Ford Fiesta XR2i Zetec Turbo Rally

Motocross
потребител
потребител
Мнения: 50
Регистриран: 27 яну 2010, 18:09
Модел на автомобила: Fiesta XR2I 1.8 16v TURBO!
Status: Извън линия

Ford Fiesta XR2i Zetec Turbo Rally

Мнение от Motocross » 25 фев 2011, 00:55

Здравейте колеги , отдавна се каним с моят колега да пуснем темичката за хората , на който ще бъде интересно да видят с какво се занимаваме. А именно с турбиниране на 1.8 литровия Zetec на нашата Fiesta XR2i. Колата принципно ще се подготвя за рали България , но засега сме на етап двигател. Ще слагам снимки , като веднага щом има обновяване на материала , ще качвам. Искам също така да изкажа специални благодарности на Ники (Disk) , който е нашият гуру в Мап-ването . Той е и човекът , който ни сглабя Megasquirt-a :) . Започвам със снимките като са подредени в хронологичен ред с отделните събития по силовия тунинг.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Boost Controller-а :)
Изображение
BOV-a...
Изображение
Силиконовите съединения налице !
Изображение
Вече готов , след дълги мъки и безсънни нощи - нашият изпускателен стои гордо върху градинския охлюв ( нападнаха ни огромни градински охлюви , с които едвам се справяме... :D
Изображение
Изображение
Изображение
Хубава новина !!! моторът вече е сглобен и готов да поеме самурайската си съдба , за която е създаден!
Изображение
Продължение скоро !
Последна промяна от Motocross на 27 фев 2011, 11:14, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Danchev
потребител
потребител
Мнения: 647
Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
Status: Извън линия

Re: Ford Fiesta XR2i Zetec Turbo Rally

Мнение от Danchev » 25 фев 2011, 02:16

Поздравявам Ви за избора на кола 8) просто съм пристрастен ...... ще следя темата с голям интерес :)
Вие от къде сте момчета?
Tuned and performed by
Изображение
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

Motocross
потребител
потребител
Мнения: 50
Регистриран: 27 яну 2010, 18:09
Модел на автомобила: Fiesta XR2I 1.8 16v TURBO!
Status: Извън линия

Re: Ford Fiesta XR2i Zetec Turbo Rally

Мнение от Motocross » 25 фев 2011, 07:39

Благодаря колега и ние сме пристрастни към тази машина :) От София сме

KovachevGR
потребител
потребител
Мнения: 561
Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Ford Fiesta XR2i Zetec Turbo Rally

Мнение от KovachevGR » 25 фев 2011, 09:57

Поздравявам ви и ас колеги.Ама ми е интересно защо точно 1.8 а не 2.0 и турбо на ралиджиика на предно предаване.Ние направих ме фиеста 2.0 турбо стриитка и резолтата до 3-та стоеше в въздоха по завоите се представяше като дрифтаджиика.И резолтата две счупени кутии +няколко съединителя последният беше керамика с стандартен притискател.Ако споделите за окачването че там ми е интересно какво решение сте зели.Защото поведението на пътя на фиестата с повече сила към предните колела е меко казано неприятен.Предполагам знаете момчето което сложи хондов двигател на фиестата караше писта и високопланинско и колата си я караше изклучително добре в стил картинг с левия краг на спирачката и гаста не се пускаше защото няма управия.А неговия двигател ще е бая под вашия?
ПОЗДРАВИ
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance

Motocross
потребител
потребител
Мнения: 50
Регистриран: 27 яну 2010, 18:09
Модел на автомобила: Fiesta XR2I 1.8 16v TURBO!
Status: Извън линия

Re: Ford Fiesta XR2i Zetec Turbo Rally

Мнение от Motocross » 25 фев 2011, 13:21

Здравей колега,благодаря за поздравите!Относно двигателя - така се получи , а и ние няма да мирясаме само с този :) Ще има и следващ сигурно, но нека видим какво ще стане тук. А за окачването сигурно ще е стандартна процедура , регулируемо коиловъри , унибали , тампони и тн... Но пак казвам зависи колко доокачим :) Действаме засега мотора да видим какво ще се роди и гас.

Motocross
потребител
потребител
Мнения: 50
Регистриран: 27 яну 2010, 18:09
Модел на автомобила: Fiesta XR2I 1.8 16v TURBO!
Status: Извън линия

Re: Ford Fiesta XR2i Zetec Turbo Rally

Мнение от Motocross » 25 фев 2011, 13:31

А колега забравих да попитам - двулитровката на какво налягане я бяхте изпънали и как беше сместа , с какво управление и дюзи ?

KovachevGR
потребител
потребител
Мнения: 561
Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Ford Fiesta XR2i Zetec Turbo Rally

Мнение от KovachevGR » 25 фев 2011, 14:47

И да ти кажа няма да повярваш,ние просто нямаше какво да правим имахме турбина и така се почна сток мотор направих ме някав колектор като турбината я сложих ме над мотора вързахмея към дросела бес :?: кулер :?: и това става лятото не сме разрежда ли мотора с оригиналното ЕЕЦ-4 +два допълнителни инжектора преди дросела,и така.на 0.5бара като не правеше и 0.1 овърбуст държеше си постояно 0.5
които ги имахме на 2000 оборота :?: :?: :?: с т-3-ка от купе турбо.И наи интересното че мотора излезе изклучително здрав караше се само на пълна гас с обикновен бензин без присадки при положение че е вървяла с мн бедни смеси накрая след кутиите и съединителите стопи колектора и от там нататак махнахме турбината и си върви все още стокова без да сме бутали мотор и вмомента пак върви мн доволно.И ние ще връща ме турбината ама този път ще направим нещата както трябва да бъдат :?: Поздравления за МАПЕРА наистина е наи добрия които може да намерите и особено от към Зетек моторите :D
А от към бутала и биели как я мислите или не сте стигна ли дотам?

И лично мое мнение с което не ангажирам никои:според мен ако наистина ще подготвяте колата за рали, писта, високопланинско обърнете повече внимание на окачването спирачките и поведението ще са ви мн по полезни отколкото силния мотор тои според мен за такава кола е на последно място.Окачване спирачки хубави Гуми :idea: и по слаб и надежден мотор ще са ви по в полза,щом сте се хванали значи ви е ясно че състезание не се печели с максимална скорост а с средна но постояна.Това пак казвам това са си мои виждания и не ангажирам никои да им обръща внимание

Мн успех с проекта и ще чакам да ви видим на някое състезание
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance

Motocross
потребител
потребител
Мнения: 50
Регистриран: 27 яну 2010, 18:09
Модел на автомобила: Fiesta XR2I 1.8 16v TURBO!
Status: Извън линия

Re: Ford Fiesta XR2i Zetec Turbo Rally

Мнение от Motocross » 25 фев 2011, 15:41

Да колега наясно сме със абсолютно всичко ( изучихме такава автомобилна специалност ) , наясно сме и със спиране , окачване и тн. но знаеш всичко е пари. Не винаги човек може да стигне до там или да си позволи абсолютно всичко... спонсори няма :) Търсим , но е много трудно в тия времена да направиш такава кола + това сме на по 18 - 19 години и никой не ни взема на сериозно. За следващия мотор ( ако този не издържи сега) решението е JE pistons , Eagle H rods , лагери Cosworth racing или нещо еквивалентно , ARP шпилки и болтове и такам :). Благодая още веднъж за подкрепата и интереса по проекта !!!. Мотора е много здрав - има един чужденец го кара на 450 коня и к. вал държи няма никакви проблеми !

Потребителски аватар
Divia
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 30 юли 2010, 10:54
Модел на автомобила: Mondeo MK4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ford Fiesta XR2i Zetec Turbo Rally

Мнение от Divia » 25 фев 2011, 16:53

Много много успех с колата,от мен имате едно голямо Браво за ентусиазма :) И разбирасе ще викаме за вас на Юндола :) И много много безавариини километри най-важното !
3, 2, 1 старт - D4+, 120, L3заL3+ рано, D6 скача, 100, D3 неравности, 150 локви.....................мдаааааа, гаси !

KovachevGR
потребител
потребител
Мнения: 561
Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Ford Fiesta XR2i Zetec Turbo Rally

Мнение от KovachevGR » 25 фев 2011, 17:36

Motocross написа:Да колега наясно сме със абсолютно всичко ( изучихме такава автомобилна специалност ) , наясно сме и със спиране , окачване и тн. но знаеш всичко е пари. Не винаги човек може да стигне до там или да си позволи абсолютно всичко... спонсори няма :) Търсим , но е много трудно в тия времена да направиш такава кола + това сме на по 18 - 19 години и никой не ни взема на сериозно. За следващия мотор ( ако този не издържи сега) решението е JE pistons , Eagle H rods , лагери Cosworth racing или нещо еквивалентно , ARP шпилки и болтове и такам :). Благодая още веднъж за подкрепата и интереса по проекта !!!. Мотора е много здрав - има един чужденец го кара на 450 коня и к. вал държи няма никакви проблеми !
Значи засега си остава с сток карантиите?
На какво налягане мислите да го пускате и колко ще разредите мотора,няма да е лошо ако имате парички поне арп-та да му наредите.
За к.вала нямам съмнения че ще държи ама от там на горе..........е то и налягането е от значение за големите поражения.
За кутия и съединител мислихте ли? или сте намери ли лсд диференциал
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance

Потребителски аватар
Danchev
потребител
потребител
Мнения: 647
Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
Status: Извън линия

Re: Ford Fiesta XR2i Zetec Turbo Rally

Мнение от Danchev » 25 фев 2011, 18:21

Най-популярният сетъп за спирачките са Cossy дискове и апарати отпред и конверсия с дискове от RS2000 отзад.
Cossy карантията си е дефицитна стока за съжаление, един приятел си сложи дискове от Mondeo 300mm на Сиерката и спира много добре, само ги разпроби на 4х108, че бяха петици и подложи малко на супортите. Абе за отпред варианти много :)
Отзад трябва да си избирате от RS2000 или Focus МК1 главините и всичкият чаркалък пасва без проблем.
А за кутията най-здравата си е mtx-75 с нея няма да имате проблеми, но мисля че иска редене изобщо не я използват за турбо конверсии.
Най-много се ползва IB5 и то от 96-98, след това ги развалят. Те са с доста по-големи лагери от BC кутията и държат без проблем над 300 коня, докато BC-то почва да се троши около 200-250. ЛСД дифа от RSturbo-то се събира като у дома си в IB5.
Tuned and performed by
Изображение
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

Motocross
потребител
потребител
Мнения: 50
Регистриран: 27 яну 2010, 18:09
Модел на автомобила: Fiesta XR2I 1.8 16v TURBO!
Status: Извън линия

Re: Ford Fiesta XR2i Zetec Turbo Rally

Мнение от Motocross » 25 фев 2011, 20:17

С IB5-ца сме :) За спирачките също знаем вариантите , ще видим какъв чарколяк ще изпадне :) Утре ще напасваме водния радиатор , че е страхотна теснотия момчетааа ... направо е мъка , но ще се справим :) Колектора ни е готов - утре се очакват снимки :)

kenwoodl
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 22 сеп 2005, 03:47
Модел на автомобила: sofiq
Местоположение: fiesta
Status: Извън линия

Re: Ford Fiesta XR2i Zetec Turbo Rally

Мнение от kenwoodl » 26 фев 2011, 10:20

Браво! Много добра тема....аз се занимавам с предното купе на фиеста и 1,6 CVH турбо и въпреки че нямат нищо общо...знам от личен опит, както казва и Ковачев ще имате проблем със сцеплението...много смотани са по отношение на стабилност и сцепление. Ск кутия мисля че доста ще издържи, аз на мойта направих пълна ревизия с ЛСД е благодарение на Пламен...смених и всички лагери и на над 200 коня на двигателя и 1,3 бара бууст няма проблем ! Продължавайте напред!

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Ford Fiesta XR2i Zetec Turbo Rally

Мнение от baro » 26 фев 2011, 16:53

Браво бе момчета от кога чакам да видя някой нов проект в този форум ,освен този на Disc .Продължавайте в същия дух и успех в начинанието.

Motocross
потребител
потребител
Мнения: 50
Регистриран: 27 яну 2010, 18:09
Модел на автомобила: Fiesta XR2I 1.8 16v TURBO!
Status: Извън линия

Re: Ford Fiesta XR2i Zetec Turbo Rally

Мнение от Motocross » 26 фев 2011, 23:01

Благодаря пичове !! Действаме , не сме се спирали... Гас и това е ! Каквото турбина покаже

Motocross
потребител
потребител
Мнения: 50
Регистриран: 27 яну 2010, 18:09
Модел на автомобила: Fiesta XR2I 1.8 16v TURBO!
Status: Извън линия

Re: Ford Fiesta XR2i Zetec Turbo Rally

Мнение от Motocross » 04 мар 2011, 11:27

Изображение
Изображение
Ето ги и следващите ни дюзи , долетяли директно от япония - Nissan Silvia s14 RB20DET 375cc
Старите 275cc от 240sx ни умаляха вече:( и търсят нов собственик :)

KovachevGR
потребител
потребител
Мнения: 561
Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Ford Fiesta XR2i Zetec Turbo Rally

Мнение от KovachevGR » 04 мар 2011, 16:22

Колко пари им търсиш на старите
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance

Потребителски аватар
Danchev
потребител
потребител
Мнения: 647
Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
Status: Извън линия

Re: Ford Fiesta XR2i Zetec Turbo Rally

Мнение от Danchev » 06 мар 2011, 19:40

С дюзите предполагам действате по идеята на Ники :) http://www.fiestaturbo.com/forums/zetec ... -vt107674/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuned and performed by
Изображение
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

Motocross
потребител
потребител
Мнения: 50
Регистриран: 27 яну 2010, 18:09
Модел на автомобила: Fiesta XR2I 1.8 16v TURBO!
Status: Извън линия

Re: Ford Fiesta XR2i Zetec Turbo Rally

Мнение от Motocross » 06 мар 2011, 22:04

еми дам де Danchev това е варианта за дюзаците - имахме и варианти от Subaru стават също, но са определени дюзи и е по тегаво да се оцелят :) Има варианти и за едни 850cc , но просто няма да хванем празен ход - тряба да седи като болид на 3000 об/мин :D ( в кръга на шегата)

Motocross
потребител
потребител
Мнения: 50
Регистриран: 27 яну 2010, 18:09
Модел на автомобила: Fiesta XR2I 1.8 16v TURBO!
Status: Извън линия

Re: Ford Fiesta XR2i Zetec Turbo Rally

Мнение от Motocross » 12 мар 2011, 20:10

Изображение
ето го и тфлоновия ни маркуч за маслото на турбото - работни режими : 260 градуса Целзий , 170 бара налягане.Държи ня всякакъв вид химия
Изображение

Отговори

Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта