Проект- Форд Ескорт Турбо

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от opex » 29 дек 2012, 00:13

17-ките са идеалния размер за Ескортите. При ширина 7J гума 205 изглежда "квадратна" с джантата, не знам как да ти го обясня, борда на гумата и борда на джантата са в една равнина, сливат се, няма изтумбване примерно, а ЕТ35 я изкарва на равно с колата отстрани - нито изглежда хлътнала нито изскочила джантата. Аз си едитнах поста по-горе, като добавих и 7.5J, защото също върши работа като съвсем леко ще 'разпъне' гумата, което ще я "втвърди" в завои водейки до по-висока стабилност намалявайки 'усукването', а и оставя място за слагане на малко по-широка гума отпред, но това са някакви изчанчени подробности вече. А за височина или пълен диаметър - това е най-красивото, че изпълват цялата "дупка" отредена за гумата от калника и бронята. Просто стои красиво. От друга страна с оглед на буксуването гума с по-голям диаметър ще се върти по-трудно, колкото и малко да 'изглежда' разликата с 16 или 15 инча. И ще си по-бърз :):
Изображение
Изображение
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

andon anestiev
потребител
потребител
Мнения: 152
Регистриран: 05 окт 2010, 23:02
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6CVH carburetor
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от andon anestiev » 30 дек 2012, 12:46

Здравейте колеги,виждам развива се темичката..едно голямо БРАВО!Говорете за напреднали мощности усилени спирачки,в което няма лошо,но не подценявайте и окачването,ако вече не си го направил крайно време е!То се е видяло,че за ежадневна употерба колата няма да се ползва,за едни койовърчета,добре ще й дойде на количката!;)Аз на моя Ескорт му сложих добре амортисъори ,,Алко'' и РС пружини,всичко ми излезе на сностни пари!Но за ежадневна кола е неприятно малко!Поздрави и Весели празници на всички колеги,повече късмет и безавариини километри!

nikolay.kotev
потребител
потребител
Мнения: 196
Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от nikolay.kotev » 01 яну 2013, 16:48

Честита Нова година, колеги!
Живи и здрави, много безавариини километри!

Тия дни попроучих нещата със спирачките и стигнах до извода, че най-добрия вариант за конверсия е:

Дискове от Фокус СТ170 (300мм., на 24мм. дебелина), апарати от Мондео МК3 (еднакви са във всички Мондеота, бутало е 6см.), накладки за Мондео

Според англоезичните форуми тази конверсия е по-добра от Кослорт-а общо взето по 3 причини:

1. Използват се по-нови части, да кажем на 7-8 години вместо на 20 години (за апаратите става въпрос) :)
2. Частите са по-разпространени, респективно по-евтини и лесни за намиране.
3. Не на последно място, англичаните твърдят, че колата определено спира по-добре отколкото с Кослорт апаратите, като даже попаднах на няколко теми, в които правят същата конверсия на Кослорти.

Тия дни загледах колата и ми се струва прекалено ниска. За задницата съм абсолютно сигурен, че пружините са се смачкали и ще ги сменям. Като ги сваля ще видя колко са се смачкали, защото ако в момента сложа спортно окачване и сваля колата с още 4см., ще увисвам на всеки легнал полицай...

Утре ще отида на стенд да видя как са амортесьорите и след това ще умувам...

Някой има ли представа как мога да разбера, колко по-ниска е колата, от нормалната височина? Изключваме варианта да купя всичко ново и да видя ххахаха :lol:

Мерси, отново колеги!
Честита Нова година още веднъж! _friends_

kenwoodl
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 22 сеп 2005, 03:47
Модел на автомобила: sofiq
Местоположение: fiesta
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от kenwoodl » 03 яну 2013, 00:01

Добре си замислил да засилваш спирачките, а не като повечето само двигател и нищо друго. Като направиш конверсията ще видиш как ще кове. Не знам какви джанти ще ползваш но за 300мм мисля, че мин беше 16-ка....а може и да е 15 ще те излъжа...ти с какви си?

И като цяло подкара ли двигателя? На какво налягане го караш. Настройки?

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от disc » 03 яну 2013, 01:04

nikolay.kotev написа: Дискове от Фокус СТ170 (300мм., на 24мм. дебелина), апарати от Мондео МК3 (еднакви са във всички Мондеота, бутало е 6см.)...
Звучи добре, освен, че ще ти трябват 17" джанти, но няма как :)
Виж тук - някой решил да си прави такъв ъпгрейд и сега го продава. Ако ти е изгодно - купувай (съмнявам се, щото транспорта ще е ДОСТА, заради теглото):

http://www.ebay.co.uk/sch/martyboy7240/ ... 7675.l2562
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от opex » 03 яну 2013, 17:32

има разлика в захващането на апаратите на задния мост на ескорт мк5 и мк6 било то дискови или барабани
при мк6 мисля че захващането на барабанни и дискови е еднакво и се сменят само те, докато при мк5 като при теб се сменя целия мост.
тук е правена конверсия каквато ти искаш към дискове от ст170 обаче РС2000-то на снимката е мк6 т.е. с 'новия' мост и трябва само минимално преправяне за АБС сензора /пробиване на дупка/
http://www.sportingfords.com/forums/vie ... ?f=16&t=25
т.е. ти като си с мк5 имаш вариант да вземеш цял мост от рс2000 мк5 с дискове, апарати, накладки и жило за ръчната или да търсиш мост от мк6 рс2000 на който да слагаш директно както е на клипчето. Т.е. за мен така както изглежда мостовете от рс2000 мк5 и мк6 имат разлика в захващането на главините/апаратите.
Ако пък имаш АБС нещата ставали вече много сложни до колкото съм чел, но все още не съм допрочел точно защо и в крайна сметка май по-добре да нямаш.

Аз от моя страна се ровя да чета за тия неща, защото и аз искам да сложа дискове отзад, както и АБС на 4-те колела.
Мондеото мк1 4х4 което имам мислех ако го продавам на части да му използвам АБС-а и тракшън контрола въпреки че е за 4 движещи колела в Ескорта, но нямам представа дали ще се получи.
Също така някъде прочетох, че АБС на барабанни спирачки отзад било по-добре отколкото на дискове :shock: някой ако има мнение за това нека каже..
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

nikolay.kotev
потребител
потребител
Мнения: 196
Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от nikolay.kotev » 03 яну 2013, 20:34

Днес общо взето напазарувах за конверсията и ще спомена малко цени ако някои колега го интересува. Защото има бая теми във форума за конверсия на задните барабани, но със сигурност конверсията на предните спирачки дава в пъти по-добър резултат! А тема за подобна конверсия не ми е попадала...

1. Апарати и съпорти от Мондео МК3, от колега от форума- 80лв. в доста добро състояние от кола на 70 000 км.
2. Дискове за Фокус СТ170, 300мм х 24мм., 4х108- 145лв. (с 25% отстъпка)
3. Накладки червено Феродо за Мондео МК3- 65лв. (с 25% отстъпка, Allied Nippon са наполовина)

Така, че да кажем със спирачна течност и маркучи тотала е около 350-400лв. Което не е малко, но ако така или иначе ако трябва да сменяш дискове и накладки, може би си струва!
opex написа:има разлика в захващането на апаратите на задния мост на ескорт мк5 и мк6 било то дискови или барабани
при мк6 мисля че захващането на барабанни и дискови е еднакво и се сменят само те, докато при мк5 като при теб се сменя целия мост.
тук е правена конверсия каквато ти искаш към дискове от ст170 обаче РС2000-то на снимката е мк6 т.е. с 'новия' мост и трябва само минимално преправяне за АБС сензора /пробиване на дупка/
http://www.sportingfords.com/forums/vie ... ?f=16&t=25
т.е. ти като си с мк5 имаш вариант да вземеш цял мост от рс2000 мк5 с дискове, апарати, накладки и жило за ръчната или да търсиш мост от мк6 рс2000 на който да слагаш директно както е на клипчето. Т.е. за мен така както изглежда мостовете от рс2000 мк5 и мк6 имат разлика в захващането на главините/апаратите.
Ако пък имаш АБС нещата ставали вече много сложни до колкото съм чел, но все още не съм допрочел точно защо и в крайна сметка май по-добре да нямаш.

Аз от моя страна се ровя да чета за тия неща, защото и аз искам да сложа дискове отзад, както и АБС на 4-те колела.
Мондеото мк1 4х4 което имам мислех ако го продавам на части да му използвам АБС-а и тракшън контрола въпреки че е за 4 движещи колела в Ескорта, но нямам представа дали ще се получи.
Също така някъде прочетох, че АБС на барабанни спирачки отзад било по-добре отколкото на дискове :shock: някой ако има мнение за това нека каже..
Аз имам и заден мост от РС2000, но за сега още няма да се захващам със задните спирачки. Сега ще погледна темата дето си дал, 100% има интересни неща. Иначе аз от всичко прочетено по английските форуми, стигнах до извода, че явно има нещо гнило в тоя АБС. Всичките англичета си махат АБС и правят конверсия на спирачките към по-големи. Евентуално може да има трудности с конверсията на АБС и за това да не го правят. Но по-скоро просто не го искат и казват, че по добре без него...
disc написа:
nikolay.kotev написа: Дискове от Фокус СТ170 (300мм., на 24мм. дебелина), апарати от Мондео МК3 (еднакви са във всички Мондеота, бутало е 6см.)...
Звучи добре, освен, че ще ти трябват 17" джанти, но няма как :)
Виж тук - някой решил да си прави такъв ъпгрейд и сега го продава. Ако ти е изгодно - купувай (съмнявам се, щото транспорта ще е ДОСТА, заради теглото):

http://www.ebay.co.uk/sch/martyboy7240/ ... 7675.l2562
Мерси за линка, адаш! Само, че съм сигурен, че цената ще им се вдигне бая, защото има опция за Pick up за без пари. И със сигурност някой, англичанин ще ги отнесе за по 30 паунда. А аз трябва да платя 2 доставки до Лондон по 20 паунда и след това 50лв. до София и ще стане дебелко :D Между другото би следвало и с 16ки да мога да мина.
kenwoodl написа:Добре си замислил да засилваш спирачките, а не като повечето само двигател и нищо друго. Като направиш конверсията ще видиш как ще кове. Не знам какви джанти ще ползваш но за 300мм мисля, че мин беше 16-ка....а може и да е 15 ще те излъжа...ти с какви си?

И като цяло подкара ли двигателя? На какво налягане го караш. Настройки?
Еми няма как без спирачки... не е много весело да се моля: "Айде бе, спри бе, моля те..." :lol:

Двигателя върви :) за сега :lol: Настройките за сега са общо взето тези, които адаша ми предостави с мегата. Сиреч, не е баш настроена, но според мен много върви :lol: Друг е въпроса, че нямам наблюдение на кола над 150к.с.(не съм карал) и според мен много върви, ама незнам :)

Налягането в момента е оригиналното настроено на турбото- 0,55 атм. Не съм монтирал все още бууст контролера. Четох в темата на един колега, че след мотиране на бууст контролера, турбината е започнала да излиза от вакум с около 800 оборота по-рано. Което няма да е лошо, защото е бая голяма турбината и прави налягане след 3500-4000 оборота и със стандартната скоростна кутия... :-8-: се едно нямам 1ва и 2ра скорост... Но пък извънградско на 3та, 4та и 5та се представя повече от добре според мен, но пък е малко шумничко в купето :lol:

Имам едно бързо питане: Как мога да разбера дали, блоу офф-а работи? Турбината на място не прави налягане, а в движение немога да чуя...

Поздрави и мерси на всички!!!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10845
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от ЯЛТА » 03 яну 2013, 21:23

nikolay.kotev написа:Турбината на място не прави налягане, а в движение немога да чуя...
Нормално е вътре в купето да не можеш да я чуеш, но отвън твои приятели би трябвало отчетливо да я чуят.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

rosrus
потребител
потребител
Мнения: 52
Регистриран: 21 юли 2012, 16:28
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 TDDi 2001 г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от rosrus » 03 яну 2013, 22:39

Усещам ,че някой скоро ще прави на криви разни скъпарски модели , както е тръгнало :)

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от opex » 03 яну 2013, 22:40

Понеже по-горе дискутирахме размера на гумите, ЕТ-то го уточнихме и винаги може да се извади още с едни хубави фланци и леко раздуване, но всъщност ни интересува най-вече ширината за повече сцепление и диаметъра за повече скорост. Вече зависи от предавателни числа, лични предпочитания, вкусове и цел на употреба на колата, но на този сайт http://robrobinette.com/tire_diameter.htm може лесно да се правят изчисления. Резултатите са в инчове, но лесно се обръщат в [см] умножени по 2.54. Например диаметъра на 205/50/17 е ~25.071 инча, а на 205/60/16 ~25.685 и 195/60/16 е 25.212 все по-големи от първите, т.е. по-голям "цолаж" не винаги дава по-голям диаметър, завси вече от възможност за наличност и цена. Трябва да се има предвид обаче и статичния радиус, който е от средата на оста до повърхността контактуваща с настилката, който поради тежестта на колата 'може' да е по-малък от този от горната страна, както и при натоварване при ускорение особено при коли със задно (за предно е по-друго), който ефект при гуми с по-тесен борд респективно по-голяма джанта е по-малък, но като цяло пак да се получи така, че заради по-ниския статичен радиус гума с по-голям диаметър да има по-ниска скорост.. освен ако центробежните сили с увеличаване на скоростта не компенсират и обърнат ефекта. Има и много други интересни неща в линковете по сайта.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от disc » 04 яну 2013, 08:52

Ето колегите от Рено клуба си имат калкулатор:

http://www.renault-bg.com/site/tyres_calc.html

И излиза, че 205/35/17 е точно колкото 175/70/13 и разлика в скороста не би следвало да има.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

nikolay.kotev
потребител
потребител
Мнения: 196
Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от nikolay.kotev » 04 яну 2013, 20:46

ЯЛТА написа:
nikolay.kotev написа:Турбината на място не прави налягане, а в движение немога да чуя...
Нормално е вътре в купето да не можеш да я чуеш, но отвън твои приятели би трябвало отчетливо да я чуят.
Като я изкарам от бокса ще накарам някой да слуша :) Мерси за помощта и честит рожден ден на патерици _friends_
rosrus написа:Усещам ,че някой скоро ще прави на криви разни скъпарски модели , както е тръгнало :)
Колега на първо време се надявам да се уверя, че мога да разчитам на колата пък после... *Fun_tornado*

Калкулатори за гуми има във всички сайтове за продажба на гуми. Аз като цяло съм се ориентирал към 16'' джанти, защото би трябвало да могат да влезнат дисковете (в 15'' няма да стане...), а за разлика от 17'' има все пак някаква възможност за регулиране на размерите на гумите. Мисля, че може би 17'' ще и дойдат в повечко. А като гуми смятам да ползвам 205/50/16, което е с 36мм. повече от стандартното и при 100км. километража ще ми показва 94км. А тази разлика се покрива общо взето от стандартното отклонение на всички километражи. Ако не се лъжа според някакво международно споразумение, всички коли имат отклонение от 5% според километража с цел да се намалят жертвите по пътищата. Така, че ако е наред километража при движение със 95км. трябва да показва 100км. и след отклонението заради гумите, би следвало скоростта, която показва да е реалната и с отколонение от 1-2%.
В краен случай ако се налага(съмнява ме), могат да се ползват гуми 225/45/16 със същото отклонение.

Гуми 205/35 не бих сложил на нищо :lol: Само в случай, че имам проблеми с камъни в бъбреците :lol:

ПП: Относно спирачките- оказа се, че същите се монтират и в Jaguar X-Type 3.0, 230к.с.(същите машинки, със същите накладки и същите дискове)

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от disc » 04 яну 2013, 22:17

За 16" джанти - не всички джанти ще "влязат" на тази комбинация спирачки, важно е ЕТ-то! Първо монтирай спирачките и купувай джантите със задължителна проба! Виж как ще стоят нещата и с баланс тежестите - има ли място, че на мойте 15" минават на микрон, дет се казва.

Понеже като младеж започнах със визуалният тунинг и си направих особени циферблати, се наложи да сваля стрелките на уредите, които после монтирах на фантазия (ако замерването с ученическа линийка може да се нарече замерване, значи съм мерил :? ). Изненадващо, 2-3 години по-късно установих, че оборотомера е много точен (други фордове със Мегаскуйрт имат отклонение от поне 150 оборота), а скоростомера е убийствено точен до 240 км/ч по GPS, разбира се точен е и след 240, само дето няма как да знаеш с колко точно караш :lol: . За сметка на това "термометъра" се беше попрецакал, и защото са комплект с бензиномера ги смених и двата и сега таблото ми е на половина "тунинг".
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от opex » 07 яну 2013, 02:54

Ще си копирам направо текстовия файл в който си смятах вчера и днес, после да пиша защо:
215/50/17 = 25,46456692913386 = 64,68
215/55/17 = 26,31102362204724 = 66,83
205/50/17 = 25,07086614173228 = 63,68
205/60/16 = 25,68503937007874 = 65,24
205/55/16 = 24,87795275590551 = 63,19
205/55/17 = 25,87795275590551 = 65,73
195/60/16 = 25,21259842519685 = 64,04


eskort 1.8 115
175/70/13 = 22,64566929133858 = 57,52
185/60/14 = 22,74015748031496 = 57,56
195/50/15 = 22,67716535433071 = 57,60
mondeo мк1 2.0
195/60/14 = 23,21259842519685 = 58,96
205/55/15 = 23,87795275590551 = 60,65
205/50/16 = 24,07086614173228 = 61,14

За ескорт и мондео най-долу - тия размери ги дават стандартно на сайта на Мишелин за тези модели и за това като ги написах просто реших да ги сметна.
Първите размери си ги смятах нарочно и оказва се, че 16" джанта също е мн. готин избор /естествено ако пасне откъм апарати де както disc казва/, защото след няколко търсения насам и натам изглежда, че размера 205/60/16 е доста разпространен и в това число лесен за намиране и по-евтин. Това пък което на мен повече ми харесва също така е по-високия имунитет към дупките заради по-високия борд :mrgreen:
Ааа първите дългите числа са диаметъра в инчове без закръгление, вторите обърнати в сантиметри закръглени. Дължината на самата гума по грайфера не съм смятал, но това, което ни интересува фактически от увеличения въпросен такъв е промяната в скоростта и някъде проверявах по спомен ако оригинала сложен на колата е 185/60/14 то 205/60/16 при скорост показание на скоростомер 100 реалната ще е 109,4 или 9,4% "грешка".
Та така .. :)
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

nikolay.kotev
потребител
потребител
Мнения: 196
Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от nikolay.kotev » 08 яну 2013, 20:05

Айде да пораздвижим темата малко :)

Да се похваля как се понамръзнах тия дни... :lol:

Вече съм готов със спирачките, монтирах ги. Наистина има значение каква е 16-ката, защото на дължина(диаметър) всички са екстра, но ЕТ-то и ширината на джантата оказват влияние. Първите джанти, които пробвах бяха 16 х 6J с ЕТ 40 и опираха, сега тези, с които съм са 16 х 7,5J с ЕТ 35 и са екстра. Гумите, които купих с джантите са 225/45/16, които доста ми допадат на външен вид, но са в плачевно състояние и ще мисля, с какви да ги сменя. Също така предполагам, че доста биха завишили разхода подобни гуми... ще видим :lol:

С обезвъздушаването ми се разказа играта... два дни на -5 общо взето на двора... :lol:
Бях свалил дисковете и накладките от колата предния ден и ги монтирах на другата кола. Колата седеше на две стоики и на следващия ден започнах да си действам по "конверсията". Сложих си новите апарати, накладки, дискове... работата е за 30 мин. на гума. Започнах да я обезвъздушавам, ама кой да помни, че от другата страна няма апаратче и диск... ииии буталото направо изпадна :lol: което не е проблем де, но проблема е, че докато си действах от едната страна и бях източил някво смешно количество... от другата страна яко е бягала течността и казанчето се беше поизпразнило(не съм сигурен дали беше глътнало въздух, но най-вероятно да :lol: ). И така реших, като така или иначе ще има яко обезвъздушаване да сваля спирачната помпа. И като я видя в какво състояние е, да я мина с един ремонтен комплект или да я сменя с такава от Ескорт МК 7. На моя Ескорт МК6, както и на почти всички други(включително и Косито) помпата е с бутало 23,8мм, докато на МК 7 е 25,4мм. Свалих помпата, ама се оказа, че се едно сега съм я купил, направо като нова, гумичките перфектни, няма ръжда няма надрано... И само си играх за нищо... върнах я без ремонт и без смяна :)

И след тва... яко обезвъздушаване... с бащата ми вчера по стария метод- помпане, отвиване, помпане отвиване... Супер досадно и старомодно според мен- двама човека си губят времето за нещо толкова просто... И такам вчера обезвъздушихме 1-2 пъти всичко, ама нищо не стана. И днес пак същото, ама баща ми беше на работа, пък и аз бях решил, че повече няма да го правим по тоя начин. Та метода, който ползвах днес беше най-елементарния и прост, при това по-бърз от традиционния пък и се прави от сам човек. Един прозрачен маркуч 6мм. и една спринцовка(ползвах 20мл., защото нямаше по-голяма в аптеката, но мисля че 50мл. ще е перфектна). И такам с вакуум, напълних казанчето до горе, отворих пробката свалих я, омотах я с тефлонова лента по резбата(иначе дърпа въздух през резбата), върнах я на мястото й сложих маркуча и със спринцовката "смучи, смучи, смучи" :lol: И след 3 кръгчета в студа, на всички пробки. Сега педала мисля, че е перфектен. Утре ще я изкарам да видя, какво съм направил :)

Оставих оригиналните маркучи от 93та година(според мен са екстра, няма нищо нацепено или протъркано, но все пак са на 20 години) :lol: Реших да послушам баща ми един път :) а той е на принципа "нещо, което работи не се пипа". Вие как смятате, да ги сменя ли с тефлонови с оплетка или да ги оставя?

Голямо писане, дано на някой да му е интересно :lol: Поздрави, колеги!

kenwoodl
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 22 сеп 2005, 03:47
Модел на автомобила: sofiq
Местоположение: fiesta
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от kenwoodl » 08 яну 2013, 21:09

E точно поради тая причина с помпането и минимум 2-ма човека ангажирани си направих следното приспособление. В чуждите форуми правят налягане в казанчето с отделен съд и помпат...после развиват пробката от всеки апарат и готово...работа за 10мин. Аз направих следното...разпробих казанчето, монтирах метална пробка на резба и с компресора на 0,5-1 бар налягане в него и се обезвъздушава за има няма минути....а аз преди това си мислех че почти съм успял да обезвъздуша, а няма да ти казвам колко въздух излезе в последствие.

nikolay.kotev
потребител
потребител
Мнения: 196
Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от nikolay.kotev » 08 яну 2013, 21:40

Това с разпробиването на самия съд е супер хитро. Аз не го правих с налягане, защото не ми се занимаваше да търся капачка и да я предправям, за да стане на компресора. Така с пробиване на казанчето е доста по лесно. А залепил ли си я с нещо пробката или си държи само на резбата? А самата капачка няма ли дупка за изравняване на налягането с атмосферното? Или просто тя е толкова малка, че не пречи? Другия път ще пробвам така или евентуано тия дни, ако не съм доволен от спирачките :)

kenwoodl
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 22 сеп 2005, 03:47
Модел на автомобила: sofiq
Местоположение: fiesta
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от kenwoodl » 08 яну 2013, 22:41

nikolay.kotev написа:Това с разпробиването на самия съд е супер хитро. Аз не го правих с налягане, защото не ми се занимаваше да търся капачка и да я предправям, за да стане на компресора. Така с пробиване на казанчето е доста по лесно. А залепил ли си я с нещо пробката или си държи само на резбата? А самата капачка няма ли дупка за изравняване на налягането с атмосферното? Или просто тя е толкова малка, че не пречи? Другия път ще пробвам така или евентуано тия дни, ако не съм доволен от спирачките :)
Нали капачката има някакъв поплавък за нивото на спирачната течност и с друга пак не се решаваше проблема, а и не намерих подобна със същия диаметър. Аз минах на серво от мондео 2.0...има ако не се лъжа два типа казанчета, в зависимост от производителя...на едните датчика беше на самото казанче, а на другия модел на самата капачка. Аз реших да разпробия казанчето, защото стените са му по дебели. Използвах някакъв щуцер с резба отдолу и с гумена тапа отгоре. Удобен е метода, защото така можеш да смениш и цялата течност, а не само да обезвъздушиш....за отрицателно време.

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от disc » 09 яну 2013, 00:22

nikolay.kotev написа: Реших да послушам баща ми един път :) а той е на принципа "нещо, което работи не се пипа".
То това се нарича - Първо инженерно правило - "Не поправяй неща, който вече работят!". Незнам дали важи с пълна сила за спирачните маркучи, но и аз си оставих старите (оригинални) когато конверсирах спирачките. :oops: . До сега не е имало проблеми, дано да няма. И адаш, не почивай на това което казвам за мойте маркучи - при теб ситуацията може да е друга, а пък и мойте макучи могат да цъфнат утре...

Поздравления - движиш се към финала.. то в такава кола финала го няма или винаги е много далече, но поне почва да придобива нужната екипировка за по-сериозно размачване на старите й кокали :)
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от opex » 09 яну 2013, 16:23

nikolay.kotev написа:.. 225/45/16,...предполагам, че доста биха завишили разхода подобни гуми... ще видим :lol:
турбо автомобил, тунингован и т.н., а викаш разхода ще му е много с 225 (спрямо 205) Това да мислиш за консумация заради малко по-широка гума при турбиниране не е сериозно :lol: та нали само на 1-ва няма да спира да върти гуми с каквито и да си, чета навсякъде по английските форуми дори ескорти с 2.0 атмосферка нямат шанс. Което ме подсеща да пипитам каква скоростна кутия си сложил. Ще е хубаво ако и сложиш LSD :)
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Отговори

Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта