг вместо с 9кг за по- сигурно и никакви проблеми! Няколко пъти съм свалял гумите, след конверсията...специално съм гледал метала между отворите...нищо не се е променило от момента в който направих конверсията.
Дори и да се съединят двете двойки съседни отвори, има две шпилки, на които диска е плътно надянат...при положение че джантата е стегната добре, аз мисля че диска го държи силата на стягането на джантата не по- малко от самите шпилки в които е опрял диска...и не виждам кой знае какъв проблем от това че диска е плътно надянат само на две от шпилките. Ако не беше така, при моите дискове, 3 мм стени между отворите досега да са поддали...особено след тестовете които правих.

Отговори

Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта