Ford Sierra 2000 dohc turbo
-
- потребител
- Мнения: 341
- Регистриран: 23 юни 2007, 11:40
- Модел на автомобила: FORD FOKUS МК1 1,8TDDI
Абсолютно стоков - Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Ford Sierra 2000 dohc turbo
Реших се и аз да си пусна темата,историята е следна всичко започна след като се получи неуспешния ремонт на мотора та предстоеше друг и се реших да я направя със турбо и се започна наложи се и смяна на блока понеже чвно проблема беше от него и така новия блок отиде да се разтъргва до втори ремонт и се получи естествено се изявих и леко като художник но преди да се започне ремонта вечи имаше турбина гарет Т3 и колектор за нея който сам си изработих
-
- потребител
- Мнения: 341
- Регистриран: 23 юни 2007, 11:40
- Модел на автомобила: FORD FOKUS МК1 1,8TDDI
Абсолютно стоков - Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Ford Sierra 2000 dohc turbo
http://vbox7.com/play:b967babb" onclick="window.open(this.href);return false; Ето едно клипче от къде се започна всичко преди да се стигне до тук.
-
- потребител
- Мнения: 561
- Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2 - Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Ford Sierra 2000 dohc turbo
>:D<:
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance
Powered by Kovachevi engine performance
-
- потребител
- Мнения: 341
- Регистриран: 23 юни 2007, 11:40
- Модел на автомобила: FORD FOKUS МК1 1,8TDDI
Абсолютно стоков - Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Ford Sierra 2000 dohc turbo
Следва продължение ето и буталцата които са чисто нови бяха сложени само за около 500 километра но се оказа че блока е бил поизносен
исках и да сменя сегментите които бяха със буталата но след дълго търсене се оказа че за втори ремонт никой не произвежда и се започна едно блъскане и умуване какво да правя и се стигна до сегменти от мерцедес дизелови малко бяха по дебели но ги шлайфах и стана
последваха и двете гарнитурки метални за леко разреждане до към 9,1
нови болтове за главата че да не се излoжим
също така и нови основни и биелни лагери
преди това главата беше подготвена със нови водачи нови клапани напасване и леко шлайф за изравняване
може да се види разликата между новата в ляво и старата в дясно,също така бяха сменени всички семеринги верига и шлайфан вал.
исках и да сменя сегментите които бяха със буталата но след дълго търсене се оказа че за втори ремонт никой не произвежда и се започна едно блъскане и умуване какво да правя и се стигна до сегменти от мерцедес дизелови малко бяха по дебели но ги шлайфах и стана
последваха и двете гарнитурки метални за леко разреждане до към 9,1
нови болтове за главата че да не се излoжим
също така и нови основни и биелни лагери
преди това главата беше подготвена със нови водачи нови клапани напасване и леко шлайф за изравняване
може да се види разликата между новата в ляво и старата в дясно,също така бяха сменени всички семеринги верига и шлайфан вал.
Последна промяна от vladi tanev на 02 май 2011, 22:12, променено общо 1 път.
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Ford Sierra 2000 dohc turbo
Браво колега за положените усилия и мерак ,продължавай да ни радваш с снимков материал.Дано да има повече такива фенове на марката като теб .
-
- потребител
- Мнения: 341
- Регистриран: 23 юни 2007, 11:40
- Модел на автомобила: FORD FOKUS МК1 1,8TDDI
Абсолютно стоков - Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Ford Sierra 2000 dohc turbo
След това се започна със сглобяването
първо се покара малко колата без турбинката и след това се върза и тя
а ето и кулера
първо се покара малко колата без турбинката и след това се върза и тя
а ето и кулера
- Danchev
- потребител
- Мнения: 647
- Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
- Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
- Status: Извън линия
Re: Ford Sierra 2000 dohc turbo
Давай Владе, почти стигна до най-интересната част
Tuned and performed by
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford Sierra 2000 dohc turbo
Владо с каква електроника ще бъдеш?
-
- потребител
- Мнения: 341
- Регистриран: 23 юни 2007, 11:40
- Модел на автомобила: FORD FOKUS МК1 1,8TDDI
Абсолютно стоков - Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Ford Sierra 2000 dohc turbo
Идеята ми беше да я карам със газовия инжекцион но трябваше по някакъв начин да се коригират авансите но затова малко по късно ще разкажа сега да продължим след всичко това се замислих че тази кола сега ще трябва да я накарам някак си и да спира по добре и след една консултация със един приятел се стигна до това
300 мм. дискове и апарати от мондео мк3
след това се започна със разглобяване и освежаване,като първо се почистиха апаратите и грундираха
а след това и боядисаха
дисковете се качиха на струг за проверка на кривини и заравняване
ето и уредите
ето и клапана който е мое производство
пак мое производство е спънката
след като я подкарах колата някак си беше доста зле в ниските все едно карах някаква малолитражка абе мъка неискаше да върви и заех да направя нещо по въпроса и сътворих следното
както и разтъргване и увеличаване на дросела
резултата беше много повече от очакването доста респонс имаше и си вървеше отлично в ниските.
300 мм. дискове и апарати от мондео мк3
след това се започна със разглобяване и освежаване,като първо се почистиха апаратите и грундираха
а след това и боядисаха
дисковете се качиха на струг за проверка на кривини и заравняване
ето и уредите
ето и клапана който е мое производство
пак мое производство е спънката
след като я подкарах колата някак си беше доста зле в ниските все едно карах някаква малолитражка абе мъка неискаше да върви и заех да направя нещо по въпроса и сътворих следното
както и разтъргване и увеличаване на дросела
резултата беше много повече от очакването доста респонс имаше и си вървеше отлично в ниските.
-
- потребител
- Мнения: 561
- Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2 - Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Ford Sierra 2000 dohc turbo
Толкова голяма разлика ли усети от смукателя???
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance
Powered by Kovachevi engine performance
- Danchev
- потребител
- Мнения: 647
- Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
- Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
- Status: Извън линия
Re: Ford Sierra 2000 dohc turbo
С тези къси колекторни тръби мощността се сваля към ниски и средни, затова и огромната разлика в респонса на мотора. На атмосферка биха пострадали високите, но при турбо всичко си е на мястото Обема на колектора е чуден и не прави тапа, поне аз не съм усетил. Отделно, че портовете на оригиналният колектор са значително по-тесни от портовете на главата. Този фланец е изрязан по гарнитурата и това е коригирано. Така след поставяне на нужната електроника за управление на буста (Владо ще обясни като му дойде времето) тая голяма турбина я изкарва от вакума на 2800, а на 3200 някъде е спултана на желаното налягане
Единственната ми забележка е, че липсва малко ъгъл, така бие директно в порта. Едни 30-тина градуса са достатъчни, за да завихря сместа надолу към клапаните
Единственната ми забележка е, че липсва малко ъгъл, така бие директно в порта. Едни 30-тина градуса са достатъчни, за да завихря сместа надолу към клапаните
Tuned and performed by
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
-
- потребител
- Мнения: 561
- Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2 - Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Ford Sierra 2000 dohc turbo
Danchev написа:С тези къси колекторни тръби мощността се сваля към ниски и средни, затова и огромната разлика в респонса на мотора. На атмосферка биха пострадали високите, но при турбо всичко си е на мястото Обема на колектора е чуден и не прави тапа, поне аз не съм усетил. Отделно, че портовете на оригиналният колектор са значително по-тесни от портовете на главата. Този фланец е изрязан по гарнитурата и това е коригирано. Така след поставяне на нужната електроника за управление на буста (Владо ще обясни като му дойде времето) тая голяма турбина я изкарва от вакума на 2800, а на 3200 някъде е спултана на желаното налягане
Единственната ми забележка е, че липсва малко ъгъл, така бие директно в порта. Едни 30-тина градуса са достатъчни, за да завихря сместа надолу към клапаните
И ас бях решил да правя нещо подобно ама ме отказаха и затова питам
късите смукателни тръби са ефективни при доста по-високи обороти не свалят към ниски и средни даже си в минус с въртящия момент
по дълги тръби ако търсиш мощност към ниски и средни + ВМ но загуба на горе което при турбо мотор не е проблем
С този обем на смукателя не може да направи тапа според мен особено при пълнене под налягане.........С голям обем на смукателния колектор се постига разделяне на цилиндрите не си пречат един на друг
Това за портовете на оригиналния смукател е нормално да са по тесни даже предполагам имат и големи несъответствия като ръбове например оставени да оскоряват потока на флуида при ниски обороти
Ако оригиналните рънове са стеснени само от долната част това е дюза на лавал
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance
Powered by Kovachevi engine performance
- Danchev
- потребител
- Мнения: 647
- Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
- Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
- Status: Извън линия
Re: Ford Sierra 2000 dohc turbo
Благодаря за информацията значи е точно обратното на това, което съм написал.
А за градуса какво мислиш, добре ли е да го има, както правят фланците за карбуратори и дросели. Или така перпендикулярно на порта не е проблем?
Аз разсъждавах от гледна точка на изпускателните колектори или поне това което съм чел за тях с идеята, че принципа е същият, ама явно не е ....
За тях знам че 4-2-1 където за започва с по-къси хедъри е към ниски и средни, а 4-1 с дълги хедъри е за силни високи, бъркам ли
А за градуса какво мислиш, добре ли е да го има, както правят фланците за карбуратори и дросели. Или така перпендикулярно на порта не е проблем?
Аз разсъждавах от гледна точка на изпускателните колектори или поне това което съм чел за тях с идеята, че принципа е същият, ама явно не е ....
За тях знам че 4-2-1 където за започва с по-къси хедъри е към ниски и средни, а 4-1 с дълги хедъри е за силни високи, бъркам ли
Tuned and performed by
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
-
- потребител
- Мнения: 561
- Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2 - Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Ford Sierra 2000 dohc turbo
За градуса мое мнение е хубаво да има търсих да ти пусна една диаграма на ц20хе с дълги хедари с много голям градус което вади много добри показатели ама не можах да я намеряDanchev написа:Благодаря за информацията значи е точно обратното на това, което съм написал.
А за градуса какво мислиш, добре ли е да го има, както правят фланците за карбуратори и дросели. Или така перпендикулярно на порта не е проблем?
Аз разсъждавах от гледна точка на изпускателните колектори или поне това което съм чел за тях с идеята, че принципа е същият, ама явно не е ....
За тях знам че 4-2-1 където за започва с по-къси хедъри е към ниски и средни, а 4-1 с дълги хедъри е за силни високи, бъркам ли
за изпускателя не бъркаш там е така
разтърси се някаде из рали бг имаше много хубава тема за изпускатели и смукатели смятане за ралиджииски и пистови мотори и как се променя ВМ в различния диапазон на обороти и как графиката е вълниста, при единия вариант е с спад в средни обороти при другия е в високи
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance
Powered by Kovachevi engine performance
- Danchev
- потребител
- Мнения: 647
- Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
- Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
- Status: Извън линия
Re: Ford Sierra 2000 dohc turbo
За тази тема ли става въпрос http://forum.rally-club.bg/viewtopic.php?f=1&t=708" onclick="window.open(this.href);return false;
За c20xe да не става въпрос за колектора на Lexmaul
За c20xe да не става въпрос за колектора на Lexmaul
Tuned and performed by
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
-
- потребител
- Мнения: 561
- Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2 - Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Ford Sierra 2000 dohc turbo
Мисля че темата е тазиDanchev написа:За тази тема ли става въпрос http://forum.rally-club.bg/viewtopic.php?f=1&t=708" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
За c20xe да не става въпрос за колектора на Lexmaul
за хе-то не става въпрос за лекса и тои има градус ама за това което ас ти говоря градуса беше брутален, с много дълги тръби накрая беше тип Ф-1 смукател през 90г някаде ако се сещаш
http://www.racecarsforsale.com/res/img/ ... 1773_2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; оринтировачно за типа смукател да се сетиш
Тука може да разгледаш смукатели, работата изобщо не е толкова проста колкото изглежда! Принципно наи трудно се смята дишането и издишането на мотора
http://forums.hybridz.org/index.php/top ... 2Bmanifold" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance
Powered by Kovachevi engine performance
- Danchev
- потребител
- Мнения: 647
- Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
- Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
- Status: Извън линия
Re: Ford Sierra 2000 dohc turbo
Мерси за долният линк, има доста интересни неща.
Гледам, че за турбо много често използват именно точно този тип колектори, а и не само за турбо. Колекторите на Cosworth за Duratec също са от този тип.
Това е нещо подобно, само че захранващата тръба е перпендикулярна на тромпетите ....
http://www.fiestaturbo.com/forums/fiest ... 0/page595/" onclick="window.open(this.href);return false;
На лично ще ти пратя темата на едно БГ пежо, доста културно направено ако ти е интересно
Гледам, че за турбо много често използват именно точно този тип колектори, а и не само за турбо. Колекторите на Cosworth за Duratec също са от този тип.
Това е нещо подобно, само че захранващата тръба е перпендикулярна на тромпетите ....
http://www.fiestaturbo.com/forums/fiest ... 0/page595/" onclick="window.open(this.href);return false;
На лично ще ти пратя темата на едно БГ пежо, доста културно направено ако ти е интересно
Tuned and performed by
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
-
- потребител
- Мнения: 341
- Регистриран: 23 юни 2007, 11:40
- Модел на автомобила: FORD FOKUS МК1 1,8TDDI
Абсолютно стоков - Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Ford Sierra 2000 dohc turbo
Незнам кой каква работа върши и дали са къси или дълги тръбите но определено има разлика,по добре върви във ниските абе има разлика ще направя снимка да видите само колко е зле нейния колектор, а и при мен нямаше как да стане с по къси после нямаше как да ги стегна към главата тоест има но трябва да е свалена,
сега малко нов материал сменен съединител със керамика че моя поизтърваше
предстоеше смяна на масло и след това мапване,сложих и воден охладител на маслото
относно електрониката на колата мислех да я карам със газовия инжекцион но беше проблемен аванса и така се стигна до закупуване на мега ,всичко се навърза и се започна със настройването и след няколко часа изникна проблем целта беше един бар но нещо дюзите на газта работеха на макс и газта не стигаше,започна се едно голямо мислене и умуване какво трябва да се направи,последва смяна на тръбата на газта с по голяма от бутилката до изпарителите които са два че един ми се видя малко,нова рейка за газовите дюзи по голяма и леко разпробиване на дюзите.
Започнахме отново със настройването и тогава нещата потръгнаха идеално и колата се мапна на 1,1 бара,резултатите бяха повече от чудесни но мапера започна да ми вкарва едни мухи да се направи хибрид на моята турбина,та започнах да мисля по въпроса,също така искаше да направим електронен буст контрол че моя беше директно вързан от турбината към гейта,след известно време си направих едно засичане на колата как ускорява от 0-100 времето 6,5 секунди бях много доволен,но мисълта за турбината не ме оставяше и така се стигна до направата на Т3-Т4
ето и как стои на колата
след това си взех и клапан който да регулира налягането а него го управляваше мегата и така тръгнахме на ново да настройване но тогава се яви друг проблем съединителя взе да изтърва и нищо не стана,свалихме кутията и се оказа че притескателя не ставаше взех нов и така отново на пътя,след няколко часа настройване естествено пак 1,1 бара със леко мятане на бустове до 1,3 резултатите бяха повече от задоволителни за мен определено имаше огромна разлика спрямо старата Т3 ,а относно регулирането на буста електронния клапан си каза думата преди буста идваше след 4000 оборота а сега със него след 3100 оборота вече имам 1,1 бара налягане естествено и по рано тръгване на колата,сега се яви друг проблем турбината сдаде багажа тоест аксиалния лагер се износи не издържа понеже е 270 градусов а трябва да е 360градуса и сега ще ходи на ремонт.
сега малко нов материал сменен съединител със керамика че моя поизтърваше
предстоеше смяна на масло и след това мапване,сложих и воден охладител на маслото
относно електрониката на колата мислех да я карам със газовия инжекцион но беше проблемен аванса и така се стигна до закупуване на мега ,всичко се навърза и се започна със настройването и след няколко часа изникна проблем целта беше един бар но нещо дюзите на газта работеха на макс и газта не стигаше,започна се едно голямо мислене и умуване какво трябва да се направи,последва смяна на тръбата на газта с по голяма от бутилката до изпарителите които са два че един ми се видя малко,нова рейка за газовите дюзи по голяма и леко разпробиване на дюзите.
Започнахме отново със настройването и тогава нещата потръгнаха идеално и колата се мапна на 1,1 бара,резултатите бяха повече от чудесни но мапера започна да ми вкарва едни мухи да се направи хибрид на моята турбина,та започнах да мисля по въпроса,също така искаше да направим електронен буст контрол че моя беше директно вързан от турбината към гейта,след известно време си направих едно засичане на колата как ускорява от 0-100 времето 6,5 секунди бях много доволен,но мисълта за турбината не ме оставяше и така се стигна до направата на Т3-Т4
ето и как стои на колата
след това си взех и клапан който да регулира налягането а него го управляваше мегата и така тръгнахме на ново да настройване но тогава се яви друг проблем съединителя взе да изтърва и нищо не стана,свалихме кутията и се оказа че притескателя не ставаше взех нов и така отново на пътя,след няколко часа настройване естествено пак 1,1 бара със леко мятане на бустове до 1,3 резултатите бяха повече от задоволителни за мен определено имаше огромна разлика спрямо старата Т3 ,а относно регулирането на буста електронния клапан си каза думата преди буста идваше след 4000 оборота а сега със него след 3100 оборота вече имам 1,1 бара налягане естествено и по рано тръгване на колата,сега се яви друг проблем турбината сдаде багажа тоест аксиалния лагер се износи не издържа понеже е 270 градусов а трябва да е 360градуса и сега ще ходи на ремонт.
-
- потребител
- Мнения: 561
- Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2 - Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Ford Sierra 2000 dohc turbo
Какъв електронен клапан ползваш?
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance
Powered by Kovachevi engine performance
-
- потребител
- Мнения: 341
- Регистриран: 23 юни 2007, 11:40
- Модел на автомобила: FORD FOKUS МК1 1,8TDDI
Абсолютно стоков - Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Ford Sierra 2000 dohc turbo
Клапана или някои му казват соленоид е от мерцедес.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта