Решил съм малко да позасиля Мондеото

Отговори
valiosport
потребител
потребител
Мнения: 41
Регистриран: 15 ное 2010, 15:16
Модел на автомобила: Fiat Tipo 2.0 16v
Status: Извън линия

Решил съм малко да позасиля Мондеото

Мнение от valiosport » 06 апр 2015, 10:39

Колеги решил съм малко да позасиля Мондеото и като за начало ще освободя генерацията, ще изчиста колектора и ще затапя ЕГР-а.
Вчера гледах колата отдолу и има 2 гърнета едно задно и едно средно, а самия катализатор е в двигателния отсек под турбото, но не съм много сигурен дали е филтър за твърди частици или катализатор.
Как мога да позная дали е катализатор?
Последна промяна от paci на 09 апр 2015, 15:30, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
MapTo_D
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
Модел на автомобила: С колелото
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Мондео 2002 година 2.0 ТДЦИ 115к.с. катализатор

Мнение от MapTo_D » 06 апр 2015, 13:31

Автомобилът ти няма филтър за твърди частици. Точно това под турбото ти е катализатора, сваляш, избушваш и връщаш гърнето, или слагате права тръба на негово място. Не очаквай да имаш проблеми след тази намеса.

valiosport
потребител
потребител
Мнения: 41
Регистриран: 15 ное 2010, 15:16
Модел на автомобила: Fiat Tipo 2.0 16v
Status: Извън линия

Re: Мондео 2002 година 2.0 ТДЦИ 115к.с. катализатор

Мнение от valiosport » 07 апр 2015, 03:58

Благодаря ти колега, тази седмица ще го махам, заедно със средното гърне. Можеш ли да кажеш ориентировъчно колко трябва да взема за катализатора?
Мисля да изрежа ламаринка за ЕГР-а за да не цапа колектора след като го изчиста.

Потребителски аватар
chokolino771
потребител
потребител
Мнения: 97
Регистриран: 24 апр 2011, 17:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2000 TDCI 130кс. 2002г.
Местоположение: Търговище
Status: Извън линия

Re: Мондео 2002 година 2.0 ТДЦИ 115к.с. катализатор

Мнение от chokolino771 » 08 апр 2015, 20:23

Ами колега аз на моя катализатор взех 140,сега имам още един Форд за части и го пазарих за 150.Около тези суми се въртят работите за този модел,чувал съм и за 180-190 ама никой не ги предложи.

valiosport
потребител
потребител
Мнения: 41
Регистриран: 15 ное 2010, 15:16
Модел на автомобила: Fiat Tipo 2.0 16v
Status: Извън линия

Re: Мондео 2002 година 2.0 ТДЦИ 115к.с. катализатор

Мнение от valiosport » 09 апр 2015, 12:50

А ЕГР-а след като му сложа ламаринка, проблем ли ще е ако извадя буксата? Гледам влиза един вакум и букса в ЕГР-а.

Другия ми въпрос е има ли разлика в турбините при ТДЦИ 115 и ТДЦИ 130к.с. евентуално ако е по-голяма турбината ще мога да изкарам повече мощност?
Благодаря за отговорите колеги.

Потребителски аватар
chokolino771
потребител
потребител
Мнения: 97
Регистриран: 24 апр 2011, 17:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2000 TDCI 130кс. 2002г.
Местоположение: Търговище
Status: Извън линия

Re: решил съм малко да позасиля Мондеото

Мнение от chokolino771 » 09 апр 2015, 20:18

:roll: някой с повече опит да каже,аз съм само с вакум и нямам проблем ,но при теб веднага ще отчете грешка.Не съм сигурен обаче след като отчете грешката какво следва,в смисъл дали ще има разлика във вървенето,а предполагам ще светне и лампа е ще те дразни най малкото което е.Моя е затапен ама сега мисля да го пусна,понеже чета и добри и лоши отзиви,но пък ще пробвам.Ти защо искаш да го изолирваш иначе ?

Потребителски аватар
MapTo_D
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
Модел на автомобила: С колелото
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: решил съм малко да позасиля Мондеото

Мнение от MapTo_D » 09 апр 2015, 22:06

Като го затапиш няма смисъл да изваждаш буксата, той така или иначе вече ще е изолиран. Слагай някоя по-солидна ламарина, че там е горещо и ако е тънка има шанс да прегори след време. Грешка няма да ти 'набие', няма да ти светне и като коледна елха някоя ламБа. Турбините - мисля, че няма разлика, но не съм убеден, някой колега с Мондео да сподели. Иначе за засилка можеш и един чип да сложиш, след като махнеш ката + средното гърне + изолирането на ЕГР и ще си доволен...известно време, след това ще свикнеш и няма да ти прави впечатление. :D За чипЪ може да се обърнеш към Богомил /Brezel/ или към някой от партньорите му. Потърси повече информация за него в нета. Успех със засилката. 8) :wink:

valiosport
потребител
потребител
Мнения: 41
Регистриран: 15 ное 2010, 15:16
Модел на автомобила: Fiat Tipo 2.0 16v
Status: Извън линия

Re: решил съм малко да позасиля Мондеото

Мнение от valiosport » 10 апр 2015, 14:11

chokolino771 написа::roll: Ти защо искаш да го изолирваш иначе ?
Искам да го изолирам защото колектора се е свил паполовина от саждите... На ТДИ-то съм го затапил с ламаринка 2мм. точно под самия клапан и съм извадил вакума и съм го затапил с болтче. Ламаринката се слага под самия клапан преди всмукателния колектор, ако се сложи откъм изпускателния ще прегори... Искам да изчиста колектора и да не ми го цапа, защото все пак гоня максимума от колата.
MapTo_D, и аз мисля да не му пипам вакуми и букси, така устройството ще си работи, но просто няма да връща сажди и да цапа колекторните тръби.
Не съм запознат как е при форда, но при VW 1.9 TDI 116, 131, 150 са все с различни турбини.
Самото турбо с геометрия ли е? Ще трябва да сваля ламарината над турбото да го огледам хубаво. Някой колега ако може да каже серийния номер на турбото при 2.0 ТДЦИ 130 да го сравним дали е същото.
Точно при Брезел ще я закарам за чип-тунинг.

valiosport
потребител
потребител
Мнения: 41
Регистриран: 15 ное 2010, 15:16
Модел на автомобила: Fiat Tipo 2.0 16v
Status: Извън линия

Re: решил съм малко да позасиля Мондеото

Мнение от valiosport » 15 апр 2015, 13:11

Здравейте колеги, малко развитие има по темата... Вчера махнах катализатора и колата направо полетя, преди правеше тапа на 3000 оборота, сега направо обръща обортомера. Следва сваляне на всмукателния колектор, почистване и затапване на ЕГР-а.
Не видях номера на турбината, но със сигурност не е с променлива геометрия... Турбото е с уестгейт клапан, който се командва от вакум актуатор.
Чакам мнения, дали турбото при 115/130 е различно, понеже не намирам никаква информация...
Другото което ми идва наум е да монтирам по-голяма компресорна перка на оригиналното турбо или т. нар. хибридна турбина.
След почистване на колекторите следва ремап и се очакват поне 150-160к.с. а ако сменя турбото след ремап се очакват поне 170-180к.с. Ще се пусне повече гориво, за да може да се извади максимума от колата, за сметка на пушека...
Поздрави на всички!

Потребителски аватар
MapTo_D
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
Модел на автомобила: С колелото
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Решил съм малко да позасиля Мондеото

Мнение от MapTo_D » 13 май 2015, 09:55

Колега, тия коне за нищо ги нямаш. От 115 трудно ще стигнеш до 150-160, т.е. възможно е, но Богомил не знам дали ще иска да си вкара такъв автогол, ще ти я направи, но колко ще изкара преди да се счупи е отделен въпрос. Това, че ти обръща обортомера - да не ти пробуксува съединителя, защото и това е вариант? :D Ако е тръгнал да заминава, очаквай да го разкатаеш много скоро след ремапа. Като за начало можеш да си почистиш там квото си решил, затапи ЕГР, отиди да ти налее нов софт и виж как ще е, ще ти хареса ли /със сигурност/. Все пак Мондеото е почти тон и половина, в смисъл не е спортен автомобил. :wink:

valiosport
потребител
потребител
Мнения: 41
Регистриран: 15 ное 2010, 15:16
Модел на автомобила: Fiat Tipo 2.0 16v
Status: Извън линия

Re: Решил съм малко да позасиля Мондеото

Мнение от valiosport » 24 мар 2019, 22:15

Скоро не бях влизал във форума. Мондеото го чипосах преди повече от година, изкара 151к.с и 360НМ. Колата е меко казано истребител и не отстъпва на разните му Мерцедеси и БМВ-та

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Решил съм малко да позасиля Мондеото

Мнение от ivo_63 » 25 мар 2019, 17:47

Явно още не си притежавал изтребител :D :D :D .

valiosport
потребител
потребител
Мнения: 41
Регистриран: 15 ное 2010, 15:16
Модел на автомобила: Fiat Tipo 2.0 16v
Status: Извън линия

Re: Решил съм малко да позасиля Мондеото

Мнение от valiosport » 25 мар 2019, 22:32

ivo_63 написа:
25 мар 2019, 17:47
Явно още не си притежавал изтребител :D :D :D .
_friends_ Повярвай притежавам дизелов истребител но е от ВАГ групата и не е мястото тук да го обсъждаме.
Мондеото е семейния автомобил и мога да кажа че върви много. Много хора плюят по колицата и напук я направих бегачка за да мога да ги опушвам, пък нека ми се смеят smiley-transport03

Отговори

Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта