Хибрид между 1.8 ТД и 1.8 ТДДИ ?!?!?!?

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Хибрид между 1.8 ТД и 1.8 ТДДИ ?!?!?!?

Мнение от mi6o » 30 яну 2016, 09:37

Здрaвейте колеги.
От известно време ме яде еднa идея, a именно-възможно ли е нa моторa 1.8 ТД ( Ендурa ДЕ ) дa се сложи глaвa от 1.8 ТДДИ. Поне външно достa си приличaт, не съм виждaл глaвa от ТДДИ свaленa. Нa първо време се сещaм зa няколко въпросa :
1. ГНП-то нa 1.8 ТД дaли прaви същото нaлягaне кaто нa 1.8 ТДДИ, предвид рaзликaтa в инжекторите ?
2. Дaли глaвaтa ще стaне нa блокa, рaзликa в aнгренaжното колело дaли имa, при клaпaните дaли имa някaквa рaзликa предвид, че горивнaтa кaмерa не е вече бренер ? ( Товa мaй трябвaше дa е първи въпрос :-) ).
3. Тръбичките от ГНП-то до инжекторите дaли подлежaт нa леко огъвaне ?

Иван Вълков
потребител
потребител
Мнения: 348
Регистриран: 24 май 2010, 14:49
Модел на автомобила: '04 Mondeo Mk3 2.0 TDCI estate
Местоположение: Димитровград, Харманли
Status: Извън линия

Re: Хибрид между 1.8 ТД и 1.8 ТДДИ ?!?!?!?

Мнение от Иван Вълков » 30 яну 2016, 14:00

Може и да стане ама и буталата са различни. Май по добре ще е направо цял мотор оборудван.

Sent from my LG-D290 using Tapatalk

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Хибрид между 1.8 ТД и 1.8 ТДДИ ?!?!?!?

Мнение от opex » 30 яну 2016, 14:24

Няма да стане брат, имат разлики.
В ескорт и мондео мк1/2 е Endura-DE, след това във фокус и мондео 3 първо са ТДДИ (turbo diesel, direct injection), след това TDCi (turbo diesel, common-rail injection)
В ескорт и мондео мк1/2 смесообразуването е предкамерно, от там имаш разлика в буталата, главата и куп други. По-добре да вземеш цял донор, спираш ги една до друга и гледаш кое как трябва да се преквърля (освен целия мотор и периферията му)
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: Хибрид между 1.8 ТД и 1.8 ТДДИ ?!?!?!?

Мнение от lubomirov89 » 30 яну 2016, 15:02

Какво трябва да се спечели в цялата тази гимнастика ?

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Хибрид между 1.8 ТД и 1.8 ТДДИ ?!?!?!?

Мнение от opex » 30 яну 2016, 17:32

Възможност за софтуерен ремап може би, което е възможно вече при тдди.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Хибрид между 1.8 ТД и 1.8 ТДДИ ?!?!?!?

Мнение от ЯЛТА » 30 яну 2016, 21:40

След не малко играчка, може да се присади ГНП от 1.8 TD, на мотора TDDI, а компютъра на TDDI-то изхвърлен в багажника. Тава са думи на Specialista, при ремонта на ГНП-то на зет ми на неговия Фокус 1.8 TDDI, чийто ремонт струваше 600 лева. Иначе главата на TDDI си е добре, и си пали по добре, защото не е с предкамерно запалване.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Хибрид между 1.8 ТД и 1.8 ТДДИ ?!?!?!?

Мнение от OgiDogi » 30 яну 2016, 22:10

lubomirov89 написа:Какво трябва да се спечели в цялата тази гимнастика ?
Оригиналният мотор на Мондеото (няма нужда от фактури-мактури или пререгистрация заради двигателя) + повишен въртящ момент при по-ниски обороти и по-добро изгаряне (за реализиране на икономия от гориво).
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Хибрид между 1.8 ТД и 1.8 ТДДИ ?!?!?!?

Мнение от mi6o » 31 яну 2016, 20:28

Даааа да да да....да. Съвсем забравих за буталата, горивната камера е вкопана в челото при директното впръскване. Иначе :
opex написа:Няма да стане брат, имат разлики.
В ескорт и мондео мк1/2 е Endura-DE, след това във фокус и мондео 3 първо са ТДДИ (turbo diesel, direct injection), след това TDCi (turbo diesel, common-rail injection)
В ескорт и мондео мк1/2 смесообразуването е предкамерно, от там имаш разлика в буталата, главата и куп други.
Я го знам това :lol:
lubomirov89 написа:Какво трябва да се спечели в цялата тази гимнастика ?
Това :
ЯЛТА написа:Иначе главата на TDDI си е добре, и си пали по добре, защото не е с предкамерно запалване.
и това :
OgiDogi написа:Оригиналният мотор на Мондеото (няма нужда от фактури-мактури или пререгистрация заради двигателя) + повишен въртящ момент при по-ниски обороти и по-добро изгаряне (за реализиране на икономия от гориво).
Ясно е, че не става тая гимнастика, може би е за ключ темата не знам, да преценят модераторите.

П.П.

Още една идея ме осени сега-ако има как да се разбере точния обем на горивната камера в буталото, дали ще бъде възможно с декомпресионна пластина и две гарнитури да се докара същия обем горивна камера.......или това вече е в нАучната фантастика.....или пък челата на буталата на 1.8 ТД може да не издържат директното впръскване, ангренажния ремък трябва да е по-дълъг предвид повдигнатата глава, от там и центровката сигурно ще стане едно към гьоте ........ абе с две думи notworking .

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Хибрид между 1.8 ТД и 1.8 ТДДИ ?!?!?!?

Мнение от OgiDogi » 31 яну 2016, 22:03

mi6o написа:...

П.П.

Още една идея ме осени сега-ако има как да се разбере точния обем на горивната камера в буталото, дали ще бъде възможно с декомпресионна пластина и две гарнитури да се докара същия обем горивна камера.......или това вече е в нАучната фантастика.....или пък челата на буталата на 1.8 ТД може да не издържат директното впръскване, ангренажния ремък трябва да е по-дълъг предвид повдигнатата глава, от там и центровката сигурно ще стане едно към гьоте ........ абе с две думи notworking .
Горивната камера в буталата на TDDI има специална форма, за да се завихри горивото правилно (както и в бренера на Endura DE), без да образува капки, които да създават локално термично претоварване и да доведат до дупки в буталото. Ако не смениш буталата заедно с главата - да, проектът няма да проработи (поне не както ти се иска). Горивото ще се "изпльоква" като локвичка в средата върху челото на буталото и я се запали, я - не. Ако се запали - няма да е добре размесено с въздуха и ще прави много сажди, като в същото време ще прегрява зоната на локвата и по някое време ще доведе до дупка. От гледна точка на посоката на експлозията - няма да е насочена по вертикала и да натиска между буталото и главата, а първо ще блъска по диаметъра и може да пукне цилиндър, ама кой знае. :D
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Хибрид между 1.8 ТД и 1.8 ТДДИ ?!?!?!?

Мнение от mi6o » 31 яну 2016, 23:35

Кaкто винaги супер рaзбирaемо обяснявaш нещaтa човече, блaгодaря. Не се сетих изобщо зa зaвихрянето нa сместa, зa процесa нa горене и тaкa. Нa теория би могло дa стaне aко се сменят и бутaлaтa, но мaй имaт рaзликa в диaметърa-дaже и 2-ри ремонт при ТДДИ е по-мaлък от стaндaртa при ТД, поне според Форд уъркшоп-менюaлa.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Хибрид между 1.8 ТД и 1.8 ТДДИ ?!?!?!?

Мнение от S_C » 31 яну 2016, 23:58

Най-просто обяснено-на единия горивната камера е в главата.
На другия е в горната част на буталото.
За "читавостта" на ТДДИ е писано доста...и принципното положение е, че ако си решил тъй или иначе да сядаш на чепа, то поне гледай да не е четвъртит. Много ядове имат с тая помпа.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Хибрид между 1.8 ТД и 1.8 ТДДИ ?!?!?!?

Мнение от OgiDogi » 01 фев 2016, 07:27

mi6o написа:Кaкто винaги супер рaзбирaемо обяснявaш нещaтa човече, блaгодaря. Не се сетих изобщо зa зaвихрянето нa сместa, зa процесa нa горене и тaкa. Нa теория би могло дa стaне aко се сменят и бутaлaтa, но мaй имaт рaзликa в диaметърa-дaже и 2-ри ремонт при ТДДИ е по-мaлък от стaндaртa при ТД, поне според Форд уъркшоп-менюaлa.
И на двата мотора диаметърът на буталото е 82.5 mm и ход 82 mm, не знам от къде гледаш данни и за кои двигатели. Endura DI (TDDI) е наследник на Endura DE и ползва същият цилиндров блок, като конструктивните разлики са точно в главата и челото на буталото + ангренажа и картера.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Хибрид между 1.8 ТД и 1.8 ТДДИ ?!?!?!?

Мнение от mi6o » 01 фев 2016, 13:13

Знам го това човече, а данните ги прочетох тук- http://workshop-manuals.com/ford/. Значи коляновия вал и биелите са еднакви за двата мотора, но пък има разлика в буталния болт пак според този сайт, а именно 25.996-26.000 мм. за Ендура ДЕ и 27.996-28.000 мм. за Ендура ДИ. Трябва да излизам сега, довечера ще видя дали биелите имат разлика и в шийката.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Хибрид между 1.8 ТД и 1.8 ТДДИ ?!?!?!?

Мнение от OgiDogi » 01 фев 2016, 18:05

mi6o написа:Знам го това човече, а данните ги прочетох тук- http://workshop-manuals.com/ford/. Значи коляновия вал и биелите са еднакви за двата мотора, но пък има разлика в буталния болт пак според този сайт, а именно 25.996-26.000 мм. за Ендура ДЕ и 27.996-28.000 мм. за Ендура ДИ. Трябва да излизам сега, довечера ще видя дали биелите имат разлика и в шийката.
От същият сайт:

Endura DI (TDDI):
Description mm
Cylinder bore diameter — Class 1 82.500 - 82.515
Cylinder bore diameter — Class 2 82.515 - 82.530
Large end bore diameter 52.000 - 52.020
Small end bore diameter 26.012 - 26.020
Piston pin diameter 27.996 - 28.000 (тук има несъответствие с горния размер, няма как да натикаш 28 mm в отвор 26 mm без поражения)
Main bearing journal diameter 53.970 - 53.990
Connecting rod bearing journal diameter 48.970 - 48.990

Endura DE:
Cylinder bore diameter, class A mm 82,500-82,515
Cylinder bore diameter, class B mm 82,515-82,530
Cylinder bore diameter, class C mm 82,660-82,675
Cylinder bore diameter, class D mm 82,675-82,690

Bore diameter, big end mm 52,000-52,020
Bore diameter, small end mm 26,012-26,020
Piston pin diameter mm 25,996-26,000
Main bearing journal diameter, standard mm 53,970-53,990
Main bearing journal diameter, 1st undersize 0,25 mm 53,720-53,740
Main bearing journal diameter, 2nd undersize 0,50 mm 53,470-53,490


Ако няма правени ремонти на цилиндри и колянов вал, всички размери са 1:1
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Хибрид между 1.8 ТД и 1.8 ТДДИ ?!?!?!?

Мнение от HACKO » 01 фев 2016, 23:06

Знам че пак ще ме оплюете, ама да попитам. Да кажем, че смениш буталата барабар с биелите, смениш главата и турбото, смениш горивната помпа. И накрая какъв ще е нетния ефект от цялата гимнастика?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Хибрид между 1.8 ТД и 1.8 ТДДИ ?!?!?!?

Мнение от opex » 01 фев 2016, 23:35

Аз не разбирам следващия момент - дори да има ефект защо е цялата тая гимнастика вместо направо да се забоде цял мотор. Кода на мотора ли не искаш да сменяш Мишо или какво?
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Хибрид между 1.8 ТД и 1.8 ТДДИ ?!?!?!?

Мнение от mi6o » 02 фев 2016, 02:24

Оги, благодаря за това, че ме отмени с инфото :D . Значи принципно може да станат нещата, ако се сменят комплект бутала с биели след точно измерване разбира се.

Насе, никой ( или поне не Аз ) няма да те оплюе. Турбината и ГНП-то не мисля да ги сменям, за това в началото питах дали това ГНП ( на ТД ) прави същото налягане като на ТДДИ. Идеята е да го направя аз и да работи, да направя нещо различно както когато сложих челния кулер, за ползите пише по-горе.

Орех, едно от нещата е кода брат, цялата гимнастика бих я пробвал някой ден, но в началото съвсем забравих за буталата, а те вече ме отказаха поне за сега, трябва ли и ГНП-то да се сменя ''проекта'' спира за винаги. Не се правя на никакъв, но в случая ми е ясно, че парите които някой слънчев ден ще потроша за това нещо нито ще са малко, нито оправдани ( за много хора ), нито че ефекта ще е нещо невиждано. Някой ще кажат, че съм луд и може би ще имат право, но съм си такъв-решавам нещо и го правя, разбира се ако има НЯКАКЪВ шанс за успех, не да искам да правя Мондеото совалка. Но пък адски много ще се радвам ако го направя, запали, работи нормално и така много километри без проблеми, както се казва ще постигна вътрешна хармония :lol: .

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Хибрид между 1.8 ТД и 1.8 ТДДИ ?!?!?!?

Мнение от HACKO » 02 фев 2016, 23:44

Може би трябва да чуем мнението на "Специалиста", но не съм убеден, че ще мине без смяна на помпата или поне сериозна настройка. Може би турбото ще стане, а може би не.
П.П. Тази Есен направих проста интервенция, извадих стария агрегат на Фиестата и на негово място сложих агрегата на Ескорта (д-л+скорости), като единствената промяна е че замених инжекциона с карбуратор и още не мога да я направя както искам, а ти искаш да правиш "Франкенщайн".
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Хибрид между 1.8 ТД и 1.8 ТДДИ ?!?!?!?

Мнение от mi6o » 03 фев 2016, 00:55

Свърши тая, отказах се изобщо от това начинание. Благодаря на всички за участието и най-вече на колегата Оги.
Поздрави _friends_

Потребителски аватар
BIGFORDFAN
потребител
потребител
Мнения: 1368
Регистриран: 03 май 2007, 05:06
Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Хибрид между 1.8 ТД и 1.8 ТДДИ ?!?!?!?

Мнение от BIGFORDFAN » 17 фев 2016, 00:37


Отговори

Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта