Колектори от Пума 1.7 монтирани на Фокус 1.6

Отговори
xtremeracer
потребител
потребител
Мнения: 123
Регистриран: 07 юни 2006, 01:23
Модел на автомобила: Focus 1.6 zetec SE 74kW 01г-LPG
Местоположение: софия
Status: Извън линия

Колектори от Пума 1.7 монтирани на Фокус 1.6

Мнение от xtremeracer » 02 юни 2012, 00:48

Здравейте,преди време реших да изхвърля пластмасата от двигателя и днес ми се отвори късмета ;;):
Бях си купил всмукателен колектор от Форд Пума 1.7VCT и когато ми оставаше време си доработвах нещо по него!
А ето и резултата: http://xtremeracer.snimka.bg/tuning/kolektori.681149" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Има няколко трудности през които трябва да мине човек ако трябва да го имплантира :!: :?: :!:
1.Колектора е по къс с 6-7мм при фланеца откъм портовете на главата. Решението е да се направи дистанционен фланец от 5мм алуминиева пластина с 2 гарнитури!
2.картерна вентилация-при пума няма прорез в колекторите който да разпределя маслените пари м-у 1-2 и 3-4 цилиндър,прореза е в главата(на фокуса е в колекторите)
става дума за тройника на всмукателния колектор (аз го изкарах директно отвън-синия маркуч на снимките ,по натам и с Catch Can ) 3.Да се избие тапата на колектора и на нейно място да се направи алуминиева такава на която ще седи датчика за налягане в колекторите T-MAP(!!!!не се прави при модели с дебитомер!!!!)
4.EVAP системата за бензинови изпарения- При фокус се намира зад дросела а при Пума щуцера е отпред.Аз го прехвърлих с твърд маркуч за въздух,две 90' колена и един съединителен фитинг.
5.маркуча за сервоусилвателя.При Фокус е 12мм а при Пума 8-9мм.- Пробива се ,нарязва се резба съобразена с подходящ фитинг за маркуча и готово
6.Термодатчика на Пума-безполезен и грозно стърчащ-отвива се и се хвърля далеч.Намира се тапа с подходяща резба и се запушва
7.щеката за маслото се захваща по ниско при Фокус,затова се прави подходяща планка
8.Изработват се подходящи планки за закрепване на горивната рейка,тъй като при фокус се завинтват на колекторите а при пума се закрепват на главата с скоби
9.при вариант с газов инжекцион се слагат 4 щуцера непосредствено преди портовете

Общо взето това са модификацийте с които се сблъсках.Тези колектори се модифицират за 1.25, 1.4 и 1.6 Zetec S,SE двигатели!Дросела може да не се сменя защото пасва точно (На пумата обаче е метален докато при фокуса е изцяло пластмасов)и двата бяха с вътрешен диаметър 43мм мисля :(: >:D<:
Относно боята-хубаво почистване,обезмасляване,цинков грунд,филер ,база с цвят Ultimate Green(Ford FOCUS) и две ръце лак ;):
Подобрение при вървеж в ниските обороти се чувства ,но не е фрапиращо.Обяснявам си го от по големия обем на колектора.Иначе на визия ми допада много :D:
PS:Да ме извиняват модераторите.Не съм много за силов тунинг,но не ми идва на акъл къде да я напиша другаде
Недялко Делчев-София Car FORDrifT
DraG
DownhilL
Drive FORD,feel the Difference

Отговори

Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта