Fiesta RS1800i

KovachevGR
потребител
потребител
Мнения: 561
Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Fiesta RS1800i

Мнение от KovachevGR » 24 юли 2013, 19:55

Ще ми е интересно някой ако знае предимства или недостатъци на външен или вътрешен едис. Кой е по добрия вариант за кола от която се търси вървене.И изобщо има ли някакво значение.
Давам за пример фиеста рс 1800 130 коня с външен едис,може да се сложи окабеляването от фиеста 1.6 16в и комп от 2.0 мондео с едис в компа......и каква ще е разликата ако изобщо има такава....... :D
Последна промяна от KovachevGR на 26 юли 2013, 18:51, променено общо 1 път.
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Вътрешен или външен EDIS

Мнение от Didibao » 25 юли 2013, 17:35

Аз не мисля, мре има някаква разлика, и двата варианта управляват една и съща бобина по един и същи начин, подобрение е възможно да има единствено ако горивната карта на една от системите е по оптимизирана от другата, но това е нещо супер минимално при атмосферните мотори, че едва ли има смисъл.

Sent from my 3310I.
Изображение

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Вътрешен или външен EDIS

Мнение от opex » 25 юли 2013, 19:55

Има разлика колкото до сигналите, хлабави връзки и т.н. Аз лично винаги ще предпочета всичко да ми е в една кутия на една платка. Няма нужда да си играя на руска ролетка с известните фордовски инсталации, връзки и куплунзи;) Освен това на стария ми ескорт макар и 1.6 ЕДИС-а беше външен на левия калник и от задната страна се беше проял и тръгнал да се разпада. Не мерси.
Компютрите на Мондео за конверсия са DESK DEWY DEEP и DALE подредени по години на излизане (1993->) и в тях има промяна в горивната карта и в авансовата карта всяка година. За най-добър се сочи DEEP в английските форуми, може би защото DALE е последния и са по-редки и няма толкова визия над тях. Аз съм с DALE и съм много доволен.
Всички тия компютри имат т.нар. "flat spot" който се fix-ва с поставянето на power boost valve, който изглажда кривата.
п.п. все пак за каква мощност се говори, че ще се иска, понеже ако е нещо над 140-50кс няма смисъл, по-добре мегасмърт.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

KovachevGR
потребител
потребител
Мнения: 561
Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Вътрешен или външен EDIS

Мнение от KovachevGR » 26 юли 2013, 07:25

Става въпрос за рс 1800 130 коня.....без валове посочената мощност според мен няма как да се изкара......Имам възможност да сложа инсталация от 1.6 16в на фиеста с еку на мондео.И ми беше интересно дали вътрешния едис има някакво предимство. За мега съм мислил но не съм решил какво да правя :D
Ако има някой в форума който управлява атмосферен зетек с мега и да каже как се държи.
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Вътрешен или външен EDIS

Мнение от baro » 26 юли 2013, 11:30

Здравей ,аз съм един от тези които карат с Мега вече близо 2 години.Преди на 1.6 а сега на 2.0 до това стигнах след като какво ли не правих на бензин с оригиналната електроника не ми вървеше добре,а и Мегата я взех евтино и в корпус на оригиналното ЕКУ и е plug and play.Направена е с външен Едис който мисля да премахна и да се сложи обикновен комутатор за да може да спира искра защото Едиса не я спира ,това за прекъсвача се отнася.Но това е при Мегата че си иска добър мапер по възможност на дино за да се искара максимума от мотора ако има някакви доработки.По английско има доста които карат с Мега на атмосферен и в последствие на турбо.По принцип моята никога не е виждала широколентова сонда или дино и има какво да се иска още от мотора, но повече се кара на газ и не ми е приоритет макар че тука си имаме и дино и мапер.Колегата Disc ще ти отговори и помогне ако трябва по въпроса с Мегата.Поздрави.

KovachevGR
потребител
потребител
Мнения: 561
Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Fiesta RS1800i

Мнение от KovachevGR » 26 юли 2013, 19:03

Промених заглавието на темата и направо да си отворя тема за колата........Снимки ще кача тези дни и ще качвам през цялото време с всяко нещо което се променя.....фиестата ще мине и през дино да се види има ли реален резултат.
Като за начало колата като вървене не е като за 130 коня...Беше с дебитомер от 1.6....Сложих от 2.0 смених и инжекторите понеже имах редовни от 2.0 за всеки случай, смених и свещи NGK платина който дават за зетека,имаше някакъв ефект но не пълен.
Напрежението от дебитомера на ниски обороти не пада под 1.25 V......И колата е много богата някой ако има идея от къде може да е ще ми е полезен.Пробвах и с друг дебитомер смених и сонда разлика няма.
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Fiesta RS1800i

Мнение от opex » 26 юли 2013, 19:21

Какъв е кода на дебитомера? Да не дава ЕКУ-то повече напрежение на 3-я извод на буксата му (за 5волта)?
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

KovachevGR
потребител
потребител
Мнения: 561
Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Fiesta RS1800i

Мнение от KovachevGR » 26 юли 2013, 19:21

Не на 2-рия
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Fiesta RS1800i

Мнение от opex » 26 юли 2013, 19:39

Да де на 2я, моя грешка.
1 връща напрежение
2 5в от ЕКУ
3 маса
4 -----
5 12в

Като купих сегашния ми ескорт на 2я пин ЕКУ даваше ~5,6 волта и съответно връщащото беше високо. Временно го фиксвах с мода с потенциометъра (писах тема). Сега съм с ЕКУ за Мондео 2.0 и спи. Нищо че и аз съм 1.8 с дросел и дебитомер за 2.0 (те 1.8 115 и 2.0 136 са еднакви дебитомери... 1.8 105кс само е различен май) Само валовете са ми стокови ама пак си върви.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

KovachevGR
потребител
потребител
Мнения: 561
Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Fiesta RS1800i

Мнение от KovachevGR » 26 юли 2013, 19:43

На 2 и 4 е почети еднакво напрежението...........аз затова се замислям за инсталация от 1.6 16в и комп от 2.0 и май на там вървят работите
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Fiesta RS1800i

Мнение от opex » 26 юли 2013, 19:54

Ако на 2я пин е почти акумулаторно напрежението... си е голяма греда, а и не знам дали дебитомера може да го понесе по-добре не го мъчи ако не е сдал още и той...
Има два варианта:
1. компа да е цъфнал нещо
2. някъде инсталацията да е 'окъсила' или някой да е правил магарии или .. нещо от сорта но външно.
- В първия случай - откачи буксата на компа, махни червената заключваща пластмасова лента и извади проводника на пин-9. После сглоби буксата, включи я в компа и пали. С по-дълъг проводник на "+"са на мултицета бръкни да докоснеш пин-9, "-"са на мултицета да е на маса. Ако пак дава близо 12 волта или изобщо значително над 5 волта... слагай друг комп от 2.0. ///Веригата за 5волта стабилизирано напрежение за МАФ-а е индивидуална. Не може да и се влияе. Тази линия 5волта която е за някои сензори си е отделна и е друга бира.. но не може и тя да се ползва. Нито може да се използва външен стабилизатор (стъпало...чип) 12в->5в и да се бутне към 2я пин..///
- Ако напрежението е нормално - някъде има бъг в инсталацията. Резни проводника на пин-9 и го сложи по обратния начин пак в буксата. Вържи един друг отделен проводник и го дръпни до проводника на 2-я пин на дебитомера, като съответно го резнеш и него за да не прави мизерии назад по инсталацията.

За инсталацията - мисля, че на тази фиеста инсталацията е същата като Ескорт 1.6.... и съответно за ЕКУ от Мондео
Провери само и ми кажи на пинове на ЕКУ: 35, 39, 51 и 52 инжекторите ли са (съответно 3ти 4ти 1ви и 2ри) и 58 и 59 са на бобината масите (средната в буксата е +12в).
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

KovachevGR
потребител
потребител
Мнения: 561
Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Fiesta RS1800i

Мнение от KovachevGR » 26 юли 2013, 21:35

Много точно и още по важно много просто обяснено,това ще го направя утре ако ми остане време и ще напиша резултата.Няма как да забия директно еку на мондео без леки промени по инсталацията заради външния едис при мене.
Мерси за инфото :wink:
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance

KovachevGR
потребител
потребител
Мнения: 561
Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Fiesta RS1800i

Мнение от KovachevGR » 27 юли 2013, 16:14

Вчера съм ви позаблудил на на пин 9 от екуто дава 5.90-6волта обаче като мине през дебитомера на пин 2 дава 0.15-20 волта. На пин 1 на дебитомера към екуто на ниски обороти дава 1.10-15 волта. На пин 5 акулмулаторно напрежение
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Fiesta RS1800i

Мнение от opex » 27 юли 2013, 16:24

Пак е повече от колкото при мен беше. А да падне след като се включи е нормално.
При добре загрят мотор и всичко работещо нормално на нормални обороти на празен ход трябва да има 0,7-0,75в на 1ви пин. 1 волт над референтното не е малко.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

KovachevGR
потребител
потребител
Мнения: 561
Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Fiesta RS1800i

Мнение от KovachevGR » 27 юли 2013, 16:37

1.10-20 на първи пин е на 90 градуса
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance

KovachevGR
потребител
потребител
Мнения: 561
Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Fiesta RS1800i

Мнение от KovachevGR » 27 юли 2013, 18:51

Мисля намерих еку от рс-1800 с вграден комутатор ще съм сигурен към вторник сряда.Някой с дата под ръка да каже дали са сходни инсталациите на рс 1800 и 1.6 16в фиеста
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Fiesta RS1800i

Мнение от opex » 27 юли 2013, 19:22

Има 1.6 16в с външен ЕДИС и с вътрешен, както съответно и Фиеста РС1800 130кс.
Също моя 1.8 16в 115кс (1997 год) е със същата инсталация като за ЕКУ от Мондео, добавя се само един проводник от помпата +12в към мисля 8-ми пин беше на ЕКУ.

Не че не може да си преправиш и твойта, пренасочват се 5-6 проводника към ЕКУ (тия от външния ЕДИС към буксата) и на самата букса на ЕКУ се пренареждат някои, трябва само евентуално да имаш допълнителни проводници с пинове ако не ти стигнат наличните. (макар че може да ползваш и тия от Canister Purge Valve и Pulse Air System и т.н. системите, че и без това не трябват)

п.п. пиши на @Alfonso той мисля, че имаше такъв комп и инсталация от оригинална такава Фиеста..
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

KovachevGR
потребител
потребител
Мнения: 561
Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Fiesta RS1800i

Мнение от KovachevGR » 27 юли 2013, 19:35

Става въпрос за инсталация с вътрешен едис от 1.6 16в.........от Алфонсо вземам екуто но инсталацията я няма.
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance

KovachevGR
потребител
потребител
Мнения: 561
Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Fiesta RS1800i

Мнение от KovachevGR » 27 юли 2013, 20:31

Ако имаш дата под ръка и време,да споделиш за инсталацията от 1.6 16в с вътрешен едис
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Fiesta RS1800i

Мнение от opex » 27 юли 2013, 23:42

В Аутодата за тая фиеста няма схеми. За Ескортите па е пълна боза между години, тъп (код) двигател и т.н. допълнително и заради PATS системта.
Това са шотове на диаграмите от Tolerance Data:
http://opex.snimka.bg/automobiles/chast ... 090939.big
http://opex.snimka.bg/automobiles/chast ... 090940.big
Гледаш втората снимка на кой пин какво има и правиш твоята букса по същия начин - на съответния номер да излиза съответния компонент, инжектор, сензор, краче за съответните цилиндри на бобината и т.н.
Желателно е предварително да си сложиш надписани лепенки на кой извод какво има.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Отговори

Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта