Проект- Форд Ескорт Турбо

nikolay.kotev
потребител
потребител
Мнения: 196
Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от nikolay.kotev » 07 апр 2013, 22:36

Първо да благодаря на Влади Танев за идеята, която ми даде. А именно, да запуша част от фланеца преди турбото и по този начин един вид ще намаля A/R на турбото. Само, че по този начин се получава една зона между фланеца и турбото, в която ще се получава "разреждане" на въздуха и съответно ще намали ефекта.
И като се поразрових се оказа, че не откриваме топлата вода и хората отдавна са го измислили:
http://www.suprastore.com/spquspva.html

Но цената е за... по-скоро не е за хора с китайски турбини :lol:

И такам сега ще мисля някакъв вариант за побългаряване на цялата схема :lol:

Поздрави!

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от disc » 08 апр 2013, 01:24

Въпросното "нещо" от линка е за twin scroll турбини :wink: . До сега не съм срещал подобно "приобретение" за нормални турбини.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

nikolay.kotev
потребител
потребител
Мнения: 196
Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от nikolay.kotev » 11 апр 2013, 22:10

Колеги монтирах си най-после задните спирачки. След като никой не искаше да ги купи :lol:
И мисля, че станаха екстра, утре ще тествам колата. Моста, който имах от РС2000 се оказа, доста по солиден и здрав от този, който беше на колата ми. Няма стабилизираща щанга на новия и мисля, че са го монтирали чак последните години, примерно след 96-97г. Изчистих и поцинковах всички заварки, след това му одарих и една боя и стана като нов. В снимките може да видите разликите.
http://nikolaykotev.snimka.bg/automobil ... 2.30147854
http://nikolaykotev.snimka.bg/automobil ... 2.30147635

Намерих си разпънка от Ескорт Кабрио и на нея един цинк и боя и е като нова :)
Утре ще я монтирам и ще кача снимки, ако изобщо стане, защото не съм сигурен, че ще мине зад входящия колектор.
http://nikolaykotev.snimka.bg/automobil ... 2.30147638

И най-важното направих една циганиика :lol: С която се надявам да съм намалил A/R-то на турбината на половина, горе долу. И се надявам да се развърта доста преди 4000 оборота, но може и нищо да не съм направил... Утре ще разбера.
Даже незнам как да опиша т'ва, което съм направил... На снимките се вижда по-добре :lol:
Общо взето идеята, която ми даде Vladi Tanev, но малко моделирана. Защото по начина, който той ми предложи във високите доста ще се "забатачва" в колектора. И също така доста би се "разреждал" въздуха след фланеца.
Това, което съм направил мисля, че най-добре се доближава до разликите между една топла част с A/R .63 и с A/R .36
Не вярвам някой друг да е правил подобна "цигания" и искрено се надявам да няма поражения :lol:

http://nikolaykotev.snimka.bg/automobil ... 2.30147640
ПП: Т'ва мяза на... :lol: :lol: :lol:

Поздрави!

nikolay.kotev
потребител
потребител
Мнения: 196
Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от nikolay.kotev » 20 окт 2013, 22:06

Я да събудим малко темата. Нещо доста ме мързеше да пиша последните месеци, но малко да раздвижим тая част на форума :)

Да се похваля със задна дата от няколко месеца :lol: за новото турбо на колата:
http://nikolaykotev.snimka.bg/automobil ... 2.31813667

Уж чисто ново от СААБ 9000, но само един господ знае дали е ново или професионално рециклирано. Въпроса е, че е в пъти по-добро от предишното супер огромно т3/т4. Лага вече е съвсем приемлив развърта се от към 2300 и към 3200 е на фул бууст от 1 бар.

По между другото бях взел едно турбо от Ескорт РС Турбо, което беше за рециклиране. Рециклирах го и беше екстра в 2та дни, който работеше :lol: След това му изпадна гайката на оста и съсипа студената перка... Лошото е, че не разбрах дали се получи така от калпаво рециклиране или просто наистина беше мнооо зле. Топлата перка имаше доста отчупени парченца... абе беше си трагично. И не стана с рециклиране, но сега с новата Гаретка, да чукна на дърво всичко е бомба :)

По между другото смених цялата предница на колата и сега е МК7. Смених капака, фаровете, бронята, решетката, мигачите и малко кабеляк и стана екстра.

След това си поиграх и преправих капака и стана "къстъм мейд" :lol: Направих му "дупка" за охлаждане. Смея да върдя, че стана доста прилично, но нещо явно съм си затрил снимките от последните 2-3 месеца...И нямам никви снимки на капака и на предницата. Ако има интерес ще нащтракам малко и ще кача.

Поздрави на всички! И да си гледате Форчетата :P

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от baro » 21 окт 2013, 09:05

Колега давай снимки, клипове каквото има ,да се порадваме на колата.Поздрави.

Потребителски аватар
ivaylo_m
потребител
потребител
Мнения: 96
Регистриран: 13 окт 2013, 15:44
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 1.6 Ti-VCT - 2007
Ford Focus Mk1 1.8 Tddi Ghia (Estate) - 2001
Местоположение: Димитровград
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от ivaylo_m » 21 окт 2013, 19:55

Поздрави за нововъведенията... и качвай снимки ;)

Потребителски аватар
cosworth team ruse
потребител
потребител
Мнения: 1108
Регистриран: 20 апр 2008, 21:39
Модел на автомобила: форд сиера
Местоположение: РУСЕ
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от cosworth team ruse » 24 окт 2013, 21:41

и аз искам снимки н а такива проекти :D

nikolay.kotev
потребител
потребител
Мнения: 196
Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от nikolay.kotev » 27 окт 2013, 00:45

Днес имах малко време да се позанимавам с колицата и направих няколко снимки на предницата и на капака:

http://nikolaykotev.snimka.bg/automobil ... 2.31859913

Взех си капачки за халогените, колата така или иначе няма такива :lol: , защото е предния модел, а и дори и да имаше щях да ги демонтирам. Двете капачки бяха с псевдо мрежа като тази по средата на бронята. Т.е. прилича на мрежа, но е цялостна отливка без дупки. Наложи се с бормашина да разпробия към 80 дупки сигурно... :Х за да стане като мрежа и да пропуска въздух, защото от единия халоген ще прокарам допълнителен въздуховод, който да докарва студен въздух до филтъра, а от другия ще охлаждам турбината и цялото пространство под капака.

Не знам какъв ефект ще има, но ще разбера чак догодина в жегите :lol: Но иначе дупката в капака определено охлажда целия двигателен отсек и най-вече когато спра колата на място. Излиза бая горещ въздух, докато преди правеше гореща "тапа" над турбото и като отвориш капака 30 мин. след като си спрял... олеле мале :lol: Сега няма такива проблеми вече :)

rscossworth
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 06 яну 2008, 13:26
Модел на автомобила: Escort
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от rscossworth » 27 окт 2013, 14:42

Евала за проекта. Ако може малко снимки да дадеш, равен няма да имаш...

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от kito » 27 окт 2013, 22:31

Въпрос, защо ти е обърната дупката на предния капак към прозореца, а не към напред към въздушната струя?

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10845
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от ЯЛТА » 27 окт 2013, 23:36

kito написа:Въпрос, защо ти е обърната дупката на предния капак към прозореца, а не към напред към въздушната струя?
Да изкарва навън горещият въздух, а не да засмуква.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

nikolay.kotev
потребител
потребител
Мнения: 196
Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от nikolay.kotev » 28 окт 2013, 08:27

rscossworth написа:Евала за проекта. Ако може малко снимки да дадеш, равен няма да имаш...
Колега, разгледай темата има бая снимки от самото начало.
kito написа:Въпрос, защо ти е обърната дупката на предния капак към прозореца, а не към напред към въздушната струя?
Колегата ЯЛТА, вече ти е отговорил :)

Най-лошото е, че има много да се кърпи колата, а нямам никакво време... мяза на Опел :lol: :lol: :lol:

nikolay.kotev
потребител
потребител
Мнения: 196
Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект- Форд Ескорт Турбо

Мнение от nikolay.kotev » 07 юли 2014, 18:26

Колеги, разпродавам проекта :(
Първо двигателя, а след това всичко останало...
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 86&t=68830

Поздрави!

Отговори

Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта