2.0 ZETEC (не RS) в Ескорт?

Отговори
racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

2.0 ZETEC (не RS) в Ескорт?

Мнение от racer11 » 04 окт 2006, 10:53

Знам, че ще е много трудоемко, това не ме притеснява. Въпросите ми са в друга посока - дали тампоните на 2.0 двг ще паснат в ескорт и дали разликата в теглото м/у този двг и моя (1.8 зетек) е съществена, че да има нужда от промени по окачването.

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DigiPro » 04 окт 2006, 15:14

Не знам за Ескорт но на Фиеста с 1,6 Зетек директно влиза 2,0 Зетек без промени по окачването на двигателя.

Потребителски аватар
V_A_N_K_A_T_A
потребител
потребител
Мнения: 381
Регистриран: 03 сеп 2005, 15:03
Модел на автомобила: Alfa 156 2.0 20V Turbo;Ford Mondeo Turnier 1.8 16V 93'
Местоположение: Хасково,София-Дървеница
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от V_A_N_K_A_T_A » 04 окт 2006, 20:12

Мисля,че няма да имаш кой знае какви ядове,но все пак не съм компетентен достатъчно,за да кажа със сигурност.Веднъж някъде бях виждал такъв Ескорт,май в мобиле.де... :roll:
Изображение

Изображение

Изображение

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 05 окт 2006, 12:36

До колкото знам са еднотипни, но все пак нека чуем Disc по въпроса :D
Изображение

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 05 окт 2006, 18:11

DigiPro написа:Не знам за Ескорт но на Фиеста с 1,6 Зетек директно влиза 2,0 Зетек без промени по окачването на двигателя.
кой зетек обаче?90 или 100 к.с.

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 05 окт 2006, 19:07

за 90... за 100, ненам :roll:
Изображение

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 05 окт 2006, 19:20

И аз мисля, че би трябвало да няма проблеми - все пак това е немска кола /и те не, че са мислили как да ни улеснят/ и предполагам, че трябва да има висока степен на стандартизация - дори предполагам, че самите блок /нищо чудно 1.8 и 2.0 да са еднакви по външни параметри/, картер и места за прикрепяне към коша съответстват тъй като това много би намалило производствените разходи и времето за монтаж, а знаем, че добрите братя немци винаги преди да направят нещо се хващат за калкулатора.

Колкото за тежестта, едвали е много голяма разликата - предполагам, че едни хубави амортесьори и нови пружини /все пак твоите са в някаква степен поумекнали/ ще те оправят - а и щом ще слагаш по-мощен двг. значи си и решил и да я юркаш повече *00147*

cotecna
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 12 юли 2006, 13:49
Модел на автомобила: escort rs turbo 88
Местоположение: varna
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cotecna » 11 окт 2006, 17:46

Здрасти братле това дето си го намислил е хубава идея но не знам кой ще ти махне стария двигател и ще ти сложи новия доста играчка е но ще се получи. Аз лично подкрепям всякакви проекти. Имам едно линк-че което се надявам да ти отговори на въпросите които имаш....
Успех .............
http://zetecinside.com/xr2/pictures.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 11 окт 2006, 23:10

Става!
Ще ползваш твойте тампони. Абе... все едно да сложиш друг 1.8...

Когато поставиш необорудвани 1.6, 1.8 и 2.0L двигатели (16V !!!) един до друг просто неможеш да ги различиш!

Вадиш единият слагаш другият!

Когато извадиш 1.8-то сваляш:
водната и маслената помпа;
всмукателните колектори;
картера;
маховика, съединителя и притискателя;
изпускателните колектори;
всякакви стойки за генератор, климатик и т.н. заедно с прилежащите им агрегати (може би е по удачно тези неща да ги монтираш след като двигателя е в коша : );
стойката за левия тампон на двигателя;
може да съм пропуснал нещо :)

На 2 литровия махаш горе изброените неща (ако са там де :) ) и поставяш нещата от 1.8-то :wink:

Заменяш инжекторите на 1.8-то с тези от 2 литра;

До тук всичко се сменя направо - без никакви преправяния и т.н.! Просто развиваш ботове и гайки, местиш частите и затягаш!

Заменяш дроселовата клапа на 1.8-то с тази от 2 литра. Тя пасва директно на отворите и т.н. но има малко работа около преправянето на посоката на въртене и другите дреболии (ако стигнеш до тук ме питай, аз вече съм слагал такава клапа на моя 1.8!)

Пускаш новия 2 литра двигател на място - обичайните проблеми да улучиш скоростите към двигателя :lol:
Навключваш всевъзможните конектори (хубаво е първо да си ги надпишеш!), въздуховоди, водна инсталация, серво за волана и т.н.

Палиш! Готово!

Сега следва по-трудната част!
В зависимост от какво Мондео си взел ДВГ-то (коя година) може да имаш късмета да е "правилното" - със външен EDIS и без PATS.
Трябва ти специфично ЕКУ, ЗАЕДНО със МАФ сензора!!! От една и съща кола!!! ЕКУ-то има TAG код по който може да го различиш дали е с вътрешен или със външен EDIS и със или без PATS. В момента не мога да ти кажа точният TAG код, но това не е проблем - ще ти го намеря. Следва едно преглеждане на схеми за ел. инсталация и т.н.... местене на пинове на конектора... абе специфична работа... и накрая трябва да стане така, че да сложиш (и да работи!!!) ЕКУ-то от Мондеото!


Една забележка!
Ако мондео-то е било автоматик трябва да преместиш и стойката за датчика за положение на коляновият вал!


Изображение

В ляво е стойката от автоматик, в дясно е стойката за двигател с механична скоростна кутия:

Изображение


Общо взето... ако попаднеш на правилното място работата е за ден, два ... повечко умуване около ел. инсталацията.

Правено е МНОГО пъти в Англия.

Ако има с какво да помогам - казвай!
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Отговори

Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта