Мондео 2.0 TDCI 115hp до 184hp

Отговори
Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Мондео 2.0 TDCI 115hp до 184hp

Мнение от Berilii » 10 фев 2016, 17:08

Здравейте колеги!
Споделям с вас моя напредък с оптимизацията на двигателят на мондео TDCI 2.0 115hp с фиксирана геометрия на турбината. Фабричният турбокомпресор е от вида Garett GT2049S с waste gate отварящ при абсолютно налягане 2.0 - 2.2 bar (турбонадув 1.0 - 1.2 bar). Максимален фабричен въртящ момент 270 Nm/1900 rpm и 86KW (115 hp)/4000 rpm, като всичко това е при 20 градуса целзий температура на вход при MAP сенсора или ще рече след интеркулера и преди смукателният колектор. И така понеже не харесвах като цяло работата на EGR системата (защото колата леко ми пропушваше след 3000 rpm) един ден седнах с калкулатора за 2 часа и пресметнах какво е възможно да се направи за този двигател и какво не е. И казано речено вече имах план:
1. Запушване на линията за EGR към входящият колектор с алуминиева пластина. (Изключително е лесно на моя двигател, защото се намира отпред и са неободими само два камъка за гедоре 8 и 10 мм. Отнема около 10 минути процедурата. (Забележка: преди повече от година съм махнал цялата керамична пита на катализатора и там си стой просто като гърне)
2. Изолиране на управляващата линия за waste gate. Отнема около 10 минути. Запуших маркуча с болт М4 и го захванах със фабричната скоба. А металният конектор на изпълнителната мембрана запуших с изолирбанд за да не се цапа.

Състояние преди:
max torque: 270 Nm/1900 rpm с плато от 1900 до около 3000 rpm
max power: 115 hp/4000 rpm

Състояние след:
max torque: 343 Nm/1900 rpm с плато от 1800 до около 4000 rpm
power: 184 hp/4000 rpm, 161/3500, 138/3000, 115/2500, 92/2000

Софтуера на колата е оригиналният зареден от Форд в Генк Белгия, 10.2002 година.

Но това е сухата статистика от измерванията, но по важно е усещането от колата. Кара се корено различно от същият мотор с променлива геометрия на турбината. С моя стил на каране, между 1500 и 3000 оборота се държи значително по пъргаво от преди, а за разход не мога да кажа много защото все се върти около 5-6/100. Карам по около 100 км на ден като половината е магистрала с ограничение 120 а другото е междуградски път с ограничение 70 км. Също така изчезна пропушването без значение на какви обороти се кара.
Разбира се има и негативни страни:
1. Увеличи се твърдостта на работа от двигателя когато е студена и е на ниски обороти.
2. Унасям се да карам по бързо защото удоволствието е значително по голямо от преди.

Не очаквайте чудеса от промяната защото всички комън рейл на форд могат да покажат върховите си параметри като въртящ момент и мощност само под товар, като реакцията е осезаймо по бавна от бензинов турбо двигател. Това което мога да кажа също е че преди усещах като закача ремарке отзад, а сега не се усеща.

Това е засега от мен, ако някой има въпроси съм насреща.

Поздрави!

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: Мондео 2.0 TDCI 115hp до 184hp

Мнение от lubomirov89 » 10 фев 2016, 18:59

Ти май ни взе за риби ?

Отговори

Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта