Къде се намира Blowoff клапана на мондео МК2

Потребителски аватар
mondeoTD
потребител
потребител
Мнения: 112
Регистриран: 20 мар 2015, 16:06
Модел на автомобила: форд мондео
Местоположение: Разград
Status: Извън линия

Re: Къде се намира Blowoff клапана на мондео МК2

Мнение от mondeoTD » 20 юни 2015, 12:08

аз я карам вече 2 години със запушено ЕГР и нямам никакви проблеми smileys-car

Потребителски аватар
BladeMan
потребител
потребител
Мнения: 282
Регистриран: 06 дек 2011, 22:06
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1.8TD Ghia
Status: Извън линия

Re: Къде се намира Blowoff клапана на мондео МК2

Мнение от BladeMan » 20 юни 2015, 12:17

https://www.dieselnet.com/tech/images/e ... ld_egr.png
Това е схема на студен двигател и показва точно ЕГР какво прави.Аз съм на мнение ,че е важно особенно когато е студено.
Изображение

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Къде се намира Blowoff клапана на мондео МК2

Мнение от mi6o » 23 юни 2015, 23:33

BladeMan написа:Блоуофф клапана се намира точно зад турбото под испускателните тръби.Изпускането на налягането може да се дължи на не-добре регулиран клапан или замърсяване. За да се почисти и нагласи трябва да се свалят : кулер, всмукатели и изпускатели. Има доста клипчета в youtube в които е показано как се наглася блоуофф клапан.(изпускането на налягане може да е и от други по-сложни проблеми с турбо и турбопътища)

ЕГР клапана не е добре да се затапва защото колата ще почне да харчи повече като е студена и да загрява много по-бавно. Когато е студена колата ,този клапан се отваря и вкарва изгорели газове което обеднява сместа и вкарва топъл въздух в двигателя. Ако ЕГР клапана работи той ще се затвори при загряла кола и няма да вкарва изгорели газове. ЕГР клапана също се почиства чрез сваляне на всмукателите , той се управлява чрез вакум посредством вакум клапан ,който се намира зад левият ботуш!

Пиша какво съм открил за да може , когато някой търси нещо да намира отговори!
Човече не е бaш тaкa. Блоуоф е клaпaн, който се слaгa обикновено нa тунинговaни бензинови мотори. Идеятa е, че след кaто върнеш гaзтa дроселa се зaтвaря, a турбинaтa се върти по инерция още мaлко и създaвa нaлягaне, което не е нужно в този момент нa моторa ( товa ще го проучa по-добре ) и изпускa нaлягaнето нa вън. Нaшите мотори имaт уейст гейт или нa бе ге-рaзтовaрвaщ клaпaн. Идеятa му е дa предпaзи турбото от критични обороти и се нaстройвa нa мaшинa. Рaботи тaкa-когaто изгорелите гaзове рaзвъртят топлaтa перкa ( турбинaтa ) до определени обороти, студенaтa перкa ( компресорa ) създaвa нaлягaне в студения охлюв по-голямо от товa, нa което е нaстроен гейтa. Товa нaлягaне преодолявa силaтa нa пружинaтa нa гейтa и посредством лостчето с гaйкaтa отвaря клaпaн в топлия охлюв ( при нaс е едно цяло изпускaтелния колектор и топлия охлюв ), който пропускa чaст от изгорелите гaзове дa зaобикaлят турбинaтa ( топлaтa перкa ), влизaт директно в изпускaтелнaтa системa и по този нaчин, оборотите нa турбото се нaмaлявaт до тaкивa, които не зaстрaшaвaт турбинaтa от свръхобороти ( оувърспин ). До колкото знaм, ЕГР-a е сaмо зa екология и рaботи сaмо при обороти нa прaзен ход и мaлки нaтовaрвaния, кaто връщa чaст от изгорелите гaзове обрaтно в цилиндрите зa доизгaряне. Моя ЕГР съм го изолирaл с пaрче от гaрнитурa от всмукaтелен колектор, но скоро време ще го изолирaм тотaлно. До колкото знaм не пречи нa зaгрявaнето и рaзходa ( или aко дa, то е много мaлко ), но пък пълни
всмукaтелния колектор със сaжди и примесени с кaртерните гaзове и мaсълце от турбото ( нa тия незнaйни км. и тя изпускa много или мaлко ) стaвa еднa мaсленa кaл и тaкa.

Потребителски аватар
BladeMan
потребител
потребител
Мнения: 282
Регистриран: 06 дек 2011, 22:06
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1.8TD Ghia
Status: Извън линия

Re: Къде се намира Blowoff клапана на мондео МК2

Мнение от BladeMan » 24 юни 2015, 00:48

За блоуоффа си прав , сгрешил съм термините и ще гледам да си поправя горния пост(знам кое как работи) (все ги бъркам кое как се казва :D) :twistednew: За ЕГР имам много инфо и ще постна!
Изображение

Потребителски аватар
BladeMan
потребител
потребител
Мнения: 282
Регистриран: 06 дек 2011, 22:06
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1.8TD Ghia
Status: Извън линия

Re: Къде се намира Blowoff клапана на мондео МК2

Мнение от BladeMan » 24 юни 2015, 01:01

The key to exhaust heat recirculation is a device called an exhaust gas recirculation (EGR) valve. The EGR valve opens when it encounters back pressure from the car's exhaust and channels it back into the combustion chamber. You might wonder what good this does, since the air in the chamber is mixed with gasoline to make it combustible. Well, one thing it does is to make the fuel warmer. Warm fuel heats up more efficiently and therefore produces more miles per gallon. Once the EGR valve senses that the engine is warm enough, it redirects the exhaust elsewhere to prevent the engine from overheating.
Warming the coolant and the fuel not only helps the engine reach its optimal temperature faster when the engine is first started, but it also has a specific benefit for hybrids. Most hybrids are designed so that the internal combustion engine turns off when the vehicle is stopped. If it remains off for too long, the engine can get cold. EGR helps keep the engine from cooling down too quickly.
Изображение

Отговори

Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта