интейк тръби на ескорт размер диаметър

Отговори
Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

интейк тръби на ескорт размер диаметър

Мнение от opex » 13 авг 2013, 14:56

Понеже сложих алуминиев всмукател и жилото на дросела е от лявата страна, пречейки да се сложи 90 градуса коляно директно преди него и да заминава към дебитомера, трябва да го правя като или аналогично на тази снимка:
http://img10.prodavalnik.com/images_pro ... 00x600.jpg
Проблема е размера на отвора на пластмасовата част минаваща над двигателя, където започва гумения маркуч към дебитомера дали е 70мм или по-малко. Някой ако може да премери? както и диаметъра на отвора на дебитомера от двете страни. За да знам дали ще ми свърши работа ако си взема целия този сетъп.
Целия въпрос е от кутията до дросела никъде по пътя сечението на въздушните пътища да не пада под 70мм или съответната площ.
Някой ако има възможност да премери? Мерси мн
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

ryder_boy
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 22 окт 2011, 17:43
Модел на автомобила: escort 1.6 16v 97
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: интейк тръби на ескорт размер диаметър

Мнение от ryder_boy » 13 авг 2013, 17:14

Колега не съм го мерил но диаметър 70мм най-вероятно отпред ще опира в капака то и за това е така направено.По лесния ти вариант е малко тръба-коляно-тръба или да обърнеш жилото на дросела като си вземеш от 1.6 и им размениш карантиите, че сигурно и твоя хоризонталния е обратен.По принцип тази конфигурация не е много удачна от 1.6 че такава температура вдига, че всичко се обезсмисля малко.И аз съм замислил да го променям но не съм стигнал още до там.А относно диаметъра на дебитомера при този сетъп ако си с дебитомер от 2.0 външния диаметър на въздуховодната тръба е като вътрешния на дебитомера, но с пистолет за горещ въздух всичко си идва на мястото.
Поздрави

KovachevGR
потребител
потребител
Мнения: 561
Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: интейк тръби на ескорт размер диаметър

Мнение от KovachevGR » 13 авг 2013, 18:31

утре мога да ти го премеря но мисля,че няма 70мм ако решиш да слагаш такъв интейк се обади аз имам.
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: интейк тръби на ескорт размер диаметър

Мнение от opex » 13 авг 2013, 18:55

Диаметъра на самата дроселова клапа съм почти сигурен, че е по-малък от 70мм. От нея назад в посока въздушния филтър ми върши работа всичко, чието сечение е минимум диаметъра на дросела. Т.е. грубо казано 70мм +.
В случая с пластмасовия чарк минаващ над капака най-тясната му част е там, където започва тръбата към дебитомера. Ако е 70мм чудесно. Ако е по-малко - зависи дали с пистолет за горещ въздух може да се направи колкото душата ми иска :lol: Уж казват, че са еднакви за 1.6 и 1.8, но в Microcat ги дават с два FINIS номера. А и Fiesta RS1800i 130кс оригинално е с такъв също. То на нея и дебитомера и е с код за 1.6, така че иди ги разбери. (макар че дебитомера е от 1.6 понеже при 1.8 кубатура с големи валове и дросел иска повече въздух да минава, което охлажда повече дебитомера и лъже за повече гориво от което идва и повече мощ та това е логиката зад тоя компонент ама е съвсем друга тема...)
Следващия компонент - маркуча - зависи и той колко е. Може да се наложи смяна, защото самото алуминиево тяло на дебитомера може да има по-голямо сечение.
Следващия компонент - филтърната кутия - трябва ми такава кутия, понеже на мойта изхода за дебитомера е отзад. Отделно, влиза ли дебитомер от 2.0 в дупката на такава кутия предвид, че тя е слагана на ескорти най-много 1.8 105кс.
(мерих ги аз всички размери с шублер ама както винаги записките са на хвърчащо листче, което обича да си играе с вятъра...)
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

KovachevGR
потребител
потребител
Мнения: 561
Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: интейк тръби на ескорт размер диаметър

Мнение от KovachevGR » 13 авг 2013, 19:06

[quote="opex"]Диаметъра на самата дроселова клапа съм почти сигурен, че е по-малък от 70мм. От нея назад в посока въздушния филтър ми върши работа всичко, чието сечение е минимум диаметъра на дросела. Т.е. грубо казано 70мм +.
В случая с пластмасовия чарк минаващ над капака най-тясната му част е там, където започва тръбата към дебитомера. Ако е 70мм чудесно. Ако е по-малко - зависи дали с пистолет за горещ въздух може да се направи колкото душата ми иска :lol: Уж казват, че са еднакви за 1.6 и 1.8, но в Microcat ги дават с два FINIS номера. А и Fiesta RS1800i 130кс оригинално е с такъв също. То на нея и дебитомера и е с код за 1.6, така че иди ги разбери. (макар че дебитомера е от 1.6 понеже при 1.8 кубатура с големи валове и дросел иска повече въздух да минава, което охлажда повече дебитомера и лъже за повече гориво от което идва и повече мощ та това е логиката зад тоя компонент ама е съвсем друга тема...)
Следващия компонент - маркуча - зависи и той колко е. Може да се наложи смяна, защото самото алуминиево тяло на дебитомера може да има по-голямо сечение.
Следващия компонент - филтърната кутия - трябва ми такава кутия, понеже на мойта изхода за дебитомера е отзад. Отделно, влиза ли дебитомер от 2.0 в дупката на такава кутия предвид, че тя е слагана на ескорти най-много 1.8 105кс.
(мерих ги аз всички размери с шублер ама както винаги записките са на хвърчащо листче, което обича да си играе с вятъра...)[/

Няма да е 70мм с пистолета незнам до колко ще я раздуеш.
Маркуча също е малак. За дебитомер с по малко сечение от на 2.0 дебитомер
Филтарна кутия нямам за нея не мога да коментирам.
Другите неща са ми налични и мога да съдействам
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance

ryder_boy
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 22 окт 2011, 17:43
Модел на автомобила: escort 1.6 16v 97
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: интейк тръби на ескорт размер диаметър

Мнение от ryder_boy » 13 авг 2013, 21:51

Колега за захвата към кутията няма проблеми.Аз съм с дебитомер от 2.0 и пасва на кутия от 1.6.Разликата е в диаметъра към тръбата.Там тръбата на конфигурацията, която гледаш външно е колкото на дебитомера вътрешно но се разширява с пистолет.Все пак си помисли за прехвърляне на чарколяците от дросел за 1.6 на дросела за 2.0 и след това си прави каквото искаш.И дебитомера е само 1 част от уравнението за образуване на гориво-въздушната смес.Там влиза и ламбда сонда, положение на дросела и още някои неща и компа има горе адаптивност и ги оправя тези разлики.Мислил ли си за друг изпускателен колектор към момента?

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: интейк тръби на ескорт размер диаметър

Мнение от opex » 13 авг 2013, 22:55

Значи за пластмасовия чарк минаващ над капака на клапаните към дросела е ясно - ако дупката е тясна се разширява с пистолет за горещ въздух примерно.
За дебитомера също ясно: входа му (защипващ се за кутията) е еднакъв за всички; изхода му, където се слага тръбата е по-голям - ок.
Тръбата между пласмасовя чарк и дебитомера обаче не е ли гумена? Как се разширява с пистолет? А и нали трябва да е с по-голямо сечение през цялата дължина :D Иначе кел файда. Друга ще се търси ясно :)
Ето снимка на коша както го зарязах вчера: http://img821.imageshack.us/img821/6263/occ9.jpg
Както се вижда няма абсолютно никакъв начин да се мести захващането на жилото.

За изпускателя.
Преди време мислех, но попрочетох доста неща и разбрах, че няма смисъл. Снощи даже в един английски форум писах точно на тая тема.
1.8 130кс двигателя е еднакъв с 2.0 136кс, разликата е в кубатурата. Приемайки, че валовете за на практика идентични.
1.8 обаче достига тия коне при 6250 оборота за разлика от 2.0 при 6000. Изпускателите са еднакви. Това го подчертавам за да се види, че на двигателя са му нужни дори още повече обороти за да си стигне максималните коне, за което ще стане ясно по-долу защо 4-1 е по-добре от 4-2-1.

4-2-1 изпускателя дава малко повече въртящ момент в "ниските" за сметка на високите.
Конските сили са функция на въртящия момент. Не обратното.
Смъквайки кривата на долу за някакъв, често незначителен, въртящ момент 100-200 оборота по-ниско смъкваме и конските сили.
Прибавяйки всепризнатия факт, че Зетека е мъртвец грубо казано под 3000 оборота заместваме 'незначителния' добит въртящ момент в ниските с 'безполезен'.
Ако добавим и щипка смисъл по отношение на това, че не гоним тия коне за да си караме спокойно кошниците, а напротив - стрелката на оборотомера е често в "лютеницата", тогава пък безполезния въртящ момент става още и 'напълно безсмислен.
Зетека много по-добре върви с 4-1 изпускател отколкото с друг.

4-1 изпускател се монтира масово, защото е по-лесен за изработка, но това не означава, че не е добър.
В английския форм дадох пример с двигатели на Опел от същата епоха като нашите зетеци примерно С16SE - 1.6 8 клапана пълна инжекция 101кс и като знам как си разкъсва гумите 1,4 аналога му от опит не е реално колко върви. Но той започва да дърпа много осезателно още от ниските. Въпреки това е с 4-1 изпускател стандартно. Ако на него се сложи 4-2-1 разликата ще е голяма и наистина положителна. Но при нас наистина не е такъв случая.

За това единствения качествен вариант при нас е стандартния изпускател, след което назад колкото се може по права тръба с малко по-голямо сечение от стандартното /примерно 60-63мм) чак до един наистина добър ремус отзад. Без скоби, с плътни заварки така, че като се запуши отзад да загасне двигателя.. Така двигателя ще "издиша" свободно и няма да се тормози при високите обороти. На митове и легенди за обратното налягане и т.н. въобще не обръщайте внимание, че като знам колко хора почват да им се втеляват...
При мен е така в момента. Единственото "дребно" изключение е, че всъщност тръбите за сега са стандартните /понеже и двигателя е що-годе стандартен за сега :lol: / и освен това на мястото на катализатора има права тръба за събаление с по-малък диаметър, че не гледах "майстора" к'во прай докато ми махаше катализатора :evil: ииии ся тря да го водя на друг доктор да я маха и да слага по-дебела..

п.п. май поста за изпускателя си стана като за отделна тема, не за тази, но ще видим.. може да се отцепи ако има нужда.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

ryder_boy
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 22 окт 2011, 17:43
Модел на автомобила: escort 1.6 16v 97
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: интейк тръби на ескорт размер диаметър

Мнение от ryder_boy » 13 авг 2013, 23:10

Аз съм на същото положение и умувах да махна планката за жилото на дросела или поне да я преправя и от дросела с коляно и от там към кутията, която вече не би била кутия.
Не знам за изпускателя доста умувам още но както ми се иска да го направя ще си е пара а не ми се дават нещо все още, поне да не е чугунен, но ще видим за вбъдеще.
http://www.escortevolution.co.uk/forums ... &start=435
На 1-вата снимка е добре с тръбата от турбото ако не се лъжа.
Относно тръбата от дебитомера до пластмасата подлежи на нагряване и разширяване.Да по малък и е вътрешния диаметър но с всички тези чупки и пластмаси е доста добър вариант.Другото, което ми идва на ум е тръба от 2.0 само не съм сигурен дали няма да дойде много голяма на пластмасата след това но тези дни може да пробвам че май имам 1.
А и още нещо ако искаш со служи разпънка, поне на мен много ми хареса поведението на колата с нея, че с тези нашите глупави носачи има баси недозавиването(то и това не е много по темата ама нищо)

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: интейк тръби на ескорт размер диаметър

Мнение от opex » 13 авг 2013, 23:23

Чугунен, памучен.. няма значение важното е избора на по-добрата опция. 4-1 с-у 4-2-1 в нашия случай печели 4-1. Вари го печи го това е :) Втория критерий е по отношение колко е рестриктивен - този изпускател се държи добре и много над 150 коня, почти недостижими за нас от където и да се погледне, та и тук избора е ясен пречка няма.
Бездарно скъпи са тия изпускатели. Не си давай залудо парите просто много са за нещо, от което няма файда. Толкова са много, че за нещо читаво всъщност може да си вземеш цял мотор оборудван с какво ли не или пък да направиш куп други по-полезни модове.
Разпънка искам да, но имам нещо предвид да си направя сам по определен начин, не някаква готова. _friends_
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

ryder_boy
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 22 окт 2011, 17:43
Модел на автомобила: escort 1.6 16v 97
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: интейк тръби на ескорт размер диаметър

Мнение от ryder_boy » 14 авг 2013, 14:10

Сега гледах китовете на K&N и при тях също се ползва старата пластмаса.Явно мястото идва малко за други ундурми.
http://www.knfilters.com/search/product ... od=57-0156
Но все ми се струва че след преправяне на планката на жилото и други варианти са възможни и ще умувам.

KovachevGR
потребител
потребител
Мнения: 561
Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: интейк тръби на ескорт размер диаметър

Мнение от KovachevGR » 14 авг 2013, 21:04

Диаметъра на пластмасата вътрешно е 55мм. гуменото съединение вътрешно е 60мм. На мене ми се вижда трудно да се раздуе до 70мм пластмасата при положение че не е отливка.Тръбата от ескорт рс турбо също не е с голям диаметър, мога да премеря мисля че имам някъде,от фиеста рс турбо е с голям диаметър ще видя и за нея дали не ми е останала и ще премеря
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance

KovachevGR
потребител
потребител
Мнения: 561
Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: интейк тръби на ескорт размер диаметър

Мнение от KovachevGR » 17 авг 2013, 21:19

Интейка от ескорт рс турбо е с вътрешен диаметър 50мм......От фиеста рс турбо със сигурност е по голям но не можах да го намеря
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: интейк тръби на ескорт размер диаметър

Мнение от opex » 17 авг 2013, 23:24

Реших си проблема най-накрая
Изображение
:lol:
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

ryder_boy
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 22 окт 2011, 17:43
Модел на автомобила: escort 1.6 16v 97
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: интейк тръби на ескорт размер диаметър

Мнение от ryder_boy » 18 авг 2013, 09:04

Хахаха със сигурност

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10845
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: интейк тръби на ескорт размер диаметър

Мнение от ЯЛТА » 18 авг 2013, 10:57

opex написа:Реших си проблема най-накрая
Със същия успех може да ползуваш и ПВЦ-тръби, колена.............
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Отговори

Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта