Въпрос за турбо и обратно налягане

Отговори
Потребителски аватар
lazarkk
потребител
потребител
Мнения: 195
Регистриран: 10 мар 2010, 14:49
Модел на автомобила: Ford Mondeo MKII 2.0 16V 130hp
Местоположение: София
Status: Извън линия

Въпрос за турбо и обратно налягане

Мнение от lazarkk » 23 юли 2011, 18:20

расъждавам си и ми стана интересно, какво става с вакумните маркучи, включително и този към сервото на спирачната помпа, когато се сложи турбо на един двигател, при положение, че вакума се включва в смукателния колектор, след поставяне на турбото той ще бъде под наляге и всички маркучи вместо с вакум, ще са пълни с налягане от турбото? Някой можели да ми обясни
Изображение

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Въпрос за турбо и обратно налягане

Мнение от disc » 23 юли 2011, 21:53

Нещата не стоят точно така, както си ги описал :) "Всички" маркучи с вакуум не са толкова много. Двигателя със турбо има отделна картерна вентилация, всички останали неща които ползват вакуум (клапан за изпускане на парите от резервоара например) се задействат от ЕКУ-то САМО когато в колектора има вакуум. За спирачките има варианти.
1. Бензинов мотор
Да, в всмукателният колектор има налягане (макар и не винаги, все пак на турбината й трябва време да се развърти!), но да кажем, че вече се е развъртяла и имаме 1Bar налягане - за да стане това трябва да подаваш газ. Но когато искаш да спреш обикновено пускаш педала на газта, затваря се дросела, налягането от турбината престава да постъпва в всмукателният колектор, в резултат на което двигателя се "поуспокоява", намалят изгорелите газове, турбината спира да се върти, губиш 1Bar налягане и вече имаш вакуум с който да можеш да спреш, посредством сервото. Всичко се случва за 2 десети от секундата. Ключовият момент в цялата работа е дроселовата клапа!
ОК - разбрах! НО състезателите със истинки състезателни коли много често ако не винаги карат със газ и спирачка? Ами сега? Тук въпроса е решен с липсата на серво! Спирачките са само спирачна помпа но с по-голямо "предавателно число", така да се каже.
Гледай това клипче - Фиеста ZetecTurbo. Всичко под Нулата е вакуум, достатъчен за сервото на спирачките. Забележи мигновеното преминаване от бууст във вакуум при превключване на скоростите и отнемането на газта:

http://www.youtube.com/user/heeman10#p/u/11/86LtFvO0N_0

2. Дизелов мотор
Тук нямаме дросел! Олеле! Или поне не такъв който да изпълнява функцията на дросела в бензиновият мотор.
Няма страшно! :) Дизеловите мотори са снабдени с вакуум помпа (механична или електрическа).

Надявам се това да е достатъчно...
Поздрави!
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
lazarkk
потребител
потребител
Мнения: 195
Регистриран: 10 мар 2010, 14:49
Модел на автомобила: Ford Mondeo MKII 2.0 16V 130hp
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпрос за турбо и обратно налягане

Мнение от lazarkk » 24 юли 2011, 11:41

мерси за отговора, и аз така предполагах, но ми изглеждаше съмнително, а сега някой можели да ми каже, при ГИ имали турбо версия и атмосферна, или е въпрос на настройка?
Изображение

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Въпрос за турбо и обратно налягане

Мнение от disc » 24 юли 2011, 13:01

Има и турбо версии или пък смяната на някои компоненти (изпарител, МАР сензор и др.) правят всеки(или почти всеки) ГИ подходящ за турбо. Но някои ГИ имат лимитации - те "слушат" широчината на импулса на бензиновите инжектори и добавят малко време за да се получи широчината на импулса към газовите инжектори и ако това малко време не е достатъчно да се получи добра горивна смес такава кофти. НО!!! Ако бензиновият ЕКУ не е за Турбо двигател, той няма да подава достатъчно бензин нужен за турбо двигател (в наляагне), от там и ГИ няма да може да добави достатъчно време за да се получи добра горивна смес на газ. Малко претупах отговора, но ако се опиташ да вникнеш във проблема, ще го разбереш.
Предполагам, че мислиш за вариант в който си правиш турбо двигател, запазваш стандартният ЕКУ и слагаш ГИ с който да се справиш с недостига на гориво когато има бууст - предварително си обречен! Трябва ти бензинов ЕКУ да командва парада и чак тогава да минеш на газ (което не го препоръчвам на никой, който кара безинов турбо двигател на по-сериозно налягане, да кажем над 1 Bar).
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
lazarkk
потребител
потребител
Мнения: 195
Регистриран: 10 мар 2010, 14:49
Модел на автомобила: Ford Mondeo MKII 2.0 16V 130hp
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпрос за турбо и обратно налягане

Мнение от lazarkk » 24 юли 2011, 15:03

аз си мисля за вариянта, но още се чудя, стандартните части колко издържат и могът да компенсират, смисал, ако може например бууст 0,3бара без да се пипа двигатела, дали еку-то и ГИ ще се справят с обеднената смес. Иначе мерси, всичко дето написа го разбрах идеално.
Изображение

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Въпрос за турбо и обратно налягане

Мнение от disc » 24 юли 2011, 21:07

Смело бих казал, че стандартен двигател, със стандартна степен на сгъстяване 10:1 ще издържи на 0,5 Bar, до 6000 об./мин без проблеми - стига да се "храни" коректно! Но много ме съмнява, че ще можеш да го "храниш"! При толкова висока степен на сгъстяване и толкова ниско налягане, задължително ти трябва малка турбина, което от своя страна значи, че ще се развърта много бързо, което пък ще доведе до 0,5 Bar още преди 3500 об./мин, дори и да не си на газ до дупка! Всичко това може да работи някак си на газ, но всичко ще е огромен компромис със "здравето" на двигателя, както и с разхода на гориво - с ГИ ще докараш нужно богатата смес на 4000 об./мин в налягане, но когато нямаш налягане на същите обороти (абсолютно е възможно) сместта пак ще е богата!
Моят съвет - купи си колектор от Focus RS, ако може заедно с турбото. Сложи турбото, интеркулера, оправи маслото (високо налягане, оттичане), картерната вентилация и пр., след което се свържи с мен - ще ти направя един Мегаскуирт, който ще включиш ДИРЕКТНО в ел. инсталацията на Мондеото и със скромните 380-420 лв. ще си решиш проблема с ЕКУ-то. От там нататък ГИ или каквото си пожелаеш... само знай... апетита идва с яденето! 0,5 Bar е ниско налягане и с висока степен на сгъстяване лесно ще получиш пъргав двигател с 170-180НР, но също така и един лимитиран двигател от към повишаване на налягането и мощността. А вярвай ми - мощността никога не стига... на втората седмица вече ще си мислиш, че нещо се е случило на двигателя ти и не е толкова мощен и пъргав както първият път когато си дал всичката газ... двигателя си е наред, просто вече си привикнал към повичената мощност.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Motocross
потребител
потребител
Мнения: 50
Регистриран: 27 яну 2010, 18:09
Модел на автомобила: Fiesta XR2I 1.8 16v TURBO!
Status: Извън линия

Re: Въпрос за турбо и обратно налягане

Мнение от Motocross » 31 юли 2011, 11:35

Lazarkk слушай батко ти Ники :) Казал ти е абсолютно всичко както си е .... и е много прав. Компромис просто не трябва да има , когато искаш турбо двигател , на който искаш да даваш яко гас без да се притесняваш , че нещо ще се пръсне :) Ние сме минали през този път и от 0,5 в началото сега сме на 1,2 -1,3 :) Така че ... неведоми са турбо пътищата :D Поздрави Ники !

Отговори

Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта