Засилване на Мондео МК3 2.5 V6

Отговори
Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Засилване на Мондео МК3 2.5 V6

Мнение от martin1977 » 12 сеп 2014, 10:48

Колеги, искам да питам запознатите какви са начините за засилване на мотор 2.5 В6 24В 170 к.с. У нас е много оскъдна информацията за тези мотори. В чужди сайтове почетох малко и успях да разбера някой неща, но искам да се допитам до колко са достоверни. Не говорим за турбини и някакви радикални промени, просто едни 15 - 20 коня в повече няма да ми дойдат зле. Моторът е идентичен със СТ на Мондео МК2, но втория има 204 к.с., което е цели 34 повече. Карантията и трансмисията обаче е еднаква. Възможно ли е тази голяма разлика в мощността да идва единствено и само от всмукателната и изпускателната система. Тоест ако взема от СТ200 горен и долен всмукателен колектор, дросел и цяла изпускателна система, ще ги достигна ли тези коне. Малко съмнително? Доколко обаче мога да заменя без преправяне сегашните ми колектори с такива от СТ200? А изпускателната система ще пасне ли? Ако разгледате схема на изп. система на обикновения 6-так, ще видите че е направена много смешно - с 2 задни гърнета, като само едното е крайно, а другото е преходно???? С каква цел е така? И какво им е пречило и двете да са крайни, както е при СТ? И има 3 катализатора- престарали са се... главния катализатор ще го ликвидирам, то е ясно, а другите 2 са разположени директно на колекторите под блока - тях не знам какво да и правя. Също има Н на брой ламбда сонди- преброих ги 3, а може и повече да са- за мен това също е тъпо. Ще очаквам мнения от хора, които са виждали и 2-та мотора и знаят за какво става въпрос. Благодаря!
Обема, диаметъра на цилиндрите и хода на буталото са еднакви, клапани и валове също са еднакви, компресията на СТ е 10.3, а на обикновения - 9.8??? Защо? Дори мисля че компютрите също са еднакви! Поправете ме ако греша?

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Засилване на Мондео МК3 2.5 V6

Мнение от Didibao » 12 сеп 2014, 19:59

Освен колектрите са различни дюзите и разпределителните валове, компа също, а за него сам знаеш каква е галимацията и нещо ако му се налее софт от 3,0 има вариант но не съм сигурен.
Изображение

Потребителски аватар
Tsurinski
потребител
потребител
Мнения: 245
Регистриран: 27 май 2009, 11:47
Модел на автомобила: Ford Cougar 2.5 99
Status: Извън линия

Re: Засилване на Мондео МК3 2.5 V6

Мнение от Tsurinski » 13 сеп 2014, 13:34

Колега, понеже си споменал че, 15-20 кс. са ти достатъчни, ти предлагам да погледнеш тук http://www.smchiptuning.com/. Моята кола има монтиран такъв (когато взех колата за мен бяха неизвестни и даже се учудих като разбрах че имат сайт и са босненци) от предния собственик в представителството на фирмата в германия. Отделно е монтиран конусен K&N филтър, и има промяна в изпускателната система (в смисъл премахнат е третия катализатор, средното гърне тръбата е сменена на 67мм. вместо стандартните 63мм. като има в началото стеснение на 63 мм. за около 15см. и са останали само гарнетата най отзат, които също не са оригинални като между тях тръбата вече е на 63 мм.). Имах даже и документи но "хванаха крака" на някъде от разнасяне и убеждаване на невярващи. Това което ми прави впечатление, че IMRC -то се задейства по рано ( под 3500 оборота), иначе нямам наблюдения на автомобил с този двигател без чип и не мога да сравнявам. Иначе да го конвертираш към ST200 малко хора могат да ти помогнат. Аз се сещам засега за TED и SvetlioGeorgiev които познават по в детайли този двигател. Поздрави и успех!
P.S. А ламбда сондите са 4 - по 2 на първите катализатори.
Изображение

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Засилване на Мондео МК3 2.5 V6

Мнение от martin1977 » 13 сеп 2014, 19:01

Не съм сигурен за ламба сондите на първите 2 катализатора /горните/, но мислех че са по една на всеки. При мен има една и на третия /долния/ катализатор и мисля че нея я няма при мондео мк2 и кугър. Ако и аз имам по 2 на горните катализатори, значи общо имам 5 ..... :shock: но все си мисля че има по една само горе. Днес свалих горния колектор за да видя колко мизерия има отдолу. Е, доста е. Мъчих се да сваля и долния, но нещо не успявам. Искам да ги сваля, хубаво да ги почистя и дори горния да го полирам. Но така на място ако чистя долния колектор, цилиндрите ще се напълнят с боклуци. Искам и дюзите да сваля и да ги занеса на ултразвук. Направи ми впечатление че IMRC-то не ми отваря вторите дросели, а преди си ги отваряше нормално на 4000. Дали ги отваря само при топъл мотор? Какъв може да е проблема, ако има такъв? Дали е свързано с компютъра на колата, защото с него имахме едни изпълнения и преинсталации няколко пъти? Ако ще го засилвам, ще го направя с дросел, колектори и както дидибао казва- разпределителни валове, а също и изпускателна система и ще пипна компа. Ако всички тези неща си влязат нормално, ще получа ли 204 коня? Кажете ми за ЕГР-а на този мотор. При МК2 е механичен, а тук електронен - дали има начин да се изолира? Но честно да ви кажа - с чипосване не ми се занимава - ако ще го засилвам, ще си го правя хардуерно- тоест механически, а не с чипове.

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Засилване на Мондео МК3 2.5 V6

Мнение от Didibao » 13 сеп 2014, 19:18

Хардуера и чипа вървят ръка за ръка, дюзите ако решиш да ги чистиш ми ги донеси имаме вана.
Изображение

Потребителски аватар
Tsurinski
потребител
потребител
Мнения: 245
Регистриран: 27 май 2009, 11:47
Модел на автомобила: Ford Cougar 2.5 99
Status: Извън линия

Re: Засилване на Мондео МК3 2.5 V6

Мнение от Tsurinski » 13 сеп 2014, 21:28

Колега, може да има разлика в броя на ламбда содите, все пак има няколко години еволюция. При мен са четири със сигурност. Що се отнася до IMRC-то при мен се включва и на студен двигател. Виж тукhttp://www.fordwiki.co.uk/index.php?tit ... How_to_Fix е описано решение на проблем с IMRC. Мисля , че и тук някъде бях срещал подобна тема. За EGR знам само че ако е с електронно управление трябва да се ремонтира и не е много добре да се изолира. Лично аз ако не го бе направил предния собственик и аз не бих се занимавал с чипосване.
Изображение

Потребителски аватар
SvetlioGeorgiev
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 15 окт 2010, 12:32
Модел на автомобила: Mondeo ST200 2.5 V6, Mondeo MK1 1.8 TD, Mondeo MK2 1.8 TD EDNURA-DE
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Засилване на Мондео МК3 2.5 V6

Мнение от SvetlioGeorgiev » 13 сеп 2014, 22:42

Обикновено проблема на IMRC е изгоряла изолация на кабели в 99% от случаите на не работещ, аз лично съм си изкарал сигнал от моторчето му, и като се задейства ми пали лампата SPORT на таблото, хем е готино хем полезно. Друго си е като последно ми се случи по магистрала с 200 в час да свети спорта и от дясно да ти викат не караш ли малко бързо :D
Изображение
POWERED BY SVT...

Отговори

Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта